Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzstādot fotoradarus, ņēma vērā iespējamos vandaļu uzbrukumus, taču turpmāk direkcija sola mērierīcēm modernāku un stingrāku apsardzi.
CSDD pārstāvis Jānis Aizpors aģentūrai LETA skaidroja, ka Latvija šajā ziņā nav unikāla. Vēl pirms stacionāro mērierīču uzstādīšanas direkcija pētījusi ārvalstu pieredzi un secinājusi, ka uzbrukumi fotoradariem notikuši arī tādās ekonomiski attīstītās valstīs kā Francija un Vācija.
Pamatojoties uz ārvalstu pieredzi, fotoradariem ir nodrošināta apsardze, taču regulārā radaru demolēšana rāda, ka apsardzes līmeni nepieciešams uzlabot.
Aizpors atgādināja, ka CSDD nesen izsludinājusi iepirkumu uz pieciem gadiem par jaunu, modernu, inovatīvu apsardzes pakalpojumu nodrošināšanu stacionārajiem fotoradariem. Paredzēts, ka uzvarētājam būs jānodrošina objektu tehniskā apsardze un operatīva ierašanās apdraudējuma gadījumā. CSDD pārstāvis arī neatklāja, kādas tehnoloģijas tiks izmantotas pēc jaunā iepirkuma noslēgšanas. Tomēr viena no galvenajām prasībām, ka apsardzei jānodrošina operatīva saziņa ar apsardzes uzņēmumu, ja objekta tuvumā tiks manītas aizdomīgas darbības.
"Aizsākot fotoradaru projektu, mēs jau tobrīd pieļāvām, ka notiks uzbrukumi mērierīcēm. Arī savulaik privātā komersanta pārvaldītie radari cieta no vandaļu uzbrukumiem. Līdz šim CSDD arī nebija saņēmis kādus draudus vai tamlīdzīgas indikācijas par fotoradaru bojāšanām. CSDD pēta citu valstu pieredzi un domā kā jaunākās tehnoloģijas izmantot, lai nepieļautu uzbrukumus mērierīcēm.
"Dzīve ievieš savas korekcijas. Varu minēt piemēru ar dzīvokļa apzagšanu, proti, ja zaglis dzīvoklī iekļūst uzlaužot durvis, tad preventīviem nolūkiem tiek uzlikta koda atslēga namdurvīm un visbeidzot pieslēgta apsardze. Ļoti ceram, ka tuvākā laikā saņemsim ziņas arī no Kriminālpolicijas, ka vandaļi ir atklāti, jo uzskatām, ka šādi tiek pastrādāts nopietns noziegums," uzsvēra Aizpors.
Lai arī šogad piecos no sešiem gadījumiem uzbrukuma rokraksts ir vienāds, proti, pie radara konstrukcijas aizdedzinātas saliktas riepas, Aizpors uzsvēra, ka pašreizējā konstrukcija ir pietiekami augsta un to nav nepieciešams pacelt.
CSDD pārstāvis gan pauda izbrīnu kāpēc šoferi nav pamanījuši vandāļu rosīšanos, jo visas dedzināšanas notikušas uz lielajām šosejām, kur arī naktīs ir pietiekami intensīva satiksme. Ņemot vērā minēto CSDD aicina autovadītājus būt vērīgākiem un par aizdomīgām darbībām nekavējoties ziņot policijai.
Viens fotoradars valstij izmaksājis vairākus desmitus tūkstošus eiro un valsts īpašuma bojāšana ir ļoti nopietns noziegums, piebilda Aizpors.
Jau ziņots, ka šonedēļ nezināmi ļaundari aizdedzinājuši divus stacionāros fotoradarus pie Rīgas apvedceļa. Zem mērierīcēm bija aizdedzinātas riepas. Kopumā šogad kopš aprīļa no noziedznieku rokas cietušas jau sešas stacionārās mērierīces. Piecos gadījumos ļaundari bija aizdedzinājuši riepas.
Policija arī pārbaudīs iespējamo saistību ar pārējiem šogad notikušajiem fotoradaru bojāšanas gadījumiem.
Uz Latvijas ceļiem kopumā darbojas 55 stacionārie fotoradari. Savukārt 2018.gadā uz ceļiem parādīsies vēl 40. Ar šo mērierīču uzstādīšanu nodarbojas CSDD. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī. Visi stacionārie fotoradari ir apdrošināti.
Drīzumā uz Latvijas ceļiem parādīsies arī Valsts policijas pārvietojamie fotoradari, kuru darbību uzraudzīs speciāls tuvumā esošs policijas darbinieks.
www.google.lv/maps/@57.2816...2!8i6656?dcr=0
Priekuļu novadā, Smiltenes virzienā kreisā pusē, pirms Bērzkroga beigām ir uzstādīts foto radars. Un nedod Dievs kāds sācis paātrināties, sods neizbēgams! Bizness un tikai.
Sena populāra Slaucamvieta.Tiem kretīniem taču ir iemesls- (pirms 20 gadiem izdemolētais) benzīntanks.Zin kā, dzīva satiksme,daudz gājēju, un te tak vel 24/7 griežās iekšā/ārā uttt. Itin sevišķi Kārtība tur ir jānodrošina pusnaktī, kad uz tālāk redzamā kalna stāv alkatīgu kretīnu ekipāža un čeko- vai tik kāds nav to "apdz.vietas" limitu pārkāpis, no kalna ripodams.
Protams,joprojām nav izkastrēti arī tie kretīni, kuri tur pirms 25g nemācēja satrāpīt kopā "jauno" un "veco" šosejas daļu- kā rezultātā atstāja debiilu izliekumu nepārredzamā reljefa vietā.Bet tas taču neattiecas uz jauno Fotoradaru.
ps- mīnusu licējiem deretu pierakstīties rindā uz dibennolaizīšanu augstākstāvošajiem kundziņiem- par jauko iespēju pie katra apmiizta staba par kko Maksāt.Maksās visi un par visu, pag pag, tas tik vel sākums.
Vieta pati par sevi pateicīga ierokot Vidzemes šoseju dziļāk un ceļu uz Cēsīm atstājot pa augšu.
Es te piekrītu, labi teikts
Tas pats variants ir ozolniekos izbraucot virzienā uz rīgu
Nu un kāpēc lai kādam būtu jāpaātrinās pirms zīmes "apdzīvotas vietas beigas"? Es personīgi nesaprotu par ko šitie āksti, kuri tā dara, domā - nu es pats tā jaunieša gados arī mēdzu darīt, līdz viena bildīte izārstēja , un tagad pamatā braucu tā, kā jābrauc - uz 50-55 cauri apdzīvotai vietai, un, pabraucot garām zīmei, pedālis tiek iestadīts grīdā. Regulāri braucot pa šoseju maršrutā, kura vidū atrodas apdzīvota vieta, var regulāri par visādiem wannabeskrējējiem ierēkt - cits pēdējos 200 metrus sāk man pie pakaļas dīdīties, cits mēģina apdzīt un aplaužas, cits arī apdzen - pirmie divi varianti parasti noskatās kā es strauji attālinos. Lai vai kā, ir ļoti loģiski ja tādās vietās liek fočētājus, gan stacionāros, gan pārvietojamos, jo ja ir muļķi, tie ir jāslauc.
Bet Vernons, kapēc tu skaties tikai vienpusēji? Varbūt radars ir lai sodītu tos, kas brauc pretējā virzienā un "aizmirst", ka ir iebraukuši apdzīvotā vietā! Pagātnē tur ir notikušas daudzas ļoti smagas avārijas! Fūres dažreiz tur brauc cauri vispār neatmetoties no Smiltenes puses! Tev ar autobusu braucot gabals nenokritīs, ja sāksi paātrināties 20 metrus tālāk!