Iespējamie cēloņi lielam motoreļļas patēriņam 20

 
TotalEnergies | 24.augusts 2023 10:28

Autoražotāji optimālā motoreļļas patēriņa līmeni nosaka, pamatojoties uz testiem un pētījumiem, tomēr daži dzinēji var patērēt pārlieku daudz eļļas, kas var izraisīt bīstamas sekas. Kādi ir izplatītākie un iespējamie cēloņi lielam motoreļļas patēriņam, un kādēļ nav ieteicams pārsniegt optimālo nobraukumu līdz motoreļļas maiņai?

gadījumu motoreļļas noplūžu izraisa turbokompresors, kas kļuvis arvien izplatītāks gan dīzeļdzinējos, gan benzīna dzinējos. Iemesli motoreļļas līmeņa kritumam lielākoties ir noplūdes turbokompresorā vai bloķētās eļļas trubiņas.  Tas parasti notiek tieši ieplūdes sistēmā un sadegšanas kamerās. Atsevišķos gadījumos dīzeļdzinēji, kurus skāruši šādi defekti, var ciest no motoreļļas spontānas sadegšanas. Par laimi, mūsdienās šādas kļūmes ir ļoti retas, jo vairumam dzinēju ir īpaši noslēgvāki, kas aiztur gaisa padevi dzinējā, novēršot šo sadegšanu.

“Viens no motoreļļas augstā patēriņa cēlonim ir cilindru un cilindru gredzenu nodilums vai mehāniskais bojājums. Gredzeni aizver sadegšanas kameras un atdala to no kartera, turklāt tie arī attīra cilindru sieniņas no liekās eļļas. Ja tie ir bojāti, eļļas patēriņš var būt augstāks, jo gredzeni nespēj precīzi veikt paredzētās funkcijas un uz cilindru sieniņām atstātā eļļa ir daļēji sadegusi. Tas arī palielina degvielas patēriņu un samazina jaudu, jo dzinējam nav iespējams uzturēt pietiekamu saspiešanu,” norāda Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński) uzņēmuma “TOTAL Energies” vadošais eksperts.

Oglekļa nogulsnes, kas veidojas eļļas sadegšanas procesā, pakāpeniski deformēs cilindra galviņu, proti, vārstus, vadotnes un blīves. Ja dzinējs pastāvīgi tiek pakļauts zemam eļļas spiedienam, tas var saskarties ar tipiskām problēmām, kas saistītas ar augstu motoreļļas temperatūru, piemēram, dzinēja pārkaršanu, gultņu un cilindru nodilumu vai iesprūdušiem gredzeniem. Pārāk daudz eļļas dzinējā var izraisīt arī bojājumus katalizatoram un skābekļa sensoram.

Dzinējs “ēd” motoreļļu – mīts vai patiesība?

Dzinēji paši no sevis nevar “ēst” motoreļļu, jo līmeņa krišanos izraisa noplūdes. Ķēdi un spriegotājus kā komponentes, kuru darbībai nepieciešama motoreļļa, var pilnībā sabojāt nepietiekama ieeļļošana. Lai konstatētu noplūdes, vispirms nepieciešams pārbaudīt visas savienojošās sastāvdaļas, blīves, elastīgās vai gumijas šļūtenes, ietvarus, piemēram, hronometrāžas ķēdes ietvarus, turbokompresoru un citas, mazāk redzamas detaļas, piemēram, eļļas tvertnes drenāžas aizbāzni.

Vēl viens iemesls pārmērīgam eļļas līmeņa kritumam var būt degvielas ieplūdes sūkņa bojājums. Ja sūknis ir ieeļļots ar motoreļļu, tas var izraisīt eļļas nonākšanu dzinējā un pēc tam sadegšanas kamerās. Pārāk daudz eļļas sadegšanas kamerā nelabvēlīgi ietekmēs arī putekļu filtru (ja automašīnai tāds ir). Liekā eļļa sadegšanas kamerā acīmredzami palielinās kaitīgās sērskābes emisijas.

Kā zināt, ka dzinējs patērē pārāk daudz motoreļļas?

Atbilde uz šo jautājumu nav viennozīmīga. Ražotāji ir ievērojami paplašinājuši pieņemamā eļļas patēriņa robežas, vismaz savās rokasgrāmatās. Piemēram, 1.4 TSI dzinējiem, Volkswagen pieļauj eļļas patēriņu 1l uz 1000km.

"Neaizmirsīsim, ka lielo eļļas patēriņu var radīt arī braukšanas stils. Ja ikdienā brauc kalnainās vietās vai lielā ātrumā pa automaģistrālēm, kas rada ievērojamu slodzi motoram, tad liels eļļas un degvielas patēriņš ir pilnīgi normāls. Ir svarīgi pārbaudīt eļļas līmeni gan pirms, gan pēc jebkura gara izbrauciena, tāpat arī glabāt pa rokai motoreļļu, kuru var papildināt, jo nekad nevar zināt, kad un kur tā var būt nepieciešama,” skaidro Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński).

Rezumējot, viss ir atkarīgs no dzinēja veida un stāvokļa, kā arī no pieļaujamā nobraukuma, ko nosaka automašīnas ražotājs. Ražotājs lietotāja rokasgrāmatā iekļauj specifiskus norādījumus, ņemot vērā faktu, ka eļļas patēriņš var pieaugt līdz konkrētam līmenim, kad automašīna tiek vadīta noteiktos apstākļos.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WMB 24.augusts 2023 10:38
4 0 Atbildēt

ne visiem, ne visiem draugs, patiesībā tikai dažiem (meklē netā), kas jāzin, ja taisies pirkt A. Man ir bijuši 3 golfi, nevienam tāds motors nav trāpījies, kaut nobraukumi lieli

0pis 24.augusts 2023 11:03
3 0 Atbildēt

Kad man bija Opel Rekord,  Ome bija iemanījusies noliet eļļu pankopkiem. Bet garša bija laba, pat nemanīju starpību.

BMW 24.augusts 2023 10:33
2 5 Atbildēt

VAG motoriem garšo eļļa, bet tas nav slikti, jo eļļa nenoveco, pielej tik svaigu un mauc!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnā nodeg BYD autosalons, vaino elektromobili 3

Ķīnas provincē Fudžjaņā aizdedzies un pilnībā sadedzis BYD autosalons. Vaina jau atkal tiek meklēta elektroautomobiļos, kas atradās ēkā, un, lai arī ražotājs to izslēdz, desmitais aizdegšanās gadījums pēdējo trīs gadu laikā saistībā ar BYD, liek uzdot jautājumus. Lasīt vairāk

 

Jonass izcīna piekto vietu Francijas "Grand Prix"

Latvijas motosportists Pauls Jonass svētdien pasaules motokrosa čempionāta septītajā posmā - Francijas "Grand Prix" - izcīnīja piekto vietu prestižākās MXGP klases sacensībās. Lasīt vairāk

 

Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies sāpīgs vai pat neiespējams? (+ VIDEO) 18

Vilcieni ir, peronu nav - ziemā pieredzētās grūtības nav vienīgais ar ko nākas saskarties tiem pasažieriem, kas vēlas izmantot jaunos vilcienus. Lasīt vairāk

 

Militāro mācību laikā vakar ceļu satiksmes negadījumā miris karavīrs 3

16. maijā, militāro mācību laikā ceļu satiksmes negadījumā, gūstot traumas, kas nav savietojamas ar dzīvību, miris Nacionālo bruņoto spēku karavīrs. Uz notikuma vietu nekavējoties izsaukts Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts policija un Militārā policija. Pēc Nacionālo bruņoto spēku komandiera pavēles konkrēto militāro mācību norise pārtraukta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti