Tumšajā laikā atceries būt redzams un izgaismo savu velosipēdu 29

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 10.novembris 2020 10:07

Tumšajā laikā atceries izgaismot savu velosipēdu un būt redzams. Nav sliktu laika apstākļu, ir tikai nepietiekoši aprīkots velosipēds vai pats braucējs. Ja velosipēds ir aprīkots ar lukturīšiem vai atstarotājiem, tad ceļu satiksmē tas redzams vismaz no 150 metru attāluma.

Arvien lielāks skaits cilvēku savās ikdienas gaitās gada tumšajos mēnešos turpina pārvietoties ar  velosipēdu. Tomēr ne vienmēr viņi ir parūpējušies par savu drošību.

Valsts policijas  apkopotā statistika liecina, ka līdz šī gada 8. novembrim ceļu satiksmē Vidzemē bojā gājuši 4, bet ievainoti 58 velosipēdisti. Pērn šajā laikā bojā gāja 2, bet ievainojumus guva 52 velosipēdisti. Savukārt Latvijā kopā šogad bojā gājuši 15 velosipēda vadītāji un ievainoti 557.

Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem:

ü  priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim;

ü  abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar gaismas atstarotājiem;

ü   priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju;

ü  Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

Valsts policija aicina sargāt sevi un citus, diennakts tumšajā laikā ieslēdzot velosipēda lukturīšus un būt redzamiem!

 

 
Visi komentāri
 
CSDD 10.novembris 2020 10:16
4 2 Atbildēt

priekšpusē nepārtraukti jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim;

mirgojošos lukturus atstājiet spectransportam, tie neuzlabo redzamību un traucē pārējiem satiksmes dalībniekiem - tāpēc tos izmanto tikai uzmanības pievēršanai saskaņā ar CSN.

CSDD 10.novembris 2020 11:51
1 0 Atbildēt

Cik saprotu, mīnuso autovadītāji kam ļoti patīk stroboskopi un mirgalkas uz velo? Vai arī....bail iedomāties...autobraucēji, kas vienlaikus ir arī velobraucēji un minās ar kitajozu mirgojošajām gaismām, žilbinot pretīmbraucošos?

Nu tad ziniet - Vācijā mirgojošās gaismas uz velo ir AIZLIEGTAS, un vācieši satiksmes drošības jomā ir gudrāki nekā Latvijas kamikadzes.

anonimikis 10.novembris 2020 13:42
2 0 Atbildēt

Mīnuso aļika klienti, kas ķīniešu sūdus karina uz stūres.

Krotow 10.novembris 2020 14:44
0 0 Atbildēt

"Aļika produkciju" pie mums tirgoja arī diezgan "respektablas" velobodes pirms 8-10 gadiem. Tie spīdekļi un raustekļi ar tizlo zilgano gaismas krāsu daudziem minējiem joprojām nevaid miruši.

reddd 11.novembris 2020 16:59
0 0 Atbildēt

Sounds good, doesn't work. Ir kāds pētījums, ka mirgojošs lukturis neuzlabo pamanāmību? Ja tā, tad jau arī spectransports var pārvietoties ar nepārtraukti degošiem sarkanas un ziļas gaismas lukturiem. Kā autovadītājs, būtu ļoti pateicīgs, ja velosipēdistiem vismaz pilsētvidē būtu tomēr mirgojoši lukturi, lai izceļas starp pārējām gaismās pilsētā un atvieglo pamanāmību.

msh 11.novembris 2020 18:42
1 0 Atbildēt

Abet kāpēc tam spectransportam diskotēka ir pajebūcija uz jumta? Reku tu saki ka ar diskotēku pietiek - tad jau tikai jāsaliek sarkanas un zilas lampas esošajos lukturos un visi pamanīs - tā? Ja nu tu nejauši nepiekrīti, tad atbildot kāpēc spectransportam šāds risinājums neder, tu pie viena atbildēsi uz jautājumu, kāpēc velosipēdiem šāds risinājums neder.

Man reiz bija uzkrītošs piemērs ar to tavu pamanāmību. Vakars, krēsla, minos mājās no Liepājas pa šoseju, piepeši priekšā ceļa otrā pusē kaut kas savāds - kaut kas tur mirgo, bet nevis tā kā vienā vietā, bet lēkājot, nu WTF, kas tur ir... Izrādās - divi pretībraucoši ļoļiki ar velosipēdiem ieslēguši lēni mirgojošus sūdus - to ka tur pretī brauc divi velopsipēdisti, saprast nebija iespējams nekādīgi, tikai to, ka tur ir kaut kas savāds.

Es kā autovadītājs būtu pateicīgs ja visiem velosipēdistiem būtu normāli lukturi, priekšā balts, aizmugurē sarkans, kas man ļautu viņus pa gabalu atpazīt kā transportlīdzekļus - nevis kaut kādi mirgojoši sūdi.

uggg 12.novembris 2020 10:32
0 0 Atbildēt

Redz, spectransportam ir jābūt vairāk nekā pamanāmam, tāds ir mirgojošo gaismu izmantošanas mērķis. Ja visi auto brauktu ar mirgojošām gaismām, pats saproti - spectransports kļūtu neredzams. Te vēl divas lietas - viens, ka spectransports ar auto izmainās lielākā attālumā kā divi velobraucēji uz veloceliņa, kur mirgojošās gaismas žilbina otru. Īpaši tāpēc, ka spectransports mirgojot groza gaismas staru uz riņķi, bet mirgojošā velogaisma pastāvīgi vērsta pretīmbraucēja virzienā un tas bezgalīgi traucē. Un tad vienam ir ķīnas sūdiņš no viena fabrīķa kas spīd zilgans un otram ir cita fabrīķa, kas spīd 2x spožāk kā pārējiem. Visu šo staroielu var aizstāt ar normāli degošām gaismām, kur diode un reflektors atbilst vienotām prasībām un visi visus redz, pie nosacījuma ka gaismas ir ieslēgtas un neviens nesnauduļo.

Protams, liekas - labāk lai vismaz mirgo nekā nav nekā, bet tas ir drīzāk velopisēdistu nezināšanas jautājums, kuri domā ka mirgojošā gaisma ir labāka par pastāvīgo. Daži to dara itin kā labākas redzamības vārdā, daži taupa baterijas, bet to visu vajag skalot, skalot un skaidrot, kamēr cilvēki sāks domāt racionāli un atbildīgi.

Palaidniex 10.novembris 2020 10:51
2 1 Atbildēt

Tīri interesei, vai un kad ir pārbaudīts cik no vasaras velosipēdistiem faktiski ir vismaz velovadītāja apliecība vai augstākas kategorijas transpotlīdzekļa vadītāja apliecība.

Krotow 10.novembris 2020 11:32
2 0 Atbildēt

Traks ne... Tad atklāsies ka lielākajiem velofašistiem nemaz nav tiesību.

ūja! 10.novembris 2020 11:47
0 2 Atbildēt

Un cik gājējiem nav tiesību jeb tulkojot, tie nav pazīstami ar CSN? Kad velosipēdam būs tāds pats potenciālais killing effect kā auto, tad velosipēdistiem vajadzēs tiesības. Jā, pasaulē gadās ka velosipēdists aiz neuzmanības nogalina gājēju (nenoliedzu), bet procentos tas ir tik niecīgs gadījumu skaits, ka ieguvumi no obligātajām velotiesībām būtu neizmērāmi. Īpaši salīdzinot ar auto, kuru sadursmēs cilvēki tiek traumēti un nogalināti pa labi un pa kreisi.

Palaidniex 10.novembris 2020 12:24
5 0 Atbildēt

Klau, umņik, nejauc "tiesības" ar "apliecību".

Vismaz pagaidām, saskaņā ar CSL ir spēkā prasība, ka piedaloties satiksmē ar tādu transpoertlīdzekli kā velosipēds, IR nepieciešama un kā OBLIGĀTA prasība ir noteikta vismaz velosipēdista vai augstākas kategorijas tr. līdzekļa vadīšanas apliecība. Proti - jāspēj nolikt eksāmens ar 10 jautajumiem, kur drīkst kļūdīties aš 20% - jābūt vismaz 8 pareizām atbildēm.

Vairāk informācijas te: www.csdd.lv/velosipeda-va...ga-informacija

P.S.

Ir gana daudz pasaulē reģistētu gadījumu, kad velosipēdists nāvējoši notriec gājēju, pats iet bojā dēļ CSN nezināšanas vai būiski traumē citus satiksmes dalībniekus. Manuprāt - reģistrācija, numurzīmes un OCTA, kas segtu bojājumus mantai vai traumu ārstēšanu būu tikai normāli. VIsmaz pēc tā kāda izskatījās velosipēdista uz ietves notriekta manas muterītes kaimiņiene, tas pat nav apspriežams. Lieki piebilst, ka tas kretīns, kā jau īsts mīzala, aizmuka no notikuma vietas.

par to 10.novembris 2020 13:25
0 0 Atbildēt

jau arī runa - "Ir gana daudz pasaulē reģistētu gadījumu...." - salīdzini to ar auto negadījumiem, to skaitu un smaguma pakāpi un runājam tālāk)

Palaidniex 10.novembris 2020 14:03
0 0 Atbildēt

nocitē kaut vai vienu CSN vai CSL punktu, kas mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem atļauj izlases kārtīā neievērot noteikumus un likumu. Tā kā nevari - labāk būtu izmatot savas tiesības paklusēt.

un 10.novembris 2020 13:27
0 0 Atbildēt

tu tak neteiksi, ka aizmukušais velosipēdists (ko es neatbalstu) anulē faktu, ka autovadītāji regulāri aizbēg pēc gājēju nogalināšanas? nu nav velosipēdisti šīs planētas ļaunuma sakne, nu nav, neskatoties uz ķibelēm un neērtībām ko tie rada.

Palaidniex 10.novembris 2020 14:01
2 0 Atbildēt

Latvijā ir >850000 reģistrētu transportlīdzekļu ar derīgu skati. Šis milzīgais daudzums transportlīdzekļu piedalās proporcionāli ļoti niecīgā skaitā CSNg. Tie ir potenciāli identificējami pēc valsts reģistrācijas numurzīmēm un bēgšana no CSNg vietas visbiežāk ir bezjēdzīga, jo transportlīdzeklis ir identificējams.

Savukārt niecīgais un faktiski nekontrolētais velobraucēju skaits paveic proporcionāli milzīgu apjomu ikdienā redzamu, bet nekādi nekontrolētu un nesodītu CSN pārkāpumu.

Pie kam transportlīdzekļa veids, un tā spējas radīt bīštamību vai bojājumus, nekādi nemaina CSN un CSL ievērošanu un nedod neskādas atkāpes.

Tā kā vari te baigi nebetonēt.

urā! 10.novembris 2020 14:36
1 1 Atbildēt

Šķiet, esi atradis izskaidrojumu tam, ka Latvija ir viena no vadošajām valstīm satiksmes negadījumos bojāgājušo skaita ziņā, Eiropas griezumā. Pie vainas, protams ir velosipēdisti (un ebreji)!

Palaidniex 10.novembris 2020 14:57
0 0 Atbildēt

Arī velosipēdisti, pofigistiski gājēji, permanenta atstarotāju nelietošana, ceļa infrastrutktūra, braukšanas kultūra, ceļa zīmju un ceļa aprīkojuma zādzības, bojāto ceļa infrastruktūras sastāvdaļu/objektu neremontēšana.

Miljoniem iemeslu, bet neviens no tiem neattaisno nevienu no pārkāpējiem ARĪ VELOSIPĒDISTU, kurš brauc bez lampiņām vai vestes diennakts tumšajā laikā, kurš šķērso krustojuu pie tīra sarkanā utt.

Tikai nevajag tirst, ka pie visa vainīgi vieni vienīgi auto vadītāji. Pārkāpj pilnīgi visu veidu satiskmes dalībnieki. Daži proporcionāli mazāk, daži proporcionāli vairāk. Vienus kārtīgi kontrolē un soda, ar visiem iespējamajiem tehniskajiem līdzekļiem tajā skaitā - fotoradariem, jo ir atpazīstami dēļ valsts numuru reģistrācijas zīmēm. Maksā apdrošināšanas. Es nenoliedzu, ka starp auto vadītājiem ir pārkāpēji. Aiz neuzmanības, alkohola reibumā, apzināti un recidīvisti. Tieši tādi pat pārkāpējio ir starp velobraucējiem, tik vēl nāk klāt tie, kam nav vispār nojēgas par CSN vai ir savi pašizdomātiie CSN.

Visa tā tava puņķošanas - a viņi, a autovadīāji, a mums mirušie utt - ir nepamatota npogrūšana tikai uz autovadītāju pleciem. Igaunijā arī deklasēti elementi gar šoseju stumj savu ATSTAROTĀJIEM aprīkoto tačku pilnu metāllūžņu pa pareizo ceļa pusi un paši arī ir atstarotāju burtiski nokārti. Pie mums bieziem velosipēdistiem diennakts tumšajā laikā PAT NAV KO IESLĒGT, un tie bieži šķērso krustojumus nevis jau uz sarkano, bet izbrauc uz tīru sarkano, jo "nav bīstami - neviens nebrauc" pa šķērosjamo ielu , tāpēc tas "neesot" pārkāpums.

nu 10.novembris 2020 15:48
0 0 Atbildēt

baigi tev piededzis uz velobraucējiem))

pats saki, ka pārkāpj visu sugu braucēji. Ja saskaitītu, tad velobraucēju būtu tik maz, salīdzinot ar autobraucējiem, ka runāt tālāk par velopārkāpējiem kā galveno problēmu vairs nebūtu jēgas.

Nu, ir kas brauc bez gaismām, ir kas mauc pie sarkanā. Nebūtu velobraucēju, tad auto neavarētu un nenobrauktu gājējus? Nu re.

Viedoklis 10.novembris 2020 20:27
1 0 Atbildēt

Vismaz Rīgā velobraucēju pārkāpumu skaits ir būtisks pēc videonovērošanad statistikas. Velobraucēju kultūra ir zema. Savukārt sodīto skaits neliels. No tā izriet arī esošā velobraucēju visatļautība. Bet nu tāds ir Eiropas velokultūras virziens - mazaizsargāts, līdz ar to neaizskarams. Velobraucējs ir Eiropas svētā govs.

Palaidniex 10.novembris 2020 16:00
1 0 Atbildēt

Tev viss labi?

Man ir piebesījis, ka visādi pamuļķi visā vaino tikai un vienīgi autovadītājus. Tas arī ir viss uz ko norādu. Īpašu naidu pret velosipēdistiem nevajag piedomāt, sarunāts?

Pārkāpj pilnīgi visu satiksmes dalībnieku grupu pārstāvji. Vieni vairāk, otri mazāk. Vienus kontrolē un soda vairāk, uz citiem vairāk skatās cauri pirkstiem. Visa tā vāvuļošana par to, ka kādai satiksmes dalībnieku grupai pārkāpumi ir bīstamāki tiek atainots sodu lielumā. Tikai tāpēc ka kādus mazāk kontrolē (mazāk statistisko datu) nenozīmē, ka tie mazāk pārkāpj vai labāk caurmērā ievēro CSN.

Gājējus mēdz nobraukt arī tāpēc, ka tie paši rupji ir pārkāpuši CSN attiecībā. Neatļāutās vietās vai pie aizliedzoša fgaismas signāla šķērso ielas, iet bez atstarojošiem elementiem diennakts tumšajā laikā pa brauktuvi, pie kam pa nepareizo ceļa pusi. Vainot autovadītāju nenovēršamā ājēja apzinātā vai neapzinātā pašnāvībā arī nevar.

Lieto atstarotājus, šķērso brauktuvi CSN atrunātās vietās un ievērojot CSN aprakstīo procedūru un nekļūši par aili statistikā, kurai kāds cits umņiks mēģinās piešūt atbildību tikai auto vadīājiem.

ha 10.novembris 2020 17:07
0 2 Atbildēt

Tev pašam...viss labi?

Tu raksti "Man ir piebesījis, ka visādi pamuļķi visā vaino tikai un vienīgi autovadītājus." komentāros rakstam par velobraucēju drošības pasākumiem, par gaismām utt. un tad atnāc tu un sāc cepties par pilnīgi ko citu, zem raksta kur autovadītāji vispār netiek pieminēti.

Tu spēj runāt par ko citu, izņemot tavu apsēstību ar velobraucējiem? Retorisks jautājums, necenties.

Palaidniex 10.novembris 2020 20:53
1 0 Atbildēt

klau, cirvi.

kas ir šis? :

---------

10.novembris 2020 11:47

Un cik gājējiem nav tiesību jeb tulkojot, tie nav pazīstami ar CSN? Kad velosipēdam būs tāds pats potenciālais killing effect kā auto, tad velosipēdistiem vajadzēs tiesības. Jā, pasaulē gadās ka velos...

-------------

Ar to arī viss sākās, Vienkārši vienā jaukā dienā vajadzētu nostopēt vasarā visus pēc kārtas velosipēdistus un pārbaudīt uz dajebkādas kategorijas vadītāja apliecības esamību. Un atbilstoši APK par transportlīdzekļa vadīšanu bez atbilstošas kategotrijas vadītāja paliecības iztrāst pēc pilnas programmas. Vai arī sākt jau tagad - vakaros reāli trāst par gaismu nelietošanu, ja nav atstarojošās vestes, pie reizes pārbaudīt uz tās pašas vadītāja apliecības esamību. Tad arī visa tava statistika par "nepārkāpjošajiem velosipēdistiem", pazudīs kā pērnie dūmi.

Vēl pie hipsterkrogiem arī uz alko vajadzētu nopietnāk braucējus pārbaudīt.

Auto braucējus regulāri pārbauda, fotogrāfē, soda, velosipēdisti ir kā teļūja!

10.novembris 2020 11:47

0

1Atbildēt

Un cik gājējiem nav tiesību jeb tulkojot, tie nav pazīstami ar CSN? Kad velosipēdam būs tāds pats potenciālais killing effect kā auto, tad velosipēdistiem vajadzēs tiesības. Jā, pasaulē gadās ka veloipēdisti ir kā teļi zaļā pļavā ar saviem indivuduālajiem CSN un pārliecību, ka ļaunie ir auto.

he 10.novembris 2020 22:24
0 0 Atbildēt

klau, dulburi.

viss tavs penteris atkal ir sāpe, ka tu nevari braukt mājās no kroga ar auto, nu šausmīgi, bet mani tas galīgi neinteresē.

un jā, es piekrītu ka vakarā vajadzētu apturēt visus minējus bez gaismām un stingri turot aiz olām, piedāvāt nopirkt gaismas turpat uz vietas vai iecelt velo policijas busiņā.

Palaidniex 11.novembris 2020 8:35
0 0 Atbildēt

Tad beidzot sāc kaut ko prātīgu rakstīt.

Vēl tikai piemirsi, ka vajadzētu papildus gaismiņām pārbaudīt tiesības piedalīties koplietošanas satiksmē - palūgt uztrādīt vismaz velosipēda vadītāja apliecību.

nu 11.novembris 2020 9:36
0 0 Atbildēt

es nekad neesmu izplatījis uzskatus, ka velobraucējiem nav jāzin un jāievēro CSN kaut vai tā vienkāršā iemesla dēļ, ka pilsētā kurā brauktu tikai velobraucēji, vienalga vajadzētu organizēt satiksmi un ievērot kādus noteikumus - pretējā gadījumā tas būtu haoss, nevis satiksme.

Pats braucu arī ar auto un labi zinu starpību starp [ne]redzamu un [ne]neprognozējamu velobraucēju, no auto vad. viedokļa. Un tieši auto vadīšanas pieredze man palīdz braukt ar velo pa brauktuvi, jo neciešu mīcīties pa ietvēm kas ir gājēju teritorija.

Palaidniex 10.novembris 2020 12:38
2 0 Atbildēt

P.P.S.

Un zināt CSN un prast tos pildīt ir paša velosipēdista minēja interesēs. Nebūs pašizdomātu CSN, būs pārdomātāki manevri uz ielas, mazāks apdraudējums sev un citiem. Jā, velosiopēds IR TRANSPORTLĪDZEKLIS!

Kad gājējiem ieviesīs gājēja paliecību, kājas gan nav transportlīdzeklis, atad arī par to runāsim. Pagaidām brauca ar velosipēdu koplietošanas statusā - vai nu līdzi vecāli, ja maz gadu, vai nu vismaz velosipēdista apliecība kabatā.

Vernons 10.novembris 2020 12:46
0 0 Atbildēt

Viselementārākās lietas jau skolā iemāca! Atliek tikai izpildīt!

Krotow 10.novembris 2020 14:27
0 0 Atbildēt

Gribējās izlasīt, kas īsti rakstam pievienotajā infografikā rakstīts. Iegāju manadrosiba.lv/ . Lapas augšpusē redzami tā kā virsraksti, kas atbilstu tam, ko meklēju, taču saites zem tiem nav vai nedarbojas nedarbojas (pēdējā Chrome versija, JavaScript pārlūkā nav atslēgts). Ieejot kādā no tēmām, atgriešanās uz lapas sākumu nav. Beigās informāciju par ceļu satiksmes noteikumiem šajā lapā nācās meklēt caur Google. Atradu vajadzīgo attēlu, taču tai pašā samazinātajā izšķirtspējā. Lielākas izšķirspējas attēlu tā arī neatradu. Mja, šīs lapas radītāji ir kārtējie mākslinieki, kuriem vēlme izpausties pārmākusi izpratni par funkcionālu lietotāja interfeisu. Un tā šodien ir kopīga problēma mājas lapu un portālu veidotājiem. Taisot smukas bildītes aizmirst par to, ka šo vietņu apmeklētāji PIRMKĀRT meklē INFORMĀCIJU, kas ir TEMATISKI SAKĀRTOTA BEZ IZCAKINĀJUMIEM. Un kam der infografika ar nesalasāmiem burtiem, ja nav pieejama lielāka versija?

nu bet! 10.novembris 2020 14:42
1 0 Atbildēt

Arī zombijklipu autoru mērķis ir saņemt finansējumu kampaņai, nevis samazināt negadījumu skaitu. Jo efektīvi tur līdzētu filmēšana, automātiska attēla analīze un automātiska sodu izrakstīšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti