Land Rover septiņvietīgā auto ceturtās paaudzes modelis ieguvis jaunu nosaukumu – Discovery 4. No sava priekšgājēja to atšķir jauni – jaudīgi un augsti efektīvi – dzinēji, atsvaidzināts ārējais izskats un augstākas klases salona apdare.
Land Rover klientiem tagad piedāvā vēl vairāk funkciju un uzlabojumu gan ceļa, gan bezceļa braukšanai. Automobilis papildināts arī ar veselu virkni lietotājam draudzīgu tehnoloģiju un funkciju.
<seesam>Salīdzinājumā ar iepriekšējo 2,7 litru motoru, jaunais Land Rover TDV6 3,0 dzinējs nodrošina vidēji 9 procentu degvielas ekonomiju un par gandrīz 10 procentiem mazāk CO2 izmešu, vienlaikus palielinot jaudu par 29%. Griezes moments palielināts vēl vairāk – par 36%, un tagad tas ir 600 Nm. Tik liels griezes moments nav nevienam citam vieglo automobiļu sērijveida V6 dzinējam pasaulē! Jauda un griezes moments ir pieejami plašā apgriezienu diapazonā, kas nodrošina tūlītēju reakciju uz gāzes pedāļa nospiešanu un vienmērīgu braukšanu. Rezultātā tiek iegūts paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 9,6 sekundēs, kas ir par 24 procentiem labāks rādītājs nekā 2,7 litru motoram.
Arī slavētais LR-TDV6 2,7 dīzeļmotors ir uzlabots. Elastīgais augstspiediena Common-Rail dīzeļdzinējs izmanto maināmas ģeometrijas turbokompresoru un attīsta 190 ZS jaudu un iespaidīgu 440 Nm griezes momentu. CGI (compacted graphite iron) dzinēja bloks ir vieglāks, cietāks un izturīgāks nekā bloks, kurš izgatavots no tradicionālā kaltā dzelzs.
Discovery 4 jauno salona noformējumu raksturo gludas, plūstošas virsmas un ievērojama vienkāršība, samazinot vadības ierīču skaitu. Radīts mierīgāks, augstākas klases salona noformējuma kopējais iespaids, kas tomēr joprojām atbilst Discovery raksturīgajam arhitektūras stilam. Jaunā konsole ir slīpi pavērsta uz vadītāja pusi, uzlabojot redzamību un piekļuvi vadības ierīcēm. Tā izskatās līdzīgāka Range Rover Sport, nevis Discovery 3 modelim. Terrain ResponseTM slēdzis tagad atrodas labāk pieejamā vietā centrālās konsoles priekšpusē, bet glāžu turētājs novietots ērtākā vietā konsoles vidū.
Visiem modeļiem ir jauna, apsildāma stūre ar uzlabotu slēdžu izvietojumu vadītāja informācijai, audiosistēmas tālvadībai un kruīza kontrolei.
{page}
Atjaunots arī ikoniskais ārējais dizains – ievērojamākie jaunumi ir gludākas un vienkāršākas virsmas auto priekšpusē, tostarp jauns, aerodinamiskāks bampers. Jaunie, sportiskākie lukturi palīdz piešķirt automobilim citādi raksturu un gan priekšā, gan aizmugurē aprīkoti ar LED tehnoloģiju. Uzlabotajiem jaunajiem priekšējiem lukturiem pieejama tālās gaismas palīdzības funkcija High Beam Assist, kas automātiski ieslēdz vai izslēdz tālās gaismas lukturus atbilstoši apstākļiem.
Land Rover inženieri arī pārveidojuši jaunās paaudzes Discovery 4 vadāmību un uzvedību uz ceļa, kā arī vēl vairāk uzlabotas jau tā leģendārās Discovery bezceļa iespējas. Plašās izmaiņas aptver jaunus piekares komponentus, uzlabotu stūres sistēmu, lielākas bremzes, uzlabotu pretbuksēšanas sistēmu, kā arī papildinājumus godalgotajai Terrain ResponseTM sistēmai, kas palīdz optimizēt automobili praktiski visām ceļa un bezceļa braukšanas situācijām.
Discovery 4 modelī Land Rover godalgotā Terrain ResponseTM sistēma ieguvusi jaunas funkcijas un uzlabojumus, vēl vairāk paplašinot automobiļa braukšanas iespējas dažādos apvidos. Terrain ResponseTM optimizē automobiļa uzstādījumus praktiski visām ceļa un bezceļa braukšanas situācijām ar pieciem dažādiem uzstādījumiem atbilstoši dažādiem apvidiem: parasta braukšana, zāle/grants/sniegs, smiltis, dubļi un bedres, akmeņi. Braukšanai smalkās smiltīs, kas ir viena no virsmām, kas prasa vislielāko jaudu, tagad ieviests jauns režīms "sand launch control", kas ievērojami atvieglo braukšanas uzsākšanu. Jauna, no ātruma atkarīga pretbuksēšanas sistēma, pieļauj tikai ļoti ierobežotu riteņu slīdēšanu, kas palīdz novērst riteņu ierakšanos smiltīs.
"Discovery 4 izmaiņas un jauninājumi pārveido daudzus iepriekšējās paaudzes aspektus, vienlaikus uzlabojot Discovery raksturīgo elastību un daudzpusību. Šis auto spēj savā plašajā salonā pārvadāt lielas kravas, kāpt kalnos, šķērsot kontinentus, vilkt piekabes līdz 3,5 tonnām vai komfortabli vizināt septiņus cilvēkus. Nespēju iedomāties citu tik daudzpusīgu automobili," saka Land Rover izpilddirektors Fils Pophems.
Discovery 4, iespējams, ir visu laiku spējīgākais pasažieru automobilis. Jaunais SUV tagad ir ērtāk vadāms, ar vēl bagātīgākiem pielietojumiem un spēj piedāvāt arī luksusa klases ērtības.
Jaunais Land Rover Discovery 4 ar 2,7 litru dīzeļdzinēju maksā, sākot no 43 950 EUR un kombinētajā ciklā patērē vien 9,2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Jaudīgais 3,0 litru Discovery 4 kombinētajā ciklā patērē vien 9,3 litrus uz 100 km un maksā, sākot no 54 900 EUR. Jaunie automobiļi jau šobrīd pasūtāmi pie oficiālā „Jaguar Land Rover” pārstāvja „BM Auto” Rīgā, Dārzciema ielā 60a.
Varēja jau to 4 paaudzi tā neuzsvērt, jo tā jau apgrozas kādu labu laiku, līdz ar ko nepamet sajūta ka reklamē kaut ko vecu, kam tūlīt beigsies "derīguma termiņš" !!!