Andim Ratniekam debija O-350 ātrumlaivu klasē Eiropā

 

Foto: Publicitātes attēls

ART Racing | 19.jūlijs 2016 7:47

9. un 10. jūlijā, Itālijā, San Nazzaro pilsētā norisinājās pirmais Eiropas čempionāta posms laivu klasē O-350.

Šīs laivas raksturo skaļi dzinēji, liels ātrums un īpaša pilota pozīcija vadot laivu, tas atrodas guļus stāvoklī uz vēdera, ar vienu roku stūrējot ar otru spiežot akseleratora “gāzes” sviru.

Vienlaicīgi šī arī bija debija Latvijas pilotam Andim Ratniekam no Aizkraukles ūdens motosporta kluba “ART Racing”, kurš šajā klasē startē otro sezonu, taču Eiropas līmeņa sacīkstēs piedalījās pirmo reizi.

Sacīkstes sākās ar Itālijai raksturīgu karstumu- ap 36 grādiem, kas sportistiem lika piedomāt pie dzinēja regulēšanas, šīs laivas tiek dzītas uz priekšu dedzinot metanolu un dzinēji ir īpaši jāregulē atkarībā no gaisa temperatūras, gaisa mitruma un atmosfēras spiediena. Brīvie treniņi ļāva veikt nepieciešamos regulējumus un kvalifikācijas braucienos sportistiem bija iespēja parādīt uz ko viņi ir spējīgi.

Latvijas pārstāvis kvalifikācijā devās, kā trešais uz īsu brīdi uzrādot labāko laiku, taču jau pēc nākamo sportistu snieguma Andis ieņēma devīto vietu uz starta plosta vienpadsmit laivu konkurencē.

Pirmais brauciens, pie pirmās pagrieziena bojas Andis ieņem astoto vietu, vēl pēc diviem apļiem ir jau sestais, taču līdz brauciena beigām vienu vietu atdod pagājušā gada Pasaules čempionam Alessandro Cremonam un finišē septītajā vietā.

Pirmās sacensību dienas beigās, tiek pieņemts lēmums par dzenskrūves maiņu, kuru testējot svētdienas treniņbraucienos tiek uzrādīts labāks ātrums trasē. Otrais starts, tehniska ķibele, kura gan ļāva sasniegt finišu, taču par jebkādu rezultātu cīnīties nebija iespējams.

Līdz nākamajam braucienam defekts tika novērsts un Andis uz starta plosta stājās trešo reizi. Jau pirmajos metros startējot no devītās pozīcijas tiek apsteigti divi konkurenti, taču otrajā aplī izvēloties nepareizu trajektoriju šīs pozīcijas tiek zaudētas un finišs tiek sasniegts devītajā vietā, kas arī ir kopvērtējuma rezultāts sacensībās.

Andis komentē: “piedalīšanās šajās sacīkstēs ļāva gūt vērtīgu pieredzi, skatījāmies un vērtējām konkurentu komandas darbu un labāko pilotu braukšanas stilu, redzam kur mums pašiem jāpieliek, lai nokļūtu tuvāk labākajiem, mājas sacīkstēs ceram uz rezultātiem…”.

Otrais ātrumlaivu O-350 Eiropas čempionāta posms “STORENT Eiropas kausa izcīņa” norisināsies, Aizkrauklē 30.un 31. Jūlijā, kad trasē redzēsim arī laivu klases FR-1000 labākos Eiropas pilotus. Šobrīd sacīkstēm pieteikušies 16 ārvalstu piloti, kā arī abās laivu klasēs startēs vismaz seši Latvijas pārstāvji. Katrā no tām pie starta plosta stāsies ap 10 un vairāk laivām, tās būs vēl nebijušas spriedzes piesātinātas dienas Latvijas ūdeņos…

Ātrums, Azarts, Uzvaras- jau pavisam drīz Aizkrauklē!

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti