Brīnumi pēc lietota auto iegādes, grauzēji motortelpā - neparastākās lietas, ar ko saskaras diagnostikas veicēji 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Gunta Kursiša-Butkāne | 22.jūlijs 2024 13:21

Graboņa, jocīga smaka, mirgojošs panelis - biežākie iemesli, kas liek auto īpašniekiem veikt diagnostiku

Nereti, auto īpašniekam, veicot sava spēkrata diagnostiku sertificētā un pieredzējušā servisā, atklājas daudzi pārsteigumi - jo īpaši, ja auto ir iegādāts jau lietots vai arī - ja ilgāku laiku nav bijusi veikta pilna diagnostika, stāsta autoservisa "MM Service" vadītājs Māris Musatovs.

Iespējams, noderīgākā pārbaude - pilna auto vizuāla diagnostika

Lai mūsdienu auto kalpotu ilgāk, drošāk un nepatīkamu pārsteigumu būtu mazāk, M. Musatovs iesaka periodiski veikt auto diagnostiku.

"Viena no populārākajām ir pilna auto vizuāla diagnostika - tajā ir ritošās daļas pārbaude, kā arī dažādu agregātu vizuāla pārbaude, tāpat tiek iekļauta arī kondicionēšanas sistēma darbības, loga slotiņu, ārējo apgaismojumu, tehnisko šķidrumu līmeņa pārbaude, kā arī virsbūves stāvokļa novērtējums," skaidro autoservisa vadītājs.

"MM Service", kas ir reģistrējies arī viena no Latvijas lielāko autorezerves daļu tirgotāja un piegādātāja "Inter Cars" attīstītajā uzticamo autoservisu platformā "Motointegrator.lv", vadītājs M. Musatovs piebilst, ka šādas pārbaudes vislabāk būtu veikt divas reizes gadā - pirms un pēc ziemas sezonas. "Veicot šādu diagnostiku var viegli saprast un kontrolēt sava auto tehnisko stāvokli," piebilst servisa pārstāvis.

Visbiežāk Latvijā pārbauda ritošo daļu

"Viens no vispopulārākajiem diagnostikas veidiem, ko pieprasa auto īpašnieki, ir ritošās daļas pārbaude," stāsta M. Musatovs. Viņš skaidro arī iemeslus - nereti autovadītājs pats saklausa kādus grabošus, čīkstošus, gaudojošus trokšņus, kuriem normālā situācijā nevajadzētu būt, un tas liek doties uz autoservisu padziļinātākai pārbaudei, ko jau veic speciālisti.

Otrs Latvijā populārākais diagnostikas veids ir diagnostika ar datoru. "Mūsdienu automašīnas ir diezgan bagātīgi aprīkotas ar elektroniskām sistēmām. Ja kāda no šīm sistēmām iziet no ierindas, kontrolpanelī saņemsiet paziņojumu, ka nepieciešams servisa apmeklējums," stāsta "MM Service" pārstāvis, piebilstot, ka tad servisā arī izmantojot attiecīgu aprīkojumu šīs padziļinātākās pārbaudes tiks veiktas.

"Savukārt, trešais populārākais diagnostikas veids ir bremžu sistēmas pārbaude. To veikt nereti rosina kāda vibrācija, čīkstoša skaņa bremzēšanas brīdī, kas mudina automašīnas īpašniekam doties uz diagnostiku. Nereti arī pats autovadītājs pamana, ka kāds no auto riteņiem sāk pastiprināti karst," stāsta M. Musatovs.

Diagnostikas, ko veic mazāk, bet kas būtu noderīgas

"Es varētu ieteikt vēl dažas no sistēmu pārbaudēm - regulāra diagnostika palīdzētu laicīgi reaģēt uz kādu briestošu problēmu un tādā veidā izvairīties no lielākām izmaksām," stāsta "MM Service" vadītājs, skaidrojot, ka pie šīm ieteicamajām pārbaudēm noteikti pieder akumulatora diagnostika, kondicionēšanās sistēmas pārbaude, kā arī izplūdes gāzu pārbaude.

"Piemēram, kondicionēšanas sistēmas pārbaudi var veikt ne tikai vasarā, bet arī ziemā. Nereti cilvēki domā, ka tā ir paredzēta tikai, lai mazinātu karstumu, taču tās otra funkcija ir arī mitruma savākšana no auto salona, kas ātrāk "atbrīvo" aizsvīdušos logus," stāsta eksperts.

"Savukārt, runājot par izplūdes gāzēm - ja autovadītājs konstatē, ka tās pastiprināti izdalās vai ko citu "aizdomīgu", tad neko nedarot - ignorējot šos signālus, var iedzīvoties ļoti lielos izdevumos, jo šo sistēmu pilnīga nomaiņa ir diezgan līdzekļus prasošs pasākums," pauž M. Musatovs.

Pārsteigumi un kuriozi

Lielākie pārsteigumi, ko auto īpašnieki ir piedzīvojuši, veicot spēkrata diagnostiku, nereti ir saistīti ar lietotu auto iegādi un to, ka iepriekšējais īpašnieks ir noklusējis vai varbūt nav zinājis par kādām nopietnākām likstām, kas automašīnai piemīt un kas nav acīmredzamas bez padziļinātākas diagnostikas. "Dažkārt gadās arī pa kādam kuriozam, kurš nepavisam nešķiet smieklīgs auto īpašniekiem, kam vēlāk jāsaskaras ar sekām - piemēram, veicot diagnostiku, atklājas, ka spēkrata motortelpā ir iemitinājies kāds grauzējs, kas tur jau labu laiku nodarbojas ar elektroinstalāciju vadu graušanu," stāsta eksperts.

 
Visi komentāri
 
BMW 22.jūlijs 2024 16:50
2 0 Atbildēt

Grauzēji nav nekāds kuriozs, jo vairāk izmanto salonā un motortelpā eko plastmasu, jo vairāk tā garšo grauzējiem! Jaun kaimiņam pilnīgi jaunai toyota grauzēji ir apēduši motora uzliku, kas ir veidota no putoplastam līdzīga materiāla, kā arī pilnībā apēsts pakaļējā sēdekļa porolons. Vecās mašīnas grauzējiem negaršo, jo tur platsmasa no naftas, nevis no bio materiāliem!

Sergejs 23.jūlijs 2024 14:37
0 0 Atbildēt

"sertificētā un pieredzējušā servisā"

Par pieredzējušu viss pareizi, bet tas vārds "sertificēts" man vienmēr liek skeptiski uzsmaidīt. Sertificēts nozīmē ka šiem ir zīmogs ka darbojās atbilstoši konkrētām procedurām un reglamentiem, bez liekas domāšanas un ne pa labi ne pa kreisi. Tas ir labāk nekā meistars Fedja tipa "zinu-zinu, māku-māku" garāžā, bet es tomēr labprātāk brauktu pie pieredzējuša meistara kam gan rokas no pareizas vietas aug, gan galva strāda un var padomāt par to kas ar auto notiek un kur tad ir cēlonis, nevis braukt taisni pēc sertificēta protokola un banāli cīnīties ar sekām un klients tik maksā/Par(®650)

hue 24.jūlijs 2024 11:40
0 0 Atbildēt

Kad dzirdu grauzienu, tad pagriežu skaļāk radio LR1

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti