Mums zināmais lietotāja LMT pastāvīgās raizes par Opel auto pretrūsas izturību uzvedināja uz domām papētīt šo tēmu rūpīgāk.
Vācu presē izdevās atrast vairākus rakstus, no kuriem jaunākais ir „pietiekami svaigs”, ņemot vērā to, ka kardinālas izmaiņas šajā jomā netiek nemaz tik bieži realizētas. Tas ir prestižā vācu izdevuma Autobild raksts no 2019.gada.
Autobild sāk ar atskatu vēsturē, pieminot tehniski lielisko un vizuāli pievilcīgo Alfa Romeo sporta automašīnu Alfasud, kas tika ražota 70.gados. Itāļi izmantoja tik nekvalitatīvu pretrūsas aizsardzību, ka daži eksemplāri sāka rūsēt jau gaidot pircējus dīlercentrā. Iemesls bija tukšumos iepildītais putu sastāvs, kas ātri kļuva porains, pievilka mitrumu un paātrināja rūsēšanas procesu. Izmaiņas Alfa Romeo ieviesa tikai 1981.gadā reizē ar feisliftu, taču markas imidžs jau bija sabojāts.
Varētu domāt, ka mūsdienās, kad tiek izmantota detaļu cinkošana un pieejamas labākas tehnoloģijas šis bubulis būs pazudis, taču nē, un tam ir vairāki iemesli. Piemēram, automobiļu kalpošanas ilgums, kas Vācijā vidēji sasniedzis jau 9,4 gadus un līdz beidzot tas nonāk lūžņu nodošanas laukumā vidēji paiet pat 18 gadi.
Acīmredzot labākie laiki, ja runa ir par auto aizsardzību pret rūsu, ir pagājuši. Autobild savā rakstā atsaucas uz ziņojumu no Zviedrijas, kur, izmantojot endoskopu un demontējot apšuvumu, tika veikta īpaši rūpīga jaunu automobiļu izpēte un sastādīts saraksts, piešķirot vērtējumu „no vienas līdz piecām zvaigznēm”.
Protams, Zviedrija, ir īpašs gadījums, jo sniegoto ziemu un atbilstošu braukšanas apstākļu nodrošināšanai izmantotā sāls rūsai rada daudz labākus apstākļus nekā, piemēram, Vācijā. Tāpēc automašīna Skandināvijā mēdz sarūsēt ātrāk nekā līdzīgs eksemplārs Vācijā.
Skaidrs ir viens: daudzi autoražotāji atkal sāk taupīt un rūsas bieds atgriežas. Zviedru pētījums pierāda, ka kopumā ņemot vācu ražotājiem, piemēram, Audi, VW, Mercedes un BMW, kā arī franču Renault, klājas salīdzinoši labi, kamēr japāņiem, kurus bieži slavē par tehnisko uzticamību, ir ievērojamas problēmas ar rūsu. Viens no iemesliem: smiltis un netīrumi uzkrājas zem lielām pārsega plāksnēm, kas piesaista mitrumu un paver robežas rūsas procesam.
Daži no lielākajiem zviedru pieminētajiem „grēkāžiem” ir Honda Jazz, Citroen C4 Cactus, Nissan Qashqai – šiem automobiļiem pretrūsas aizsardzība ir gaužām vāja – bieži vien sastopams pilnīgi „pliks bleķis”, ļoti plāna aizsargkārta vai filca aizsargi, kas pievelk mitrumu.
Arī Volvo, kas agrāk slavējās ar „neiznīcamu aizsardzību”, pēc pāriešanas Ķīnas Geely paspārnē piedzīvo atkāpes no agrāk uzstādītajiem standartiem un pārbaudītie 2018.gada ražojuma XC40 un V60 ieguva trīs zvaigznes no piecām iespējamām.
Autobild secina, ka tiem, kas grib mierīgi gulēt un neuztraukt savu prātu par rūsas problēmu, jāmeklē vecāks Audi, BMW, Renault vai Volvo. Kopumā var uzticēties visiem vācu ražotājiem, izņemot Ford. No francūžiem labākais ir Renault, kamēr Citroen un Peugeot nebūs tā labākā izvēle.
Zviedru pētījumā 5 zvaigžņu pretrūsas vērtējumu ieguva: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-klase, Renault Espace.
4 zvaigznes piešķira Audi A4 (ieskaitot Allroad un Avant), BMW 1.sērija, Lexus LS 500h, Mercedes A-klase, Opel Insignia Country Tourer, Renault Megane ST, SeatArona, VW Golf, VW e-Golf, VW Passat Alltrack, VW Passat Variant, VW Tiguan / Tiguan Allspace.
3 zvaigznes saņēma Citroën C3 Aircross, Dacia Duster, Hyundai i30 Kombi, Hyundai Ioniq Electric, Jeep Compass, Kia Ceed, Opel Grandland, Peugeot 308 SW, Škoda Karoq, Volvo V60, Volvo XC40, VW T-Roc.
2 zvaigznes nopelnīja Citroën C4 Cactus, Ford Ecosport, Ford Focus, Ford S-Max, Honda Civic, Kia Stonic, Nissan Leaf, Nissan Qashqai, Subaru XV.
Skaties arī Kā rūsē Nissan - piemērs ar 2014.gada Qashqai
vai tad nevienu Mazda nepārbaudīja?, manuprāt, šī marka var visus pārspēt