"Ford" prezentē "Transit" minivenu ar elektrisko piedziņu 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape Motors | 8.septembris 2017 8:14

– Milbrukā, Lielbritānijā, izstādē Cenex Low Carbon Vehicle 2017 debiju piedzīvo Ford jaunais elektriskais plug-in tipa hibrīda (PHEV) Transit Custom minivens, kas veidots, lai palīdzētu uzlabot gaisa kvalitāti pilsētās, vairumā pilsētu pārbraucienu darbojoties tikai ar elektroenerģiju.

Ford atrāda šo transportlīdzekli plašākai publikai, gatavojoties 20 PHEV Transit modeļu pārbaudīšanai Londonas ielās 12 mēnešu garumā. Projekts tiks uzsākts 2017. gada beigās, tā ietvaros tiks pētīts, kā elektriskie hibrīdminiveni var palīdzēt uzlabot gaisa kvalitāti un automobiļu produktivitāti pilsētu ielās, kas transportlīdzekļiem ir vissarežģītākā darba vide.

Transit Custom PHEV sērijveida ražošana tiks uzsākta 2019. gadā. Tas ir aprīkots ar modernu hibrīdsistēmu, kas pilnībā bez izmešiem ļauj nobraukt vairāk nekā 50 kilometrus. Turklāt, lai nobraucamo attālumu palielinātu, izmantots arī daudzkārt godalgotais Ford EcoBoost 1,0 l benzīna dzinējs. EcoBoost dzinējs uzlādēs borta akumulatoru, ja starp uzlādes reizēm jānobrauc lielāki attālumi, nodrošinot izcilu efektivitāti un elastību.

„Uzņēmumi uzticas Ford Transit automobiļiem jau vairāk nekā 50 gadus, un mēs vēlamies turpināt šo tradīciju arī elektriskajā ērā,” teica Marks Hārvijs (Mark Harvey), Ford of Europe Elektrificēto pilsētas minivenu nodaļas direktors. „PHEV Transit automobiļu nogādāšana uz ceļa ir nozīmīgs pagrieziena punkts, un mēs ar nepacietību gaidām sadarbību ar Londonas partneriem un klientiem, lai izpētītu, kā šie miniveni pilsētās var samazināt izmešu daudzumu un ekspluatācijas izmaksas.”

Komercautomobiļi Londonā tipiskā darba dienā veic 280 000 braucienu, kopumā nobraucot 13 miljonus kilometru. 75 procenti no kravu pārvadājumiem tiek veikti ar miniveniem, pīķa stundās tikai centrālo Londonu vien stundas laikā izbrauc vairāk nekā 7000 transportlīdzekļu.

“Tīrākiem miniveniem, kādi tiek izmantoti šajā izmēģinājumā, būs nozīmīga loma izmešu daudzuma samazināšanā kravu pārvadājumu un autoparku jomā, kā arī gaisa kvalitātes problēmu risināšanā galvaspilsētā. Tāpat mēs izmantosim izmēģinājumā iegūtos datus, kas būs nenovērtējams informācijas avots mūsu LoCITY programmai – tā aicina komercuzņēmumus izmantot zaļākus transportlīdzekļus,” teica Lilija Matsone (Lilli Matson), uzņēmuma Transport for London Transporta stratēģijas nodaļas direktore.

Londonas izmēģinājuma projektu atbalsta uzņēmums Transport for London, kā arī citi pilsētā bāzēti uzņēmumi*, tai skaitā Metropolitan Police, kas izmantos šos minivenus savā ikdienas darbā. Lai saprastu, kā vēl vairāk palielināt elektrificētu automobiļu sniegtās priekšrocības, 20 PHEV Transit automobiļos tiks izmantota modernā telemātikas sistēma, lai reālā laikā apkopotu datus par to darbību.

Turklāt tie būs aprīkoti arī ar ģeogrāfiskās izsekošanas tehnoloģiju, kas spēj automātiski mainīt automobiļu uzstādījumus atkarībā no to atrašanās vietas. To var izmantot, piemēram, lai, iebraucot pilsētas zema izmešu daudzuma zonā, hibrīdsistēma tiktu pārslēgta uz elektrisko režīmu.

Ford ir pirmais sērijveida automobiļu ražotājs, kas šajā minivenu tirgus segmentā piedāvā PHEV tehnoloģiju. Tā ļauj uzlādēt automobiļus no parastas kontaktligzdas un braukšanas laikā vispār neradīt izmešus, savukārt kompaktais un taupīgais EcoBoost dzinējs nepieciešamības gadījumā nodrošina papildu akumulatora uzlādes iespējas. Automobilī Transit Custom PHEV izmantota secīgā hibrīdpiedziņas konfigurācija, kurā automobiļa riteņi tiek darbināti tikai ar elektromotoru, nevis iekšdedzes dzinēju.

Akumulators ir kompakts, ar šķidrumu dzesēts litija jonu agregāts, kas novietots zem kravas nodalījuma grīdas, tādējādi saglabājot standarta Transit Custom minivena piedāvāto kravas nodalījuma izmēru.

PHEV tehnoloģija pilsētas komerciālo transportlīdzekļu operatoriem sniedz dažādas priekšrocības. Papildus spējai nobraukt vairāk nekā 50 kilometrus, vispār neradot izmešus, Transit Custom PHEV izmanto dzinēju, lai kopumā varētu nobraukt vairāk nekā 500 kilometrus, tādējādi nav jāuztraucas par akumulatora uzlādi. Turklāt PHEV modelim ir arī lielāka kravnesība nekā tikai ar elektromotoru darbinātiem automobiļiem, tie ir arī ātri un ērti uzlādējami no standarta elektrības tīkla.

20 Transit Custom izmēģinājuma automobiļu izstrāde tiek atbalstīta ar 4,7 miljonu mārciņu dotāciju no Lielbritānijas valdības finansētā progresīvo sistēmu centra Advanced Propulsion Centre. Šie miniveni tiek projektēti un būvēti Ford Duntonas, Lielbritānija, tehniskajā centrā, kā arī uzņēmuma Prodrive progresīvo tehnoloģiju centrā Banburijā, Lielbritānijā, kur programmu atbalsta uzņēmums Revolve Technologies.

2015. un 2016. gadā Ford bija visvairāk pārdoto komercautomobiļu zīmols Eiropā, un šogad tas nostiprināja savu pozīciju ar 13,3 procentu tirgus daļu periodā no janvāra līdz jūlijam. Transit Custom PHEV minivens ir daļa no Ford globālās elektrifikācijas programmas. Lai radītu elektromobiļus, kas klientiem nodrošinātu vairāk darbspēju, labāku produktivitāti un veiktspēju, autoražotājs un mobilitātes uzņēmums ir veicis investīcijas 4,5 miljardu USD apmērā. Ford plāno nākamo piecu gadu laikā visā pasaulē klajā laist 13 jaunus elektriskos transportlīdzekļus, tai skaitā pilnībā elektrisku mazo apvidus automobili, kas tiks pārdots Eiropā, Ziemeļamerikā un Āzijā.

Nesen Ford paziņoja par ambiciozu Ķīnas elektrifikācijas stratēģiju un apstiprināja, ka 70 procentiem no visiem Ķīnā pārdotajiem Ford automobiļiem līdz 2025. gadam būs pieejama elektriskā piedziņa. Augustā Ford parakstīja Saprašanās vēstuli ar uzņēmumu nhui Zotye Automobile Co., Ltd. – nozīmīgu Ķīnas bezizmešu elektromobiļu ražotāju – lai izpētītu iespējas pasaules lielākajā auto tirgū ieviest jaunu pilnībā elektrisku transportlīdzekļu klāstu.

Tāpat Ford ir iesaistījies kopīgā projektā ar uzņēmumu Deutsche Post DHL Group, lai ražotu elektriskos piegādes minivenus (e-minivenus), tādējādi kļūstot par Eiropas lielāko vidēja izmēra e-minivenu ražotāju, plānojot līdz 2018. gada beigām uzbūvēt 2500 šādus automobiļus. Modeļa StreetScooter WORK XL pamatā ir Ford Transit šasija, kas aprīkota ar akumulatora-elektrisko piedziņu un pēc Deutsche Post DHL specifikācijām projektētu un būvētu virsbūvi.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 8.septembris 2017 9:58
2 0 Atbildēt

Varbūt kādreiz Ķīnieši atvedīs uz Eiropu savas kosmiskās tehnoloģijas. Piemēram - electrisko autobusu, kuram minūtes laikā nomaina akumulatoru un tas brauc tālāk, kamēr tās lādējas.

Conqueror 8.septembris 2017 11:37
0 0 Atbildēt

Šķiet ka tā elektrifikācija velkās lēni prpgresam astē

dsa 8.septembris 2017 17:53
0 0 Atbildēt

Fords pat mūsu gadsimtā nemāk uztaisīt busiem normāli atveramas aizmugurējās durvis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti