Latvijā parādīts revolucionārais ekskavators JCB Hydradig (+ foto) 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Stoller | 15.maijs 2017 15:32

10. maijā, JCB Servisa centrā Krasta ielā 42 tika prezentēts jaunais JCB Hydradig ekskavators - pilnībā jauns, darbam ar dažādiem agregātiem paredzēts risinājums, kas sasniedz vēl nebijušu jaunievedumu un mašīnbūves izcilības līmeni augošajā kompakto riteņu mašīnu tirgus sektorā.


JCB Hydradig ir pilnībā jauns, darbam ar dažādiem agregātiem paredzēts, risinājums, kas sasniedz vēl nebijušu jaunievedumu un mašīnbūves izcilības līmeni augošajā kompakto riteņu mašīnu tirgus sektorā. Revolucionārais ekskavators atbilst pieciem nozīmīgiem klientu noteiktajiem kritērijiem, piedāvājot nepārspētu redzamību, stabilitāti, manevrētspēju, kustīgumu un apkalpojamību. Hydradig ir celtniecības darbiem, ceļu labošanai un komunālajiem darbiem paredzēts ekskavators, ar kuru var veikt zemes laušanas/rakšanas, pacelšanas, kraušanas darbus, kā arī strādāt ar dažādiem agregātiem un rīkiem.

Tam ir piešķirta pirmā vieta piecās svarīgākajās kategorijās:

  • Redzamība – operatoram ir nodrošināta nepārspēta pārredzamība apkārt ekskavatoram;
  • Stabilitāte – zemais smaguma centrs nodrošina stabilu celšanu un lielisku braukšanas ātrumu;
  • Kustīgums – pārvietojoties starp darba vietām, var sasniegt braukšanas ātrumu līdz pat 40 km/h;
  • Manevrētspēja – stūres iekārta, kas nodrošina visu riteņu vadāmību, garantē vislabāko lietojumu pilsētvidē;
  • Apkalpojamība – piekļuve no zemes līmeņa visiem apkopes punktiem.

Hydradig veiktspēja

JCB Hydradig ir spēcīga pilnpiedziņas sistēma un četru riteņu stūrēšanas šasija, kas ir veidota, izmantojot JCB pārbaudīto Loadall teleskopiskā iekrāvēja konstrukciju. Tas nodrošina trīs stūrēšanas režīmus vislabākajai manevrētspējai un stabilitātei, braucot lielā ātrumā. Darbības jaudu rada JCB pārbaudītie Ecomax Stage IV/Tier 4 Final dīzeļdegvielas dzinēji, nodrošinot
81 kW (109 ZS) jaudu un nozarē lielāko griezes momentu ar mazu apgriezienu skaitu. Dzinējs atbilst Tier 4 Final izmešu standartā noteiktajam līmenim, tam nav nepieciešams dārgs dīzeļdegvielas daļiņu filtrs, tāpēc klientam ir mazākas izmaksas un vienkāršāka ekspluatācija.

Dzinējs ir uzstādīts sānos, novirzot smaguma centru par 1,5 m zemāk nekā tas ir sāncenšu desmit tonnu smagajām tehnikas vienībām. Hidrostatiskā piedziņa tiek nodrošināta, apvienojot mainīgas veiktspējas virzuļsūkni un regulējamu virzuļpiedziņas dzinēju, piedziņu savienojot ar centrālo pārnesumkārbu un pēc tam ar abām asīm. Šāds transmisijas izkārtojums ļauj nodrošināt ātruma bezpakāpju maiņu no 0 līdz 40 km/h, tāpēc ātruma palielināšanai vai samazināšanai nav nepieciešama ātruma pārslēgšana un nav vilkmes pārtraukumu.
Lai nodrošinātu atbilstību vietējā tirgus prasībām, ir pieejami arī modeļi ar maksimālo ātrumu

20 km/h.

Vienmērīgais svara sadalījums starp asīm (gandrīz 50:50) un garāka garenbāze nekā sāncenšu ražotajiem desmit tonnu modeļiem uzlabo stabilitāti un palielina operatora drošību. 2650 mm garenbāze nodrošina pirmšķirīgu braukšanu un drošu vadību. Braukšanas laikā ne Hydradig priekšējā, ne aizmugurējā daļa nesvārstās, tāpēc operators var pārvietoties no vienas darba vietas uz citu, saglabājot lielu ātrumu, un ekskavatoram ir arī nodrošināta lielāka produktivitāte. Braukšanas komfortu vēl vairāk uzlabo papildus pieejamā JCB vienmērīgas gaitas sistēma (SRS) ar strēles amortizāciju.

Standarta variantā ekskavators ir aprīkots ar trim stūrēšanas režīmiem. Divu riteņu stūrēšanas režīms ir paredzēts braukšanas drošībai uz ceļa, bet visu riteņu un ”krabja” stūrēšanas režīmi nodrošina vislabāko manevrētspēju darba vietā. Priekšējā ass ar +/- 8° svārstību leņķi nodrošina lielisku vilkmi un stabilitāti šķēršļotā apvidū. Vadības pulti var papildus aprīkot ar atpakaļgaitas stūrēšanas pogu, kas ļauj operatoram izmantot visus trīs stūrēšanas režīmus un grozīt stūri “pareizā” virzienā neatkarīgi no virziena, kurā ir vērsta kabīne. Hydradig ir īpaši mazs apgriešanās rādiuss – tikai 3946 mm un 4511 mm, ja uz priekšējās uzkares ir uzstādīta buldozera lāpsta.

Pēc izvēles šo modeli var aprīkot ar atsevišķām riepām, īpaši platām paaugstinātas pārgājības riepām vai dubultajām riepām uz katras ass. Hydradig ir moduļveida dizains, ko var pielāgot katra lietotāja individuālajām vajadzībām, – iespējams uzstādīt dažādas buldozera lāpstas un stabilizatoru kombinācijas. Pieejama gan paralēlās, gan radiālās pacelšanas buldozera lāpsta. Hydradig var arī aprīkot ar sakabi vilkšanai, kas tiek piestiprināta pie šasijas vai caur buldozera lāpstu. Sakabes vilktspēja ir līdz pat 3,5 tonnām un tā ir aprīkota ar 12 V kontaktligzdu.

Papildus būs pieejama īpaša JCB ražota Hydradig piekabe, kurā katra tehnikas vienība varēs nogādāt darba vietā nepieciešamo agregātu klāstu. Hydradig aizmugurējās daļas griešanās rādiuss ir samazināts, tāpēc to var pagriezt un nomainīt agregātus, neaizņemot vairāk par vienu brauktuves joslu.

Tā kā dzinējs, piedziņas sistēma, hidraulika un dīzeļa tvertnes ir novietotas šasijas apakšdaļā, augšpuses aizmugurējās daļas izvirzījums ir tikai 120 mm, tas ir par 29% mazāk nekā sāncenšu tehnikas vienībām, tādā veidā nodrošinot Hydradig iespēju strādāt arī būvlaukuma visšaurākajās vietās vai vienā autoceļa brauktuves joslā. Zemu novietotais smaguma centrs arī padara Hydradig ļoti stabilu pacelšanas darbību laikā, īpaši, ceļot garenvirzienā, pat bez stabilizatoriem vai buldozera lāpstas.
JCB Hydradig ar samazinātu aizmugures izvirzījumu spēj pacelt vairāk nekā sāncenšu tehnikas vienības ar standarta atsvaru izvirzījumu.

Bosch Rexroth elektrohidrauliskā vadība ļauj novietot galveno vārstu bloku zem sānu pārsega un tieši virs pagriešanas gredzena, lai kabīnē nebūtu dzirdams hidrosistēmas troksnis. Slēgtā cikla hidrostatiskā transmisija ar atsevišķiem sūkņiem gaitas sistēmai un strēles darbībai nodrošina vairāku funkciju vienlaicīgu veikšanu bez aiztures.

Klienti var izvēlēties divdaļīgu vai trīsdaļīgu TAB strēli ar trim kausa strēles garumiem – 1650,

2000 un 2250 mm, kas ir piemēroti dažādiem lietojumiem. Sāniskā stabilitāte, atbalstoties tikai ar riepām, ir par 3% lielāka nekā sāncenšu tehnikai. Visas strēles tapas ir aprīkotas ar impregnētām buksēm, tādējādi paildzinot apkopes intervālu līdz 500 darba stundām. Kausa ģeometrija atbilst JCB 3CX ekskavatora iekrāvēja un citu lielāko uzņēmuma ražoto midi ekskavatoru ģeometrijai, tas ļauj izmantot tos pašus kausus un agregātus.

Hydradig var lietot ar dažādiem rotatora modeļiem, to var arī aprīkot ar mehānisko un hidraulisko ātro sakabi jau rūpnīcā. Standarta variantā tiek uzstādīta augstas plūsmas hidraulikas līnija un papildus ekskavatoru var aprīkot ar divām zemas plūsmas līnijām un atsevišķu hidrolīniju ātrajai sakabei. Paaugstinātai drošībai celšanas darbos, strēles un kausa hidrocilindriem ir pieejami drošības vārsti.

Papildus ir pieejami hidraulikas izvadi rokas instrumentu pieslēgšanai un darbināšanai, tostarp, perforatoriem, spēka zāģiem un sūkņiem, izmantojot Hydradig hidraulikas jaudu. JCB Hydradig ir nodrošinātas ļoti daudzpusīgas iespējas darbam ar dažādiem papildpiederumiem un to var lietot ar apmēram 50 JCB agregātiem, tāpēc tā ir lieliska izvēle plašam lietojumu klāstam.

Kabīne ar skatu

Sertificētais ROPS/TOPS kabīnes dizains ir izstrādāts tieši jaunajam JCB Hydradig ekskavatoram. Hydradig kabīnei, kas ir konstruēta, izmantojot Command Plus dizaina gēnus, ko pirmo reizi ieraudzījām uzņēmuma lielākajiem riteņiekrāvējiem, ir ļoti plaša iekšējā telpa. Kabīne ar izcilu 360° redzamību nodrošina vēl nebijušu operatora drošību un atvieglo darbu. Operatoram no kabīnes zemes līmenī tiek nodrošināta redzamība jau viena metra attālumā no ekskavatora.

Ja Hydradig ir aprīkots ar JCB piekabi, operators tās sakabi var lieliski saskatīt arī no kabīnes, pat nepagriežot ekskavatoru. Arī stabilizatorus un lāpstu (ja tie ir uzstādīti) bez problēmām var saskatīt no operatora sēdekļa.
Tā kā Hydradig dzinējs ir uzstādīts šasijas apakšējā daļā un hidrauliskā sistēma darbojas ārpus

kabīnes, trokšņu līmenis kabīnes iekšpusē nav lielāks kā automobiļa salonā (69 dB(A)), mazinot operatora nogurumu un padarot Hydradig par neticami relaksējošu vietu, kur pavadīt dienu. Papildu komfortu nodrošina sēdeklis ar mehānisko vai gaisa amortizāciju un apsildi, bet atsevišķi uzstādīti roku balsti ļauj operatoram rast vispiemērotāko un ērtāko darba pozīciju.

Kabīnes darba vidi uzlabo tajā uzstādītais JCB jaunākais 7″ krāsainais ekrāns, ko var vadīt ar grozāmu sviru. Šī konfigurējamā sistēma nodrošina operatoram iespēju iestatīt darba režīmus, papildu hidroplūsmu un spiedienu gan JCB agregātiem, gan citu ražotāju instrumentiem. Lai mazinātu degvielas patēriņu, operators var arī iestatīt dzinēja automātiskās tukšgaitas laiku no divām līdz 30 sekundēm.

Visas ikdienas apskates un pārbaudes, kā arī regulāro apkopi var veikt zemes līmenī, bet paceļamais dzinēja pārsegs nodrošina lielisku piekļuvi dzinējam un filtriem. JCB Hydradig ir piešķirts attiecīgajā klasē labākais SAE apkalpojamības novērtējums (par 33% labāks nekā tuvākajam sāncensim), un operatoriem vairs nav jākāpj uz korpusa augšdaļas, lai veiktu apkopi. Hydradig standarta piedāvājumā tiks iekļauts piecu gadu LiveLink telemātikas sistēmas līgums, tādējādi pagarinot produktīvās ekspluatācijas ilgumu un nodrošinot mašīnu parka vadītājiem iespēju maksimāli efektīvi izmantot tehniku. Lietojot LiveLink, var arī uzlabot drošību, jo ir iespējams noteikt ģeozonēšanas iestatījumus tehnikas lietošanas apgabaliem, un, apvienojot elektronisko vadības bloku ar LiveLink sistēmu, novēršot dzinēju nesankcionētu iedarbināšanu.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 16.maijs 2017 9:56
0 0 Atbildēt

Varēja kādu šovu parādīt, ka citās valstīs.

www.youtube.com/watch?v=-43_PF6Lac4

viencexperc 16.maijs 2017 9:58
0 0 Atbildēt

Audi un citu VAG grupas auto fani kož elkoņos.

Arī šī tehnika ir labāk aprīkota un ērtāka, nekā VAG grupas auto bāzes versijā.

iAuto 16.maijs 2017 10:44
0 4 Atbildēt

Nezināšana nav kauns, bet VAG grupā ir arī Porsche, Lamborghini, Bentley un pat Bugatti.

viencexperc 16.maijs 2017 11:04
0 0 Atbildēt

daudz lambordžīni pa ielām brauc?

no 1963.-2014. gadam lambordžini uzražoja tikai 30 000 automobīļu. Bugatti vēl mazāk.

2015.gadā porše uzražoja 225 121 automašīnas, bet bentley 2014.ajā gadā - 11 033.

Varbūt jums ir jaunāki cipari, bet būtību tas nemaina.

Bet cik saražo pārējā grupa? Audi - ap 2 miljoniem gadā, škoda - 1.12 miljoni, VW vēl vairāk. Cik procenti no visas VAG grupas saražojumiem aizņem tie luksus automobīļi? 5 procenti?

Tik pat labi var teikt, ka kompānija google ir nevis interneta gigants, bet gan briļļu ražotājs. Tā taču ražo google glass ( en.wikipedia.org/wiki/Google_Glass)

viencdibenexperc 16.maijs 2017 15:37
1 0 Atbildēt

Tik pat labi var teikt, ka es esmu viencdibenexperc, jo man ir sajēga tikai par pagājušā gadsimta ASV autobūves dibentehnoloģijām.

asd 16.maijs 2017 17:38
0 1 Atbildēt

Bāzes versija Eiropas auto ir minimāli aprīkota, lai pircējs piekomplektētu klāt tikai sev vajadzīgās ekstras. Nevis kā amīši piebāž pilnu auto ar pagājušā gadsimta tehnoloğijām, no kurām štatos kautko sajēdz tilkai penši, jo tādas ekstras bija viņu jaunībā. Pēc tam nodotē auto un degvielu, lai tikai aizmālētu acis pircējiem un tie nesāktu tiesāt Trumpi par pārāk lielo degvielas patēriņu un Just5 multimediju sistēmām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti