Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Bez drošības jostas auto aizmugurējā sēdeklī var gūt pat smagākas traumas, nekā priekšējā

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 12.novembris 2024 10:30

Lai gan par nepieciešamību lietot drošības jostas gan auto priekšējā, gan aizmugurējā sēdeklī tiek runāts ļoti aktīvi un Ceļu satiksmes drošības direkcija regulāri īsteno informatīvās kampaņas, liela daļa autovadītāju aizvien mēdz braukt nepiesprādzējušies, turklāt nelūdz lietot drošības jostas arī saviem pasažieriem.

Daudzi uzskata, ka aizmugurējā sēdeklī drošības jostu lietošana nav obligāta, taču patiesībā ceļu satiksmes negadījumā tieši aizmugurē sēdošie, kuri nav piesprādzējušies, var gūt vissmagākās traumas.

Bez drošības jostas – vairāk letālu iznākumu

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss”, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu, liecina, ka aptuveni trešdaļa (32%) autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies – tas ir pietiekami liels skaits, kas liecina – daļa autovadītāju aizvien neapzinās riskus un traumas, ko var gūt ceļu satiksmes negadījumos. Protams, ja ir liels ātrums, smaga sadursme vai auto apgāšanās, tad traumas var gūt arī tie autovadītāji un pasažieri, kuri ir piesprādzējušies, tomēr tās būs daudz mazākas. Ja auto iekļūst negadījumā, braucot lielā ātrumā, drošības josta var radīt mīksto audu bojājumus vai ļoti retos gadījumos arī atslēgas kaula traumas. Savukārt, ja šādā situācijā nav lietota drošības josta, iznākums var būt arī letāls.

Augsts risks gūt politraumas

Ja priekšā sēdošie nav piesprādzējušies, auto avārijas gadījumā viņi ir pakļauti augstam riskam gūt politraumas - divu vai vairāku ķermeņa apgabalu vai orgānu traumas (piemēram, galvas un ķermeņa) ar vitālo funkciju traucējumiem. Šādos gadījumos smagas galvas traumas var gūt, atsitoties pret stūri, priekšējo paneli vai vējstiklu. Ja pasažieris vai autovadītājs trieciena rezultātā tiek izmests no automašīnas caur priekšējo stiklu, var iegūt smagas kakla un mugurkaula traumas. Tāpat jāņem vērā, ka, ja apkārt ir dzīva satiksme, cilvēks var pakļūt zem cita transporta līdzekļa.  

Iekšējo orgānu bojājumus var uzreiz nepamanīt

Nepiesprādzēšanās var izraisīt smagas iekšējo orgānu traumas, jo ķermenis tiek strauji grūsts pret stūri vai paneli, tādējādi var tikt bojātas aknas, liesa, nieres vai citi orgāni, izraisot bīstamu iekšēju asiņošanu. Diemžēl visu apgrūtina arī fakts, ka iekšējo asiņošanu pēc autoavārijas var nepamanīt uzreiz, jo tās simptomi var būt mazāk acīmredzami nekā ārējie ievainojumi, un tā var attīstīties pakāpeniski. Iekšējās asiņošanas simptomi, kam jāpievērš uzmanība, ir spēcīgas vai pieaugošas sāpes vēderā vai krūtīs, bālums, auksta, mitra āda, paātrināta vai vāja sirdsdarbība, zems asinsspiediens, apgrūtināta elpošana, kā arī apziņas traucējumi vai apjukums.

Aizmugurējais sēdeklis nav drošāks

Daudzi cilvēki kļūdaini uzskata, ka nepiesprādzēšanās aizmugurējā sēdeklī ir mazāk riskanta. Pasažieri bieži vien domā, ka aizmugurējais sēdeklis ir drošāks, jo tas atrodas tālāk no automašīnas priekšpuses, kur bieži notiek tiešs trieciens, tomēr auto avārijās trieciens var nākt no jebkuras puses (priekšpuses, aizmugures, sāniem), un nesprādzējies pasažieris joprojām ir pakļauts trieciena spēkam. Aizmugurē sēdošs nepiesprādzēts pasažieris trieciena brīdī var tikt izmests uz priekšu un izraisīt smagas traumas gan pašam pasažierim, gan priekšā sēdošajiem. Tāpat šie pasažieri var tikt izmesti no automašīnas caur sānu vai aizmugures logiem, kas ievērojami palielina nāves vai smagu ievainojumu risku. Arī aizmugurē sēdošie var gūt galvas, kakla un muguras smadzeņu traumas, kas var rezultēties ar paralīzi vai nāvi.

Atgādināt par piesprādzēšanos arī pasažieriem

Neatkarīgi no tā, vai pasažieris sēž priekšējā vai aizmugurējā sēdeklī, drošības jostas lietošana ir svarīga autovadītāja un pasažieru drošībai. Auto avārijās trieciens var nākt no jebkuras puses, un nepiesprādzējušies pasažieri bieži gūst vissmagākās traumas, kas var būt pat letālas. Pasažieri, kuri nav piesprādzējušies, var tikt izmesti no aizmugurējā sēdekļa, izraisot traumas ne tikai sev, bet arī priekšā sēdošajiem, padarot situācijas īpaši bīstamas. Turklāt smagi ievainojumi, piemēram, galvas, kakla, mugurkaula vai iekšējo orgānu traumas, var izraisīt nopietnas sekas, tostarp paralīzi vai nāvi. Lai arī dažkārt cilvēki uzskata, ka aizmugurējais sēdeklis ir mazāk riskants, statistika un traumatologu pieredze pierāda pretējo – drošības jostas ir jālieto vienmēr un visiem pasažieriem. Ir būtiski, ka autovadītāji saviem pasažieriem vienmēr atgādina par nepieciešamību piesprādzēties, jo tieši drošības josta var būt izšķirošs faktors, vai, ja notiek autoavārija, tiek gūti  viegli ievainojumi vai nopietnas, dzīvībai bīstamas traumas.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vjetnamas Vinfast sola 10 gadu garantiju akumulatoram 5

Vjetnamas autoražotājs Vinfast, kas savu produkciju piedāvā arī Eiropas tirgū, mēģina pārliecināt pircējus ar dāsnām garantijām. Lasīt vairāk

 

Apstiprina parlamentāro ziņojumu par “Rail Baltica” (+ VIDEO) 8

“Rail Baltica” parlamentārā izmeklēšanas komisija apstiprinājusi galaziņojumu, norādot konkrētus lēmumus un personas, kuru dēļ projekts iebuksējis un ievērojami sadārdzinājies. Gandrīz visu tai doto laiku komisijas deputāti strādāja saskanīgi, taču apstiprināt galaziņojumu piekrituši tikai opozīcijas deputāti. Lasīt vairāk

 

Lepnie "Rail Baltica" auto izpaliks? - (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu 13

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu un specifikācijā iekļautajām prasībām saistībā ar auto īres līgumu, kas paredz maksāt 1100 eiro par vienas automašīnas nomu mēnesī. Lasīt vairāk

 

Cik tad beigās saražoja mans 2.8 kW saules paneļu parks? Decembrī 8 kWh (+ VIDEO) 10

iAutolv mini saules paneļu "parks" darbojies jau gadu - cik tas ir saražojis un kādi ir secinājumi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti