Aicinās palielināt sodu par atļautā maksimālā ātruma pārsniegšanu 18

 

Nauda Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.novembris 2013 12:08

Nākamnedēļ, 25.novembrī Iekšlietu un Satiksmes ministri sasaukuši Satiksmes drošības padomes sēdi, kuras laikā tiks pārrunāts par fotoradaru nepieciešamību uz Latvijas autoceļiem, bet arī aktualizēts jautājums par sodu palielināšanu gadījumos, kad tiek pārsniegts atļautais maksimālais ātrums.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs šorīt intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka CSDD apkopotā statistika par bojā gājušajiem uz autoceļiem nav iepriecinoša, tāpēc sasauktajā sēdē tiks analizēti apkopotie dati, kā arī aktualizēti jautājumi par fotoradariem un sodu palielināšanu.

"Runājot par fotoradariem, var teikt, ka tie ir vitāli vajadzīgi. Jā, Latvijā pāris fotoradari ir, policijas klātbūtne uz autoceļiem autovadītājus disciplinē, bet jocīgākais ir tas, ka tie vienalga jūtas nesodāmi," rezumēja Golubevs.

Viņaprāt aktualizēt jautājumu par fotoradariem ir par maz, tāpēc šajā gadījumā tiks runāts palielināt sodus par atļautā maksimālā ātruma pārsniegšanu. Uz jautājumu, par cik sodu varētu palielināt Golubevs atbildēja, ka tas tagadējo piecu latu vietā varētu pieaugt līdz 15 latiem.

"Ja runājam par sodiem, tad vēl tiek izskatīts jautājums, drīzāk plānots atgriezties pie diskusijas, kad par smagiem pārkāpumiem autovadītājam varētu konfiscēt transportlīdzekli. Tomēr būtiskākais ir tas, ka padomes sēdē tiks analizēta apkopotā statistika, tādējādi meklējot risinājumus akūtām problēmām," sacīja Golubevs.

Jau ziņots, ka Rīgā un Pierīgas reģionā šogad bojā gājis 31 gājējs, kuram nav bijis atstarotāja vai lukturīša, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

Kā aģentūru LETA informēja CSDD Sabiedrisko attiecību daļa, kopumā līdz 10.novembrim uz Latvijas ceļiem bojā gājuši jau 53 gājēji, bet šogad kopā notikušas 153 traģēdijas ar letālām sekām.

Tikmēr Zemgalē tika notriekti deviņi neredzami gājēji, Latgalē seši, Vidzemē četri un Kurzemē trīs.

Statistika uz ielām un ceļiem liek būt uzmanīgiem gan gājējiem, gan velosipēdistiem, gan arī autovadītājiem. Lai arī gada pirmajā pusē ceļu satiksmes negadījumu un bojā gājušo statistiska bija aptuveni pērnā gada līmenī, taču situācija pasliktinās, un novembrī katru dienu uz Latvijas ceļiem bojā gājuši viens līdz divi cilvēki.

Lielākā daļa traģēdiju, kurās iesaistīti gājēji, notiek diennakts tumšajās stundās, laikā starp plkst.17 un pusnakti. Kā norāda CSDD, noguris autovadītājs nespēj tik ātri reaģēt un saskatīt tumsā gājējus un velosipēdistus. Turklāt, ja mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem nav atstarotāja vai lukturīša, viņi ir ģērbušies tumšās drēbēs un iet pa nepareizo ceļa pusi, viņus tumšā laikā ir neiespējami saskatīt.

Ārpus apdzīvotām vietām gājējiem jāpārvietojas pa ceļa kreiso pusi - pretēji auto plūsmai -, pat tad, ja veicamais attālums ir neliels, savukārt velosipēdistiem - pa ceļa labo pusi.

CSDD aicina ikvienu satiksmes dalībnieku lietot atstarotājus vai atstarojošus elementus, tas ir, atstarojošas vestes, lukturīšus, mobilo tālruņu lampiņas, ievērot drošu braukšanas ātrumu, apdzenot transportlīdzekli vai uz šaurākiem ceļiem izmainoties ar citiem auto, ņemt vērā, ka gar ceļa malu var iet gājējs vai braukt velosipēdists, sagatavot auto braukšanai ziemas apstākļos.

CSDD un Valsts policija aicina parūpēties par savu un tuvinieku drošību un dzīvību, jau laikus iegādājoties gaismu atstarojošus elementus.

Kā liecina statistika par pirmajiem desmit mēnešiem, vairāk nekā 60% traģēdiju notiek tumsā un krēslā, tāpat 49%avāriju notiek pilsētās. CSDD norāda, ka pilsētās vairāk traģēdiju notiek diennakts gaišajā laikā, ārpus pilsētām tas notiek krēslā un tumsā.

Tāpat vairāk nekā puse negadījumu notiek pēc darba laika beigām.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
REXX 13.novembris 2013 21:01
4 3 Atbildēt

Un tas ir viss, uz ko "gudrās" galvas ir spējīgas? Stulbums. Ne jau lieks nokāsts piecītis čalim, kas ar +20km/h kaut kur braucis uzlabos satiksmes drosību. Tie, kas pie varas un teikšanas, demonstrē pilnīgu bezatbildību (pieņemtajos lemumos, rīcībā),poh....ismu, un tauta dara pakaļ. Kamēr cilvēki nesāks izturēties atbildīgi, kamēr nebūs tautai redzams dzīvē, ka godīgs, apzinīgs un atbildīgs ir tas labākais- nekadi sodi te neko neuzlabos.

Krotow 14.novembris 2013 0:26
4 2 Atbildēt

Labi, noņems no trases dažus kas uz Vidzemes šosejas aiz Depo uz jaunā asfalta kādu kilometru atvelk uz 120 kmh, taču vai pamanīs tos, kas uz 70 ar plikām riepām lietus laikā vairs nevar noturēt taisni savus auto vai arī ir mērenās promilēs (abi iemesli nereti sastopami vienlaicīgi vienā personā) un dēļ tā ienesas pretīm braucošajos? Vai ārprātīgos, kuri uz pilna ceļa apdzen rindu no 7+ auto, kad pretīm brauc vēl viens tāds pats "vilcieniņš" un vēl labāk - dara to meža līkumā, kur aiz kokiem neko neredz (un vēl ar UK atdzītu auto ar stūri labajā pusē). Vai arī no rītiem sastrēguma laikā apdzen visus pa tramvaja sliedēm vai pa zāli/trotuāru un iespiežas kaut kur rindai pa vidu? Vai vienkārši žibulē starp joslām, vai pārī rīko ātrumsacensības uz pārpildītas Vidzemes šosejas pie Ropažiem svētdien 19 vakarā, radot nepārtrauktas avārijas situācijas. Kurš nolasīs no ceļa bojāgājējus bez atstarotājiem, par to nereti ar pamatīgām promilēm? Un kad sauks pie atbildības cirvjus ar it kā izglītbu ceļu būvniecībā, kuri saprojektējuši tādus ceļu krustojumus ar tādu zīmju izvietojumu, kur velns var kaklu nolauzt, taču nesapratīs, kā tas viss pareizi jāizbrauc un jāpāriet. KAD RĪGĀ BŪS VELOCELIŅI arī pārējās ielās? Satiksmes departamenta projektētāji, nocelieties taču no enkura un aizbrauciet kaut vai tepat blakus uz Stokholmu vai Helsinkiem paskatīties, kā tam jābūt.

Starp citu esmu par fotoradariem audzināšanas nolūkos. Tiem noteikti ir jābūt - kā satiksmes palēninātājiem vietās, kur tas tiešām nepieciešams. Pie izglītības iestādēm, tiltu uzbrauktuvēm, dzīvām gājēju pārejām, apdzīvoto vietu robežām u.tml. Taču ne tā kā bija, kad FR bija salikti vietās, kur nav tiešas bīstamības, par to sodu nauda nāk kā pa reni.

naudas kāre 14.novembris 2013 8:57
4 3 Atbildēt

iepriekšējie fotoradaru ieviesēji ar esošajiem sodiem nobankrotēja, tātad sodi jātrīskāršo, lai nebankrotētu arī CSDD, jo kā pareizi un atklāti norādīja biedrs zivtiņš, tad radari ir tikai un vienīgi pelnīšanas agregāti satiksmes drošības aizsegā, un kozlovskis no iekasētajiem sodiem grib celt algas mentiem

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti