Ferrari komandas stratēģija atnes uzvaru Francijā 1

 
5.jūlijs 2004 10:19

Mihaels Šūmahers un Ferrari komanda Francijas GP laikā mainīja savu boksu apmeklējumu stratēģiju, lai nepieļautu uzvaras izslīdēšanu no rokām. Šūmahers tādejādi boksos devās četras reizes, divas no kurām bija īsi pitstopi degvielas papildināšanai.

Renault komandai savās mājās nāksies samierināties ar otro pozīciju, kurā finišēja Fernando Alonso. Tikmēr otro Ferrari un Renault komandas pilotu duelis par trešo pozīciju izšķīrās tikai sacīkšu pēdējos metros, kad Barikello ar negaidītu manevru apdzina Jarno Trulli.

Sacīkšu sākumā Fernando Alonso izdevās nosargāt savu sestdien izcīnīto pirmo starta pozīciju, bet Mihaels Šūmahers iekārtojās otrajā pozīcijā. Tikmēr uz trešo vietu pacēlās Jarno Trulli, kurš startēja no piektās starta vietas. Trešās starta vietas īpašnieku Deividu Kulthardu apdzina arī Džensons Batons, kurš turklāt pirmajos līkumos uzsāka aktīvu, taču neveiksmīgu ofensīvu pret Trulli trešo pozīciju.

Turpinājumā Alonso un Šūmahers izrāvās vadībā un jau pēc pirmajiem pitstopiem kļuva skaidrs, ka uzvaras kausu savā starpā šajā sacīkstē sadalīs tieši šie piloti. Spāņu braucējam, kuru Francijā atbalstīja Renault kompānijas līdzjutēji, izdevās stabili noturēt savu līderpozīciju arī pēc pirmā pitstopa. Ferrari saprata, ka modeļa F2004 ātrums nav pietiekams, lai tiešā cīņā pārspētu Alonso un Ferrari tehniskā direktora Rossa Brauna prātā tapa ideja par riskantu četru pitstopu stratēģiju. Tas nozīmē, ka Šūmahers pēc otrā boksu apmeklējuma veica pavisam maz apļu, lai nodrošinātu maksimālu pārsvaru. Pēc trešā un pēdējā Alonso boksu apmeklējuma vācietim bija tikai astoņu sekunžu pārsvars un šajā brīdī savu kontrakta daļu atstrādāja Šūmahers. Veicot satriecoši ātru apļu sēriju, viņš nodrošināja pārsvaru, kas ļāva Ferrari bez rūpēm veikt ceturto un pēdējo boksu apmeklējumu.

Tikmēr aiz līderiem izvērtās sīva cīņa par trešo pozīciju, kurā iesaistījās Jarno Trulli, Rubenss Barikello un Džensons Batons. Līdz pat pirms pēdējam līkumam trešā vietā atradās Trulli, tomēr Rubenss Barikello izmantoja itāļa paražu šauro Chateaux d`Eau līkumu izbraukt lēni un nākamajā Chicane ‘S’ veida līkumā uz vēlāku bremzēšanu nozaga Renault komandai dubultpjedestālu. Par šo apdzīšanas manevru pēc sacīkstēm lielu neapmierinātību ar Trulli izrādīja Renault boss Flavio Briatore.

Pēc Kultharda 3. starta pozīcijas, nedaudz vairāk tika gaidīts no McLaren pilotiem un gandrīz jaunā MP4-19B modeļa, tomēr cīņā ar vadošajām komandām sodarbotās bultas vēl joprojām iesaistīties nespēj. Tomēr arī dubults finišs punktos MP4-19B debijas sacīkstē nav peļam sasniegums. Ļoti grūtu sacīksti aizvadīja Huans Pablo Montoija, kura mašīnai radās problēmas ar vadāmību un bremzēm, turklāt kolumbietim spēcīgi sāpēja kakls pēc piektdien piedzīvotās avārijas. Par spīti visam, atsevišķos periodos kolumbietis bija spējīgs uz līderu cienīgiem apļa laikiem un ierindojās astotajā vietā. Ralfa Šūmahera aizstājējs Marks Žene šoreiz nebija tik manāms, kā pērn Itālijas GP un finišēja pieticīgajā 10. pozīcijā.

Čempionāta kopvērtējumā pēc šī posma lielas izmaiņas nav notikušas. Ferrari ir palielinājuši savu pārsvaru, bet Renault otrā pozīcija ir nedaudz stabilāka un BAR no franču vienības atpaliek jau 17 punktiem. Nākamais čempionāta posms jau pēc nedēļas – 11. jūlijā, kad varēsim sekot līdz Lielbritānijas Lielās Balvas izcīņai.

Aldis Putniņš (www.f1.lv)

 
Visi komentāri
 
131983. viesis 5.jūlijs 2004 11:38
0 0 Atbildēt

Vai ar taadu strateegjiju vareetu lepoties paareejie brauceeji, ja vinju verkji ir klasi zemaaki...nee, sacensiibu analiizee to vareeja dzirdeet nepaarprotami.

Shaada strateegjija ir personu pashapliecinaajuma mekleejums, nikas vairaak.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti