Tieši pirms diviem gadiem tie, kas seko auto industrijas jaunumiem, piedzīvoja šoku – neviens negaidīja, ka „Subaru” otrās paaudzes „Impreza” izskatīsies tik radikāli. Tomēr „Subaru” menedžeri turpina uzvesties kā šokrokeri – jau februārī tirgū nonāks ne mazāk pretrunīga modifikācija ar jaunu „seju” un pārveidotām „iekšām”.
![](images/zinas/impreza2.410.jpg)
Radikālākais jaunums vārda burtiskā nozīmē ir uzlabotā STi mašīna – gaisa savākšanas atvere uz motora pārsega izmēra ziņā tagad jau sāk atgādināt caurules, ko uzstāda hotrodiem. Toties ir uzlabota turbo efektivitāte un pateicoties lielākai priekšējai atverei labāk dzesējas motortelpa. Pārveidi ir piedzīvojusi piekare, kam „jāuzasina” vadāmība, kas salīdzinājumā ar „EVO VII” tika vērtēta kā nepietiekami precīza.
Loģiski, ka pie izmaiņām ir tikušas arī civilākās versijas – piemēram, WRX jauda pieaugusi līdz 225 ZS, savukārt uzlabotiem amortizatoriem jānodrošina vēl labāka uzvedība uz nelīdzeniem ceļiem. Šis tas mainījies auto salonā – atsevišķas interjera detaļas tiks pārņemtas no flagmaņa, uz paneļa centru pārcēlies tahometrs.
Ārienes un salona modificēšana vajadzētu palīdzēt arī piecdurvju versijai, kurai līdz šim nācās iesaistīties mazliet nevienlīdzīgā cīņā ar „Audi A4 Avant” un BMW 3. sērijas „Touring” jaudīgajām modifikācijām.
Mazās kompānijas, to starpā arī „Subaru” vienkārši nedrīkst riskēt ar nepārdomātiem risinājumiem. Kļūda kaut ar vienu modeli var spēcīgi iespaidot ekonomisko varējumu un ieguldījumus attīstībā. Šķiet, jaunais dizains publiku atkal sadalīs divās nometnēs, tomēr jācer, ka šoreiz „Subaru” labvēlīgākās proporcijās.
Ilmārs Līkums,
speciāli iAuto
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Hmm... Ljoti, ljoti liidziigs Mitsubishi EVO...