Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Iespējamie cēloņi lielam motoreļļas patēriņam 20

 
TotalEnergies | 24.augusts 2023 10:28

Autoražotāji optimālā motoreļļas patēriņa līmeni nosaka, pamatojoties uz testiem un pētījumiem, tomēr daži dzinēji var patērēt pārlieku daudz eļļas, kas var izraisīt bīstamas sekas. Kādi ir izplatītākie un iespējamie cēloņi lielam motoreļļas patēriņam, un kādēļ nav ieteicams pārsniegt optimālo nobraukumu līdz motoreļļas maiņai?

gadījumu motoreļļas noplūžu izraisa turbokompresors, kas kļuvis arvien izplatītāks gan dīzeļdzinējos, gan benzīna dzinējos. Iemesli motoreļļas līmeņa kritumam lielākoties ir noplūdes turbokompresorā vai bloķētās eļļas trubiņas.  Tas parasti notiek tieši ieplūdes sistēmā un sadegšanas kamerās. Atsevišķos gadījumos dīzeļdzinēji, kurus skāruši šādi defekti, var ciest no motoreļļas spontānas sadegšanas. Par laimi, mūsdienās šādas kļūmes ir ļoti retas, jo vairumam dzinēju ir īpaši noslēgvāki, kas aiztur gaisa padevi dzinējā, novēršot šo sadegšanu.

“Viens no motoreļļas augstā patēriņa cēlonim ir cilindru un cilindru gredzenu nodilums vai mehāniskais bojājums. Gredzeni aizver sadegšanas kameras un atdala to no kartera, turklāt tie arī attīra cilindru sieniņas no liekās eļļas. Ja tie ir bojāti, eļļas patēriņš var būt augstāks, jo gredzeni nespēj precīzi veikt paredzētās funkcijas un uz cilindru sieniņām atstātā eļļa ir daļēji sadegusi. Tas arī palielina degvielas patēriņu un samazina jaudu, jo dzinējam nav iespējams uzturēt pietiekamu saspiešanu,” norāda Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński) uzņēmuma “TOTAL Energies” vadošais eksperts.

Oglekļa nogulsnes, kas veidojas eļļas sadegšanas procesā, pakāpeniski deformēs cilindra galviņu, proti, vārstus, vadotnes un blīves. Ja dzinējs pastāvīgi tiek pakļauts zemam eļļas spiedienam, tas var saskarties ar tipiskām problēmām, kas saistītas ar augstu motoreļļas temperatūru, piemēram, dzinēja pārkaršanu, gultņu un cilindru nodilumu vai iesprūdušiem gredzeniem. Pārāk daudz eļļas dzinējā var izraisīt arī bojājumus katalizatoram un skābekļa sensoram.

Dzinējs “ēd” motoreļļu – mīts vai patiesība?

Dzinēji paši no sevis nevar “ēst” motoreļļu, jo līmeņa krišanos izraisa noplūdes. Ķēdi un spriegotājus kā komponentes, kuru darbībai nepieciešama motoreļļa, var pilnībā sabojāt nepietiekama ieeļļošana. Lai konstatētu noplūdes, vispirms nepieciešams pārbaudīt visas savienojošās sastāvdaļas, blīves, elastīgās vai gumijas šļūtenes, ietvarus, piemēram, hronometrāžas ķēdes ietvarus, turbokompresoru un citas, mazāk redzamas detaļas, piemēram, eļļas tvertnes drenāžas aizbāzni.

Vēl viens iemesls pārmērīgam eļļas līmeņa kritumam var būt degvielas ieplūdes sūkņa bojājums. Ja sūknis ir ieeļļots ar motoreļļu, tas var izraisīt eļļas nonākšanu dzinējā un pēc tam sadegšanas kamerās. Pārāk daudz eļļas sadegšanas kamerā nelabvēlīgi ietekmēs arī putekļu filtru (ja automašīnai tāds ir). Liekā eļļa sadegšanas kamerā acīmredzami palielinās kaitīgās sērskābes emisijas.

Kā zināt, ka dzinējs patērē pārāk daudz motoreļļas?

Atbilde uz šo jautājumu nav viennozīmīga. Ražotāji ir ievērojami paplašinājuši pieņemamā eļļas patēriņa robežas, vismaz savās rokasgrāmatās. Piemēram, 1.4 TSI dzinējiem, Volkswagen pieļauj eļļas patēriņu 1l uz 1000km.

"Neaizmirsīsim, ka lielo eļļas patēriņu var radīt arī braukšanas stils. Ja ikdienā brauc kalnainās vietās vai lielā ātrumā pa automaģistrālēm, kas rada ievērojamu slodzi motoram, tad liels eļļas un degvielas patēriņš ir pilnīgi normāls. Ir svarīgi pārbaudīt eļļas līmeni gan pirms, gan pēc jebkura gara izbrauciena, tāpat arī glabāt pa rokai motoreļļu, kuru var papildināt, jo nekad nevar zināt, kad un kur tā var būt nepieciešama,” skaidro Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński).

Rezumējot, viss ir atkarīgs no dzinēja veida un stāvokļa, kā arī no pieļaujamā nobraukuma, ko nosaka automašīnas ražotājs. Ražotājs lietotāja rokasgrāmatā iekļauj specifiskus norādījumus, ņemot vērā faktu, ka eļļas patēriņš var pieaugt līdz konkrētam līmenim, kad automašīna tiek vadīta noteiktos apstākļos.

 
Visi komentāri
 
BMW 24.augusts 2023 10:33
2 5 Atbildēt

VAG motoriem garšo eļļa, bet tas nav slikti, jo eļļa nenoveco, pielej tik svaigu un mauc!

WMB 24.augusts 2023 10:38
4 0 Atbildēt

ne visiem, ne visiem draugs, patiesībā tikai dažiem (meklē netā), kas jāzin, ja taisies pirkt A. Man ir bijuši 3 golfi, nevienam tāds motors nav trāpījies, kaut nobraukumi lieli

:-) 24.augusts 2023 12:42
0 0 Atbildēt

Iespējams, bet tie,  ir daži ml. Nevienam no jaunajiem auto, braucu  līdz ~ 150 t.km, starp eļļas maiņām neesmu ne pili papildinājis, nav bijusi nepieciešamība. Vai tas VW 2 l tdi, vai 1.4 benzīns, vai SUBARU 2 l benzīns vai dzīzelis, Forda 2 l benzīns vai 1.8 l dīzelis. Nobrauktiem dzinējiem, jeb tiem, kuriem vieta šrotā, eļļas zudums ir norma.

vietējais 24.augusts 2023 17:03
0 0 Atbildēt

Es esmu lējis eļļu visiem VAGiem - 1.4 un 1.8 TS,I un 2.0 TDI. Neviens nevar izbraukt 30 tkm intervālu bez eļļas pieliešanas.

:-) 24.augusts 2023 17:09
0 0 Atbildēt

Kā nu kuram, man tā nav bijis. Lai gan eļļu mainu ik pa 15 t.km, un līmeni kontrolēju vismaz reizi mēnesī, tās zudumu/kritumu neesmu piedzīvojis.

vietējais 24.augusts 2023 17:24
2 3 Atbildēt

Parasti ir jāpielej pēc 18 - 20 tkm pēc eļļas maiņas.

:-) 25.augusts 2023 10:49
0 0 Atbildēt

Nobrauktam/nodzītam dzinējam, iespējams!

vietējais 25.augusts 2023 11:04
0 0 Atbildēt

Jaunam, no salona. Un to ražotājs ir paredzējis. 

Kā tu domā, kādēļ tiek tirgots šāds izstrādājums?

www.amazon.de/-/en/Volkswag.../dp/B08VRMCVZL

Dažiem modeļiem tas nāk līdzi no rūpnīcas, nopērkams ir arī dīlera salonā.

Tā kā, pirmās bikses, tad diršana...

Sergejs 6.septembris 2023 15:10
0 0 Atbildēt

Tāpat arī man, 1.6TDI neēda un 1.5TSI arī neēd, vismaz pagaidām. Arī mainu pēc ~250 motorstundām (ap 15t km ārpuspilsētas režīmā) vai gada. Iespējams ka nevajag ielaist to lietu vai arī braucot pilsētā veikt eļļas maiņu pēc dīlera grāmatas - pēc 30t km (kas pilsētā sanāk ap 1000 motorstundām)

0pis 24.augusts 2023 11:03
3 0 Atbildēt

Kad man bija Opel Rekord,  Ome bija iemanījusies noliet eļļu pankopkiem. Bet garša bija laba, pat nemanīju starpību.

vernons 24.augusts 2023 12:51
0 0 Atbildēt

putekļu filtri

GTD2 24.augusts 2023 16:40
0 0 Atbildēt

savulaik jaunam  rav4 2.2dizelim garšoja eļļa, ar citiem man nav bijusi tāda problēma

es 24.augusts 2023 16:59
0 0 Atbildēt

80-to gadu Audi litrs uz 1000 km bija norma.

Slinkais 24.augusts 2023 17:28
1 0 Atbildēt

Pēc papīra tikai. Dabā tas bija retums un pēc 300tkm. Mūsdienās tā ir bieža realitāte pēc 100tkm

Vernons 24.augusts 2023 19:07
0 0 Atbildēt

1l/1000 tika uzrādīts MAX !!! MAX !!! pieļaujamais,kam SEKO kapitālais remonts. NU KO VAR MULDĒTIES !!!

es 24.augusts 2023 19:54
1 0 Atbildēt

VAGam dzinēju (1.8 TSI) pa garantiju nomaina, ja patēriņš sasniedz 3 litrus uz 1000 km.

ZZZZ 25.augusts 2023 10:04
0 0 Atbildēt

Tādas saturīgas veselīgas sarunas, nav jau tik garlaicīgi kā pie elektrības kabeļa 🙈

darklight 25.augusts 2023 16:03
1 0 Atbildēt

Kad man bija Opels, tad reāli braucu ar kanniņu bagāžniekā, lai varētu regulāri pieliet. Braucu tā gadiem, dzinējs strādāja perfekti, varbūt strādātu vēl šodien, ja kuzavs nebūtu sapuvis. Vispār vienīgā mana mašīna, kurai patiešām ne reizi nevajadzēja pieliet eļļu, bija 2005. gada 1,4 Peugeot 😎

650 26.augusts 2023 22:29
0 0 Atbildēt

Eļļu ēd vai nu nojaati motori, vai nu tie, kuru projektēšanā un izgatavošanā pats ražotājs ir pieļāvis acīmredzamu nolaidību (demagoģijas un/vai nekaunības vārdā..).Vag-am tie parasti ir tieši Benzīnmotori.

Bet labā ziņa ir tā, ka šie te tOtālenerģijass un velOcitass apjūsmojošo rakstu kolektīvie autori tiešām nav lohi.Jo lohs taču tev neies piedāvāt izlasīt tādus tehniski izsvērtus jēdzienus kā (c) "cilindra galviņu","hronometrāžas ķēdes ietvarus","drenāžas aizbāzni","degvielas ieplūdes sūkni", "putekļu filtru" (ja automašīnai tāds ir) un/vai ostīt "kaitīgās sērskābes emisijas". Jā.

Sergejs 6.septembris 2023 15:17
0 0 Atbildēt

Bet ja skatās no izdevumu aspekta tad sanāk interesanti. Tā eļļa ko jālej mūsdienu VAG motorā labi maksā, 13-15 eur/litrā. Un 1l/1000km sanāk 100gr/100km, tātad +1.40eur/100km. VAG būtu vērtīgāk ekonomijas labā nevis visādas strt/stop un citas mistiskas sistēmas bāzt iekšā bet piestrādāt pie motoru konstrukcijas, citādi tas litrs eļļas uz 1000km nez ko zaļi neizskatās

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Expedition SSV gatavs darbam policijā

Ford turpina sadarbību ar ASV likumsargiem arī 2025. gadā. Lasīt vairāk

 

Kā brauca, tā aizbrauca - Mercedes vadītājs "neredz" pāreju (+ VIDEO) 20

Mercedes vadītājs turpina ceļu it kā gājēju pārejas un gājēju uz tās pat nebūtu. Lasīt vairāk

 

Nepamana sastrēgumu (+ VIDEO) 15

Čehijā Volkswagem Touran vadītājs nepamana, ka priekšā braucošais Škoda Roomster samazina ātrumu gandrīz līdz nullei un ieslēdz avārijas gaismas, lai brīdinātu par sastrēgumu. Lasīt vairāk

 

Piektdiena, trīspadsmitais - Igaunijā satiksmes autobuss saduras ar kravas auto (+ VIDEO) 10

Piektdien, 13. decembrī, Igaunijā netālu no Viljandi notika satiksmes autobusa un kravas auto sadursme, kurā cieta vairāki cilvēki. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti