Vasaras sprints: «Rullīša» trasē negaidīti rezultāti

25.maijs 2009 11:33

Jelgavas „Rullīša” kartinga trasē aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta otrais posms. Uzvaras izcīnīja Imants Firsts („Toyota Corolla”, 1800), Vilnis Haferbergs („BMW 325”, 2500) un Ints Jeršovs („Subaru Impreza”, 2500+). Komandu vērtējumā labākā „Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Andris Slišāns).

Uz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta otro posmu pārveidotajā „Rullīša” kartinga trasē Jelgavā ieradās gandrīz 60 dalībnieku, kas, ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, ir ievērojams skaits. Parasti tiek uzskatīts, ka braukšanai pa asfaltu ir jābūt ļoti precīzai, bez pārliekas agresivitātes, tomēr vasaras autosprinta dalībnieki pamanās apgāzt šo pieņēmumu. Skatītājiem allaž interesantākie ir 2500+ klases braucieni, kurā dalībnieki pārsvarā startē ar pilnpiedziņas spēkratiem. Skatāmas epizodes neizpalika arī „Rullīša” trasē un ar īpaši azartisku braukšanu izcēlās sacensību uzvarētājs Ints Jeršovs („Subaru Impreza”), pirmajā braucienā līkumā pirms finiša taisnes lielā ātrumā nobraucot no trases un ar sānu aizķerot trases nožogojuma riepas. Lai gan no paziņas īrētās automašīnas sāni apskādēti, braucienā nodrošināts labākais rezultāts. Otrajā braucienā par vienu sekundes simtdaļu ātrāks izrādījās rallija vecmeistars Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”), tomēr divu braucienu summā pirmais Jeršovs, kurš izvirzījies arī kopvērtējuma vadībā. Otrais Eikerts, bet trešais Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”), par nieka tiesu, attiecīgi par 0,13 un 0,25 sekundēm, apsteidzot Uģi Geidi („Mitsubishi Lancer EVO”) un Andri Slavu („Mitsubishi Lancer EVO”).


Foto: www.vasarassprints.lv

Neveiksmīgas sacīkstes izvērtās pirmā posma uzvarētājam Marekam Štolcermanim – nepareiza riepu izvēle jaudīgo aizmugures piedziņas „Nissan 350 Z” padarīja grūti vadāmu un galarezultātā tikai devītā vieta.

Klasē 2500 sacensības iesākās pēc prognozētā scenārija – pirmajā braucienā ātrākais Mareks Matvejevs („Opel Corsa”). Tomēr netālu, sekundes robežās atradās Vilnis Haferbergs („BMW 325”), tāpēc viss izšķīrās otrajā braucienā. Tajā par gandrīz pusotru sekundi ātrāks bija Haferbergs, kļūstot par posma uzvarētāju. Šī Haferbergam ir otrā uzvara vasaras sprinta čempionātā – pirmā tika izcīnīta pērn, startējot klasē 1800 ar „Honda CRX” spēkratu. Šīs sezonas pirmajā posmā Haferbergs ierindojās ceturtajā vietā, tomēr ieskaites punktus nesaņēma, jo vēl nebija nokārtojis licenci. Otrais Matvejevs, trešais Raimonds Burakēvičs („Opel Speedster”). Kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas Matvejevs, kurš „Rullīti” startēja pēc negulētas nakts, kuru bija pavadījis slimnīcā, novēršot pirmsacīkšu vakarā sporta automašīnu gatavojot gūto acs traumu.

Pēc līdzīga scenārija risinājās notikumi klasē 1800. Pēc pirmā brauciena vadībā izvirzījās pirmā posma ātrākais braucējs Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”), par 0,15 sekundēm apsteidzot Imantu Firstu („Toyota Corolla”). Otrajā braucienā fantastisku sniegumu, braucot uz automašīnas iespēju robežas, nodemonstrēja Firsts, atspēlējot Daugaviņam gandrīz divas sekundes un izcīnot savu pirmo uzvaru vasaras sprintā. Trešajā vietā ar to pašu „Toyota Corolla” braucošais Andris Slišāns, kurš pēdējo reizi kāpis uz goda pjedestāla bija tālajā 2005. gadā. Uz starta tomēr izgāja arī 2008. gada čempions Jānis Skujiņš, kuram dienu pirms sacīkstēm izdevās vienoties ar ziemas autosprinta braucēju un grupas „Coldflame” ģitāristu Modri Cīruli par viņa „Toyota MR-2” izmantošanu. Braucot rezervēti, Skujiņš ierindojās ceturtajā pozīcija, gūdams vērtīgus ieskaites punktus un neļaujot kopvērtējuma līderim Daugaviņam izveidot vērā ņemamu atrāvienu. Interesanti, ka ceturtajā vietā būtu ierindojies Cīrulis, ja vien otrajā braucienā nebūtu pieļāvis pāragru startu, saņemot 10 soda sekundes.

Komandu ieskaitē pirmajā vietā „Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Andris Slišāns), kas izvirzījusies arī kopvērtējuma vadībā.

Ieskaites klasēs, kurās netiek izcīnītas Latvijas čempionāta medaļas, par uzvarētājiem kļuva Uldis Lindermanis („Mitsubishi Lancer EVO”, Street), Raivis Ranks („BMW M3”, „Kumho Street”) un Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”, „Kumho Sport”).

Latvijas vasaras autosprinta čempionāta trešais posms risināsies 20. jūnijā „Biķernieku” trasē Rīgā. Paredzēts, ka daļa trases virzīsies arī pa autošosejai izmantoto apli. Lai dalībnieki varētu iziet uz starta „Biķerniekos”, pirms tam būs jāaizvada obligātais treniņš, lai sacensību rīkotāji varētu pārliecināties par braucēja iemaņām doties ātrajā un sarežģītajā trasē. Šķiet, ka posms „Biķerniekos” varētu kļūt par prestižāko un apmeklētāko šīs sezonas kalendārā. Interesi par sacīkstēm izrāda arī braucēji no Lietuvas, Krievijas un Igaunijas.

Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, autosport.lv, KUMHO, iAuto, FORSĀŽA, Malek, SIA „AunA Motorsport”.

Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv

Latvijas čempionāts vasaras autosprintā

2. posms, „Rullīša” kartinga trase Jelgavā

1800
Imants Firsts („Toyota Corolla”) 4:36,07, Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) +1,41 sekunde, Andris Slišāns („Toyota Corolla”) +2,85.
2500
Vilnis Haferbergs („BMW 325”) 4:30,92, Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) +0,42, Raimonds Burakēvičs („Opel Speedster”) +0,83.
2500+
Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) 4:25,00, Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”) +0,44, Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”) +1,77.
Komandas
„Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Andris Slišāns) 64, „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs) 59 punkti, „MRC-Gabol” (Raimonds Burakēvičs, Kaspars Pakše, Jānis Skujiņš) 46.

Vasaras autosprinta kausa izcīņa
„Street”
Uldis Lindermanis („Mitsubishi Lancer EVO”) 4:33,51, Edgars Freivalds („Mitsubishi”) +8,18, Reinis Norītis („BMW”) +10,58.
„Kumho street”
Raivis Ranks („BMW M3”) 4:46,23, Deniss Očeredņuks („BMW 325”) +0,75, Māris Lukumietis („Opel Kadett”) +6,13.
„Kumho sport”
Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”) 4:25,44, Raimonds Burakēvičs („Opel Speedster”) +6,31, Artūrs Šimins („Mitsubishi Lancer Evo”) +6,68.

Kopvērtējums pēc 2. (no 6) posma

1800
Ģirts Daugaviņš 46, Imants Firsts 43, Jānis Skujiņš 38.
2500
Mareks Matvejevs 46, Aigars Tīdmanis 38, Raimonds Burakēvičs 33.
2500+
Ints Jeršovs 46, Mareks Štolcermanis 38, Aivars Ezeriņš 35.
Komandas
„Car Lab Team” 124, „SS.lv/SP/4 Racing” 123, „MRC-Gabol” 91.

Vasaras autosprinta kausa izcīņa
„Street”
Uldis Lindermanis 50, Edgars Freivalds 39, Māris Radomišķis 34.
„Kumho street”
Deniss Očeredņuks  46, Raivis Ranks 46, Aleksejs Sorokins 35.
„Kumho sport”
Ainārs Eikerts 43, Austris Antons 40, Aigars Tīdmanis 38.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti