Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lēna braukšana kreisajā joslā ir daudz bīstamāka par ātruma pārsniegšanu (+ video) 67

 

Foto: ekrānšāviņš no youtube.com

iAuto | 7.septembris 2016 13:26

Amerikāņu žurnālisti izpētījuši, kādēļ nāves gadījumu uz Vācijas autobāņiem bez maksimālā ātruma ierobežojuma ir mazāk nekā uz automaģistrālēm, kur šāds ierobežojums pastāv.

Izrādās, ka satiksmes negadījumi notiek ne jau ātruma dēļ, kā varētu domāt, bet gan tādēļ, ka daļa vadītāju „iestrēgst” kreisajā joslā un laikus neatgriežas atpakaļ labajā joslā.

Žurnālisti noskaidrojuši, ka ilgstoša braukšana kreisajā joslā ar vidēju vai pat zemāku ātrumu nekā labajā joslā ir daudz bīstamāka nekā pārvietošanās lielā ātrumā. Iemesls ir gaužām vienkāršs – redzot, ka kavējaties atgriezties labajā joslā, citi autovadītāji mēģinās jūs apsteigt pa labo pusi, kā rezultātā pieaugs pārkārtošanās manevru skaits un līdz ar to arī CSN risks.

Šāds apgalvojums tiek pamatots ar statistikas datiem, kas liecina, ka 1970.gadā uz ASV un Vācijas automaģistrālēm bojāgājušo skaits bijis aptuveni vienāds – apmēram 27 cilvēki uz vienu miljardu autoceļu kilometru. Pie tam jāņem vērā, ka uz Vācijas maģistrālēm ātruma ierobežojuma atšķirībā no ASV nav. Kopš tā laika bojāgājušo satiksmes dalībnieku skaits abās valstīs samazinājies, taču atšķirīgās proporcijās – piemēram, 2003.-2004.gada dati rāda, ka Vācijā bojāgājušo skaits bijis aptuveni 3 cilvēki uz 1 miljardu km, bet ASV – 6-7.   

Pētījuma autori to skaidro ar noteikumu punktu, kas uz Vācijas automaģistrālēm aizliedz ilgstošu braukšanu kreisajā joslā (tikai apdzen – un atpakaļ uz labo). Vācijā tas tiek strikti ievērots, kurpretim ASV šāda nesen ieviestā prasība vēl ir jaunums daudziem autovadītājiem.

Nobeigumā žurnālisti aicina atcerēties šo noteikumu punktu un izmantot kreiso joslu, kā tas paredzēts noteikumos.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 7.septembris 2016 11:16
37 7 Atbildēt

Ir bijusi man tā iespēja braukt pa ļoti daudziem autobāņiem.

Uzreiz jāsaka, ka tā lieta ir jāieaudzina autovadītājos no pirmsākumiem.

Vācija, Itālija, Spānija, Portugāle, Horvātija - autobāņu kultūra reāli strādā, viss ir perfekti.

Polija, Zviedrija, Dānija, Somija - jau sliktāk, gadās ik pa brīdim kāds gudrinieks (lēnais kreisajā joslā), bet vismaz pēdējos gados Polijā viss sāk attīstīties uz labo pusi. Polijā ir vēl kāda specifika, smagais mēdz apsteigt otru smago ar ātruma starpību 5km/h :o Tas ir kaut kas!

Igaunija (tajās retajās vietās, kur ir tādi ceļi), Lietuva - vēl čābīgāk, cilvēki reāli nesaprot, ka viņi pārkāpj CSN ārpus pilsētas, un ka viņi reāli traucē satiksmi citiem!

Latvija ir vēl kāds stāsts, lai arī maģistrāļu (oficiālu) mums nav, tomēr 2 vai pat 3 joslu ceļu ir gana. Pa kreiso joslu (pat lēni) izvēlas kruizēt ārprātīgs daudzums gudro. Kurus gribētu tomēr iemācīt cienīt citus. Vismaz palaist ātrākus, ja ne citādi.

es 7.septembris 2016 11:39
2 0 Atbildēt

Piekrīt, bet ar dažām korekcijām> Vācijas vidienē ir paliels skaits kreisās joslas kruizeru. Turklāt uz 90 mierīgi. Zviedrijā un Somijā gan perfekti - nekad neesmu redzējis nevienu kreisās joslas kruizeri. Zviedrijā vispār iespaidīgi pie liela ātruma un blīvuma. Izskatās kā sinhrona peldēšana.

kasinsh79 7.septembris 2016 12:13
0 0 Atbildēt

Varbūt, ka tas bānis no Stokholmas lidostas līdz centram bijis slikts piemērs, tur bija pat visai DAUDZ tādu kreisajā joslā :D

Smith 7.septembris 2016 13:53
11 4 Atbildēt

1) Ko tu definē ar vārdu "bānis"? Tavuprāt tas ir jebkurš ceļš ārpus pilsētas ar 2 un vairāk joslām vienā virzienā?

2) Lūdzu neputrojiet 2 lietas - braukšanu pilsētā un braukšanu ārpus pilsētas! Pilsētā intensīvā satiksmē es varu braukt pa kuru joslu gribu! Nav tāda ātrākā josla vai lēnākā! Protams, es neatbalstu apzinātu vilkšanos pa kreiso joslu - nepārprotiet mani! Bet ja ātruma limits ir 50 km/h un visas joslas vienmērīgi kustas, tad man pie kājas, ja kāds grib brīvi lidot uz 80 km/h!

3) Latvijā VIETĀM šī braukšana pa kreiso joslu ārpus pilsētām ir saprotama. Atslēgas vārds - ceļu stāvoklis. Piemērs - Sigulda-Rīga šoseja sākot aiz Siguldas (kur sākās 2 joslas) līdz pat pašai Sēnītei un nedaudz aiz! Labā josla ir tik bēdīgā stāvoklī (pie Sēnītes vispār kaut kāda traģēdija), ka reti kurš grib pa to kratīties un jāt piekari visā tajā posmā! Lietus laikā pa risām labajā joslā ir bīstami braukt! Pilnībā to saprotu un tad kad nav intensīva satiksme, pats tā braucu. BET, ja redzu ka kāds aizmugurē tuvojas ar lielāku ātrumu, VIENMĒR laicīgi pārkārtojos un palaižu, nekādu problēmu! Es arī neatbalstu braukšanu pa kreiso joslu, bet ne jau aiz neko darīt, tā tiek darīts! Būtu ceļi kā ārzemēs, tad varētu saprast.

kasinsh79 7.septembris 2016 14:10
8 1 Atbildēt

Pieļauju, ka tas bija man jautāts?

1. Bāni apzīmē ar attiecīgu ceļazīmi, tur nav nekādu diskusiju.

Vēl līdzvērtīgs apzīmējums "Ātrgaitas ceļš", ierasti - 2 joslas vienā virzienā. Arī pa tādu nedrīkst braukt kreisajā joslā bez vajadzības. Protams, tikai ārpus pilsētas.

2.Es to zinu, vienmēr esmu uzsvēris - runājam tikai par ārpilsētas satiksmi!

3. Nav tā ceļu kvalitāte tik baisa, lai nespētu pabraukt labajā joslā. Kaut kā man nekad tas nav traucējis.

Arī vēl atbalstu uzreiz palaist ātrāku braucēju, bet ne jau spītīgi turpināt, nevienu nelaižot. Ideāls piemērs - Jūrmalas šoseja, kur kreisajā joslā, izskatās, brauc visi "pierakstītie augstākam statusam". Da nu viņus, bez žēlastības - ja vēl piedevām labās joslas ir brīvas :o

Haha 12.decembris 2016 17:09
1 0 Atbildēt

Tādi gudrinieki kā tu tagad pilna Rīga. Salikuši ziemas riepas, kas mazākas par vasarenēm un kruizē ar 50km/h spidometrā, bet reālais ātrums 40km/h. Un ja gadās fotoradars tad drošībai nomet vēl 5 km/h Un tad brīnās ka viņus apdzen.

Ha Ha 8.septembris 2016 14:30
4 5 Atbildēt

Un Vācijā,Itālijā,Spānijā,Portugālē,Horvātijā fūras neapsteidz viena otru???

Tad man ir jāsaka ,ka diezgan akla tev tā braukšanas pierede :D

kasinsh79 8.septembris 2016 18:51
2 3 Atbildēt

Vai tagad jūties labi, iekomentēdams tādu domu?

Redzi, tajās valstīs ir reāli daudz 3 joslu ceļu, kā arī - fūres patiešām retāk traucē ar savu "apsteigšanu" citu fūri. Jā, jā!

JautāJUMS 9.septembris 2016 22:59
0 5 Atbildēt

Kā jau teici Latvijā nav bāņu tāpēc pa 2 un 3 joslu ceļiem uz 95 vai 100 kruizēt ir pilnīgi vienalga pa kuru joslu.

fūre 16.septembris 2016 22:58
1 0 Atbildēt

problēma ir ātruma ierobežotājā,tikai muļķis stresos,un vēl uz taures uzliks!idioti ir visur,bet tu laikam esi vieglā braucējs,par tavām nosauktajām valstīm,neko sliktu nevaru teikt!

REXX 9.decembris 2016 0:49
0 0 Atbildēt

Aha. 5km/h. Tas jau lepni. Ar + 2km/h! un tā apdzīšana apm. 3km garumā. Pa vidējo joslu uz 90 km/h.Tie, kas lido 120+ dabū dzēsties

kasinsh79 9.decembris 2016 16:22
0 0 Atbildēt

Piezīme: ar lēnajiem domāts kas brauc ar max atļautu + 10kmh

GB12 7.septembris 2016 11:20
14 17 Atbildēt

Iemācīt varētu, reāli sodot. Pie mums diemžēl savādāk nevar... kolīdz tāds tiek pieķerts, momentā nomest mierā un bez brīdinājumiem uzreiz uzlikt naudas sodu. Ātri vien šādus te muļļas apkarotu.

aansis 7.septembris 2016 13:01
2 2 Atbildēt

Parādi man kaut vienu protokolu, kurā kāds ir sodīts par rāvējslēdzēja principa neievērošanu. Bet tomēr kaut kā esam iemācījušies, to ievērot. Un sanāk ar vien labāk. Pamēģini saskaitīt, cik ir izrakstīti sodi par ātruma pārsniegšanu. Bet tomēr kaut kā joprojām braucam ātri. Padomā vēlreiz, varbūt divreiz, kā iesaka CSDD - vai sodīšana ir īstais risinājums.

GB12 7.septembris 2016 15:04
6 1 Atbildēt

Padomāju. Tu man tā arī īsto risinājumu nosaucis neesi, kaut vairākas reizes tev prasīju. Tas pirmkārt. Otrkārt - nezkāpēc, piemēram, Skandināvijas valstīs tie paši letiņi neatļaujas tā vālēt un brauc pamatā atļauto ātrumu + max. 10 km/h robežās? Tieši tāpēc, ka tur ir drastiski sodi, pie tam, tu nevarēsi no tiem atpirkties, kā dažkārt šeit.

r.ed 8.septembris 2016 11:38
1 0 Atbildēt

Sodīšanai jābūt pēdējam līdzeklim. Domāju, ka liela daļa no tiem, kas brauc kreisajā joslā patiesībā nenojauš, ka pārkāpj noteikumus, jo vienkārši nezina, vai aizmirsuši, vai palaiduši garām. Kā labu piemēru minēja rāvējslēdzēja principu, to tomēr lielākā daļa zin un ievēro - jo parasti vietās, kur tas nepieciešams izvietoja zīmi (i.ytimg.com/vi/9feECCvlXEk/hqdefault.jpg), kā arī par to ir runāts gan csdd reklāmās, gan zebrā u.t.t. Respektīvi problēmu risināja ar izglitošanu un informēšanu.

Neredzu problēmu uz attiecīgajām šosejām izvietot atgādinošas zīmes un pievērst problēmai lielāku uzmanību publiskajā telpā un medijos. Un tad - tiem dažiem atsevišķajiem indivīdiem, kas nu tiešām galīgi nesaprot, tos audzināt ar protokoliem. problem solved ;)

GB12 8.septembris 2016 12:43
2 3 Atbildēt

Un kā vēl nojauš. Pamēģini kādam šitādam uzmidžināt - pieklājīgi, bez agresijas, ar īsu midžināšanu un ieturot normālu distanci - ar visu to reti kurš pavācas malā. Kas attiecas uz atgādinošām zīmēm - uz Jūrmalas šosejas pie gājēju tilta, kur beidzas apdzīvota vieta, bija (varbūt arī tagad ir, neesmu ievērojis) - tāds liels plakāts ar uzzīmētu aunu uz ceļa. Kaut kā neesmu redzējis tur uzlabojumus.

aansis 8.septembris 2016 16:23
1 3 Atbildēt

Sodītājs... Nez kādēļ tā civilizētā Eiropa tomēr neaizmirst vispirms atgādināt: www.asfinag.at/rechtsfahren Un neraujas pēc iespējas vairāk sodīt, tā vietā lai novērstu pārkāpumu PIRMS tā izdarīšanas.

GB12 8.septembris 2016 16:36
6 0 Atbildēt

Tāpēc ka civilizētā Eiropā ir pavisam cita attieksme pret likumu - tur pilsonis jau ir iepotēts ar to, ka, ja likums ir izdots, tas ir jāievēro... atšķirībā no mūsējiem, kur, ja likums ir izdots, tad tiek domāts, kā to apiet, nesodītam neievērot utt. Vēlreiz uzdošu tev jautājumu - kāpēc letiņi tā, kā atļaujas uzvesties šeit - Latvijā, neatļaujas uz Skandināvijas valstu ceļiem - i ievēro ātrumus, i nesēž kreisajās joslās, i parkoties iemācās utt.

aansis 8.septembris 2016 17:25
3 3 Atbildēt

Jā... civilizēto Eiropu tu laikam tikai pasaku grāmatās esi redzējis. Esmu pa paraugvalsti Vāciju, kopā ar "iepotētajiem" pa bāņa remontzonu pie ierobežojuma 50km/h braucis kopējā plūsmā pa sašaurināto joslu uz ~110, kamēr pa otru - normālā platuma joslu pārējie, tai skaitā fūres un autobusi brauca ar ~80. Tik tālu par ievērošanu... Latvijā tādus masveida pārkāpumus (vairāk kā 2x pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu) nav gadījies novērot.

Par Skandināviju kā piemēru vispār negribas diskutēt - diemžēl tā ir sabiedrība, kas man ne tuvu nav pieņemama. Ar visu savu pārprasto toleranci, feminismu un dzīves pelēcību un bezcerību. Tik baisus dzērājus uz ielām, kā Somijā, neesmu redzējis nekur citur - kas vārtās pie bāra asiņu peļķē, bet turpina dzert no līdzpaņemtās pudeles. Zviedrija ir Eiropas līdere izvarošanā. Norvēģijā piektdienas naktī pavēroju, kā vietēji jaunieši apnarkojas Oslo centrā un sestdienas rītā aplūkoju pie operas uz dekoratīva akmeņa pilsētas centrā tikpat dekoratīvu cilvēka sūdu. Nemaz jau neskaitot to, ka naktī pa ielu ejošie čaļi nemēģināja pačurāt kādā vārtrūmē. Gluži vienkārši apstājās ietves malā un rindiņā čurāja uz brauktuves. Tādas ir citas šīs "paraugsabiedrības" puses - un nevar tikai viņu ātruma ievērošanu uz ceļiem skatīt atrauti no kopainas.

Kādēļ latvieši tur ievēro ātrumu. Jo baidās no sodiem. Bet tas nozīmē tikai to, ka viņu sodi ir milzīgi mūsu maciņam, tādēļ uz īsu brīdi var paciesties. Bet tie nekādi neizmaina apziņu ilgtermiņā.

Piemērs no dienvidu civilizētās puses - pēc Itālijā pavadītām divām nedēļām, mācījos no jauna rādīt pagriezienus un nelietot skaņu signālu, kad šķērsoju Austrijas robežu, kur savukārt vienmēr jāatceras, ka vietējie uz bāņa spoguļos neskatās. Ak jā - arī alu tankštellēs pārtraucu pirkt jau tuvojoties Romai. Tikai Dienviditālijā dzer pie stūres - laikam jau tur nav tāds likums izdots, ja uzskati, ka visi tur ir likumpaklausīgi.

Un visdīvainākais... Baisā deviņdemito gadu puskriminālā Polija, kur nezināji vai naktī uz ceļa tevi gaida kukulņēmējs policists vai bandīts, kas grib tavu auto, šobrīd ir kļuvusi par satiksmes organizācijas piemēru. Lieliski ceļi, augsts pieklājības līmenis satiksmē. Sodi mēreni un policija gandrīz nemanāma - lielākoties netrafarētie noceļ no trases tos, kas pavisam uzprasās, bet par sīkumiem nevienam nepiesienas.

GB12 9.septembris 2016 8:19
6 0 Atbildēt

Tu pirmais pieminēji "civilizēto Eiropu" :) Un raksti tā, it kā vienīgais izredzētais būtu braucis ar auto ārpus Latvijas. Vecīt, es arī esmu pietiekami braucis gan pa to pašu Poliju, Skandināviju, Vāciju, Itāliju (starp citu, man nemaz tur nevajadzēja taurēt un arī pagriezienus slēdzu), nedaudz arī ASV u.c. un pietiekami daudz redzējis, kā uz ceļiem uzvedas citur. Par Poliju runājot, mani kāreiz pavēlu vakarā apturēja tipiskā ķeršanas vietā un veidā - apdzīvotās vietas beigas, līdz zīemi kādi 300 metri, mājas visas beigušās, sācies mežs un meža ceļa galā šamie noslēpušies un vaktē tos, kas pirms zīmes jau spiež virsū, un tā dabūju maksāt sodu par 70 km/h atļauto 50 vietā uz tukša un taisna gabala... nu, līdzīgi kā pie mums. Uz bāņiem Polijā ir civilizēti, bet tāpat tur ir agresīvie braucēji uz maziem ceļiem, kur ir blīva satiksme, kas tev apdzen tieši purnā, neievēro distanci, pārsniedz ātrumu utt. Un poličus arī pietiekami daudz esmu redzējis. Un, kaut arī par Skandināvu tautu mentalitāti un uzvedību lielā mērā varu tev piekrist, uz ceļiem viņu uzvedība ir nesalīdzināmi civilizētāka. Jā, arī Latvijā tā uzlabojas lēnām, bet līdz kaut vai tās pašas Skandināvijas līmenim mums vēl ir daudz kur augt. Un nedomāju, ka ar vienu "sabiedrības informēšanu" un "apziņas mainīšanu" drīzumā var sasniegt kādus uzlabojumus. Bet tu jau pats pateici "Jo baidās no sodiem. Bet tas nozīmē tikai to, ka viņu sodi ir milzīgi mūsu maciņam," Pats apliecināji, ka mūsu bāleliņiem ir vajadzīga pamatīga pātaga, lai ievērotu noteikumus. Nu, nesaprot viņi savādāk. Vēl viens piemērs - Vitronic fotoradaru laikā vairums ekspertu atzina, ka satiksme ir kļuvusi mierīgāka, cilvēki brauc lēnāk, ievēro ātruma limitus. Pēc fotoradaru aizvākšanas atkal jūtami atsākās anarhija uz ceļiem. Un visbeidzot - joprojām neesi atbildējis, ko darīt - nu, tā, lai kaut kas mainītos... drīzumā, nevis kad esošā paaudze būsim penāļos zem zemes...

aansis 9.septembris 2016 11:59
1 3 Atbildēt

"ko darīt - nu, tā, lai kaut kas mainītos... drīzumā, nevis kad esošā paaudze būsim penāļos zem zemes..."

Varbūt neko. Varbūt tieši tā ir atslēga - esošajai paaudzei ar hibridizētu padomjlaika un deviņdesmito visatļautības domāšanu ir jābūt penāļos zem zemes, lai kaut kas mainītos. Tiešam tev šķiet, ka viss riņka dancis ap ātrumpārkāpējiem ir lielākā sabiedrības problēma? Kā ar medicīnu un izglītību? Vai to jomu problēmas salīdzinājumā ar satiksmi tavuprāt ir proporcionālas pievērstajai uzmanibai? Drastiski sodi par ātruma pārkāpšanu nekādi neiemācīs cilvēkus paskatīties uz lietām plašāk.

Bet tas, ko esi nepareizi sapratis par pātagu - tā nepalīdz ilgtermiņā. Jā cilvēks saņemsies un aiz bailēm ievēros ātrumu viena ceļojuma laikā. Bet tas nemainīs viņa apziņu ilgtermiņā. Un cilvēks, kas vienā jomā tiks iedzīts nepārtrauktā stresā par rāmīšu pārkāpšanu, izpaudīsies citur - izvarošanā, publiskā kakāšanā vai alkoholismā. Tā nu ir tā Skandināvijas realitāte un maksa par stingro kārtību dažās atsevišķās jomās.

GB12 9.septembris 2016 14:20
2 1 Atbildēt

Plašāk skatīties varbūt neiemācīs. UZREIZ neiemācīs. Ar laiku, es uzskatu, ka iemācīs gan. Un es nebūt neapgalvoju, ka ātrumpārkāpēji ir lielākā sabiedrības problēma. Bet daudzas dzīvības izglābs notiekti. Nu, nevar lietai nepieiet nopietni tāpēc, ka, redzies, ir lielākas problēmas. Par pātagas nelīdzēšanu ilgtermiņā atļaušos tomēr nepiekrist. Jā, sākumā soda dēļ baidīsies pārkāpt noteikumus, bet ar laiku cilvēkam tas nāks dabiski. Piemēram, man viens paziņa iekš LV braukāja kā urlāts. tad pārvācās uz Īriju, pāris reižu atrāvās no turienes likumsargiem un tagad noteikumu ievērošana viņam ir pilnīgi dabiska lieta, par ko vispār neiespringst un brauc daudz kārtīgāk par mani :) Par to agresijas izpaušanu citur - tad ko, atļausim cilvēkiem pārkāpt vienus noteikumus, lai viņi nepārkāptu citus? Sanāk, ka tie čaļi tur Oslo liek kluci uz ielām tāpēc, ka viņiem neļauj pārsniegt ātrumu... vai arī somi ir alkoholiķi tāpēc, ka viņiem neļauj pārsniegt ātrumu uz ceļiem... Pats nesaredzi sava komentāra absurdumu? Varbūt tādus, kuri nespēj ievērot sabiedrības pieņemtos noteikumus, vajadzētu no tās vienkārši izolēt? Un vai esi pārliecināts, ka tie izvarotāji u.c. ir vietējie, nevis migranti no A-Eiropas u.c.?

Piekasīgais 7.septembris 2016 11:54
2 0 Atbildēt

Tas nav nekāds jaunums to jau sen bija pētījuši kapēc uz ASV maģistrālēm ir daudz vairāk negadījumi nekā Vācijas bāņiem, secinājumi bija divi - Vācijā ir dzelžains likums, kas strādā - apsteigt tikai pa kreiso pusi un bez vajadzības nebraukt pa 2. 3. joslu, bet Amerikā, ja nemaldos, arī uz šosejām ir atļauts apsteigt pa labo pusi. Otrs secinājums, kam nav īsti sakara ar joslām - bīstamāk ir braukt ilgtoši pa pilnīgi taisnu šoseju nekā pa lēzeniem līkumiem.

Principā satiksme krietni uzlabotos, ja šo principu censtos ievērot arī pilsētā nevis bloķētu 2. 3. joslu.

kasinsh79 7.septembris 2016 12:10
1 1 Atbildēt

Tev taisnība, vienu reizi Vācijā apsteidzu lēnīgo pa labo pusi, cilvēks pēdējā brīdī rāva pa labi nost no kreisās joslas, kad tam blakus labajā (ātrāks) jau biju es... Tur tā nav pieņemts.

Pretstatā ir pie mums, kad nereti tā ir vienīgā iespēja, kā tikt garām spītīgajam kruizētājam.

aansis 7.septembris 2016 13:02
7 9 Atbildēt

Nevis nav pieņemts, bet ir AIZLIEGTS. Priecājies, ka Semīrs neredzēja tavu manevru - būtu bijusi dārga skola!

kasinsh79 7.septembris 2016 14:11
0 0 Atbildēt

Varbūt, tādā gadījumā būšu uzmanīgāks nākamreiz.

aansis 7.septembris 2016 14:19
4 2 Atbildēt

Esi gan. Tikai Latvijā CSDD ir tā "nolohojies", ka uzrakstījis CSN tādu formulējumu, kas rezultātā neaizliedz.

Vernons 7.septembris 2016 21:13
3 8 Atbildēt

CSDD divas dažādas situācijas ir iemanījies sabāzt vienā punktā! Laikam Palaidniex pie tā strādājis, vai viņam līdzīgs...

Palaidniex 8.septembris 2016 8:21
8 0 Atbildēt

Dzērājam vismaz ir cerības izgulēties...

Vernons 8.septembris 2016 9:11
1 9 Atbildēt

Tev 100 punktu nav vairs cerību!

Vernons 7.septembris 2016 21:21
4 9 Atbildēt

Tev vispār ir paveicies, ka esi vēl dzīvs!!!

xx 7.septembris 2016 12:37
27 23 Atbildēt

Pie mums vispār ir katastrofa, visi brauc pa kreiso joslu. Un ir tādi kas brauc ari pa labo, un abi velkās knapi uz 50km/h, un nevar nekadīgi apdzīt, nav iespējams, un tad visulaiku jāmidžina ar tālajām gaismām, un tie nesaprašana'sāk kautko bremzet, un beigu beigas sanak apdzīt pa labo joslu, kā jau vienmēr. Braucot kautvai vakara darba laikā no Jurmalas uz Rīgu pa to lielo šoseju. 3/5 auto būs uz kreisā joslas kruizēs uz 90-95, 2/5 būs uz vidējas joslas, un mazliet mazliet kāds uz labās joslas. Man regulāri visus ir jāapdzen pa LABO joslu, jo tā ir tukša, visi idioti ir pa kreisi. Un brīnās kāpēc Latvijā notiek tik daudz avāriju. Paskatities 3 avārijas uz MILJOARDS. Tas ir 1 000 miljonu cilvēku 3 bojāgājušo. Mums uz 1 miljonu jau ir ~120 bojāgājušo ja nemaldos. Kas būtu ja Latviju pielidzinātu Vācijai un 120 piereizinatu ar 1 000. uz Miljardu iedzīvotāju. Padomājiet paši lūdzu.

Cienam viens otru, un braucam pa labo joslu, mani tas arī kretinē ka velkas pa kreiso, es palieku uzreiz agresivāks. Un citi ari.

Pilsētās vispār neapdzīt pa kreiso joslu, jo tā ir aizņemta 100% visulaiku. Ja nu pie luksafora neesi pirmais.

aansis 7.septembris 2016 13:47
1 7 Atbildēt

Klau, izklausās, ka tu esi no statistikas pārvaldes. Priekšnieks. Var jau ar cipariem mētāties, bet nu ne jau tik...

Sāksim ar to, ka Vācijā ir ~80 miljoni iedzīvotāju, nevis "MILJOARDS". Turpināsim ar to, ka, piemēram 2014. gadā Vācijā uz ceļiem bija 3377 bojāgājušie, bet Latvijā 212 (ec.europa.eu/transport/roa... Pārrēķinot uz 1 miljonu iedzīvotāju sanāk 42 Vācijā un 106 Latvijā. Ir, protams, uz ko tiekties autovadītājiem, bet tev derētu matemātiku pamācīties, nevis apokalipses scenārijus sacerēt.

Smith 7.septembris 2016 13:59
15 6 Atbildēt

Kur velkās uz 50? Pilsētā vai ārpus pilsētas? Ja pilsētā, tad tu esi losis! Pilsētā šīs joslas jauztver kā braukšanas platību, kā virzienus, nevis dalīt kaut ko ātrākā un lēnākā! Tavuprāt idille būtu tāda - kilometriem gara rinda labajā joslā, kas ievēro noteikumus un brauc uz 50 km/h un PILNĪGI tukša kreisā josla, kur tādi idioti kā tu var uz 80 visiem lidot garām?

kasinsh79 7.septembris 2016 14:14
7 4 Atbildēt

Atslābsti, kungs!

PIlsētās, protams, neviens neregulē, ka kreisā josla "ātrāka", bet elementāra pieklājība gan nav nākusi nevienam par ļaunu - kāpēc acīmredzami bloķēt abas joslas? Cik reižu nav nācies saskarties ar reāliem cirvjiem, aiz kuriem garas kolonnas...

Vernons 7.septembris 2016 21:19
6 11 Atbildēt

Kāpēc tā lai nedarītu? Visiem taču jāievēro distance, bet nav jāgarantē drošība. Katram savi Noteikumi. Policija to "veiksmīgi" izauklēja, tagad nezin kā tikt galā!

Bet katram taču uz ceļa ir jārīkojas "TĀ", lai pat bīstama situācija nerastos. Būtu vēlam lai katrs saprastu arī "KĀ"!

Kanibaals 7.septembris 2016 21:46
3 0 Atbildēt

>Visiem taču jāievēro distance, bet nav jāgarantē drošība

Tas jau garantē zināmu drošību

Vernons 7.septembris 2016 21:53
4 22 Atbildēt

Tam kurš ir nonācis Tev priekšā CSN vairs neeksistē! Viņam pajāt, kas notiks ar Tevi! Tu jau apriori esi nolemts!

Vācijā uz auto bāni Tev no aizmugures piebrauc tik tuvu, ka Tev ar steigu jāpārkārtojas pa labi.

aansis 8.septembris 2016 10:15
13 0 Atbildēt

Valodu tev derētu pamācīties, bet ja pareizi sapratu to ko gribēji teikt, tad ļoti maldies. Vācijā par distances neievērošanu ir bargi sodi aizmugurējam. Varbūt esi pamanījis - pirms tiltiem ir pat speciāli CHA, kas paredzēti, lai uz tilta uzstādītā kamera varētu aprēķināt distanci atbilstoši fiksētajam ātrumam un automātiski nosūtīt rēķinu. Painteresējies, kādi ir "halbe tacho" noteikumi un sodi.

Palaidniex 8.septembris 2016 8:20
15 3 Atbildēt

Nu nelien tik tuvu - ieturi 3 sekunžu distanci un nolemtība pazudīš kā ar roku - List lietus - 4-6 sekundes - ceļš apledojis 6 un vairāk sekundes kā uz burvja mājienu atbrīvos no nolemtības...

Ja vien ievērosi vienkāršu elementāru lietu - pievērsīsi atbilstošu uzmanību notikumiem virzienā, kurā brauc un adekvāti reaģēsi! TIk vbien tāda lietā kā spēt ieraudzīt lietas un notikumus un ceļazīmes braukšanas virzienā un neietriekties, pareizi rīkoties.manevrēt un ievērot zīmes!

Bet tev jau tas ir par grūtu...

Vernons 8.septembris 2016 9:19
5 21 Atbildēt

Mana distance ir mana! Un Tev nebūs to nozagt! Vismaz 5 sekundes pilsētā, pirms sava manevra, ieslēdz virziena rādītāju un tad veic manevru!

Piegriezušies "gudrinieki", apdzen, strauji bremzē un veic manevru! Kā vārdā?

Kur tad palika: "Katram jārīkojas "TĀ", lai nerastos bīstama situācija". Kopš kura laika CSN ir spēkā tikai katram otram: "Ievēro distanci"? Varbūt jāmaina ar steigu sauklis un viss nostāsies savās vietās.

Garantēsim drošību!

Palaidniex 8.septembris 2016 10:18
15 1 Atbildēt

Izskries uz ceļa reāls pārkāpējs - sīkais

Es bremzēšu tieši tad un nedomājot!

Tavs uzdevums atbilstoši CSN ir braukt tādā attālumā aiz manis un tik pievēršot uzmanību satiksmei, lai arī tu, ņēmot vērā savas setras modificētās bremzes spētu apstāties bez bums, vai neradot bīstamību man apbraukt!

Vēlreiz atkārtoju jautajumu - kās tv ļauj zagt man iespēju atbilstoši CSN rūpēties par mazāk aizsargātajiem? Kas tev ļauj zagt distanci pašam sev, ierobežojot manas iespējas BEZ BUMS no pakaļas garantēt satiksmes drošību? Par to, ka man jābrauc pie sarkanā, jo esi aizsapņojies - nemaz nerunāsim

KUR TU GRIBI PAGŪT? Kur tā jāsteidzās?

Vernons 8.septembris 2016 14:05
3 18 Atbildēt

Tu vēlreiz izlasi virsrakstu! Ārpus apdzīvotām vietām, piemēram Rīga - Jūrmala, pa labo pusi apsteigt aizliegts!

Palūkojies spogulī un atbrīvo joslu, kurā TU neiederies!

Es vadu ne tikai autobusu un smago, bet pārvietojos arī ar vieglo! Esam dažādās "svara" kategorijās un no tā arī attapība.

Mazāk aizsargātiem eksistē arī CSN. Tiem tika par velti izdalītas vestes! Kur viņas TU redzi? Katram savi plāni un mērķi, ne jau Tev spriest kur katrs steidzas! Galvenais netraucē citiem.

aansis 8.septembris 2016 16:28
20 2 Atbildēt

Nav aizliegts. Joprojām nav! Vismaz to tev vajadzētu zināt.

acīgais 9.decembris 2016 12:16
1 0 Atbildēt

Neliels labojums, tur bija bojāgājušo skaits uz miljards kilometriem, ne cilvēkiem. Bet, visā visumā, pilnīgi piekrītu Tavam viedoklim!

Palaidniex 8.septembris 2016 15:49
7 0 Atbildēt

Vernon, es kādreiz esmu kādu kavējis atrodoties kreisajā joslā?

Es drīzāk uzdošu jautājumu ar sekojošu realitāti: intensīva satiksme, 3 joslas.

pa pirmo plūsma iet +10 pie atļautā, pa otro +20 pie atļautā, pa trešo +30 pie atļautā. Satiksme blīva. Te pēkšņi parādās kāds, kurš grib braukt ar + 40 pie atļautā un sāk midžināt tam, kurš jau tā brauc ar +30. Kur droši neuzrīkojot distances zagšanu un pārsteigumus blakus joslā braucošajiem teju nav...

Vai tas dornis ar vēlmi brasukt +40 ir vai nav jālaiž?

Toties tu neproti ievērot distanci, kā arī neproti droši un pareizi apdzīt. Vismaz klausoties tavus izteikumus - tevi vajadzētu no ceļa turēt iespējami tālu

reku 9.decembris 2016 15:10
0 0 Atbildēt

Itkā gudrs cilvēks tu,bet pie 20km\h virs atļautā ieslēdzas "mentu diskotēka",tā tam būtu jābut un nav svarīgi kādā joslā.Es parasti dodu iespēju lidotājiem lidot pa trešo joslu,viņu brīva izvēle maksāt,nosisties.Līdz 10km\h pa virsu un ne vairāk,tālāk jau tas pārkapums un uz paša risku.

ulzha 8.septembris 2016 13:08
0 0 Atbildēt

Miljardi kilometru, nejauc ar miljardiem iedzīvotāju.

xx 8.decembris 2016 23:22
0 1 Atbildēt

Tikko pats nesen braucis biju vakara darba stundā, es tik uz 100km/h pēc spido ( 96 pēc nafigācijas) lidoju pa labo joslu visiem garām kā sūdi, viņi brauc pa kreiso jo brauc uz 90, tak ir zīme 90 un nedrīkst ātrāk, kā arī labāks ceļs kreisajā pusē . Besī ārā, VIenmēr jājiet krustu šķērsus, jo dēļ tiem kreisajiem braucējiem nākas dzīties pa kreisi, pa labi visulaiku Un dažreiz pat pa labi nevar apdzīt , jo tur kāds pieklājīgi brauc, un tas taisa stresu un nervus bojā kretīņu dēļ. Vācijā viss ok, sākumā arī vienreiz mazliet ilgāk pa kreiso joslu dzinos naktī uz 200km/h pāri, nedomāju aiziet līdz pašai labajai joslai, policija man sekoja ārī ātri ( netrafarētā) es jau nezinu, un visulaiku dzenos un dzenos. Un 3minūšu laikā, mani nodzen un uz stāvlaukumu skaidroties, domāja ka esmu psihs, zaglis, narkomans utt. Lika pat parādīt atslēgas, bagažnieku utt. Latvijā vajaga veidot reidus uz lielajiem ceļiem (jurmala, jelgava , nu kur nu vēl , laikam nekur jau nav :D) Un Policijai ar netarafēto autiņu skriet pa kreiso joslu, un tie kas traucē uzreiz sodu uzdot 50eiro, un tā katru dienu. Līdz sapratīs ka nav jābūt kreisā joslā, tā ir apdzīšnas josla tikai

iemācies lasīt 7.septembris 2016 13:46
3 1 Atbildēt

"Paskatities 3 avārijas uz MILJOARDS. Tas ir 1 000 miljonu cilvēku 3 bojāgājušo."

Rakstā gan statistikas datos ir ņemts vērā, citēju:

"Vācijā bojāgājušo skaits bijis aptuveni 3 cilvēki uz 1 miljardu km"

Tiem, kas skolā iemācīto jau aizmirsuši, atgādinu, ka ar apzīmējumu "km" parasti domā kilometrus, nevis iedzīvotāju skaitu...

Ciklops 7.septembris 2016 22:38
7 1 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka mums vēl ir pilnīgi "klauni", kas domā, ka viņiem ir glaunāki auto - tad var atļauties mēģināt kopējo plūsmu, kas iet gan ar distanci, gan intervaalu - mašīna, mašīna - visu kopējo plūsmu mēģināt dzīt nost gan ar tālajam gaismām(tas nepalīdz, jo likties nav kur), gan taurējot (vēl jo vairāk) , gan braucot garām kratot dūri(sveiciens no Tvaika ielas) un taisot mērkaķa grimases .... nu vobšem .. ja zinak kam pieder auto ar tranzīta numuru B-370-7 - nododiet tam klaunam sirsnīgus sveicienus, vai vēl labāk , iesperiet pa pēcpusi no manīm - viņš sen jau to ir pelnījis ...

KKTK 8.septembris 2016 9:49
0 2 Atbildēt

Tajos posmos kur ir fotoradari es neredzu nekādu problēmu ne starp tiem kas brauc pa kreisi joslu ne starp tiem kas brauc pa labo joslu. Meklējiet problēmu citur.

kasjax 8.septembris 2016 10:25
3 0 Atbildēt

mūsu CSDD un policijai šī gan jau ir pirmā dzirdēšana un nemaz nesaprot par ko iet runa. Paliksim pie sodu palielināšanas, ātruma mērīšanas no krūmiem un ļoti noderīgām Tehnisko nakšu un drošu braukšanas skolu PR akcijām

M 8.septembris 2016 10:33
0 1 Atbildēt

Ja arī būtu kāds, kas palaiž iekšā joslā pie pārkārtošanās, tad arī būtu mazākas problēmas. Vairums zin kur un kā jābrauc, bet ieņem "nepareizo" joslu pirms laika, jo zina, ka būs kretīni, kas viņiem neļaus ieņemt vajadzīgo joslu un taurēs virsū un bļaus, ka lien priekšā, un kas reizēm rada sastrēgumus, jo nepalaiž. Sliktākajā gadījumā beidzas ar CSN.

GB12 8.septembris 2016 12:45
3 0 Atbildēt

Tikai nevajag. Pārsvarā laiž gan. Nu labi, pirmais nepalaidīs, varbūt otrais - bet, ja tu nepārkāpsi noteikumus un nagļakā nelīdīsi priekšā, ieslēgsi pagriezienu (laicīgi) un visādi citādi normāli to darīsi, tevi palaidīs.

Rihards 8.septembris 2016 11:05
2 1 Atbildēt

Kam Jūs to rakstāt??????

Jūs domājat, ka tie kas sēž kreisajā joslā un brauc ar atļauti vai nedaudz zem atļautā atruma, lasa šo un aizdomājas? Pat ja viņiem acīs to pateiksiet, viņi to tāpat nesapratīs! Var jau būt, ka par to ir jārunā! Bet tiem kam to jādzird un jāiegaumē, diezvai saņem šo info un maina savus braukšanas paradumus!

Artūrs 8.septembris 2016 11:09
5 1 Atbildēt

Pierasts standartiņš ir Rīga - Salaspils posmā. Auto vadītājs/a, kam Salaspilī jānogriežas pa kreisi, jau aiz pēdējā Rīgas luksafora ieņem kreiso joslu, tas pats pirms Ogres (notiek Ikšķilē). Nu un tu vari tur kaut no biksēm izlēkt, bet reāli neko neizdarīsi. Piekrītu iepriekšējiem komentētājiem par sodīšanu!

Tepat bija komentārs par Lietuvas bāņiem, ka daudzi dzīvojas kreisajā joslā - nevaru piekrist. Katru otro nedēļu braucu pa viņu bāni, ļoti kulturāli visi pa labo pusi, ja arī kāds ir otrā joslā, tad vienmēr tuvojoties, nogriež normāli uz labo joslu.

kasinsh79 8.septembris 2016 18:56
0 0 Atbildēt

Traki nav, bet auni gadās.

Katrā braucienā kādi 4-5 "auni", kurus jāapsteidz pa nepareizo - labo pusi, veltot tiem arī sirsnīgu skaņas signālu. Cilvēki nesaprot :)

Starp citu, šodienas Igaunijas "bānis" ar atļauto 110 (bet reālo ap 120) - visu cieņu, neviena kruizētāja ilgākā laika posmā kreisajā joslā :)

AAA 8.septembris 2016 12:27
0 5 Atbildēt

Sakarā ar to, ka Vācijā joprojām darbojas okupācijas režīms (ASV ar Vāciju kopš 1945. gada nav pacentusies noslēgt līgumu par pamieru:) un katram Vācijas kancleram pirms stāšanās amatā jādod zvērests paklausīt ASV varas orgāniem - tad jau tiem pašiem ASV arī būtu jāuzņamas atbildība par Vācijas autobāņiem :D

Mārtiņš 9.septembris 2016 9:59
2 3 Atbildēt

Latvijā brauc nevis pa labo pusi, bet pa labāko.. Tas arī pētijumā būtu jāiekļauj.

Cenšos nevienu netraucēt pa kreiso joslu, bet bieži kreiso izvēlos, ja zinu, ka tajā maršrutā kreisā josla ir labs asfalts, bet labā vienās bedrēs un lūkās ar asām kantīm.

kasinsh79 9.septembris 2016 17:12
0 2 Atbildēt

Nu, nav tas arguments, nav!

Tikko izbraucu no pa mūsu vareno Vidzemes lielceļu no Siguldas uz Rīgu.

Reāli piefiksēju - pilnīgi nekur neizmantoju kreiso joslu bez vajadzības. Pilnīgi pie kājas, kāda ceļa kvalitāte labajā joslā, ja uz ceļa esi vienīgais (tuvākajā apkārtnē), nah** no kreisās joslas prom uz labo :D

Dullais 10.septembris 2016 7:50
3 0 Atbildēt

Pirmo reizi kad braucu pa vācijas bāni, es nodomāju : ko vini te ākstās. Ir tak vesela josla kur braukt, ko te bakstaas visi pa divām joslām. (īsāk sakot īsts latvietis) bet kad aixlidoja garām kadas 3-4 mašīnas ar tuvu uz pusi lielāku ātrumu jau saaku saprst kur āķis ir. kad prasīju vairākiem vāciešiem par šo, viņi brīnijās. Kautkā pašsaprotami likās viņiem. Varot jau braukt uz tiem 130-150 pa kreiso joslu. Bet ja kaads uz 200 un pluss sāks īsi pirms tevīm manevrēt, kas tad notiktu ? Patd ar iemēģināju bāni uz 250 km/h. TĀ IR KULTŪRA. Nebūtu šur tur kāds bremzēts polis, tad jebkurš kas uzmana spoguli savāks savu pēcpusi uz labo joslu ! To latvija nespēj iemācīties. Mācieties latvieši.

Ciklops 18.septembris 2016 13:12
1 1 Atbildēt

Es tā īsti nesaprotu, kāpēc šeit - Latvijas portālā tiek publicēts pētījums par ASV negadījumiem un vācijas autobāņiem - kāds ir vēstījums Latvijas iedzīvotājiem ? Tiek publicēts sviests, lai mēs te ceptos par kreiso joslu? Kur mums te Latvijā ir autobāņi ? .. vai arī kur ir tāds ceļš ar vismaz 2 joslām katrā virzienā kur NE-būtu no kreisās joslas nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās pretējā virzienā ? Domāt ar galvu vajag , tāpat vajag ievērot noteikumus un ar savu rīcību rūpēties par kopējo drošību ... kreisā josla ir domāta tam, kam tā ir paredzēta Latvijas ceļu satiksmes noteikumos, nevis visādiem "šūmaheriem" ..

kaarleens 10.decembris 2016 13:16
0 4 Atbildēt

Atcerēsimies Viktora gudro frāzi no senas un populāras filmas "Limuzīns Jāņu nakts krāsā": "Ja es braucu ar atļauto maksimālo, tad nevienam nav jādzenas garām!"

Pilna Latvija ar bezsmadzeņu "šumaheriem" - iedomājas, ka jāapdzen visi, pat tie, kuri brauc ar "atļauto maksimālo". Vajadzētu katrā auto ielikt GPS ielikt, lai par katru ātruma pārkāpšanu uz policiju pienāk signāls! Tad policistiem uz ceļa nebūtu jāsalst!

Janka 10.decembris 2016 15:24
1 0 Atbildēt

Cita starpā, 2x2 joslu interstate šosejas ASV ir nesalīdzināmi mazāk noslogotas, kā Eiropā. Fūrēm nav nekādu ātruma ierobežojumu un viņas arī mizo līdz pat atļautajiem 75 mph tur, kur nav kalnu. Smagas avārijas nenotiek tur, bet pilsētās, kur ir 55 mph ierobežojumi un 4-8 joslas katrā virzienā. Eiropā tādu nav, bāņi, kas iet cauri piem. Vīnei ir 2-3 joslas.

Adna 12.decembris 2016 10:50
0 2 Atbildēt

Vai godīgie braucēji ir tie sliktie, lēnīgie, iedomīgie? Šķiet, diezgan maz uz ceļiem ir tādu auto, kas brauc būtiski lēnāk par atļauto ātrumu - gan labajā, gan kreisajā joslā (neskaitot sastrēgumus utml.). Manuprāt, ja kāds brauc ar maksimālo atļauto ātrumu, tad nevienam ātrākam legāli uz ceļa parādīties nevajadzētu, izņemot operatīvos. Protams, ka realitātē ir citādi. Protams - un tad mēs mēģinām situāciju risināt uz godīgo braucēju rēķina, pastumt maliņā, lai trakajiem pārkāpējiem būtu, kur izpaust savus zirgpēkus...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO)

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 72

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 

Vairāk par 7 miljoniem vienuviet - četru superauto sadursme 6

Uz kalnu pārejas Alpos notikusi avārija, kurā iesaistīti McLaren Elva, Ferrari LaFerrari, Ferrari 812 Superfast un Bentley Continental GTC. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti