«Renault» 2009. gada I ceturkšņa finanšu rezultāti 4

 
7.maijs 2009 13:54

Visā pasaulē Grupas pārdošanas rezultāti kopumā kritušies par 22.4%, līdzīgi kā citu automašīnu marku pārdošana. Pateicoties jaunu projektu īstenošanai, pasūtījumu daudzums Eiropā 2009. gada marta beigās pārsniedz pasūtījumus 2008. gada marta beigās.

Grupas pirmā ceturkšņa konsolidētie ieņēmumi ir 7 080 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar pērnā gada šo pašu laika posmu, ir samazinājušies par 30,8%. Jauno automašīnu krājums arī ievērojami samazinājies – par 34%.
Jaunās Meganes hečbeka un kupejas versijas debija attaisnojusi plānoto.

Šobrīd tiek īstenots 2009. gada plāns, kura svarīga sastāvdaļa ir brīvprātīga darbavietu optimizēšana.
Grupas likviditāti palīdz uzturēt Francijas valdības 3 biljonu eiro aizdevums, kā arī 400 miljonu eiro aizdevums no Eiropas Investīciju bankas.

Ieņēmumi pa nozarēm

2009. gada 1. ceturksnī Renault Grupas Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumi bijuši 6 634 miljoni eiro, kas ir par 31,8% mazāk, salīdzinoši ar iepriekšējo gadu. Izskaidrojums – globālā finanšu krīze.

Eiropā, kas nodrošina vairāk nekā pusi no Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumiem, kritums bijis aptuveni 22%. Vācijā, vienīgajā Eiropas valstī, kurā automobiļu tirgus pirmajos trijos šī gada mēnešos piedzīvojis kāpumu par 15%, Grupas pārdošanas apjomi pieauguši par 3,45, pateicoties bonusu sistēmai un divkāršotajaiem Dacia pārdošanas rezultātiem.

Tikai dažus mēnešu pēc ienākšanas tirgū, jaunā Megane hečbeks un kupeja jau atradās pirmajā vietā pārdošanas ziņā Francijā un Spānijā kompaktā viduslīmeņā automobiļu segmentā. Piecu durvju, kā arī kupejas versijas tika silti sagaidītas visos Eiropas tirgos, paceļot Megani no divpadsmitās uz ceturto vietu savā segmentā.

Citur pasaulē

Amerikas reģiona tirgū, kas samazinājies par 9,6%, Grupas pārdošanas apjomi kritušies par 17,8%.
Eirāzijas reģionā (tajā ietilpst Armēnija, Azerbaidžāna, Baltkrievija, Gruzija, Kazahstāna, Kirgizstāna, Uzbekistāna, Krievija, Tadžikistāna, Turkmenistāna un Ukraina) tirgus kritums bija 44,8%, Renault pārdošana kritās par 40,3%, tādējādi pat palielinot tirgus daļu par 0,7 punktiem. Arī Krievijā Renault tirgus daļa pieaugusi par 0,7 punktiem, pie Renault pārdošanas apjoma krituma par 38,2% un kopējā tirgus krituma 40,6%.

Euromed  reģionā, kur tirgus krities par 21,7%, Renault Grupas pārdošanas apjomi kritušies par 23,8%. Alžīrijā, kur bija vērojams tirgus pieaugums par 12,4%, Grupas pārdošanas apjomi cēlušies par 41,7%, palielinot tirgus daļu par 3,9 punktiem. Marokā Grupas pārdošanas apjomi pieauguši par 11%, attiecīgi palielinot tirgus daļu par 3 punktiem.
Āzijas – Āfrikas reģionā, kur tirgus samazinājies par 12,7%, Grupas pārdošanas apjomi samazinājušies par 20,2%

Dzinēju un citu detaļu pārdošanas apjomi ir krietni kritušies, taču kopumā tas ir ietekmējis mazāk nekā vienu ceturtdaļu Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumu.

Lai subsidētu pārdošanu, Renault Crédit International banka projektā ieguldījusi 446 miljonus eiro, kas ir par 11,9% mazāk nekā pērn šajā pašā periodā. Tas ir saistīts ar 13,1% lielu kritumu aizņēmumu apjomā, īpaši Spānijā, Lielbritānijā un Francijā.

2009. gada prognozes

Lai arī tirgus apstākļi ir ļoti nepastāvīgi, tomēr Renault 2009. gadā paredz 55 miljonu vienību pārdošanu. Plāns pamazām tiek īstenots, kā galveno prioritāti izvirzot pozitīvas naudas plūsmas saglabāšanu.

Sekojot jaunās Meganes veiksmīgajai ienākšanai tirgū, nākamajos mēnešos gaidāms jaunais Grand Scenic, Scenic un jaunā Megane Estate. Nepilna gada laikā Renault plāno atjaunot visu piedāvājumu Eiropas lielākajā -  C segmentā, un kļūt par jaunāko automašīnu modeļu klāsta  īpašnieku. Mazo automašīnu segmentā (Dacia un Twingo) Renault plāno piegādāt visas pirmajā ceturksnī pasūtītās automašīnas un cer uz ienākumiem, ko varētu nest Clio f’āze II. Bet gads tiks noslēgts ar SM3 un SM5 debiju no Renault Samsung Motors.

Ražošanas efektivizēšana ir padarījusi iespējamu dīleru automašīnu uzkrājumu samazināšanu, kas ir krities par 34%, salīdzinot ar pērnā gada marta beigām.

Brīvprātīgas darbavietu optimizēšanas plāns, kas tika pabeigts 30. aprīlī, arī ir sasniedzis plānotos rezultātus. Šis plāns paredzēja saīsinātas darba dienas un samazinātu atalgojumu, tai pat laikā saglabājot darbavietas. Bez tam Grupa ir ieguldījusi 200 miljonus eiro Atbalsta fondā, kas paredzēts nozares restrukturizācijā un paredz arī uzņēmuma piegādātāju atbalstīšanu krīzes periodā.

Renault Grupas konsolidētie ieņēmumi pa nozarēm


Miljoni eiro    2009.g. I ceturksnis    2008. g. I ceturksnis    Izmaiņas
%
Automašīnu pārdošana    6 634    9 727    - 31,8%
Pārdošanas finansēšana    446    506    - 11,9%
Kopumā    7 080    10 233    - 30,8%

Tuvākie notikumi :
-    Gadskārtējā pilnsapulce : 6. maijs
-    Nissan gada rezultāti : 12. maijs
-    Pirmā pusgada rezultāti : 30. jūlijs

Renault pārstāvniecība Baltijā
 
Visi komentāri
 
268724. viesis 7.maijs 2009 15:20
0 0 Atbildēt

Aizdotaa summa ne pa jokam.Muusu Valdiibai ir uz ko tiekties.

268737. viesis 7.maijs 2009 21:19
0 0 Atbildēt

Kā ienāku iauto, jau priekšā tā Pirmā klauna gudrības.

Iekal savās divās rievās, ka billion ir miljards, pārgudriniek.

268738. viesis 7.maijs 2009 21:59
0 0 Atbildēt

268737. viesis 07.05.2009 21:19

tu pamuļķis emurikānis esi?

ja latviski ir uzrakstīts "biljons" tad tas ir jāraksta 12 nullēm....

un pouhj, ka kādā svešvaloda tāds vārds varētu arī nozīmēt ko citu - raksts ir latviski :|

268757. viesis 8.maijs 2009 13:30
0 0 Atbildēt

Domāju, ka pirmās paaudzes megānes pirms gadiem 10 stipri pabojāja renaultu imidžu. Tolaik daudzi pabiezie viņas pirka, bet vilšanās kvalitātē bija ļoti liela. Pazīstu daudzus advokatus, kuri tolaik bija megaņu šafraņu īpasnieki - autovadītāji ar dziļām negācijām atceras to periodu, vairums izteikušies nekad vairs npirkt kaut ko tml. Protams, ka šodienas auto jau ir labākas kvalitātes, bet ...bet.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti