Jaunais «Discovery 4» – jauni uzlabojumi visu laiku izcilākajam «Land Rover» 14

 
13.novembris 2009 8:55

Land Rover septiņvietīgā auto ceturtās paaudzes modelis ieguvis jaunu nosaukumu – Discovery 4. No sava priekšgājēja to atšķir jauni – jaudīgi un augsti efektīvi – dzinēji, atsvaidzināts ārējais izskats un augstākas klases salona apdare.

Land Rover klientiem tagad piedāvā vēl vairāk funkciju un uzlabojumu gan ceļa, gan bezceļa braukšanai. Automobilis papildināts arī ar veselu virkni lietotājam draudzīgu tehnoloģiju un funkciju.

<seesam>Salīdzinājumā ar iepriekšējo 2,7 litru motoru, jaunais Land Rover TDV6 3,0 dzinējs nodrošina vidēji 9 procentu degvielas ekonomiju un par gandrīz 10 procentiem mazāk CO2 izmešu, vienlaikus palielinot jaudu par 29%. Griezes moments palielināts vēl vairāk – par 36%, un tagad tas ir 600 Nm. Tik liels griezes moments nav nevienam citam vieglo automobiļu sērijveida V6 dzinējam pasaulē! Jauda un griezes moments ir pieejami plašā apgriezienu diapazonā, kas nodrošina tūlītēju reakciju uz gāzes pedāļa nospiešanu un vienmērīgu braukšanu. Rezultātā tiek iegūts paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 9,6 sekundēs, kas ir par 24 procentiem labāks rādītājs nekā 2,7 litru motoram.

Arī slavētais LR-TDV6 2,7 dīzeļmotors ir uzlabots. Elastīgais augstspiediena Common-Rail dīzeļdzinējs izmanto maināmas ģeometrijas turbokompresoru un attīsta 190 ZS jaudu un iespaidīgu 440 Nm griezes momentu. CGI (compacted graphite iron) dzinēja bloks ir vieglāks, cietāks un izturīgāks nekā bloks, kurš izgatavots no tradicionālā kaltā dzelzs.

Discovery 4 jauno salona noformējumu raksturo gludas, plūstošas virsmas un ievērojama vienkāršība, samazinot vadības ierīču skaitu. Radīts mierīgāks, augstākas klases salona noformējuma kopējais iespaids, kas tomēr joprojām atbilst Discovery raksturīgajam arhitektūras stilam. Jaunā konsole ir slīpi pavērsta uz vadītāja pusi, uzlabojot redzamību un piekļuvi vadības ierīcēm. Tā izskatās līdzīgāka Range Rover Sport, nevis Discovery 3 modelim. Terrain ResponseTM slēdzis tagad atrodas labāk pieejamā vietā centrālās konsoles priekšpusē, bet glāžu turētājs novietots ērtākā vietā konsoles vidū.

Visiem modeļiem ir jauna, apsildāma stūre ar uzlabotu slēdžu izvietojumu vadītāja informācijai, audiosistēmas tālvadībai un kruīza kontrolei.

{page}

Atjaunots arī ikoniskais ārējais dizains – ievērojamākie jaunumi ir gludākas un vienkāršākas virsmas auto priekšpusē, tostarp jauns, aerodinamiskāks bampers. Jaunie, sportiskākie lukturi palīdz piešķirt automobilim citādi raksturu un gan priekšā, gan aizmugurē aprīkoti ar LED tehnoloģiju. Uzlabotajiem jaunajiem priekšējiem lukturiem pieejama tālās gaismas palīdzības funkcija High Beam Assist, kas automātiski ieslēdz vai izslēdz tālās gaismas lukturus atbilstoši apstākļiem.

Land Rover inženieri arī pārveidojuši jaunās paaudzes Discovery 4 vadāmību un uzvedību uz ceļa, kā arī vēl vairāk uzlabotas jau tā leģendārās Discovery bezceļa iespējas. Plašās izmaiņas aptver jaunus piekares komponentus, uzlabotu stūres sistēmu, lielākas bremzes, uzlabotu pretbuksēšanas sistēmu, kā arī papildinājumus godalgotajai Terrain ResponseTM sistēmai, kas palīdz optimizēt automobili praktiski visām ceļa un bezceļa braukšanas situācijām.

Discovery 4 modelī Land Rover godalgotā Terrain ResponseTM sistēma ieguvusi jaunas funkcijas un uzlabojumus, vēl vairāk paplašinot automobiļa braukšanas iespējas dažādos apvidos. Terrain ResponseTM optimizē automobiļa uzstādījumus praktiski visām ceļa un bezceļa braukšanas situācijām ar pieciem dažādiem uzstādījumiem atbilstoši dažādiem apvidiem: parasta braukšana, zāle/grants/sniegs, smiltis, dubļi un bedres, akmeņi. Braukšanai smalkās smiltīs, kas ir viena no virsmām, kas prasa vislielāko jaudu, tagad ieviests jauns režīms "sand launch control", kas ievērojami atvieglo braukšanas uzsākšanu. Jauna, no ātruma atkarīga pretbuksēšanas sistēma, pieļauj tikai ļoti ierobežotu riteņu slīdēšanu, kas palīdz novērst riteņu ierakšanos smiltīs.

"Discovery 4 izmaiņas un jauninājumi pārveido daudzus iepriekšējās paaudzes aspektus, vienlaikus uzlabojot Discovery raksturīgo elastību un daudzpusību. Šis auto spēj savā plašajā salonā pārvadāt lielas kravas, kāpt kalnos, šķērsot kontinentus, vilkt piekabes līdz 3,5 tonnām vai komfortabli vizināt septiņus cilvēkus. Nespēju iedomāties citu tik daudzpusīgu automobili," saka Land Rover izpilddirektors Fils Pophems.

Discovery 4, iespējams, ir visu laiku spējīgākais pasažieru automobilis. Jaunais SUV tagad ir ērtāk vadāms, ar vēl bagātīgākiem pielietojumiem un spēj piedāvāt arī luksusa klases ērtības.

Jaunais Land Rover Discovery 4 ar 2,7 litru dīzeļdzinēju maksā, sākot no 43 950 EUR un kombinētajā ciklā patērē vien 9,2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Jaudīgais 3,0 litru Discovery 4 kombinētajā ciklā patērē vien 9,3 litrus uz 100 km un maksā, sākot no 54 900 EUR. Jaunie automobiļi jau šobrīd pasūtāmi pie oficiālā „Jaguar Land Rover” pārstāvja „BM Auto” Rīgā, Dārzciema ielā 60a.

 
Visi komentāri
 
272460. viesis 13.novembris 2009 10:03
0 0 Atbildēt

Varēja jau to 4 paaudzi tā neuzsvērt, jo tā jau apgrozas kādu labu laiku, līdz ar ko nepamet sajūta ka reklamē kaut ko vecu, kam tūlīt beigsies "derīguma termiņš" !!!

272462. viesis 13.novembris 2009 10:05
0 0 Atbildēt

Un sis teikums vispār spārda:

CGI (compacted graphite iron) dzinēja bloks ir vieglāks, cietāks un izturīgāks nekā bloks, kurš izgatavots no tradicionālā kaltā dzelzs.

####

Nez paši vispār sapratuši ko uzrakstījuši !!!

272467. viesis 13.novembris 2009 10:23
0 0 Atbildēt

Kāds te no gultas ar kreiso kāju izkāpis. Nav ne vainas ne "Discovery 4" nosaukumam, nedz arī dzinēja blokā izmantotā materiāla aprakstam, man ir skaidrs, ka tas ir vieglāks un izturīgāks nekā iepriekšējās paaudzes dzinējiem! Ko vēl tur vajadzētu saprast???

272484. viesis 13.novembris 2009 12:32
0 0 Atbildēt

Ir acīmredzams,ka tas nav jauns,bet gan vienkārši feisliftots tagadējais.

272485. viesis 13.novembris 2009 12:39
0 0 Atbildēt

CGI (compacted graphite iron) dzinēja bloks ir vieglāks, cietāks un izturīgāks nekā bloks, kurš izgatavots no tradicionālā kaltā dzelzs.

tas nozīmē, ka ik gadu tiek meklēti jauni metāli un to sakausējumi, kas ir vieglāki un izturīgāki nekā līdz šim izmantotie. te nau ko brīnīties.

272486. viesis 13.novembris 2009 12:42
0 0 Atbildēt

brmbrmm - te lai būtu mazliet saprotamāk par ko es piekasījos otrajā postā:

The two cylinder heads, with four valves per cylinder, are made from aluminium and the cylinder block is made from compact graphite iron (CGI) as before. The higher tensile strength of CGI makes it possible to cast a smaller block some 80mm shorter than a conventional 'grey' cast iron equivalent.

cast iron - neir tā saucamā "kaltā dzelzs" bet gan "lietā dzelzs". ja tulko nav slikti ja maziet sajēdz ko dara !!!

272487. viesis 13.novembris 2009 15:56
0 0 Atbildēt

WALA [?] 13.11.2009 12:42

brmbrmm - te lai būtu mazliet saprotamāk par ko es piekasījos otrajā postā:

The two cylinder heads, with four valves per cylinder, are made from aluminium and the cylinder block is made from compact graphite iron (CGI) as before. The higher tensile strength of CGI makes it possible to cast a smaller block some 80mm shorter than a conventional 'grey' cast iron equivalent.

-----------------------------------------

CGI = čuguns ar lodveida grafīta struktuuru (latviski)

"grey" cast iron = pelēkais čuguns (latviski)

cast iron - neir tā saucamā "kaltā dzelzs" bet gan "lietā dzelzs". ja tulko nav slikti ja maziet sajēdz ko dara ! !!

------------------------------------------

Tradicionaali ar "cast iron" saprot lieto čugunu, tehnikā vārds dzelzs nav īsti korekts,

tad drīzāk jāprecizē, par kādu dzelzi iet runa - tēraudu vai čugunu :-)

272489. viesis 13.novembris 2009 16:12
0 0 Atbildēt

Crankshaft - paldies, precizējums vietā. Es tikai mazliet ierēcu par tulkošanas kvalitāti kā tādu + ļoti dziļu izpratni par tehniku. Gan jau ka kādu meiču pielikuši pie darba LR PR gatavotāji - slaisti.

272490. viesis 13.novembris 2009 16:38
0 0 Atbildēt

> WALA :-))))) Nav jau vieniigaa vieta - tehnisku tekstu tulkoshanaa vispaar LV situaacija ir nozheelojama, pat autorizeetos kantoros, kuri , teiksim, lieliski tulko "uz abiem galiem" juridiskus tekstus. Es taadus nenjemtos tulkot - tur ir jaabuut zinaashanaam juridiskajaa "frontee". Lielaakaa dalja pat labu tulkotaaju lieliski tulko dailjliteratuuru, bet tehniskaa literatuura atkal ir "Kjiinas muuris" :-( Es jau esmu vinjiem piedaavaajies par tulkotaaju vai redaktoru, pie reizes pats kaut ko uzrakstot ... reakcija, diemzheel, "zero" :-( Nu ko? Neko ...

Ak jaa, mineetais "tensile strength" latviski tiek saukts par "stiepes pretestiibu" vai "stiepes izturiibu", tas atkariigs no konteksta :-)

272492. viesis 13.novembris 2009 19:54
0 0 Atbildēt

konstektētāji hrenovi...

ir tikai viens jēdziens... en.wikipedia.org/wiki/Tensile_strength

272494. viesis 13.novembris 2009 21:09
0 0 Atbildēt

272492. viesis - hrenovs wikipēdists bez jebkādas sajēgas par to ko izlasa ?!?!? :P

Škiet tev pat priekšā var uzzīmēt - vienalga neaizkāps, jo acīmredzot nav sajēgas pat par to vārdiņu kas ir latviski uzrakstīts !!!

272497. viesis 14.novembris 2009 18:32
0 0 Atbildēt

272492.

konstektētāji hrenovi...

ir tikai viens jēdziens... en.wikipedia.org/...

====================

Paskati "Polytechnic dictionary", cik noziimju ir

vienam otram tehniskam terminam :-) Tiesa, vaardniica

ir bieza, vairaakos seejumos, un galiigi nav leeta :-)

Vari palasiities arii graamatinjas latvieshu valodaa, paarsvaraa

taas gan izdotas padomjlaikos, bet fizika jaui ir muuzhiiga ... :-)

Ak jaa, ir veel testu apraksti ASTM standartu kraajumos :-)

272502. viesis 15.novembris 2009 8:41
0 0 Atbildēt

Neiedziļinoties "pazudis tulkojumā" tēmā: automobilis glīts, tiesa gan, ar kretīnisku priekšējo resti. Kopumā nesaprotama koncepcija: tipisks iepirkšanās un bērnu vešanas uz skolu dāmu vāģis, apveltīts ar labām bezceļa īpašībām. Acīmredzot stabilā niša iekš USA iedrošina turpināt radīt pielietojuma bezjēdzības etalonu. Nepraktiskuma ziņā var sacensties ar bmw un porshe SUV platformām, 4x4 tehnoloģiju ziņā, protams, pārāks par aviatoru un Ferdinanda (ne)radījumiem.

272503. viesis 15.novembris 2009 9:11
0 0 Atbildēt

272502. viesis - nebūs gluži pareizi - šāds auto pie mums nav parāk populārs, jo tam tiešām ir mazliet pašvaki ar praktisku pielietojumu. Tācu teiksim ASV - šādi auto ir ļoti OK, jo vidusmēra amerikānim vajag jaudīgu auto, lai šāda un tad varētu nolaist savu kuteri kādā peļķē, pavazāt kadu citu kravu utml. Tma gan Cayene,Touregs, gan X5/X6 utml. ir ļoti OK. Jo vidusmēra amerikānis no asfalta praktiski nenolien.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti