Vai jaunie auto atkal rūsē? 44

 

Nissan Qashqai no apakšas Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 31.oktobris 2020 8:42

Mums zināmais lietotāja LMT pastāvīgās raizes par Opel auto pretrūsas izturību uzvedināja uz domām papētīt šo tēmu rūpīgāk.

Vācu presē izdevās atrast vairākus rakstus, no kuriem jaunākais ir „pietiekami svaigs”, ņemot vērā to, ka kardinālas izmaiņas šajā jomā netiek nemaz tik bieži realizētas. Tas ir prestižā vācu izdevuma Autobild raksts no 2019.gada.

Autobild sāk ar atskatu vēsturē, pieminot tehniski lielisko un vizuāli pievilcīgo Alfa Romeo sporta automašīnu Alfasud, kas tika ražota 70.gados. Itāļi izmantoja tik nekvalitatīvu pretrūsas aizsardzību, ka daži eksemplāri sāka rūsēt jau gaidot pircējus dīlercentrā. Iemesls bija tukšumos iepildītais putu sastāvs, kas ātri kļuva porains, pievilka mitrumu un paātrināja rūsēšanas procesu. Izmaiņas Alfa Romeo ieviesa tikai 1981.gadā reizē ar feisliftu, taču markas imidžs jau bija sabojāts.

Varētu domāt, ka mūsdienās, kad tiek izmantota detaļu cinkošana un pieejamas labākas tehnoloģijas šis bubulis būs pazudis, taču nē, un tam ir vairāki iemesli. Piemēram, automobiļu kalpošanas ilgums, kas Vācijā vidēji sasniedzis jau 9,4 gadus un līdz beidzot tas nonāk lūžņu nodošanas laukumā vidēji paiet pat 18 gadi.

Acīmredzot labākie laiki, ja runa ir par auto aizsardzību pret rūsu, ir pagājuši. Autobild savā rakstā atsaucas uz ziņojumu no Zviedrijas, kur, izmantojot endoskopu un demontējot apšuvumu, tika veikta īpaši rūpīga jaunu automobiļu izpēte un sastādīts saraksts, piešķirot vērtējumu „no vienas līdz piecām zvaigznēm”.

Protams, Zviedrija, ir īpašs gadījums, jo sniegoto ziemu un atbilstošu braukšanas apstākļu nodrošināšanai izmantotā sāls rūsai rada daudz labākus apstākļus nekā, piemēram, Vācijā. Tāpēc automašīna Skandināvijā mēdz sarūsēt ātrāk nekā līdzīgs eksemplārs Vācijā.

Skaidrs ir viens: daudzi autoražotāji atkal sāk taupīt un rūsas bieds atgriežas. Zviedru pētījums pierāda, ka kopumā ņemot vācu ražotājiem, piemēram, Audi, VW, Mercedes un BMW, kā arī franču Renault, klājas salīdzinoši labi, kamēr japāņiem, kurus bieži slavē par tehnisko uzticamību, ir ievērojamas problēmas ar rūsu. Viens no iemesliem: smiltis un netīrumi uzkrājas zem lielām pārsega plāksnēm, kas piesaista mitrumu un paver robežas rūsas procesam.

Daži no lielākajiem zviedru pieminētajiem „grēkāžiem” ir Honda Jazz, Citroen C4 Cactus, Nissan Qashqai – šiem automobiļiem pretrūsas aizsardzība ir gaužām vāja – bieži vien sastopams pilnīgi „pliks bleķis”, ļoti plāna aizsargkārta vai filca aizsargi, kas pievelk mitrumu.

Arī Volvo, kas agrāk slavējās ar „neiznīcamu aizsardzību”, pēc pāriešanas Ķīnas Geely paspārnē piedzīvo atkāpes no agrāk uzstādītajiem standartiem un pārbaudītie 2018.gada ražojuma XC40 un V60 ieguva trīs zvaigznes no piecām iespējamām.

Autobild secina, ka tiem, kas grib mierīgi gulēt un neuztraukt savu prātu par rūsas problēmu, jāmeklē vecāks Audi, BMW, Renault vai Volvo. Kopumā var uzticēties visiem vācu ražotājiem, izņemot Ford. No francūžiem labākais ir Renault, kamēr Citroen un Peugeot nebūs tā labākā izvēle.

Zviedru pētījumā 5 zvaigžņu pretrūsas vērtējumu ieguva: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-klase, Renault Espace.

4 zvaigznes piešķira Audi A4 (ieskaitot Allroad un Avant), BMW 1.sērija, Lexus LS 500h, Mercedes A-klase, Opel Insignia Country Tourer, Renault Megane ST, SeatArona, VW Golf, VW e-Golf, VW Passat Alltrack, VW Passat Variant, VW Tiguan / Tiguan Allspace.

3 zvaigznes saņēma Citroën C3 Aircross, Dacia Duster, Hyundai i30 Kombi, Hyundai Ioniq Electric, Jeep Compass, Kia Ceed, Opel Grandland, Peugeot 308 SW, Škoda Karoq, Volvo V60, Volvo XC40, VW T-Roc.

2 zvaigznes nopelnīja Citroën C4 Cactus, Ford Ecosport, Ford Focus, Ford S-Max, Honda Civic, Kia Stonic, Nissan Leaf, Nissan Qashqai, Subaru XV.

Skaties arī Kā rūsē Nissan - piemērs ar 2014.gada Qashqai

 

 
Visi komentāri
 
Hmm 31.oktobris 2020 8:53
16 4 Atbildēt

vai tad nevienu Mazda nepārbaudīja?, manuprāt, šī marka var visus pārspēt

core 31.oktobris 2020 9:17
3 3 Atbildēt

Tur laikam kāda kļūda, profesionāli autorizētais superautoeksperts MSH teica ka renault (vagīna pāķiski) sapūst uzreiz pēc garantījas.

Nja 31.oktobris 2020 10:33
2 3 Atbildēt

Ir pat grūti atrast internetā bildes ar sarusējušiem reno (piemēram Talisman), bet tev redz visi viņi sapūst. Interesanti.

Lai no ko Renim var pārmest, tad rūsēšanu gan nevar.

core 31.oktobris 2020 16:34
0 0 Atbildēt

Es jau neesmu superspeciālists MSH, man nekas nerūsē...

Pļurkt 31.oktobris 2020 15:31
0 5 Atbildēt

Vot nezināju, ka vaģīna Lielpicāniski ir Reno!!!

buerger 31.oktobris 2020 9:27
0 0 Atbildēt

Pārdodu audi mučeli, labā skatā, rūsas maz, ļoti dārgi. Piedāvājumus kaulēties neuzklausu. Zvanīt tikai norādītajos laikos.

viencexperc 31.oktobris 2020 9:41
7 9 Atbildēt

Tos auto, kurus zviedri pārbaudīja, tos arī topā iekļāva. Bet viņi nepārbaudītām piemēram Toyota camry, Honda civic, kuri rūsē mazāk par to vācu lauksaimniecības tehniku. Un vēl daudz ko, kaut vai KIA forte.

Tas gan 31.oktobris 2020 9:46
0 0 Atbildēt

Nav jau slikti šo uzzināt - mans trīs pazīstami cilvēki nespēj vien beigt brīnīties, kādēļ viņu auto tik stipri sarūsējuši. Vienam ir 2014.gada Nissan Qashqai, abiem pārējiem aptuveni 2008.gada Mazda 3 un Ford Focus

Janeks90 31.oktobris 2020 10:12
1 1 Atbildēt

Atbilde uz mūžsenu jautājumu - kādu auto pirkt. cilvēkiem kuri bīstas rūsas, jāpērk A8 vai S klase.

Nja 31.oktobris 2020 10:36
0 7 Atbildēt

Var braukt arī ar Hondu, tikai kopt vajag, mazgāt biežāk kā pirms un pēc ziemas. Pretrūsas apstrāde ir jāveic regulāri, it sevišķi ja brauc pa grantēto.

Janeks90 31.oktobris 2020 18:02
3 4 Atbildēt

Nē, rakstā minēts, ka vācu ražojumi vislabākie pret rūsu. īpaši S klase un A8. Ko gan citu varēja gaidīt no vācu žurnāla?

90 31.oktobris 2020 18:09
4 0 Atbildēt

ja tu uzmanīgi lasītu, tad pamanītu, ka Autobild balstījies uz zviedru pētījumu un apakšā uzskaitītos automobiļus izvērtējuši skandināvi

Q 31.oktobris 2020 10:45
2 1 Atbildēt

Kāpēc ražotāji par atsevišķu piemaksu nepiedāvā papildus pastiprināto antikorozijas apstrādi auto pirkšanas brīdī? Varbūt tad labāk paariet uz karbona virsbūvi, kas būtu mūžīga, ja pats nenošķilsi...

janka 31.oktobris 2020 11:14
5 1 Atbildēt

tāpēc ka tradicionāli pirmais auto pircējs vēsā mierā iztiek ar tiem 3-5 gadiem, ko tā folija velk nesapuvusi, un pēc tam grūž nākamajam. Nah viņam ko vēl maksāt par pretrūsas apstrādi?

Nja 31.oktobris 2020 12:22
0 0 Atbildēt

Kur problēma? Pērc karbona auto, tirgū tādi ir pieejami.

aha 31.oktobris 2020 19:57
0 0 Atbildēt

uzreiz titāna!

Šumba 31.oktobris 2020 11:08
6 3 Atbildēt

Nezinu, kā pie zviedriem, bet Latvijā mercedesi rūsē kā traki, it sevišķi busiņi...

Pļurkt 31.oktobris 2020 15:34
1 6 Atbildēt

Darba biedram nopērkot 2 gadus vecu MB busu vēl pa divi gadi aizmugurējās durvis izkrita ārā ar visām eņģēm!!

Tas pirmais īpašnieks laikam busu turēja mitrā, nevēdināmā minerālmēslu noliktavā!!

Janeks90 31.oktobris 2020 17:47
3 0 Atbildēt

Tāpēc, ka busiņi nav S klase vai A8.

Šumba 1.novembris 2020 17:12
0 0 Atbildēt

Palasi uzmanīgi! Runa ir par brendu Mercedess, nevis par klasi!!!

gunbox 2.novembris 2020 12:43
0 0 Atbildēt

Lasi pats uzmanīgāk. Zvaigznes tiek piešķirtas nevis klasei, bet konkrētiem modeļiem. Tātad runa iet tikai par modeli.

Dakteris 31.oktobris 2020 17:36
12 0 Atbildēt

Viencexperc atkal darbojas, potes iedarbiba jau labu laiku ka beigusies. Uzmanieties, var but ari agresivs,ja saksiet slavet vai runat par vacu masinam

Latvietis 31.oktobris 2020 18:14
0 3 Atbildēt

Latvijā rūsē viss, jo tie dalbajobi valdībā sāli ber uz ielas un autovadītāji ļoti liela daļa ir kapeiku pisēji, jo takš var apstrādāt auto apakšu un visu citu ar mūsdienīgiem ķīmijas līdzekļiem. Auto ir tik labs cik par viņu rūpējas viņa īpašnieks... Ja piss Kapeiku tad nebrīnies ka viņš tev sabruks pēs kāda brīdi....

Pļurkt 31.oktobris 2020 19:17
0 7 Atbildēt

Pat nav vajadzīgi mūsdienīgi līdzekļi!

Komunistu laikos jau bija pietiekami efektīvi līdzekļi, ja drusku smadzenes pakustina, tad ar tiem apstrādāto auto varēja uz 10 gadiem sāls vannā iemērkt un beņķi kopā ar grīdu ārā nekrita!!.

Ar mūsdienīgajiem ir krietni parocīgāk strādāt un mazāk smērējas.

Šļurkt 31.oktobris 2020 20:02
4 0 Atbildēt

Krievu laikos vai tad ceļus sālīja?

Ko tur ķellēja, to pašu buvanolu.

Pļurkt 1.novembris 2020 7:45
0 6 Atbildēt

Vismaz tik publiski savu aprobežotību un analfabētismu neizrādi!

Buvanols nav pretrūsas līdzeklis un nekad tāds nav bijis!!

Kanibaals 1.novembris 2020 9:58
0 0 Atbildēt

Kaut kā tie PSRS lūžņi vairumā sapuva ar visu apstrādi.

Pļurkt 1.novembris 2020 10:04
0 5 Atbildēt

Tieši tie kas nebija apstrādāti arī bija vairumā!

Pļurkt 1.novembris 2020 10:43
2 5 Atbildēt

Daži spilgti piemēri no viena garāžu kooperatīva (kurā es mitinos no 70-to gadu vidus).

Viens kaimiņš nopirka galīgi norūsējušu 21 Volgu, par 1,5 gadiem to pilnībā visu nodīrāja līdz plikam metālam, visu zemāk par durvīm un iekšpusi nokrāsdoja ar svina suriku (kuģu korpusu krāsa, jeb svina mīnija šķīdums dabiskajā pernicā), kuru pats vārīja. Ar to Volgu nobraukāja kādus 15 gadus un pārdeva, jo aptrūkās 76. benzīna "govs". Pārdeva bez neviena rūsas pleķīša.

Otrs nopirka 11. Žiguli karstā vasarā un tai pat dienā kad atdzina to verķi mājās sāka apstrādi. Visu ar Movili, visu iekšpusi aizlēja ar Nigrolu, arkas un vietas kur ar akmentiņiem var apdauzīt krāsu ar Bitukas (kurā bija gumijas granulas). 25 gadi nobraukāja katru dienu un vēl par bargu naudu pārdeva kolekcionāriem.

Antirekords - darba "pirmrindnieks" (tāds kam jaunu auto ļāva pirkt teju vai katru 5. gadu) 5. Žiguļa salonā zem kājslauķiem paklāja porolonu, "lai nerūsē"..... Akurāt pēc 3. ziemas vadītāja sēdeklis izkrita ārā ar auto grīdas gabalu!!

No mūsdienām - kāds tur saņēma "mantojumu", nopirka jaunu Ford ka, braukāja krustu šķērsu, lāgā pat nemazgājot. Pēc 2 ziemām slieksni varēja izdurt cauri ar pirkstu = PERSONĪGI REDZĒJU!!

NU a pārējā soc laiku tehnika kā likums 10. gadu nesagaidīja.... tik vien bija kā viens otru mācīja kā pēc pārmetināšanas, "kvalitatīvāk" un lētāk nopūst auto ar krāsu lietojot PUTEKĻUSŪCĒJU, pirms pārdošanas!!

suriks 1.novembris 2020 13:04
7 0 Atbildēt

Svina krāsas provocē audzējus, labāk lai auto rūsē kā būt tā sūda tuvumā. PSRS to darīja aiz nabadzības, jo lielākā daļa to žiguli brauca visu mūžu, ja bija paveicies pie tā tikt.

Pļurkt 1.novembris 2020 14:34
0 5 Atbildēt

PSRS laikos viss bija kaitīgs kas bija deficīts!!

Tai skaitā Rēzeknes kondensētais piens un svina suriks (kuru vispār oficiāli nebija iespējams nopirkt pat strādājot rūpnīcā par tā krāsotāju)!!

p.s. svins (vai jebkurš cits smagais metāls) un tā savienojumi nekad nav radījuši audzējus!

Murgo mazāk.

Ttt 1.novembris 2020 19:22
5 0 Atbildēt

Tiesa, sekas no surika izmantošanas Pļurkam ir palikušas.....

Pļurkt 1.novembris 2020 19:35
0 4 Atbildēt

Glupošanās kāre uznāca?

imzz 31.oktobris 2020 20:31
2 0 Atbildēt

autovadītāji ļoti liela daļa ir kapeiku pisēji, jo takš var apstrādāt auto apakšu --

Varētu apgalvot arī pretējo, to, ka kapeiku pišana ir vecā lūžņa darbmūža pagarināšana līdz neiespējamībai tā vietā, lai pirktu jaunu auto ;)

Krotow 31.oktobris 2020 22:06
0 6 Atbildēt

Nu labi, jauns Audi A4 maksā cik un cik 15-gadīgs? Jaunu daci pirkt nevar, jo tad ciemā prestižu pazaudēs.

msh 1.novembris 2020 18:23
0 0 Atbildēt

Kas tev skaitās "neiespējamība"?

imzz 1.novembris 2020 19:04
1 0 Atbildēt

Tas stipri atkarīgs no konkrēta auto. Bet varu atbildēt ar citātu no nesena man atmiņā palikuša iauto komentāra:

"Metinātājs teica, ka auto apakšu pārmetināt vairs nevar, jo nav vairs metāla ,kur "pieķert". "

msh 2.novembris 2020 4:58
0 0 Atbildēt

Tas ir vienkārši līmenis līdz kuram jānodzīvojas, nekāda sakara ar mašīnas mūža paildzināšanu...

Austris 31.oktobris 2020 23:13
5 0 Atbildēt

Ko nomīmŕ kapeiku pisēji?

Es nevienu savu auto neesmu apstrādājis pret rūsu!

Pasaki man kaut vienu iemeslu, lai es to darītu?

LMT 31.oktobris 2020 21:55
2 6 Atbildēt

Paldies, par ieklausīšanos eksperta viedoklī! Zviedri opeli ar nav lielā godā cēluši.

Visu cieņu Jums!

TML 1.novembris 2020 9:01
4 2 Atbildēt

Opel Insignia - 4 zvaigznes

Antris 1.novembris 2020 6:34
0 3 Atbildēt

Kādreiz braukāju ar 1987.gada Audi 100. Manuprāt vislabāk izdevusies mašīna. Tagad jau gadus 12 stāv pie šķūņa. Neviena rūsas pleķīša.

Dkurs 1.novembris 2020 8:42
1 3 Atbildēt

Ko brīnamies visrūsējošākie auto, kurus visvairāk reklamē, kā līzinga auto... Domāti nobraukt līzinga laiku un atgriezt dīlerim, kas viņu tirgo tālāk uz 3 pasaules valstīm...

Ja arī kāds bez rūsas nodzīvo ilgāk, visām minētajām rūsošajām mašīnām ir diezgan lielas tehniskas lažas. Pie 2/300+t km tāpat jāmaina būs...

gunbox 2.novembris 2020 12:42
2 1 Atbildēt

Škoda diez ir pelnījusi tās 3 zvaigznes? Kaut kādiem 2013 gada ražojumiem rūsa pati līda ārā vēl garantijas laikā no durvīm un spārniem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti