Visā pasaulē Grupas pārdošanas rezultāti kopumā kritušies par 22.4%, līdzīgi kā citu automašīnu marku pārdošana. Pateicoties jaunu projektu īstenošanai, pasūtījumu daudzums Eiropā 2009. gada marta beigās pārsniedz pasūtījumus 2008. gada marta beigās.
Grupas pirmā ceturkšņa konsolidētie ieņēmumi ir 7 080 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar pērnā gada šo pašu laika posmu, ir samazinājušies par 30,8%. Jauno automašīnu krājums arī ievērojami samazinājies – par 34%.Jaunās Meganes hečbeka un kupejas versijas debija attaisnojusi plānoto.
Šobrīd tiek īstenots 2009. gada plāns, kura svarīga sastāvdaļa ir brīvprātīga darbavietu optimizēšana.
Grupas likviditāti palīdz uzturēt Francijas valdības 3 biljonu eiro aizdevums, kā arī 400 miljonu eiro aizdevums no Eiropas Investīciju bankas.
Ieņēmumi pa nozarēm
2009. gada 1. ceturksnī Renault Grupas Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumi bijuši 6 634 miljoni eiro, kas ir par 31,8% mazāk, salīdzinoši ar iepriekšējo gadu. Izskaidrojums – globālā finanšu krīze.Eiropā, kas nodrošina vairāk nekā pusi no Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumiem, kritums bijis aptuveni 22%. Vācijā, vienīgajā Eiropas valstī, kurā automobiļu tirgus pirmajos trijos šī gada mēnešos piedzīvojis kāpumu par 15%, Grupas pārdošanas apjomi pieauguši par 3,45, pateicoties bonusu sistēmai un divkāršotajaiem Dacia pārdošanas rezultātiem.
Tikai dažus mēnešu pēc ienākšanas tirgū, jaunā Megane hečbeks un kupeja jau atradās pirmajā vietā pārdošanas ziņā Francijā un Spānijā kompaktā viduslīmeņā automobiļu segmentā. Piecu durvju, kā arī kupejas versijas tika silti sagaidītas visos Eiropas tirgos, paceļot Megani no divpadsmitās uz ceturto vietu savā segmentā.
Citur pasaulē
Amerikas reģiona tirgū, kas samazinājies par 9,6%, Grupas pārdošanas apjomi kritušies par 17,8%.Eirāzijas reģionā (tajā ietilpst Armēnija, Azerbaidžāna, Baltkrievija, Gruzija, Kazahstāna, Kirgizstāna, Uzbekistāna, Krievija, Tadžikistāna, Turkmenistāna un Ukraina) tirgus kritums bija 44,8%, Renault pārdošana kritās par 40,3%, tādējādi pat palielinot tirgus daļu par 0,7 punktiem. Arī Krievijā Renault tirgus daļa pieaugusi par 0,7 punktiem, pie Renault pārdošanas apjoma krituma par 38,2% un kopējā tirgus krituma 40,6%.
Euromed reģionā, kur tirgus krities par 21,7%, Renault Grupas pārdošanas apjomi kritušies par 23,8%. Alžīrijā, kur bija vērojams tirgus pieaugums par 12,4%, Grupas pārdošanas apjomi cēlušies par 41,7%, palielinot tirgus daļu par 3,9 punktiem. Marokā Grupas pārdošanas apjomi pieauguši par 11%, attiecīgi palielinot tirgus daļu par 3 punktiem.
Āzijas – Āfrikas reģionā, kur tirgus samazinājies par 12,7%, Grupas pārdošanas apjomi samazinājušies par 20,2%
Dzinēju un citu detaļu pārdošanas apjomi ir krietni kritušies, taču kopumā tas ir ietekmējis mazāk nekā vienu ceturtdaļu Automobiļu pārdošanas nozares ieņēmumu.
Lai subsidētu pārdošanu, Renault Crédit International banka projektā ieguldījusi 446 miljonus eiro, kas ir par 11,9% mazāk nekā pērn šajā pašā periodā. Tas ir saistīts ar 13,1% lielu kritumu aizņēmumu apjomā, īpaši Spānijā, Lielbritānijā un Francijā.
2009. gada prognozes
Lai arī tirgus apstākļi ir ļoti nepastāvīgi, tomēr Renault 2009. gadā paredz 55 miljonu vienību pārdošanu. Plāns pamazām tiek īstenots, kā galveno prioritāti izvirzot pozitīvas naudas plūsmas saglabāšanu.Sekojot jaunās Meganes veiksmīgajai ienākšanai tirgū, nākamajos mēnešos gaidāms jaunais Grand Scenic, Scenic un jaunā Megane Estate. Nepilna gada laikā Renault plāno atjaunot visu piedāvājumu Eiropas lielākajā - C segmentā, un kļūt par jaunāko automašīnu modeļu klāsta īpašnieku. Mazo automašīnu segmentā (Dacia un Twingo) Renault plāno piegādāt visas pirmajā ceturksnī pasūtītās automašīnas un cer uz ienākumiem, ko varētu nest Clio f’āze II. Bet gads tiks noslēgts ar SM3 un SM5 debiju no Renault Samsung Motors.
Ražošanas efektivizēšana ir padarījusi iespējamu dīleru automašīnu uzkrājumu samazināšanu, kas ir krities par 34%, salīdzinot ar pērnā gada marta beigām.
Brīvprātīgas darbavietu optimizēšanas plāns, kas tika pabeigts 30. aprīlī, arī ir sasniedzis plānotos rezultātus. Šis plāns paredzēja saīsinātas darba dienas un samazinātu atalgojumu, tai pat laikā saglabājot darbavietas. Bez tam Grupa ir ieguldījusi 200 miljonus eiro Atbalsta fondā, kas paredzēts nozares restrukturizācijā un paredz arī uzņēmuma piegādātāju atbalstīšanu krīzes periodā.
Renault Grupas konsolidētie ieņēmumi pa nozarēm
Miljoni eiro 2009.g. I ceturksnis 2008. g. I ceturksnis Izmaiņas
%
Automašīnu pārdošana 6 634 9 727 - 31,8%
Pārdošanas finansēšana 446 506 - 11,9%
Kopumā 7 080 10 233 - 30,8%
Tuvākie notikumi :
- Gadskārtējā pilnsapulce : 6. maijs
- Nissan gada rezultāti : 12. maijs
- Pirmā pusgada rezultāti : 30. jūlijs
Renault pārstāvniecība Baltijā
Aizdotaa summa ne pa jokam.Muusu Valdiibai ir uz ko tiekties.