Tumšajā laikā atceries izgaismot savu velosipēdu un būt redzams. Nav sliktu laika apstākļu, ir tikai nepietiekoši aprīkots velosipēds vai pats braucējs. Ja velosipēds ir aprīkots ar lukturīšiem vai atstarotājiem, tad ceļu satiksmē tas redzams vismaz no 150 metru attāluma.
Arvien lielāks skaits cilvēku savās ikdienas gaitās gada tumšajos mēnešos turpina pārvietoties ar velosipēdu. Tomēr ne vienmēr viņi ir parūpējušies par savu drošību.
Valsts policijas apkopotā statistika liecina, ka līdz šī gada 8. novembrim ceļu satiksmē Vidzemē bojā gājuši 4, bet ievainoti 58 velosipēdisti. Pērn šajā laikā bojā gāja 2, bet ievainojumus guva 52 velosipēdisti. Savukārt Latvijā kopā šogad bojā gājuši 15 velosipēda vadītāji un ievainoti 557.
Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem:
ü priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim;
ü abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar gaismas atstarotājiem;
ü priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju;
ü Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
Valsts policija aicina sargāt sevi un citus, diennakts tumšajā laikā ieslēdzot velosipēda lukturīšus un būt redzamiem!
priekšpusē nepārtraukti jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim;
mirgojošos lukturus atstājiet spectransportam, tie neuzlabo redzamību un traucē pārējiem satiksmes dalībniekiem - tāpēc tos izmanto tikai uzmanības pievēršanai saskaņā ar CSN.
Cik saprotu, mīnuso autovadītāji kam ļoti patīk stroboskopi un mirgalkas uz velo? Vai arī....bail iedomāties...autobraucēji, kas vienlaikus ir arī velobraucēji un minās ar kitajozu mirgojošajām gaismām, žilbinot pretīmbraucošos?
Nu tad ziniet - Vācijā mirgojošās gaismas uz velo ir AIZLIEGTAS, un vācieši satiksmes drošības jomā ir gudrāki nekā Latvijas kamikadzes.
Mīnuso aļika klienti, kas ķīniešu sūdus karina uz stūres.
"Aļika produkciju" pie mums tirgoja arī diezgan "respektablas" velobodes pirms 8-10 gadiem. Tie spīdekļi un raustekļi ar tizlo zilgano gaismas krāsu daudziem minējiem joprojām nevaid miruši.
Sounds good, doesn't work. Ir kāds pētījums, ka mirgojošs lukturis neuzlabo pamanāmību? Ja tā, tad jau arī spectransports var pārvietoties ar nepārtraukti degošiem sarkanas un ziļas gaismas lukturiem. Kā autovadītājs, būtu ļoti pateicīgs, ja velosipēdistiem vismaz pilsētvidē būtu tomēr mirgojoši lukturi, lai izceļas starp pārējām gaismās pilsētā un atvieglo pamanāmību.
Abet kāpēc tam spectransportam diskotēka ir pajebūcija uz jumta? Reku tu saki ka ar diskotēku pietiek - tad jau tikai jāsaliek sarkanas un zilas lampas esošajos lukturos un visi pamanīs - tā? Ja nu tu nejauši nepiekrīti, tad atbildot kāpēc spectransportam šāds risinājums neder, tu pie viena atbildēsi uz jautājumu, kāpēc velosipēdiem šāds risinājums neder.
Man reiz bija uzkrītošs piemērs ar to tavu pamanāmību. Vakars, krēsla, minos mājās no Liepājas pa šoseju, piepeši priekšā ceļa otrā pusē kaut kas savāds - kaut kas tur mirgo, bet nevis tā kā vienā vietā, bet lēkājot, nu WTF, kas tur ir... Izrādās - divi pretībraucoši ļoļiki ar velosipēdiem ieslēguši lēni mirgojošus sūdus - to ka tur pretī brauc divi velopsipēdisti, saprast nebija iespējams nekādīgi, tikai to, ka tur ir kaut kas savāds.
Es kā autovadītājs būtu pateicīgs ja visiem velosipēdistiem būtu normāli lukturi, priekšā balts, aizmugurē sarkans, kas man ļautu viņus pa gabalu atpazīt kā transportlīdzekļus - nevis kaut kādi mirgojoši sūdi.
Redz, spectransportam ir jābūt vairāk nekā pamanāmam, tāds ir mirgojošo gaismu izmantošanas mērķis. Ja visi auto brauktu ar mirgojošām gaismām, pats saproti - spectransports kļūtu neredzams. Te vēl divas lietas - viens, ka spectransports ar auto izmainās lielākā attālumā kā divi velobraucēji uz veloceliņa, kur mirgojošās gaismas žilbina otru. Īpaši tāpēc, ka spectransports mirgojot groza gaismas staru uz riņķi, bet mirgojošā velogaisma pastāvīgi vērsta pretīmbraucēja virzienā un tas bezgalīgi traucē. Un tad vienam ir ķīnas sūdiņš no viena fabrīķa kas spīd zilgans un otram ir cita fabrīķa, kas spīd 2x spožāk kā pārējiem. Visu šo staroielu var aizstāt ar normāli degošām gaismām, kur diode un reflektors atbilst vienotām prasībām un visi visus redz, pie nosacījuma ka gaismas ir ieslēgtas un neviens nesnauduļo.
Protams, liekas - labāk lai vismaz mirgo nekā nav nekā, bet tas ir drīzāk velopisēdistu nezināšanas jautājums, kuri domā ka mirgojošā gaisma ir labāka par pastāvīgo. Daži to dara itin kā labākas redzamības vārdā, daži taupa baterijas, bet to visu vajag skalot, skalot un skaidrot, kamēr cilvēki sāks domāt racionāli un atbildīgi.