Aicinās palielināt sodu par atļautā maksimālā ātruma pārsniegšanu 18

 

Nauda Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.novembris 2013 12:08

Nākamnedēļ, 25.novembrī Iekšlietu un Satiksmes ministri sasaukuši Satiksmes drošības padomes sēdi, kuras laikā tiks pārrunāts par fotoradaru nepieciešamību uz Latvijas autoceļiem, bet arī aktualizēts jautājums par sodu palielināšanu gadījumos, kad tiek pārsniegts atļautais maksimālais ātrums.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs šorīt intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka CSDD apkopotā statistika par bojā gājušajiem uz autoceļiem nav iepriecinoša, tāpēc sasauktajā sēdē tiks analizēti apkopotie dati, kā arī aktualizēti jautājumi par fotoradariem un sodu palielināšanu.

"Runājot par fotoradariem, var teikt, ka tie ir vitāli vajadzīgi. Jā, Latvijā pāris fotoradari ir, policijas klātbūtne uz autoceļiem autovadītājus disciplinē, bet jocīgākais ir tas, ka tie vienalga jūtas nesodāmi," rezumēja Golubevs.

Viņaprāt aktualizēt jautājumu par fotoradariem ir par maz, tāpēc šajā gadījumā tiks runāts palielināt sodus par atļautā maksimālā ātruma pārsniegšanu. Uz jautājumu, par cik sodu varētu palielināt Golubevs atbildēja, ka tas tagadējo piecu latu vietā varētu pieaugt līdz 15 latiem.

"Ja runājam par sodiem, tad vēl tiek izskatīts jautājums, drīzāk plānots atgriezties pie diskusijas, kad par smagiem pārkāpumiem autovadītājam varētu konfiscēt transportlīdzekli. Tomēr būtiskākais ir tas, ka padomes sēdē tiks analizēta apkopotā statistika, tādējādi meklējot risinājumus akūtām problēmām," sacīja Golubevs.

Jau ziņots, ka Rīgā un Pierīgas reģionā šogad bojā gājis 31 gājējs, kuram nav bijis atstarotāja vai lukturīša, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

Kā aģentūru LETA informēja CSDD Sabiedrisko attiecību daļa, kopumā līdz 10.novembrim uz Latvijas ceļiem bojā gājuši jau 53 gājēji, bet šogad kopā notikušas 153 traģēdijas ar letālām sekām.

Tikmēr Zemgalē tika notriekti deviņi neredzami gājēji, Latgalē seši, Vidzemē četri un Kurzemē trīs.

Statistika uz ielām un ceļiem liek būt uzmanīgiem gan gājējiem, gan velosipēdistiem, gan arī autovadītājiem. Lai arī gada pirmajā pusē ceļu satiksmes negadījumu un bojā gājušo statistiska bija aptuveni pērnā gada līmenī, taču situācija pasliktinās, un novembrī katru dienu uz Latvijas ceļiem bojā gājuši viens līdz divi cilvēki.

Lielākā daļa traģēdiju, kurās iesaistīti gājēji, notiek diennakts tumšajās stundās, laikā starp plkst.17 un pusnakti. Kā norāda CSDD, noguris autovadītājs nespēj tik ātri reaģēt un saskatīt tumsā gājējus un velosipēdistus. Turklāt, ja mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem nav atstarotāja vai lukturīša, viņi ir ģērbušies tumšās drēbēs un iet pa nepareizo ceļa pusi, viņus tumšā laikā ir neiespējami saskatīt.

Ārpus apdzīvotām vietām gājējiem jāpārvietojas pa ceļa kreiso pusi - pretēji auto plūsmai -, pat tad, ja veicamais attālums ir neliels, savukārt velosipēdistiem - pa ceļa labo pusi.

CSDD aicina ikvienu satiksmes dalībnieku lietot atstarotājus vai atstarojošus elementus, tas ir, atstarojošas vestes, lukturīšus, mobilo tālruņu lampiņas, ievērot drošu braukšanas ātrumu, apdzenot transportlīdzekli vai uz šaurākiem ceļiem izmainoties ar citiem auto, ņemt vērā, ka gar ceļa malu var iet gājējs vai braukt velosipēdists, sagatavot auto braukšanai ziemas apstākļos.

CSDD un Valsts policija aicina parūpēties par savu un tuvinieku drošību un dzīvību, jau laikus iegādājoties gaismu atstarojošus elementus.

Kā liecina statistika par pirmajiem desmit mēnešiem, vairāk nekā 60% traģēdiju notiek tumsā un krēslā, tāpat 49%avāriju notiek pilsētās. CSDD norāda, ka pilsētās vairāk traģēdiju notiek diennakts gaišajā laikā, ārpus pilsētām tas notiek krēslā un tumsā.

Tāpat vairāk nekā puse negadījumu notiek pēc darba laika beigām.

 
Visi komentāri
 
REXX 13.novembris 2013 21:01
4 3 Atbildēt

Un tas ir viss, uz ko "gudrās" galvas ir spējīgas? Stulbums. Ne jau lieks nokāsts piecītis čalim, kas ar +20km/h kaut kur braucis uzlabos satiksmes drosību. Tie, kas pie varas un teikšanas, demonstrē pilnīgu bezatbildību (pieņemtajos lemumos, rīcībā),poh....ismu, un tauta dara pakaļ. Kamēr cilvēki nesāks izturēties atbildīgi, kamēr nebūs tautai redzams dzīvē, ka godīgs, apzinīgs un atbildīgs ir tas labākais- nekadi sodi te neko neuzlabos.

Palaidniex 15.novembris 2013 8:14
0 0 Atbildēt

šitais ir slikti. pieņēmsim!

Kā būtu labi un pareizi? Nu tā, vari nosaukt konkrētas un dzīvē realizējamas idejas?

REXX 15.novembris 2013 13:48
1 0 Atbildēt

Pirmkārt, jau uzticot indivīdam vadītaja apliecību, būtu javeic psiholoģiskais novērtējums- galu galā iegūst tiesības lietot paaugstinatas bīstamības objektu.Neesi noturīgs, ar pietiekami stabilu nervu sistemu- sorry. Atsijatos daļa, riska grupa, kuri spēj ar 170 pa pilnu šoseju kaut kādā brīdī "izšaut".

Otrkārt, nebūtu slikti autoskolā ieviest "avāriju trenažieri"- kā ir bez jostas kaut kur ietriekties, kā ir "uz jumta nolikt".

Un, potencialajiem "pilotiem" obligāta pabraukšana slēgtā trasē- lai tad redz, ko tas atrums ar tevi, un tu ar viņu dara. Citādi- nav ļaudīm sajēgas par to ātrumu ka tadu. Moskvičā 120 jau bija kosmoss, bet tagad pat "mazbudžetnieks" līdz 170 ir tīri komfortabls.

Krotow 14.novembris 2013 0:26
4 2 Atbildēt

Labi, noņems no trases dažus kas uz Vidzemes šosejas aiz Depo uz jaunā asfalta kādu kilometru atvelk uz 120 kmh, taču vai pamanīs tos, kas uz 70 ar plikām riepām lietus laikā vairs nevar noturēt taisni savus auto vai arī ir mērenās promilēs (abi iemesli nereti sastopami vienlaicīgi vienā personā) un dēļ tā ienesas pretīm braucošajos? Vai ārprātīgos, kuri uz pilna ceļa apdzen rindu no 7+ auto, kad pretīm brauc vēl viens tāds pats "vilcieniņš" un vēl labāk - dara to meža līkumā, kur aiz kokiem neko neredz (un vēl ar UK atdzītu auto ar stūri labajā pusē). Vai arī no rītiem sastrēguma laikā apdzen visus pa tramvaja sliedēm vai pa zāli/trotuāru un iespiežas kaut kur rindai pa vidu? Vai vienkārši žibulē starp joslām, vai pārī rīko ātrumsacensības uz pārpildītas Vidzemes šosejas pie Ropažiem svētdien 19 vakarā, radot nepārtrauktas avārijas situācijas. Kurš nolasīs no ceļa bojāgājējus bez atstarotājiem, par to nereti ar pamatīgām promilēm? Un kad sauks pie atbildības cirvjus ar it kā izglītbu ceļu būvniecībā, kuri saprojektējuši tādus ceļu krustojumus ar tādu zīmju izvietojumu, kur velns var kaklu nolauzt, taču nesapratīs, kā tas viss pareizi jāizbrauc un jāpāriet. KAD RĪGĀ BŪS VELOCELIŅI arī pārējās ielās? Satiksmes departamenta projektētāji, nocelieties taču no enkura un aizbrauciet kaut vai tepat blakus uz Stokholmu vai Helsinkiem paskatīties, kā tam jābūt.

Starp citu esmu par fotoradariem audzināšanas nolūkos. Tiem noteikti ir jābūt - kā satiksmes palēninātājiem vietās, kur tas tiešām nepieciešams. Pie izglītības iestādēm, tiltu uzbrauktuvēm, dzīvām gājēju pārejām, apdzīvoto vietu robežām u.tml. Taču ne tā kā bija, kad FR bija salikti vietās, kur nav tiešas bīstamības, par to sodu nauda nāk kā pa reni.

rt 14.novembris 2013 8:31
2 1 Atbildēt

Es tikai par sodu palielināšanu. Jūtu, ka pašam arī pofigs iestājies. Trasē 120-130, šorīt 50 zonā uz 90. Vai tad tā drīkst?!

EZ 14.novembris 2013 8:52
1 0 Atbildēt

Kā būtu ar brīdinošajiem info-radariem? Kādreiz pirms iebraukšanas Jūŗmalā tāds bija. Noņēma, neies tak uzturēt tehniku, kas nenes peļņu. Manuprāt, pat ļoti preventīvs pasākums.

naudas kāre 14.novembris 2013 8:57
4 3 Atbildēt

iepriekšējie fotoradaru ieviesēji ar esošajiem sodiem nobankrotēja, tātad sodi jātrīskāršo, lai nebankrotētu arī CSDD, jo kā pareizi un atklāti norādīja biedrs zivtiņš, tad radari ir tikai un vienīgi pelnīšanas agregāti satiksmes drošības aizsegā, un kozlovskis no iekasētajiem sodiem grib celt algas mentiem

Ruu@uto 14.novembris 2013 14:22
2 0 Atbildēt

EZ

Kā būtu ar brīdinošajiem info-radariem? Kādreiz pirms iebraukšanas Jūŗmalā tāds bija. Noņēma, neies tak uzturēt tehniku, kas nenes peļņu. Manuprāt, pat ļoti preventīvs pasākums.

===============

Ne tikai pirms iebraukšanas Jūrmalā, bija tādi vēl vairāki :-)

Kā visa tehnika, mēdz bojāties, ja nevienam nav intereses,

tai tie tablo strādātu, vieglāk ir noņemt ... :-(

naudas kāre

iepriekšējie fotoradaru ieviesēji ar esošajiem sodiem nobankrotēja, tātad sodi jātrīskāršo, lai nebankrotētu arī CSDD, jo kā pareizi un atklāti norādīja biedrs zivtiņš, tad radari ir tikai un vienīgi pelnīšanas agregāti satiksmes drošības aizsegā, un kozlovskis no iekasētajiem sodiem grib celt algas mentiem

====================

Aha, un visur citur Eiropā dzīvo pilnīgi idiņi, kas sasprauduši simtiem un tūkstošiem fotoradaru,ja? No paša sākuma bija nepareizi formulēts apmaksas princips - %%% no

soda naudām, kā nedara NEKUR! Tas arī bija iemesls kantora

bankrotam ...Vienkārši vajadzēja kā visur, kur sistēma strādā jau gadu gadiem, un viss būtu kārtībā! Starp citu, soda naudām praktiski NEKUR nav iespaida uz policistu algām :-)))))))))))))))))

aansis 15.novembris 2013 8:28
0 0 Atbildēt

"Aha, un visur citur Eiropā dzīvo pilnīgi idiņi, kas sasprauduši simtiem un tūkstošiem fotoradaru,ja?"

Vai tad iespēja tikt pie naudas raksturo idiņu? Fotoradari ir ienesīgs bizness jebkurā gadījumā - atšķiras tikai vēriens un nekaunība, ar kādu tos izmanto.

VWfans 14.novembris 2013 17:30
0 0 Atbildēt

Atbalstu sodu palielināšanu!

ak 15.novembris 2013 9:25
0 0 Atbildēt

Es, kā normāls cilvēks, nevis mazohists, vienmēr un visos gadījumos kas attiecas uz sodīšanu, ne tikai ceļu satiksmē, bet arī citos gadījumos, esmu tikai par sodu samazināšanu, vai atcelšannu. Pieprasīt palielināt sodus pašam sev var tikai vai nu mazohists, vai nenormāls. Ir tādi cilvēki, kuriem patīk, ka viņus sit. Apgalvojums, ka nepārkāp, tad Tevi nesodīs neiztur kritiku, esmu brīvs cilvēks, un pats izlemšu, kā pārkāpt, un kā nepārkāpt. Un robežas, ko novelk likums, nav objektīvas, tiek diktētas arī no tādiem pašiem mahohistiem, vai arī slimiem, naudaskāriem deputātiem, kuri slēpjas aiz manipulācijas par drošību.

rt 15.novembris 2013 9:36
0 0 Atbildēt

Šādi teksti velk uz anarhiju. Ja sabiedrība (mēs) neesam spējīgi paši sevi un savus pēcnācējus audzināt, tad sodu palielināšana ir vienīgais līdzeklis. Cita lieta, vai tikai naudassoda palielināšana būtu pareizākais līdzeklis. Jo šajā gadījumā ir jānodrošina " atpirkšanās" neiespējamība (kas būtībā ir elementāri nodrošināms). Varētu, piemēram, pēc ātruma pārkāpšanas fiksēšanas vairāk par 3 x gadā uzlikt sodu - gadu braukt ar 80 zīmi logā, ja atkal noķer, atņemt jau tiesības uz gadu. Vai kā bija padomju laikā - 3 pārkāpumi, 3 caurumi un tiesības nost.

ak 15.novembris 2013 9:47
0 0 Atbildēt

Uz kādu vēl anarhiju??? Es nekur neteicu, ka vispār sodus nevajag. Sodi jau tā ir, ienākumi tautai neaug. Jābūt vismaz samērīgiem. Būtu mēs kaut kādi Katāras naftas prinči, varētu arī sodus attiecīgi celt. Un ko nozīmē teksts-neesam spējīgi sevi audzināt? Vajag sākt spēt audzināt, sākt ar sevi. Nevis laizīties pēc lielākiem sodiem. Kāpēc neviens nerunā par stulbi izliktām ceļa zīmēm, un par tām izfrēzētajām kanalizācijas bedrēm jaunā asfaltā, kuras iegrimst pēc pāris dienām un lauž auto,un kuras arī drošību ietekmē? Kā tautu drāzt, tā visi uzreiz atbalsta.

Ruu@uto 15.novembris 2013 10:01
0 0 Atbildēt

aansis

Vai tad iespēja tikt pie naudas raksturo idiņu? Fotoradari ir ienesīgs bizness jebkurā gadījumā - atšķiras tikai vēriens un nekaunība, ar kādu tos izmanto.

=======================

Bizness? Jā, tieši tāpēc valsts iestādes R-Eiropā ar to nenodarbojas, tikai privātfirmas. Toties viss notiek bez nekaunības un raušanas - publika zin, kas tai bezmaz neizbēgami draud, un lielākā daļa pieņem spēles noteikumus. Pie mums pasākums tika izveidots tieši ačgārni!

ak

Uz kādu vēl anarhiju??? Es nekur neteicu, ka vispār sodus nevajag. Sodi jau tā ir, ienākumi tautai neaug. Jābūt vismaz samērīgiem. Būtu mēs kaut kādi Katāras naftas prinči, varētu arī sodus attiecīgi celt. Un ko nozīmē teksts-neesam spējīgi sevi audzināt? Vajag sākt spēt audzināt, sākt ar sevi. Nevis laizīties pēc lielākiem sodiem.

===================

Nu, šimbrīžam tu laizies pēc mazākiem :-)Pašlaik , var teikt, ka SODU NAV, tie "piecīši" utt. ir čiks, pretēji tam, ka sodam jābūt tādam, lai cilvēks SĀKTU DOMĀT, vai tas bija to vērts. Ja kas, Rietumos ļaudis daudz vairāk bīstas no soda naudām, bet no soda punktiem - tie finālā var izmaksāt stipri dārgāk! :-)

Mani, jebkurā gadījumā, absolūti nesatrauc ne pašreizējie, ne lielāki sodi, kaut kā braucu tā, ka ne policisti, ne fotoradari mani "nekrata", turklāt nevienam "pa kājām" nemaisos, bet GRIBU, lai tā brauc arī jebkurš cits, kurš atrodas 360 grādu redzamības attālumā! :-)

Ruu@uto 15.novembris 2013 10:03
0 0 Atbildēt

Atvainojiet - "ne no soda naudām, bet no soda punktiem" ... :-)

neticiet? 15.novembris 2013 10:21
0 0 Atbildēt

soda bargums nevienu nekad un nekur vēl nav pāraudzinājis

blefs 15.novembris 2013 10:50
1 0 Atbildēt

visam pamatā ir tikai naglijs bizness, jo ar FR ieviešanu cerētie pārkāpumi un ieņēmumi atkal tikai samazināsies, tāpēc jau savlaicīgi jāceļ foto takses, jo ar FR jau nav mērķis izskaust pārkāpumus, bet gan tikai ieraut nāsīs pēc iespējas lielāku peļņu - nepelnoši FR nevienam nah*j nav vajadzīgi, un ja nebūtu naudas sodu pār ātrumpārkāpumiem, ar FR biznesu neviens vispār pat nekrāmētos, bet ātrumpārkāpumu novēršana un satiksmes drošība tiek piesaukta tikai smadzeņu p*šanai un acu aizmālēšanai, lai slēpti ar to manipulētu pēc principa - brauc, cik ātri gribi, tikai maksā par to, galvenais - iekrīti un maksā, jo biežāk un vairāk, jo labāk - neviens nav ieinteresēts nepelnošos FR jeb ātrumpārkāpumu izskaušanā

Rets 28.novembris 2013 11:17
0 0 Atbildēt

Laiceļ ienākumus liekot par kukuļos iedoto naudu samaksāt nodokļus un iekļaut to algās. CP darbinieks bez algas nepaliks, takā Algām ir finansējums jau, tik nelegāls. Pie tam tā sodīšana un kukuļi noved tik pie tā, ka tas ir maksas pakalpojums un tos kas to var atļauties, tad neapturēs. It sevišķi fotoradari, kad nav soda punkti.. Vari tik samaksāt un braukt tālāk.

Kamēr kārtība nebūs uz domašanu versta, tikmēr nekas nenotiks. Es ar bieži pārsniedzu atļauto ātrumu, bet tas ir tikai atļautais birokrātiskais ātrums. Tai pat laikā vienmēr vērtēju situāciju un izvēlos drošu ātrumu, kas ne vienmēr būs pat atļautā ātruma robežās. Ir vietas kur pat atļautais būs par lielu, bet ja tur jāliek zīme, tad tas uzreiz veselu ceļa posmu ierobežos. Kur nav tas pat jāsamazina. Drošs ātrums ir dinamisks.. Vietām jāpiebremzē un vietām var uzdot. Ar zīmi nevar ierobežot dinamiski ātrumu.

Un nez kādēļ Norvēģijā nemēra pārkāpējam momenta ātrumu, bet gan zināmu laika perioda vidējo ātrumu. Līdz ar to izslēdzot netīšus pārkāpumus kas rodas teiksim nobraucot no kalna, vai kādu apdzenot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 20

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti