Problēma: Gājēju pārejas uz Ilūkstes ielas 20

 
25.novembris 2003 0:00

Reiz lasīju diskusiju par gājēju pārejām Rīgā, kur tika kritizētas gan pārejas, gan paši autovadītāji. Manuprāt, šī tēma nav izsmelta, jo ikdienā rosīgajās vakara stundās ap pulksten sešiem - septiņiem braucu pa Ilūkstes ielu, konkrētāk ceļaposmā no Deglava līdz Lubānas ielai.

Teikšu uzreiz (nepieņemot turpmāku kritiku), ka ar autovadīšanu un braukšanas pieredzi man problēmu nav, bet šis ielas posms liek pamatīgi sasprindzināties it sevišķi, ja vēl vakars ir lietains. Iela ir apgaismota vāji vai nemaz, gājēju pārejas taisnajā ielas posmā ir krietni padaudz, uz abām pusēm pa divām joslām joņo acis žilbinoši auto, ik uz soli piestāj maršruta taksometri un pārdroši, savas tiesības zinoši gājēji ar paceltu galvu un iepirkumu maisiem rokās soļo pāri ielai. Šajā posmā ir gan skola, gan neliels tirdziņš, kā arī autobusu un taksometru pieturas. Vienā pusē tumšas ieliņas uz privātmāju sektoru, otrā - Pļavnieku daudzstāvu mājas.

Es nevainoju gājējus, arī ar gājēju pāreju zīmēm viss ir kā nākas - dažām pat ir pielikts dzeltenzaļais fons, bet nu nevar normāli un droši braukt pa šo ielu, jo redzamība un kustība ir nepieņemama, lai gājēji staigātu šurpu turpu un lamātu nepieklājīgos autovadītājus. Droši vien statistika par ceļu satiksmes negadījumiem šajā ielas posmā ir pārsteidzoša, it sevišķi krustojumā ar Akadēmiķa M. Keldiša ielu, kur kustība saspīlējas vēl vairāk.

Domāju, ka šādas ielas Rīgā netrūkst, un autovadītājs nevienam neko neiestāstīs par tumšu ielu, strauju satiksmi, mikroautobusiem priekšā - pakaļā un lietainu laiku, ja būs notriecis gājēju uz pārejas, kuru braucot atļautā ātrumā mierīgi var nepamanīt. Es nemaz nerunāju par to, ja gājēju pāreju 'apgaismos' svecīte ielas malā, jo padomju laiku lampu stabi jau sen vairs to nespēj.

Ar cieņu,
PIVS
24.11.2003.

 
Visi komentāri
 
105904. viesis 25.novembris 2003 8:27
0 0 Atbildēt

Vovo. es turpat arī regulāri braucu. Drausmīgi. Gandrīz tas pats ir uz paralēlās ielas - Saharova. Derētu vismaz zaļos kvadrātus pielikt.

105910. viesis 25.novembris 2003 8:43
0 0 Atbildēt

Bet mani vakar gandriz notrieca uz gajeju parejas ne uz tas, bet vienalga! Turklat pareja bija apgaismota un loti labi vareja mani redzet, jo biju jau pusi cela nogajis! Un ta es pie sevis nodomaju nebutu es jauns un ar reakciju apveltits, tad laikam guletu visdrizak skatoties koka griestos!

P.S. Pats esmu autovaditajs, tapecieteiktu ari citiem esiet uzmanigaki!

105920. viesis 25.novembris 2003 9:18
0 0 Atbildēt

A par ko ir raksts???????????

Sailem.

105924. viesis 25.novembris 2003 9:26
0 0 Atbildēt

PIVS priecaajies ka nedziivo murmanskaa vai veel kur citur aiz polaaraa loka, kur tumsh ir pus gadu.

Sailem

105934. viesis 25.novembris 2003 9:50
0 0 Atbildēt

Būtu apsolūti PO, ja gājēji kaut cik apzinātos, ka viņus tak nevar redzēt un tāpēc nelidotu virsū uz ielas kā aizsvilušies! ...

105944. viesis 25.novembris 2003 10:09
0 0 Atbildēt

Raksts laikam ir par to ka pārejas ir tā kā pa biežu šajā pusmā. Tas pats arī šīs ielas purvciema galā. Gandrīz vai jāierosina izstrādāt zīmi gājēju pārejas zona un uzlikt ielas sākumā.

Bet problema ar gajeju brauceju attiecibam ir un būs. Vienkarsi visiem vairāk jāpiedomā, pie tam ar veselo saprātu , nevis tikai ar likuma burtu, ko darīs otrs

105952. viesis 25.novembris 2003 10:33
0 0 Atbildēt

Tie zaljie kvadraati ap ziimi neko neliidzees, jo to, ka tur ir gaajeeju paareja var redzeet, bet gan nevar redzeet vai pie taas paarejas kaads staav, jo taas vietas nepavisam nav apgaismotas !

105964. viesis 25.novembris 2003 11:10
0 0 Atbildēt

Miglas lukturi drusku paliidz - izgaismo malu.

nissanists

105969. viesis 25.novembris 2003 11:21
0 0 Atbildēt

briesmīga braukšana tik tiešām šai ceļa posmā

105973. viesis 25.novembris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

Nja, pārāk tumšas ielas pie mums ir, pelēkos ļautiņus ar grūtībam var pamanīt :-(. Izjūtas drusku kā datorspēlē...

Tāpēc izsaku pateicību visiem tiem gājējiem, kuri savus apģērbus ir aprīkojuši ar gaismu atstarojošiem elementiem vai gērbjas gaišās košās drēbēs.

105991. viesis 25.novembris 2003 12:53
0 0 Atbildēt

Par Iluukstes ielu piekriitu, bet pie Krasta ielas MiniMaximas ne vienu vien reizi esmu klusiibaa nolamaajusies un noveeleejusi, lai autovadiitaaja autinjam nokriit ritenji, jo es kaa luudzeejs staavu pie gaajeeju paarejas un gaidu, kad kaads beidzot piebremzees un palaidiis mani paari ielai (esmu no tiem gaajeejiem, kuri neskrien paari ar paceltu galvu tikai taapeec, ka ir zebra). Ja beidzot arii kaads labdaris palaizh, tad nav garantijas, ka pa otro joslu braucoshaa mashiina mani neuzmet uz kapota.

Nu, bljin, ja tu brauc un redzi, ka blakus braucoshaa mashiina piebrezee, vai Tu arii nevari to izdariit??? Ne jau pachuraat piestaaja!!!

Jaapiebilzt, ka neesmu no biezhajaam kaajaamstaigaataajaam, bet nu ar sho gaajeeju paareeju kaut kas nav riktig.

106010. viesis 25.novembris 2003 14:27
0 0 Atbildēt

Lācene, a tu paprovē nākamo pāreju tuvāk vanteniekam, tad tev šamējā liksies kā gājēju visatļautība. Es katru rītu tur cenšos pāri tikt.

Mana tēma ne par pārejām, bet vispār par šitamajiem pederjāņiem, kas kā pasaules naba jūtas - šorīt kā reizi vienam tādam laikam (es ceru) ar spoguli ribas pārbaudīju - stāv ielas vidū pēc tam ar muguru pret mani lēnam velkas pāri. Tā kā es uzdevu gāzi, tad mani nedzirdēt nevarēja!? A pīpināt? Jūs ko, dzīvojamos rajonos skaņas signālu var lietot tikai ja ļoti vajag. A man ta nevajag :)

106013. viesis 25.novembris 2003 14:36
0 0 Atbildēt

Cienītais raksta autor! Neviens Tev neaizliedz nedaudz piebremzēt pirms gājēju pārejas, it sevīšķi tik sliktas redzamības periodā, kā novembrī. Tad nebūs problēmu ar laicīgu gājēja pamanīšanu un normālu apstāšanos pirms pārejas. Tādā valstī kā Norvēģija, gājēju pārejas zīme sliktos redzamības apstākļos strādā gandrīz tāpat kā STOP zīme. Bergenas centrā katrs automobilis pirms pārejas gandrīz apstājas, neraugoties uz to, ka gājēji varbūt nemaz netaisās šķērsot ielu un ka satiksme ir intensīva.

106016. viesis 25.novembris 2003 14:45
0 0 Atbildēt

kaa izradijaas ne man vienam shadas redzes problemas;)

106017. viesis 25.novembris 2003 14:47
0 0 Atbildēt

Graber, man veel dziivot gribaas. Bez tam mani parasti savaac tieshi pie MiniMaximas nevis pie Vantinieka.

Vienkaarshi runa ir par to, ka ne tikai gaajeeji ir pederjaanji, bet autovadiitaaji daudz no tiem neatpaliek. Ljoti biezhi ir noveerots kaa gaajeeji shkjeerso ielu neatljautaa vietaa, bet Tu paskaties kaa cilveeki raustaas pie gaajeeju paarejaam kad auto vinjus tomeer laizh paari. Bez maz vai liidz zemei klanaas. A bet nevajag it kaa.

Tad man bez maz kaa Leopoldam gribas teikt: davaikje zhikj druzhno. Es ieshu paari, kur man tas ir atljauts, bet autovadiitaaji mani palaidiis un ne jau taapeec, ka vinjam ir labs gariigais :)

106018. viesis 25.novembris 2003 14:48
0 0 Atbildēt

TO: juha, atradis saliidzinaat latviju ar norvegiju, pasham smiekli nenak? Butu sheit satiksme taa organizeta kaa tur, tad varetu arii bremzet pirms gajeju parejaam un vel visadam parejaam. Tas parejas tak arii saliktas visnerealakajas vietaas un pilnigi aplamaas vietaas, nu nav te norvegija!

106034. viesis 25.novembris 2003 16:00
0 0 Atbildēt

Tad kad te būs fotoradari visos stūros un tev vēl pēc 1/2 gada tehniskā skatē liks ~500 lašus soda naudu atplēst par n-tajām gājēju nepalaišanām, tad arī pie katras pārejas stāsies.

Autors vienkārši šonakt būs sūdīgi gulējis vai citādi saskābis. Es šorīt gandrīz vienu onku nonesu ceļa vidū, 2 purnus palaidu, neviens paldies nepateica. Šodien man tas galīgi nekrata, a rīt varbūt būtu visu dienu vārījies. Tāda dzīva.

P.S. Tauta, nestresojiet - nāks jauni sūdi, vecie aizmirsīsies.

106039. viesis 25.novembris 2003 16:13
0 0 Atbildēt

To Juha un Graberis

Negribēju radīt lieku problēmu, bet domāju, ka vispirms ir jāsakārto ielas. Parasti laižu gājējus pie pārejām un arī neesmu no steidzīgajiem, bet Ilūkstes iela (kā arī citas līdzīgās) ir neatbilstoša tādām pārejām, kādas tur ir ik pa ~ 300 m. Tur jau tā lieta, ka mēs nedzīvojam Norvēģijā, bet nodokļus maksājam un drīz maksāsim kā Norvēģijā.

PIVS

106073. viesis 25.novembris 2003 21:40
0 0 Atbildēt

kad liist un pretii brauc mashiinas, vieniigais reaalais risinaajums ir izgaismot gaajeeju paarejas ar pietiekoshi zemu novietotaam un pietiekoshi spozhaam lampaam. taas garaas blaavaas padomju laiku sveces dod tikai vispaareeju info par to kur atrodas brauktuve. protams, logu tiiriitaaju slotinjas ir jaamaina, iipashi pirms ziemas sezonas.

106246. viesis 27.novembris 2003 6:21
0 0 Atbildēt

Forshi jau ir, ka gaajeejiem ir apgjeerbs ar atstarojoshiem uzshuvumiem. Bet kaa vareetu kaadam aadas prakjiitim kaut ko tml pieshuudinaat, dienaa buutu gataivais putnubiedeeklis, nu nav man taadu dreebju kur piestaaveetu kaut kaadi spiidiigi uzshuvumi. Pats maz ar kaajaam vazaajos, vienkaarshi domaaju par taadiem cilveekiem. Bet beerniem jau nu noteikti visiem vajadzeetu sashuudinaat taadas spiidiigas draanas.

Bet es parasti pie shaubiigaam vietaam braucu praatiigi, un vakaros vienmeer iesleedzu migliniekus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti