Ir noslēdzies konkurss "Gada starptautiskais dzinējs" (International Engine of the Year). Žūrija no 32 pasaules valstīm par labāko 2009.gada dzinēju ir atzinusi Volkswagen - 1,4 TSI Twincharger.
"Gada starptautiskā dzinēja" prēmiju tradicionāli piešķir žūrija, kura sastāv no 65 slaveniem autožurnālistiem no dažādām pasaules valstīm. Daloties iespaidos par braukšanu ar jaunajiem automobiļiem, viņi izvēlas labākos dzinējus 11 nominācijās.Nominācijā "Gada dzinējs" uzlabotais Volkswagen 1,4 TSI Twincharger dzinējs, kurš tiek uzstādīts Golf VI, ieguva 354 punktus un par četriem punktiem apsteidza savu ilggadējo konkurentu - BMW DI Twin Turbo dzinēju.
VW dzinējs uzvarēja arī kategorijās "Gada zaļais dzinējs" un "Gada dzinējs ar apjomu no 1 līdz 1,4 litriem". Četru cilindru dzinējs vienā kompaktā iekārtā apvieno turbopūti un kompresoru, tādējādi iegūstot 178 zirgspēkus vai 127 z.s uz apjoma litru. Dzinējs izstrādā 144 gramus ogļskābās gāzes uz kilometru un patērē 6,2litrus uz 100 km. "To visu sasummējot, nav jābrīnās par TSI Twincharger uzvaru," saka organizatori.
Šogad VW ir uzvarējis, pateicoties žurnālistiem no neeiropas valstīm. To atbalstīja abu Ameriku un Āzijas tiesneši.
Kategorijās "Labākais sporta dzinējs" un "Dzinējs ar apjomu virs 4 litriem" uzvarēja 6,2litrgu Mercedes-AMG V8. Kategorijā "Labākais dzinējs līdz 1litram" - Toyota 1-litre.
BMW guva uzvaru uzreiz trīs kategorijās: "no 1,4 līdz 1,8l" - BMW-PSA 1,6-litre Turbo; "no 2,5 līdz 3l" - BMW 3-litre DI Twin-Turbo, un kategorijā "no 3 līdz 4 litriem" - BMW 4-litre V8.
Nominācijās "no 1,8 до 2" un "no 2 līdz 2,5l" uzvarēja attiecīgi Audi TFSI un Mercedes Benz dīzeļdzinējs.
Par labāko jauno dzinēju atzīts Porsche 3,8litru Flat Six.
Ai, ai uzreiz redzam no kurienes nāk orģināl-texts:
Nominācijās "no 1,8 до 2" un "no 2 līdz 2,5l" ... :D:D:D