Komforta attīstības vēsture Citroen automobiļos (+ FOTO) 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 31.maijs 2020 9:59

Perfekts mašīnas interjers - tas ir kā labi iekārtota viesistaba mājās

Komforts un ērtības kā viesistabā, taču nav jāpieceļas, lai aizsniegtu nepieciešamo, jo viss ir rokas stiepiena attālumā. Ideāla vide ar taustei tīkamiem apdares materiāliem, gaismu pārpārēm, plašumu un liela izmēra bagāžas nodalījumu, kur novietot un glabāt visu nepieciešamo. Bet, ja vedamo mantu ir ļoti daudz, tad ar plašajām salona transformēšanas iespējām kravas nodalījumu var palielināt, cik vien nepieciešams. Pēc augstāk minētā tiecas visi autoražotāji, uzstādot sev ambiciozus plānus, tomēr ne visiem padodas mērķus sasniegt. No tiem, kuriem tas izdodas, savukārt var pamācīties, kas ir panākumu noslēpums.

Pirmajam moduļveida salonam - jau gandrīz 100 gadu

Nepilnu pusotru gadsimtu ilgajā autobūves vēsturē ir autoražotāji, kuriem kvalitatīva, komfortabla interjera izveides kritēriju izpilde padodas īpaši labi. Citroën klāstā automobiļi ar daudzpusīgiem pasažieru komforta risinājumiem ir kopš 1923.gada, kad pasaule tika iepazīstināta ar modeli B2Type. 

Kā šis auto atšķīrās no citiem? Tieši šajā modelī Citroën izmēģināja moduļveida interjeru, proti, ļaudis jau varēja izvēlēties, kas viņiem nepieciešams vairāk - papildus sēdvietas vai lielāks bagāžnieks. Citroën C3Type modifikācija Torpedo būtībā bija divvietīgs auto, taču tajā aiz vadītāja sēdvietas bija vēl viens salokāms sēdeklis. Šajā auto tādējādi varēja bagāžas nodalījumu palielināt pēc vajadzības. 1924.gadā Citroën iepazīstināja ar C3Type modifikāciju Trefle, kam jau bija trīs fiksēti sēdekļi - divi priekšā un viens aizmugurē pa vidu ar bagāžas nodalījumiem tā sānos.

Pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados Citroën modelis Traction Avant pacēla sēdvietu konfigurēšanas iespējas jaunā līmenī. Vienai no šī modeļa versijām ar pagarināto riteņu garenbāzi bija septiņas sēdvietas, savukārt modelis ar paceļamām aizmugurējām, stiklotajām bagāžnieka durvīm uzskatāms par pasaulē pirmo sērijveidā ražoto hečbeku.

Pat 2CV, ko nereti dēvē par franču kompānijas vienkāršāko modeli, bija ar elementāri transformējamu salonu; ar vienkārši izņemamajiem sēdekļiem un pielāgojamo kravas telpu 2CV būtībā lika pamatus viegli transformējamo interjeru modei pirms vairāk nekā pusgadsimta.

Unikālie Citroën modeļi DS un CX

Klasiskie Citroën modeļi DS un CX tika pasniegti kā universāli automobiļi ar pārdomātu sēdvietu izkārtojumu ilgi pirms popularitāti guva modernie sešu un septiņu sēdvietu auto. To novērtēja arī autoindustrijas profesionāļi, kad 1975.gadā Eiropas Gada auto titulu piešķīra tieši modelim CX, kurš, starp citu, ievērību izpelnījās arī inovatīvās hidropneimatiskās piekares dēļ.

Franču autoražotāja inovatīvā pieeja komforta jautājumiem atspoguļojās arī konceptautomobiļu izstrādē. Piemēram, 1980.gada Parīzes automobiļu izstādē Citroën prezentēja prototipu Karin, kam bija piramīdas formas virsbūve no kompozītmateriāliem, trīs sēdvietas, mantu glabātuves līdz šim neredzētās vietās, futūristisks ventilācijas sistēmas un citu iekārtu vadības bloks, kā arī stūre ar skaņas signāla un virzienrādītāju slēdžiem aiz tās. Dažas no Karin realizētajām idejām ir izdzīvojušas līdz mūsdienām un ir sastopamas arī aktuālajās sērijveida mašīnās.

Ar laiku Citroën vairāk uzmanības veltīja ergonomijai un automašīnas funkcionalitātes celšanai. Ģimenes to novērtēja, un ietilpīgi auto ar dažādos veidos konfigurējamu salonu, izņemamiem sēdekļiem vai nolaižamām to atzveltnēm un pat pretējā virzienā pagriežamiem priekšējiem sēdekļiem kļuva par Citroën pārdošanas līderiem.

Ražotāja lielākajiem automobiļiem bija astoņas vai pat deviņas sēdvietas, kamēr tādi mazāka izmēra auto kā ZX un C2, kas iznāca 2003.gadā, uz konkurentu fona izcēlās, piemēram, ar bīdāmu aizmugurējo sēdekli, lai varētu optimāli salāgot ierobežoto telpu pasažieriem un bagāžai. Papildus tam C2 aizmugurējā sēdekļa atzveltni var nolaist, kas šāda izmēra mašīnām nav raksturīgi.

Arī šobrīd ražotie Citroën automobiļi uz citu fona izceļas ar pasažieru telpas modulārajām spējām. Piemēram, C4 SpaceTourer, tā Grand versijai, kā arī SUV automobilim C5 Aircross otrajā rindā ir trīs atsevišķi bīdāmi, nolokāmi un salokāmi sēdekļi. C3 Aircross un Berlingo, kā arī citiem Citroën modeļiem ir nolokāms priekšējā pasažiera sēdeklis, lai mašīnā varētu pārvadāt īpaši garus priekšmetus. Un tā ir tikai daļa no sēdekļu transformēšanas iespējām, ko piedāvā Citroën.

Ne mazāk svarīga ir telpa bagāžai

Gluži tāpat kā ērts sēdeklis, arī bagāžas novietnes tilpums un mantu glabāšanas iespējas ir būtiski pasažieru komforta aspekti. Dažādas kabatiņas, nodalījumi zem sēdekļiem, liels cimdu nodalījums, speciālas mantu glabāšanas nišas jumtā ir daļa no autoražotāja radošās pieejas izpausmēm. 

Citroën vēsturē nekad nav trūcis drosmīgu un inovatīvu risinājumu, ja bija jāceļ mašīnas interjera praktiskums.

Pirmie trauciņi dažādiem sīkumiem parādījās jau C-Type automobiļos 1923.gadā. Arī 2CV pārsteidza pasauli ar daudzpusību un mazās virsbūves ietilpību, savukārt Karin jau pirms 40 gadiem bija izvelkamas durvju kabatas. Šo ideju vēlāk noskatījās un aizvien lieto daudzi citi autoražotāji, jo risinājums neaizņem vietu, kamēr tas netiek lietots.

Inovācijas mazo mantu glabātuvju jomā ar to neapstājās. Piemēram, XM un citos Citroën modeļos atsevišķs sīklietu nodalījums bija priekšējā paneļa augšpusē, savukārt GS bija aprīkots ar izņemamu cimdu nodalījumu, ko var stiprināt pie durvīm vai pie priekšējā paneļa, vai pat paņemt līdzi un lietot kā rokassomu. Mazais C2 turpretī izcēlās ar dalītu aizmugurējo vāku, kura nolaižamajā sekcijā ir atsevišķs nodalījums dažādiem priekšmetiem, kas citkārt būtu izmētāti pa visu bagāžnieku.

Jaunu mantu glabāšanas koncepciju Modutop demonstrēja 1996.gadā prezentētais Berlingo. Tie bija vairāki nodalījumi automobiļa griestos, kur ērti uzglabāt priekšmetus, kas noder tālos ceļojumos, taču nav nepieciešami ikdienā. Modutop sistēmas kopējā ietilpība sasniedz pat 170 litrus. Modutop tipa novietne ir atrodama arī jaunākajā Berlingo, savukārt citos Citroën modeļos starp mazāk tradicionālajām mantu glabātuvēm vieglajos auto der uzskaitīt C4 Cactus un Berlingo sastopamo cimdu nodalījuma paveidu priekšējā paneļa augšdaļā, noslēdzamu kabatu uz priekšējā paneļa modelī C4 SpaceTourer, kā arī īpaši ietilpīgās nišas zem elkoņa balsta (C5 Aircross) un viduskonsolē (C4 SpaceTourer un Grand C4 SpaceTourer).

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
eidis 1.jūnijs 2020 10:26
1 0 Atbildēt

Par komfortu nav pateikts pilnīgi nekas. CX un XM ērtību ziņā bija 10 galavs tiesu pārāks par visiem sabildētajiem kompromisiem. Domēju, ka jaunie Citroen arī ir ārkārtīgi tālu no viņu pagājušā gadsimta standartiem

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti