Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Zudušas142 dzīvības - Latvijā pērn satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits lielākais pēdējos gados 27

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.februāris 2024 11:27

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 142 cilvēki, kas ir par 27 vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

2020.gadā dzīvību šādi zaudēja 132 cilvēki, 2021.gadā - 141 cilvēks, 2022.gadā - 115 cilvēki.

Pērn visbiežāk satiksmes dalībnieki dzīvību zaudējuši transportlīdzekļu sadursmēs, uzbraucot gājējam un apgāžoties.

Pērn smagi cietuši 382 cilvēki, kas ir par 47 mazāk nekā gadu iepriekš. Aizvadītajā gadā avārijās viegli cietuši 3783 satiksmes dalībnieki, kas ir par 190 vairāk nekā 2022.gadā.

Pērn kopumā valstī reģistrēti 18 899 satiksmes negadījumi, kas ir par 260 mazāk nekā gadu iepriekš.

Pērn kopuma sākti 3413 kriminālprocesi un administratīvā pārkāpuma procesi par braukšanu reibumā. Gadu iepriekš tādu bija 4297. Pērn krietnā reibumā braukušajiem dzērājšoferiem konfiscēti 815 transportlīdzekļi.

 
Visi komentāri
 
Mārtiņš 20.februāris 2024 11:59
4 0 Atbildēt

Ja jau policija savācās uztaisīt relīzi, varēja jau padalīties arī ar satiksmes negadījumu rašanās iemesliem.

Original Nja 21.februāris 2024 11:17
3 0 Atbildēt

Nav jau tādas statistikas nemaz, visur mūžīgi vainīgs ātrums, jo to visvieglāk pierakstīt pie jebkuras sadursmes

Rr19 21.februāris 2024 18:49
2 0 Atbildēt

Kad VP busiņš pats uzslīd baļķvedējam, tad vainīgs slidenas ceļš.

Nelabojams 21.februāris 2024 15:52
1 0 Atbildēt

Policija nedod CSDD šādu statistiku. Cits nekas neatliek, kā vainot ātrumu u.tml., jo cēloņus analizēt nav iespējams. Policijai pašai priekš šada darba trūkst gan fiziskās, gan intelektuālās kapacitātes.

LMT 20.februāris 2024 12:00
7 0 Atbildēt

Vai nevajag atbildīgos patriekt ar negodu? Nauda iztērēta, bet rezultāta nav!

TML 20.februāris 2024 12:05
6 0 Atbildēt

Piekusīsi triekt - kurās tad jomās nebūtu jātriec?

core 20.februāris 2024 12:08
7 0 Atbildēt

Tik daudz radari, bet tāpat sitās. Kā ta tā?

msh 22.februāris 2024 1:05
0 0 Atbildēt

Nu bet elementāri - par maz to fočiku!

Onsis 20.februāris 2024 12:17
11 1 Atbildēt

Tāpat kā lietuvā, avāriju daudzums palielinās proporcionāli uzstādīto fotoradaru skaitam. 

Šoferis vairs neskatās uz ceļu, bet tikai spidometrā, ka tik nav kāds km/h pāri.

0pis 20.februāris 2024 12:34
6 8 Atbildēt

Ja nav radaru, tad uz spidometru vispār neskatās un attiecīgi, avarē dēļ ātruma pārkāpšanas? Nu, atkal slikti 😊

Original Nja 21.februāris 2024 11:23
2 2 Atbildēt

Šitie spidometrā lūrētāji ir viens no lielākajiem iemesliem apdzīšanām, kuras, savukārt, ir bīstamākais manevrs, kādu var veikt. Tiešām vēl nesaproti likumsakarību starp sēnēm/spidometra vērotājiem un avārijām?

0pis 21.februāris 2024 11:36
1 0 Atbildēt

Spidometra rādījums nolasās sekundes daļā. Normāls vadītāja skatiens cikliski skanē ne tikai ceļu un spidiķi, bet arī telpu ap savu auto un viņu nepārsteigs "pēkšņi pielavījies" traucēklis.

Tev vajag 2 minūtes, lai saprastu ar kādu ātrumu brauc un tāpēc tev bail pamest skatienu uz priboriem un tāpēc brauc, ieurbies ar skatienu ceļā pirms sevis? Tad tu neredzi visu pārējo.

Vernons 20.februāris 2024 12:28
3 6 Atbildēt

Kurš kādam priekšā, tas vainīgs! CSN 57. punkts! 104.4., 70., 64., 137.!

0pis 20.februāris 2024 12:35
3 3 Atbildēt

Ne velti ir teiciens "paņemt priekšā"!

Jūrmalnieks 20.februāris 2024 13:26
26 3 Atbildēt

Tad jau gaidam kārtējās 'ātrums nogalina' reklāmas un priekšlikumus, vēl vairāk samazināt ātrumu uz ceļiem!

 Lai vēl vairak besītu tiem kas ir pie stūres, izraisot šo agresiju, nevīžību deļ kā ir šīs avārijas.

Turklāt, KAD?!?? Valsts konkursos izmetīs šo psrs standartu- uzvar lētakais???

 Pilnībā man ir nesaprotami, ja pārtaisa galveno 'A klases' šoseju līdz ar pamatiem, kāpēc nevar paņemt 3m uz abām pusēm uztaisot papildus joslu katrā virzienā, jo ceļu jau pilnībā no jauna būvē!!!!! Vienkarsi pa videjo kvadrātcenu zemniekam kompensē šo ''atņemto'' zemi un viss!

 Nē, tā vietā turpina rullēt tos pašus 1joslu nāves slazdus, jo konkursā uzvar lētākā tāmes summa... mja.....

 Tikmēr laikam turpināsies banālās reklāmas noveļot 100% vainu uz autovadītajiem.

Eiropā vidējais ātrums ir 1.5/2x lielāks, bet nositas gadā 2x mazāk, ne kā pie mums.

0pis 20.februāris 2024 13:32
2 2 Atbildēt

Tramps tev pateiktu "pay your bills", nevis tas bez čeka, šitais pa draugam. Varbūt ir pienācis laiks maksas ceļiem? A klases ceļi par naudu - plati, taisni un gludi. Un tad sāksies avārijas uz mazākiem ceļiem...

Jūrmalnieks 20.februāris 2024 15:22
24 0 Atbildēt

'Maksas ceļam' ir nepieciešama infrastruktūra, jeb parastajam autovadītajam ir jāsaredz 'kāpēc' samaksāt tos 2 vai 3€ par kādu ceļa posmu.

1. Galamērķī ir jānokļūst vismaz 20% ātrāk. Ne kā to var izdarīt par bezmaksas 'sāna' ceļiem.

2. Ir jābūt, 'pilna servisa' infrastruktūrai- ne tikai ka vari iepildīt degvielu, apēst dārgu hotdogu, bet ir jabūt regulārām atpūtas zonām un toaletes mājām ar dušu utml. un visam tam ir jabūt izcilā sanitarā kartībā! (tā kā toi toijs, kur reizi nedeļā izved- nederēs)

3. Šosejai ir jabūt, kā teici, taisnai, gludai- kā galdam, bez traucējumiem un drošai visos aspektos, arī ziemā ceļa stāvoklim ir jābūt tuvu perfektam, lai droši varētu parvietoties uz saviem 130..140km/h.

 Un te nederēs iegansti- nav kas strādā uz tehnikas vienībām vai negaidīja, ka būs tik stipra snigšana u.t.t.

 Uz esošajiem 'A klases' ceļiem nekas tāds nav iespējams! Fiziski tie ceļi iet cauri apdzīvotām vietām, visvisādi lielāki un mazaki celiņi un kreisie pagriezieni... kas vienkārši uzliek tādam 'bānim' veto!

 Bet pilnībā jaunus 'bāņa' tipa ceļus kas ietu apkārt pilsētām, būtu 2 vai 3 joslas uz katru pusi, sola tik 2050 gadā, jeb tālā nākotnes plānā... Un kā izcili zinām, solījumi ir solījumi... tos var solīt 10..20 pat 30 gadus un tā arī būs tikai solījumu stadijā, jo neviens par saviem solījumiem neatbild! 😉

Cik pagāja par niecīgo 17km ķekavas apvedceļa posmu? Ja pareizi atceros, tad pirmās sarunas par šo posmu bija 2015 gadā, lai atslogotu ķekavu no tranzīta utml, bet galā projektu noveda 2023 gadā, šo niecīgi smieklīgo kilometrāžu! (ja jā jā uznāca kovids un kas vēl nē- iemesli iemesli iemesli! Tā vienmēr mums 'dabiski' iet ar itin VISU! )

😂

 Tad var tik minēt, kurā gadā būs tie solītie 'ātrgaitas 1020km' šoseja uz kuram varētu likt maksu.

  Pagaidām ir nosprausts šis 2050. gads, bet es droši liktu tuvāk 2070 gadam.. jeb daduzi no mums jau būs zem zemes vai būsim super veci penši, kur šī infrastruktūra- braukt ātri, galīgi neinteresēs! 👌

msh 22.februāris 2024 1:09
1 0 Atbildēt

Nū, ar to papildus joslu katrā virzienā ir divas problēmas. Pirmā un galvenā - viss notiek par ES fondu naudu, bet ES bez nopietna pamatojuma nedos naudu ceļa pārbūvei par autostrādi, lasīt - bez nopietnas satiksmes plūsmas. Otrā - mūsu saimnieki ir ieinteresēti tikai savu kabatu pilnuma attīstībā.

BMW 20.februāris 2024 14:07
20 2 Atbildēt

Jo vairāk naudu tērē uz radariem, jo vairāk mirušo!

Varbūt labāk tērēt naudu normālai ceļu infrastruktūrai?

Škoda 21.februāris 2024 13:53
0 1 Atbildēt

Nepiekrītu. Radariem nav saistības ar miršanu uz ceļa, bet gan ar valsts budžeta ieņēmumiem. Ticēt amatpersonu saukļiem par apradaroto šoseju drošību ir tas pats, kas Memory water andelmaņiem.

John 20.februāris 2024 17:06
6 0 Atbildēt

Skaidrs, ka visi tie radari ir paredzēti naudas kāšanai nevis satiksmes drošības uzlabošanai. 

Visus tos vidējā ātruma radarus var salikt visur un visu posmu visā garumā un avārijas vienalga būs.

anonimikis 20.februāris 2024 19:31
3 0 Atbildēt

Joprojām atklāts jautājums cik no šiem bija lohi? Un vai beigts lohs ir valstij izdevīgāks kā dzīvs? Jo no beigta loha neko paņemt vairs nevar, dzīvu var dīrāt bez apstājas, jo lohs paliek lohs.

650 21.februāris 2024 15:00
2 0 Atbildēt

Lohs vienmēr cer uzvarēt, bet vienmēr zaudē. Zaudēt ir loha liktenis. Pat tad, kad šķiet, ka lohs iegūst, viņš zaudē vēl vairāk. Viņš pārvietojas pēc formulas: viens solis uz priekšu, divi soļi atpakaļ.. Обездоленный лох никому не нужен. Обычно лоха разводят так, чтобы иметь возможность делать это сколь угодно долго...

Original Nja 21.februāris 2024 11:20
2 0 Atbildēt

Ka tad palika ar LVC lielīšanos, ka smago avāriju skaits esot samazinājies par 76%? Varbūt ir laiks beigt visam vienmēr piesiet tikai ātrumu, bet sakt skatīties arī uz infrastruktūras stāvokli? Kopš pirmo fotoradari ieviešanas nav redzams milzīgs avāriju skaita kritums, pat neņemot vērā to, ka automašīnas, vismaz uz papīra, paliek aizvien drošākas...

650 21.februāris 2024 15:08
1 0 Atbildēt

Radaru skaits palielinajies n-to-kārt,bet līķu kļuvis vairāk.Kas jums te neskaidrs? Radaru ir ieviestsc par maz (pārāk/maz!)!

Infrastruktūrs tev slikts- nu tak samazini ātrumu, atbilstoši laika garam.Esam vienīgā Valsts passaulē,kur Ministrs no savas autoritatīvās Tribīnes var atļauties Tautai (lohiem) paziņot, ka valstiskais caurmēra V/vid samazinājums par katriem 2km/h ļaujot viņam "ietaupīt" kopumā līdz pat 20 līķu.

Būtu samazinājis uzreiz pa 14km/h, atliktu vien 2 līķi! Ja par 20km/h, tad strauji paaugstinātos (lohu) Dzimstība!

topinamburs 21.februāris 2024 16:22
1 1 Atbildēt

Tiem, kas gaudo par radaru skaitu - vai un cik no šīm avārijām ir bijušas radaru darbības zonā?

Bradypus 21.februāris 2024 18:04
4 1 Atbildēt

Visas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 4

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti