«Audi Le Mans quattro»: Uzvarētāja gēni 8

 
1.decembris 2003 0:00

Audi konceptmodelis Le Mans quattro ir sporta auto ar izcilām gaitas īpašībām. Tas pārmantojis trīskārtējā Lemānas 24 stundu ātrumsacensību uzvarētāja Audi R8 uzvarētāja gēnus.

leman1.jpg

Šis fascinējošais automobilis ir lielisks sintēzes paraugs, kurā sajaukusies sacensību uzvaru pieredze, kam lielā mērā jāpateicas automobiļa izcilajai konstrukcijai, un Audi tehniskā pieredze, kas, savukārt, ir kļuvusi par sinonīmu Audi pārākumam tehnikā, kas izpaužas gan sporta trasē, gan uz parasta ceļa.

Audi automobiļiem ir izdevies uzvarēt neskaitāmās sacensībās dažādās pasaules valstīs. Pēc milzīgajiem panākumiem auto rallijā 80-tajos gados un daudzām izcilām četru gredzenu emblēmām greznoto auto uzvarām nepārbūvēto auto klasē, Audi pievēršanās sporta auto sacensībām nenoliedzami bija lielākais pārbaudījums kompānijas autosporta inženieriem.

Taču arī šajā autosporta veidā kompānijas inženieri savu darbu veica nevainojami – trīs sezonas pēc kārtas – 2000., 2001. un 2002. gadā (2000. un 2002.gadā aizņemot visu godalgoto pjedestālu) Audi R8 automobiļi Lemānas 24 stundu ātrumsacensībās sasniedza finiša līniju pirmie.

Lemānas sacensības, bez šaubām, ir bijis sarežģītākais pārbaudījums, kādu Audi sporta komanda jebkad ir uzņēmusies. Šajās sacensībās visām automobiļa sistēmām ir jāpārvar daudz lielākas slodzes, nekā parastajās īso distanču sacensībās. Šādās sacensībās auto tehnoloģijas un sistēmas, kas nodrošina labas gaitas īpašības un optimālu vadāmību, ir pakļautas izturības, uzticamības un nevainojamas ergonomikas pārbaudījumiem

Tās ir pamatvērtības un tehnoloģijas, kuras iespējams efektīvi pārnest uz standarta ielas sporta automobili un kuras padara Audi Le Mans quattro vadāmību tikpat unikālu kā tā aizraujošais dizains. Tie ir uzvarētāja gēni!

Virsbūve

Jau pirmo reizi ieraugot šo auto, rodas skaidrs priekšstats par tā kalibru. Zilganpelēkajā Jet Blue krāsā ietērptajam Audi Le Mans quattro piemīt pamatīgums un dinamisks izskats. Auto izteikti spēcīgā aizmugure atgādina sprinteri uz starta līnijas, kurš ir sasprindzinājis savus muskuļus un gatavs skrējienam.

leman2.jpg

Virsbūve atstāj kompaktu iespaidu. Līnija, kas savieno auto priekšējo daļu un plaši izliekto jumtu, rada sajūtu, ka konstruktors to uzvilcis ar vienu zīmuļa pieskārienu. Tā ir līnija, kura šajā divvietīgajā auto ļauj atpazīt Audi, jo lielā mērā tā priekšējo spārnu izliekumi atgādina Audi TT un Nuvolari quattro modeļus.

Arī sānu līnijās redzams kaut kas jau pazīstams – izstieptā līnija zem stiklu apakšējās malas, kā arī sānu locījumu vietas it kā sasaista vienā līnijā auto priekšu, sānus un aizmuguri; durvis un pāreja uz sānu gaisa uztvērējiem ir īpaši izteiksmīgi veidotas un līdz ar to izceļ Audi raksturīgās lielās riteņu arkas, zem kurām atrodas lielie 20 collu riteņi, kas vēl jo vairāk uzsver auto raksturu.

Šķiet, ka priekšējais vējstikls turpinās tieši no īsās priekšējās daļas. Šis stikls ir apstrādāts pielietojot jauno nano tehnoloģiju - ūdeni novadošu apvalku, kas vienlaicīgi ir izturīgs arī pret netīrumiem. Līdzīgs mikro apvalks samazina ultra violetās un infrasarkanās gaismas starojuma plūsmu cauri stiklam un tādējādi pasargā iekšējo apdari no uzkaršanas.

Audi Le Mans quattro piemīt dizains, kurā vadītāja sēdvieta ir izteikti izvietota vairāk auto priekšpusē, kas ir tipiski sporta auto ar dzinēju auto vidū un līdzīgi kā Audi R8.Uzreiz aiz sēdvietām, bet pirms pakaļējās ass atrodas V10 dzinējs ar divām turbīnām, ko var redzēt gan no salona, gan caur plašo caurspīdīgo pakaļējo stiklu.

Tādi raksturlielumi, kā 1,90 metri platumā, tikai 4,37 garumā un 1,25 metri augstumā, nepārprotami norāda uz īsta sporta auto proporcijām. 2,65 metru platā riteņu bāze nodrošina vietu pārsteidzoši plašam vadītāja salonam un aiz tā gareniski izvietotajam V10 biturbo dzinējam ar FSI tiešo iesmidzināšanu. Durvju aizmugurējā daļā starp slieksni un jumtu atrodas gaisa uztvērējs, kas nodrošina V10 dzinēju, bremzes, eļļas dzesētāju un gaisa starpdzesētājus ar pietiekamu gaisa daudzumu.

Trapecveida viengabala Audi režģis ir īpašs priekšējās daļas elements, kuram abās malās ir vēl papildus gaisa atveres. To augšējās malas saplūst ar plakaniem LED tipa priekšējiem lukturiem, kurus sedz dzidrināta stikla virsma. Kā jau tas ir raksturīgi sporta auto, dinamiskā līnija, kas sākas pie dekoratīvā radiatora režģa, kuru grezno četru gredzenu emblēma, it kā turpinās pāri dzinēja pārsegam. Tā izteikti izliecas pār priekšējo spārnu līniju, kas gar sāniem aizvirzās virs Audi raksturīgajām lielajām riteņu arkām.

LED – šie trīs burti nozīmē “light-emmiting diode” – gaismu izstarojošā diode. Tas ir darbībā atzīts tehnoloģiju sasniegums, kā priekšrocības ir desmitkārtīgs strāvas patēriņa samazinājums salīdzinājumā ar parastajām spuldzēm, un arī daudz garāks kalpošanas laiks. Arī iedegšanās laiks salīdzinājumā ar kvēlspuldzēm ir daudz īsāks.

Un tas vēl nav viss – LED tehnoloģijai nākotnē būs vēl vairāki pielietojumi. Turpmākajā attīstības fāzē, LED tehnoloģija dos iespēju mainīgai gaismas staru koncentrēšanai, ko nodrošinās sistēma, kurai nebūs nevienas kustīgas detaļas. Elektroniski pārslēdzot šos papildus LED elementus, būs iespējams regulēt gaismas staru virzienu un platumu.

Vēl viena LED tehnoloģijas priekšrocība ir tāda, ka gaismu izstarojošais elements, salīdzinājumā ar parastajiem elementiem, aizņem mazāk vietas, līdz ar to dodot dizaineriem lielākas iespējas konstrukcijas veidošanā. 17 dzesējamās spuldzītes katrā pusē atrodas daudz tuvāk caurspīdīgajam lukturu pārsegam nekā parasti, un arī pašu pārsegu izmēri ir samazināti, kas auto priekšējās daļas dizainu padara daudz kompaktāku un precīzāku. Pagriezienu lukturu gaismu izstarojošās diodes atdala vienu no otra divus LED blokus, no kuriem viens ir paredzēts tuvajām, otrs – tālajām gaismām. Arī ārējo spoguļu korpusā iebūvētajos pagriezienu lukturos ir izmantota minētā tehnoloģija.

Skatoties no sāniem, aizmugurējā daļa sastāv no stieptām un izliektām līnijām. Zem izteiktās antispārna līnijas atrodas līdzena, vertikāla virsma, kuru ietver aizmugurējo gaismas lukturu korpusi, kuros tāpat ir izmantota LED tehnoloģija. Papildus bremžuguns līnijveida sekcija visā jumta platumā ir iebūvēta dzinēja stikla pārsegā.

Auto aizmugurējās daļas pamatne īpaši atklāj Audi Le Mans quattro tehniskās pazīmes, uz to norāda gan divas vidū izvietotās izpūtēja caurules, gan arī divas lielas gaisa plūsmas atveres, kas norāda uz aerodinamikas milzīgo nozīmi automobiļa konstrukcijā.

Virsbūves pludlīnijas tika izveidotas Audi modernajā vēja tunelī cieši sadarbojoties Audi dizaina un sporta nodaļām. Abas šīs Audi uzņēmuma nodaļas jau bija strādājušas pie triju paaudžu Audi R8 sacensību automobiļiem, gatavojot tos ātrumiem, kas pārsniedz 300 km/h, un vienlaicīgi nodrošinot nepieciešamo aerodinamisko piespiešanas spēku ātrai un drošai braukšanai trases līkumos. Šis projekts nozīmē tehnoloģiju pārnešanu uz jauno auto augstākajā pakāpē.

leman3.jpg

Braucot ar Audi Le Mans quattro ar ātrumu lielāku par 120 km/h, auto aizmugurējais antispārns automātiski izbīdās iekļaujoties gaisa straumē un tādējādi mazina negatīvo paceļošo spēku, kuru rada grīdas virsma un gaisa plūsmas kliedētāji. Ja vadītājs vēlas, lai antispārns būtu pacelts visu laiku, piemēram apļojot pa sacensību trasi, atliek tikai nospiest attiecīgo pogu uz multifunkcionālās stūres. Pretējā gadījumā, līdz ko Audi Le Mans quattro ātrums samazinās zem 80 km/h un gaisa plūsma pār virsbūvi samazinās, antispārns iebīdās atpakaļ. Antispārns izvirzās arī tad, ka auto tiek braukts atpakaļgaitā, jo tajā ir iemontētas atpakaļgaitas brīdinājuma gaismas.

Alumīnija virsbūve, veidota pēc ASF (Audi Space Frame) tehnoloģijas, veido konceptautomobiļa nesošo struktūru. Virsbūve, pateicoties perfektejai sintēzei no minimālas masas un maksimālas stingrības, rada pamatu augstākajai braukšanas dinamikai. Ārējās virsbūves detaļas un paneļi veidoti no alumīnija un oglekļa šķiedras materiāliem. Tas ir lielisks priekšnoteikums nelielajam automobiļa svaram – 1530 kg un piešķir automobilim izcilu jaudas un svara attiecību koeficientu: 2,5 kg/Zs.

Ar elektropiedziņas palīdzību aktivizējot un atverot lielo priekšējo un aizmugurējo pārsegu, kļūst redzami komplicētie piekares elementi un platizmēra riepas ar speciālo protektora rakstu.

Iekšējā apdare un aprīkojums

Rūpīgi veidotā auto vadītāja sēdvieta un vadības panelis, kurā katra detaļa ir radīta vadītāja ērtībām, ir galvenais salona interjera elements. Vadītāja sēdvieta dabiski iekļaujas salona interjerā, kur to ietver augstā vidus konsole un paaugstinātais mērinstrumentu panelis, kas izvietots slīpi pret vadītāju.

Forma ir pakļauta funkcijai: šo pieeju Audi Le Mans quattro ievēro ar lielu pietāti. Papildus uz vadītāju orientētā salona iekārtojumam, kura turpinājums saskatāms pat durvju aizdares pogu dizainā, funkcionālu gaisotni rada arī materiālu izvēle. Kritiski aplūkojot šos elementus no vadītāja sēdvietas, ir skaidrs, ka šajā sporta auto apdares elementu dizains un izvietojums ir pakļauts to pamatfunkcijām.

Pat krāsu izvēle ir pieskaņota vispārējai gaisotnei un pakļaujas jau minētajiem estētiskajiem un ergonomikas uzdevumiem: tās ir tumšas, “tehniskie” toņi rada vizuālu saikni ar autosporta aizkulisēm, bet profesionālas funkcionalitātes un perfektas ergonomikas iespaids tiek panākts ar augstākās kvalitātes materiālu un amatu prasmes izcilu pielietojumu.

Salona grīda un kāju atbalsti ir krāsoti toņos, kas ir saskanīgi ar bagāžas nodalījuma un motortelpas virsmu krāsojumu.

Katrs interjera elements, pielietojot dažādus materiālus, ir skaidri nodalīts viens no otra: piemēram, salona virsmu apdarei izmantots augstas klases pus-caurspīdīgs audums ar tīklotu rakstu; identisks materiāls izmantots arī sēdekļu ārējās malas apdarei. Vadības slēdži, lai tos varētu precīzi lietot un lai tiem būtu patīkami pieskarties, ir izgatavoti no gumijas un alumīnija.

Sēdekļu apvalka plecu daļa ir izgatavota no neslīdoša materiāla ar gumijas elementiem. Šis materiāls izmantots arī sēdekļa apdares vidusdaļā, kur sēdekļa spilveni ir tapsēti ar sportisku un nākotnes vīziju atgādinošu rakstu. Braucēja ķermeni dažādos braukšanas apstākļos sēdeklī efektīvi noturēs četru punktu drošības josta ar automātisko atspoli.

Daudz izteiktāk nekā līdzīgos šādas klases sporta auto, samērā plašā salona telpa nodrošina braucējiem augstākos braukšanas komforta standartus.

Salonā ir lietderīgi izvietoti arī vairāki plauktiņi un aiz sēdekļu mugurām, kas ir nolokāmas, atrodas noņemamas kabatas. Priekšējā bagāžas nodalījuma tilpums ir 100 litri, kas ir pilnībā pietiekami divu braucēju brīvdienu bagāžas izvietošanai.

Visi nepieciešamie informācijas avoti ir izvietoti tieši vadītāja priekšā, uzreiz aiz multifunkcionālās sporta stūres, kuras apakšējā mala ir mazliet iztaisnota. Mērinstrumentu nodalījums ir iedalīts trīs sekcijās: stūrainā centrālā sekcija saplūst ar informācijas sekcijām pa labi un pa kreisi.

Kreisajā malā izvietotais elektroniskais motora apgriezienu rādītājs ir izveidots klasiskā apļveida formā, bet labās malas mērinstrumentu sekcijas izveidē interjera dizaineri pielietoja pilnīgi jaunu pieeju. Liela izmēra digitālais ekrāns izmanto TFT sistēmu un vadītājs to var pārslēgt trīs režīmos: analogajā, trases un MMI (Multi Media Interface).

Braucot ar ieslēgtu analogo režīmu, ekrāns rāda spidometru ar analogo attēlu, kā arī papildus tiek rādīts pulkstenis.

leman4.jpg

Tie, kuri brauks ar Le Mans quattro pa sacensību trasi var aktivizēt trases režīmu, kurā būs attēlota trases shēma. Informācija, kas tiek saņemta izmantojot GPS kanālus, norāda uz līkuma tuvošanos, kā arī aprēķina trases apļa laiku. Vienlaicīgi centrālajā sekcijā uz gandrīz kvadrātveida ekrāna ir redzama informācija par izvēlētajiem piekares režīmiem un pašreiz lietoto pārnesumu.

Informāciju par dzinēja darbību, piemēram, eļļas spiedienu un temperatūru, iespējams iegūt ieslēdzot MMI režīmu. Lietojot to uz parastiem ceļiem, šajā režīmā tiks attēlotas navigācijas sistēmas sūtītās maršruta norādes piktogrammas, kuras redzamas TFT ekrānā.

Sistēmu kontrolē MMI terminālis, kurš ir parocīgi izvietots vidus konsolē. Tā ir sistēma, kas pateicoties loģiskam izkārtojumam sevi jau ir pierādījusi darbībā, proti, Audi A8 sērijas modelī.

Kā vēl viena sevi labi pierādījusi funkcija ir sekvenciālās sporta pārnesumkārbas vadība ar slēdžiem, kas izvietoti aiz stūres. Šāds ergonomisks risinājums jau sen ir sevi veiksmīgi pierādījis autosportā – kā labākais piemērs šeit minams trīskārtējais Lemānas uzvarētājs – Audi R8.

Arī maza diametra sporta stūre sasaucas ar sacīkšu auto dizainu. Lejpus vadītāja drošības gaisa spilvenam atrodas četri slēdži: viens aktivizē antispārnu, nākošais – “pit stop” funkciju. Šāds papildaprīkojums ļauj vadītājam vieglāk ievērot ātruma ierobežojuma zonas.

Trešais no šiem viegli aizsniedzamajiem un lietojamiem slēdžiem ļauj strauji noregulēt Audi atsperojuma un amortizatoru sistēmas darbu. Ceturtais slēdzis aktivizē trases režīmu.

Dzinēja raksturlielumi

Perfektam sporta auto dzinējam būtiskās īpašības ir turbīnu radīta papildus jauda, augsts maksimālais griezes moments un fascinējoša dzinēja skaņa. Zinot šī 5,0 litru V10 dzinēja ar divām turbīnām resursus, kā arī ņemot vērā tā piemērotību ikdienas lietošanai, tas ir apbrīnas vērts. Dzinējs spēj nodrošināt milzīgu paātrinājumu jebkurā darbības stadijā un tā rezerve augsta ātruma sasniegšanai ir patiesi iespaidīga.

Dzinēja cilindru rindas ir izvietotas 90 grādu leņķī, kas ļauj pazemināt automobiļa smaguma centru. Šāds izvietojums ļauj praktiskāk izmantot esošo telpu un neaizsedz braucēja skatienu uz aizmuguri. Lai panāktu ideālu uzrāvienu un sportisku dzinēja skaņu, tiek izmantota kloķvārpsta ar speciāli nobīdītām klaņu stiprinājumu vietām.

Šim desmit cilindru dzinējam ir 40 vārsti, kurus darbina četras sadales vārpstas. Gan ieplūdes, gan izplūdes vārstiem ir nepārtraukti maināms vārstu atvēršanas moments, kas nodrošina optimālu jaudu visā dzinēja apgriezienu diapazonā.

Dzinēja aizmugurējā daļā izvietotie divi turbo kompresori paaugstina gaisa spiedienu pirms tas tiek ievadīts dzinējā līdz pat 2,0 bar. Virs dzinēja ir uzstādīti gaisa dzesētāji, kurus dzesē pa sāna gaisa uztvērēju ieplūstošais gaiss, kā arī zemas temperatūras dzeses šķidruma dzesēšanas sistēma. Abi eļļas dzesētāji atrodas dzinēja sānā, kur tos optimāli dzesē pa virsbūves sānu gaisa atverēm plūstošā gaisa strūkla.

Pateicoties šai perfektai dizaina konstrukcijai, dzinējs attīsta iespaidīgu 610 zirgspēku jaudu. Lielu lomu šādas iespaidīgas jaudas sasniegšanā spēlē tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma (FSI), kura ieviesa jaunus standartus automobiļos, kas vēlāk ieguva leģendārās uzvaras Lemānas 2001. un 2002.gada sacensībās un ASV Le Mans posmos. FSI ļauj ievērojami attīstīt jaudu apvienojumā ar īpaši efektīvu degvielas sadegšanu.

Audi Le Mans quattro desmit cilindru biturbo FSI dzinējam ir pietiekama rezerve brīvai darbībai un paātrinājuma jaudas sasniegšanai pie jebkuriem apgriezieniem. Maksimālais griezes moments ir 750 Nm, kas pieejams plašā dzinēja apgriezienu diapazonā no 1750 – 5800 apgriezieniem minūtē, līdz ar to samazinot vajadzību lieku reizi pārslēgt pārnesumus. Ar šādiem jaudas un griezes momenta rādītājiem, šis piecu litru dzinējs spēj paātrināt šo divvietīgo sporta auto no 0 līdz 100 km/h tikai 3,7 sekundēs un sasniegt ātrumu 200 km/h - 10,8 sekundēs. Teorētiskais maksimālais ātrums ir 345 km/h, taču tas tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h.

Neskatoties uz šādu jaudas plūsmu, ir ļoti ticams, ka Audi Le Mans quattro braucējs izvēlēsies pārslēgt pārnesumus samērā bieži, izmantojot aiz stūres esošos slēdžus, jo pārnesumu pārslēgšana aizņem īsu mirkli, pie tam - neizmantojot sajūga pedāli. Īsais pārnesumu pārslēgs ir uzstādīts salona centrālajā tunelī - blakus elektroniski vadāmajai stāvbremzei, taču pārslēgs tiek lietots tikai lai izvēlētu automātisko, normālo vai sporta pārnesumu režīmus, kā arī lai ieslēgtu atpakaļgaitas pārnesumu.

Pateicoties elektroniskajai hidrauliskajai sistēmai, auto var uzsākt braucienu bez sajūga pedāļa izmantošanas, bet sekvenciālā sešpakāpju pārnesumkārba nodrošina vadītājam precīzu un sportisku pārnesumu pārslēgšanu. Pārnesumu attiecība ir praktiski izkārtota tā, lai vadītājam būtu iespējams pārslēgties uz vispiemērotāko pārnesumu dzinēja griezes momenta optimālai izmantošanai.

Šāds Audi modelis, protams, ir aprīkots ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu. Ar jaunākajām tehnoloģijām bagātajam Le Mans quattro ir uzstādīta šīs leģendārās piedziņas sistēma, kas īpaši ir pielāgota vidū izvietotajam dzinējam un saskaņotajai asu slodzes sadalei.

Lai panāktu optimālu auto vadāmību un dinamiskas gaitas īpašības uz ceļa, šī sporta auto desmit cilindru dzinēja jauda starp priekšējo un pakaļējo asi tiek sadalīta attiecībā 40 : 60. Šāda attiecība ļauj sasniegt maksimālu ātrumu, vienlaicīgi nodrošinot optimālu vadāmību. Tās ir īpašības, kas nozīmīgas ideālai dinamikai jebkuros ceļa apstākļos un dažādas sarežģītības pagriezienos.

Šī četru riteņu piedziņa ar Torsena centrālo diferenciāli spēj pārvadīt dzinēja griezes momentu uz to asi, kuras riteņiem attiecīgajā brīdī ir labākā saķere neizraisot riteņu izslīdēšanu. Atkarībā no saķeres, griezes momenta procentuālais sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi var nepārtraukti mainīties no 20 : 80 līdz 70 : 30.

Ritošā daļa

Gan priekšējā, gan aizmugurējā piekarē izmantotas dubultās sviras; priekšējām augšējām un apakšējām svirām ir trīstūrveida forma. Aizmugurējā piekarē augšējām svirām ir trīstūrveida forma, bet apakšējām – trapecveida forma, kas nodrošina riteņu optimālu novietojumu – šāda ģeometrija ir pierādījusi sevi kā ideālu elementu maksimāli precīzas stūrēšanas nodrošināšanā, kā arī sniedz precīzu pašstūrēšanas efektu autosportā.

Tiešas iedarbības stūres mehānisms, kura pastiprinātājs darbojas atkarībā no braukšanas ātruma, samazina pretestību uz stūri ,vienlaicīgi nodrošinot optimālu reakciju uz stūres darbībām.

Lai sasniegtu ideālas gaitas īpašības, atsperojums un amortizatori ir noregulētas cietā režīmā, tomēr to sniegtā braukšanas ērtība no tā nemazinās. Šāds efekts ir panākts amortizatoros izmantojot jaunu tehnoloģiju, kura pazīstama arī kā “Audi magnetic ride”. Parastā hidrauliskā šķidruma vietā tiek izmantots speciāls šķidrums, kura viskozitāti var mainīt, iedarbojoties uz to ar magnētisko lauku. Elektroniskā kontroles sistēma aktivizē elektromagnētus, kurus var izmantot jebkurā brīdī, lai nodrošinātu nepieciešamo amortizatoru stingrību.

Tādējādi, optimālu vadāmību un dinamiku, un vispiemērotāko amortizatoru stingrības pakāpi iespējams nodrošināt jebkurā braukšanas situācijā. Iebūvētais dators uztver no sensoriem saņemtos signālus un nosaka patieso braukšanas situāciju dažās sekundes tūkstošdaļās. Pie stūres ir izvietots slēdzis, kas vadītājam ļauj izvēlēties vienu no divām braukšanas programmām: izteikti sportisku braukšanu, lietojot zemas viskozitātes amortizatoru šķidrumu, vai arī otru programmu komfortablai braukšanai.

Audi Le Mans quattro ir aprīkots ar liela diametra iespaidīgiem 20 collu diskiem ar septiņu dubultspieķu dizainu. Priekšējās riepas ar izmēriem 255/30 un aizmugurējās riepas ar izmēriem 295/30 uztur ideālu šī spēcīgā auto saķeri ar ceļa segumu. Šādi riepu izmēri ļauj pārvērst dzinēja un ritošās daļas dinamiskās īpašības ne tikai perfektā saķerē ar ceļa segumu, bet arī nodrošināt maksimāli iespējamo dinamiku pagriezienos. Nenoliedzami, šādu disku dizains un izmēri tikai pastiprina Audi Le Mans quattro izteikti sportisko tēlu.

Riteņi tiek nostiprināti ar centrālo stiprinājumu, kurā riteņa rumbai nav ne mazākā brīvkustība, tādējādi nodrošinot precīzu riteņa pozīciju visās trīs dimensijās un ideālu balansējumu. Riteņa stiprinājuma uzgrieznis ir nodrošināts pret pašatskrūvēšanos. Arī šī ir vēl viena tehnoloģijām, kas nākusi no autosporta.

Cits augsto tehnoloģiju pielietojums, kas sakņojas autosportā, ir no keramikas materiāla izgatavotie bremžu diski. Priekšējie bremžu diski, kuru izmērs ir 380 mm un aizmugurējie diski ar izmēru 356 mm spēj palēnināt un apstādināt auto atbilstoši tā sportiskajam garam. Bremzēšanas spēks uz priekšējiem bremžu diskiem tiek pārvadīts ar astoņu cilindru fiksētajiem bremžu mehānismiem.

Bremžu diskos izmantotais keramiskais materiāls lieliski novada karstumu, labi iztur augstas temperatūras un tādēļ ir īpaši izturīgs pret nodilumu: šīs ir visnepieciešamākās īpašības, kas ļaus Audi Le Mans quattro sasniegt labākos trases ātruma laikus dažādās ātrumtrasēs visā pasaulē.

www.audi.lv

 
Visi komentāri
 
106682. viesis 1.decembris 2003 0:23
0 0 Atbildēt

Ideaala mashiina ..

106685. viesis 1.decembris 2003 0:40
0 0 Atbildēt

nekas naf ideaals... :P

106699. viesis 1.decembris 2003 8:22
0 0 Atbildēt

tt ar feisliftu un nepareizu motora atrashanaas vietu.

106704. viesis 1.decembris 2003 8:42
0 0 Atbildēt

Jautājums, kas to var nopirtk?

Un vispār, kāpēc elektorniskais ierobežotājs?

106707. viesis 1.decembris 2003 8:58
0 0 Atbildēt

Kaut kaa neibraucu - shii zinja jau ir krietni paveca, ni vismaz noteikti par A8 L zinju. Kapeec tikai tagad taa te paraadaas?! Infa visaas audi lapaas jau ir sen -> www.audiclub.lv; www.audi-style.lv; audi.gate.lv utt.

106751. viesis 1.decembris 2003 12:02
0 0 Atbildēt

Neskatoties uz to, ka infa tiešām veca, tomēr AUDI LE MANS quattro ir apbrīnas vērts aparāts un tāpēc par to runās un diskutēs vēl ļoti daudz.

Būs daudz kritikas par dzinēju aizmugurē, par salona košajām lampiņām un podziņām, par visādiem elektronikas brīnumiem u.tml., taču šis zirdziņš liks par sevi manīt un turklāt apbrīnot!

106763. viesis 1.decembris 2003 12:51
0 0 Atbildēt

>jaudas un svara attiecību koeficientu: 2,5 kg/Zs.

kg/Zs ir svara un jaudas attieciiba...

130209. viesis 12.jūnijs 2004 11:51
0 0 Atbildēt

Hunja! Mans sotaks labaaks:))))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti