Arī Latvijā būs automaģistrāles - līdz 2040.gadam plānoti 1020 km 50

 

Ilustratīvs attēls: fragments no Kauņas-Viļņas maģistrāles Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 18.jūnijs 2020 13:08

Līdz 2040.gadam 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu plāno pārbūvēt par četrjoslu ātrgaitas ceļiem

Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās, ceturtdien Autoceļu padomes sēdē sacīja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Autoceļu padome šo plānu atbalstīja un tas jau drīzumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Lazdovskis informēja, ka attīstības plānu iecerēts īstenot trīs posmos - no 2020.gada līdz 2030.gadam, no 2030.gada līdz 2035.gadam un no 2035.gada līdz 2045.gadam. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap trīs miljardiem eiro.

Pirmajā plāna īstenošanas posmā līdz 2030.gadam lielākā uzmanība tiks pievērsta Rīgas apvedceļa pārbūvei, kā arī autoceļu pārbūvei virzienā no Rīgas uz Jūrmalu, Siguldu, Jelgavu un posmam Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Pirmajā posmā plānots pārbūvēt 178,9 kilometrus autoceļu un tam nepieciešams finansējums 984,6 miljonu eiro apmērā.

Lazdovskis stāstīja, ka viens no plāna ambiciozajiem mērķiem paredz, ka no jebkura reģionālā attīstības centra Latvijā Rīga būtu sasniedzama ne vairāk kā divu stundu laikā. Lai to sasniegtu paredzēts pakāpeniski virzīties uz ātrgaitas ceļu būvniecību.

Šīs autoceļu maģistrāles savienotu Rīgu ar Ventspili, Liepāju, Jelgavu, Bausku, Jēkabpili un Daugavpili, Rēzekni, Cēsīm un Smilteni, kā arī Ainažiem. Uz ātrgaitas ceļiem būtu atdalītas divas brauktuves ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, turklāt atļautais maksimālais braukšanas ātrums būtu 130 kilometri stundā. Maģistrāles būtu aprīkotas ar prettrokšņu sienām, kā arī uz tām nevarētu nokļūt dzīvnieki. Tām būtu daudz mazāks pieslēguma ceļu skaits, kas pārsvarā būtu divlīmeņu satiksmes viadukti, bet atsevišķos gadījumos labā iebrauktuve vai izbrauktuve.

Piedāvātais ceļu tīkla attīstības plāns izveidots, lai aptvertu pēc iespējas lielāku iedzīvotāju apjomu, stāstīja Lazdovskis. Viņš arī teica, ka diskusijas bija par to, vai Vidzemes virzienā attīstīt virzienu Cēsis/Smiltene vai Valmiera/Valga, paskaidrojot, ka izvēlēts Smiltenes virziens, jo tam ar salīdzinoši īsākām distancēm var pieslēgt Gulbeni, Balvus un Alūksni.

Savukārt reģionālo ceļu tīklu primāri plānots attīstīt, savienojot attīstības centrus ar automaģistrālēm pa iespējami īsāko maršrutu.

Lazdovskis teica, ka īpaša uzmanība ir pievērsta Rīgas aglomerācijai. "Rīga ir Latvijas un Baltijas satiksmes centrālais mezgls, jo teju katrs galvenais ceļš atduras Rīgas apvedceļā, tomēr satiksmes intensitāte uz šī apvedceļa pašreiz būtiski pārsniedz kapacitāti, kādai tas ticis būvēts," stāstīja Lazdovskis. Piemēram, posmā Salaspils-Baltezers diennaktī pārvietojas ap 20 000 automašīnas, kaut autoceļš ir projektēts 6000-8000 automašīnām diennaktī.

LVC valdes loceklis sacīja, ka ceļu attīstības plāna rezultātā no Tukuma, Jelgavas, Bauskas, Ogres, Siguldas un Saulkrastiem Rīgai būtu jābūt sasniedzamai 30 minūšu laikā.

Galvenā tranzīta artērija Latvijā ir "Via Baltica", un arī tajā atsevišķos posmos satiksmes intensitāte pārsniedz paredzēto, tāpēc papildu jau plānotajam Ķekavas apvedceļam, jādomā par apvedceļu veidošanu ap Iecavu, Bausku, Baltezeru un Salacgrīvu, stāstīja Lazdovskis.

Savukārt kā pierobežas savienojumus iecerēts uzlabot savienojumus no Medumiem un Pāterniekiem uz Daugavpili, kā arī no Terehovas un Grebņevas līdz Rēzeknei, tāpat arī savienojums no Vidzemes šosejas līdz Valkai/Valmierai un no Liepājas līdz Rucavai.

Kā pēdējo svarīgo aspektu ceļu attīstības plānā Lazdovskis minēja digitalizāciju, norādot, ka modernam ceļam jāatbilst moderno tehnoloģiju izmantošanas iespējām, tāpēc galvenās maģistrāles paredzēts aprīkot ar 5G tehnoloģijām.

Paredzēts, ka plāna ieviešanas rezultātā aptuveni 1020 kilometri autoceļu veidotu maģistrāles, kas savienotu Rīgas apvedceļu ar galvenajiem autoceļiem, 1100 kilometri būtu valsts galvenie autoceļu, kas savienotu maģistrāles ar attīstības centriem un valsts robežu. Savukārt ap 3600 kilometru būtu valsts reģionālie autoceļu, kas savienotu nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centrus un nodrošinātu piekļuvi augstākās kategorijas autoceļiem, bet 6400 kilometri būtu valsts vietējie autoceļu un 8000 kilometri - pievedceļi.
 

 
Visi komentāri
 
gunbox 18.jūnijs 2020 13:25
4 2 Atbildēt

Idiota vārdi, lai kaut kā pamatotu, kāpēc viņam maksā algu. Valstij ir jāsaved kārtībā vispirms sabrūkošās šosejas, pirms ķerties klāt kaut kādām zelta izmaksu un otkatu maģistrālēm. Līdz 2040 gadam vēl paspēs 2x no jauna taisīt Siguldas posmu, ņemot vērā, ka nav ņemta būve uz purva specene.

esi sameeriigs ar iespeejaam 18.jūnijs 2020 15:11
18 3 Atbildēt

Minhauzena cieniigs naakotnes redzeejums. Laikam citaa dimensijaa dziivo/domaa!

GB12 18.jūnijs 2020 14:07
11 0 Atbildēt

Kā tūlīt te ies vaļā "vissirslikti" īdēšana...

Zemesgramata 19.jūnijs 2020 13:41
0 1 Atbildēt

Mūsējie jau parastu ceļu nemāk uztaisīt. Kur nu vēl bāni.

Tu esi gatavs no saviem nodokļiem šito marazmu uzturēt?

Volx 18.jūnijs 2020 14:23
3 3 Atbildēt

Vienkārši plāni ir grandiozi.Ar visu ES atbalstu neko līdzīgu nav izdevies uzbūvēt un tagad viss strauji mainīsies. Es jau kopš 90-tajiem gadiem dzirdu, ka vajag būvēt alternatīvu ceļu Via Baltic no Ķekavas līdz LT lai apietu Iecavu un Bausku. Tagad pat varētu laist līdzās tam jaunajam dzelzceļam, bet nekā. Nav vēl izdevies pat par vienu ceļu vienoties un uzbūvēt.

kasinsh79 18.jūnijs 2020 14:24
4 2 Atbildēt

Forši. Gan ilgi, tomēr esam baigi atpalikusi zeme Eiropā.

Norcha 18.jūnijs 2020 14:25
3 0 Atbildēt

Plāns labs, bet utopisks.

anonimikis 18.jūnijs 2020 14:27
1 2 Atbildēt

Bija tāds žmuriks Ainārs Š. Arī līdzīgas lietas plānoja.

Kādas ir šī plāna lielākais trūkums? Tas absolūti neņem vērā blakus faktorus, tikai ekstrapolē šodienas situāciju uz nākotni.

Līdz tam laikam būs nomainījušās paaudzes. Vairums te sēdošo būs kļuvuši par veciem perdeļiem, kas nīdēs “mūsu laikā tā nebija”.

Būs uzcelts Rail Baltic, darbs no mājām ar VR tehnoloģijām būs standarts nevis izņēmums, kluss un autonoms elektrotransports ļaus piegādāt kravas naktīs un neievērojot cilvēkiem nepieciešamos atpūtas laikus, ...

Tā visa rezultātā lielākā daļa no šī ibūs bezjēdzīgi izmesta nauda.

Vērts ir ieviest šādus ceļus max 50km ap Rīgu un viss.

fdncd 18.jūnijs 2020 14:38
4 6 Atbildēt

Vērts ir ieviest šādus ceļus max 50km ap Rīgu un viss. Un par maksu. Lai tie kas ikdienā ziņģē no vāverciemiem uz centru, saprot ka tieši viņi veido korķus)

Vāverciems 18.jūnijs 2020 15:11
11 6 Atbildēt

Korķis ir tev galvā! Nav Latvijā korķu, Latvijā ir tikai lēna satiksme!20-30minūtes pastumdīties ir normāli, korķis ir tad ja stumdies 2h un vairāk.

Piemēram Kalifornijas štatā, kur ir tiešām lieli korķi, ir ieviestas Carpool joslas, pa kurām var braukt mašīnas, kurās ir 2 un vairāk braucēji, lai tādējādi efektīvi tiktu izmantota infrastruktūra. Tas motivē kaimiņus braukt uz darbu ar vienu mašīnu, nevis katram ar savu.

Rīgā korķi ir skolas sezonā, kas norāda uz to, ka vecāki vadā bērnu uz eleitārajām skolām, jo piemājas skolā ir zems līmenis. Ja piemājas skola varēs konkurēt ar 1.ģimnāziju, uzreiz atkritīs nepieciešamība dzīties uz centra skolām.

vhyjuju 18.jūnijs 2020 15:49
8 1 Atbildēt

30min tu vari stumdīt savu sievu, ja izturi....nevajag te stāstīt par Kalifornijas korķiem - kāpēc Rīga, kas izmēra ziņā ir tikai viens no lielpilsētas distriktiem, ir jāsalīdzina korķu ilguma ziņā.....

Rr19 18.jūnijs 2020 20:55
0 0 Atbildēt

Arī uz piemājas skolām vadā, kaut vai no slavenā Medemciema uz Ziepniekkalnu.

WALA 18.jūnijs 2020 15:21
9 0 Atbildēt

Nu, nu un uz Jūrmalu.savas pēcpuses iemerkt Baltijas lielpeļķē, neviens jau vasaras sezonā nebrauks nekad, nekad. Uz lielkoncertiem pa pus LV ar neviens, ni un ni ...

Autonoma elektrotransports kas brauc pari robežām - tavos slapjajos sapņos. Un strādāt no mājas kad tur ir arī sīči un visi citi - ātri vien apriebsies, man nav maza māja, bet lai es gribētu strādāt no mājas tāda situācija ka te CoVid19 gadījumā, da nu pie velna ... Man ir arī jādomā līdz ko daru, un traucējoši faktorus ir ļoti grūti izslēgt arī pie atsevišķas darbistabas ...

anonimikis 18.jūnijs 2020 16:06
3 0 Atbildēt

Uz tevi attiecas trešā rindkopa manā tekstā.

WALA 18.jūnijs 2020 17:57
1 1 Atbildēt

Kā jau teicu - ceri vien, pārrobežu pārvadājumiem ir tādas neeksistējošas problēmas kā narkotiku, cigarešu un dies zin vēl kādas kontrabandas, neapturams autonoms autovilciens ir katra robežsarga, muitnieka , policista utt. sapnis .

Tur steriem ar likumdošanu saistītu problēmu ir, lai tas vispār izkustētos no konkrētām ierobežotām teritorijām.

Bils 18.jūnijs 2020 17:45
3 1 Atbildēt

uz Jūrmalu noteikti nevajag ātrgaitas šoseju, tagad liek jaunu asfaltu un atkal grib pārbūvēt, marasms, dēļ pāris desmit km, tāpat pudeles kakls pie Lielupes tilta un pie Spices sanāks...

Apvedceļš iet raiti. Jelgavas šoseju paplašināt kāda jēga, ja atkal sasprūdīs pie Ziepīša, kamēr nebūs Dienvidnieka 3. kārta uzcelta.

Ā, vēlēšanas nāk, sapratu!

WALA 18.jūnijs 2020 17:52
4 0 Atbildēt

Klau, tu domā ka tie kas brauc uz Tukumu un tālāk līdz pat Ventspilij rauj kaifu stūķējoties ar tiem "dibenmercetājiem" - tur lūk šiem ļaudīm vajag labu risinājumu. Un arī pašiem Jūrmalniekiem. Bet es piekrītu ka kārtībai ir jābūt jedzigai, tā lai to pudeles kaklu būtu mazāk ...

wons 18.jūnijs 2020 18:25
0 0 Atbildēt

Tukuma, vai trakāk Ventspils virzienu pieminēt nedrīkst. Tas nav politkorekti.

Bils 18.jūnijs 2020 20:28
0 0 Atbildēt

Tie velk caur Piņkiem gar golfa laukumiem, zinu personīgi, protams pa granti nav kaifs..., bet nu līdzc 2040. gan jau būs arī tur asfalts

iciks 18.jūnijs 2020 16:29
0 0 Atbildēt

Rail Balticu pieminēt ir galīgi garām.

1) cik man zināms, viņi jau gadiem ilgi "projektē", bet liekas, ka tuvāk rezultam kaut kā tikt neizdodas. Darbs ar vēlmi darboties, nevis izdarīt;

2) ja tomēr projekts īstenotos, kādā ziņā tas padarītu ceļus nevajadzīgus? Tas nav tramvajs, kas apstājas pie katra staba un absolūtajam vairākumam nebūs noderīgs.

Un es pārāk neticu Tevis izteiktajām fantāzijām par autonomu elektrotransportu u.tml. Kaut kad nākotnē varbūt, bet nebūt ne tuvākajā laikā. Ne 10, ne 20 gados.

Vernons 18.jūnijs 2020 16:29
1 5 Atbildēt

Lietuva mūs apsteidza nesagatavotus! Gods un slava Sņečkus!

Bils 18.jūnijs 2020 17:49
5 1 Atbildēt

LT jau CCCP laikos bija uzbūvēti bāņi, lai operatīvi iemestu karaspēkus PL un tad tālāk, kā pie reizes tos izmantotu ka aerodromus. Tur bija cit fiška.

Mums tādas "bānis" ir Rumbulā, Maskavas iela, kur tagad ir betona sadalošā josla. To tur savulaik vispār nebija, laikam pāris gadus, kā ir.

msh 18.jūnijs 2020 19:02
1 0 Atbildēt

Tu esi kaut ko sajaucis. Leiši savu A1 uzbūvēja lai savienotu savas trīs lielās pilsētas, no kurām tikai viena bija lietuviska - kauņa. Mūsējiem šādas vajadzības nebija.

Bils 18.jūnijs 2020 20:29
0 0 Atbildēt

Labi, lai tā būtu, karstums dara savu. Varbūt vēlāk Wiki palasīšu kā īsti bija.

Pļurkt 18.jūnijs 2020 17:35
5 2 Atbildēt

Davai precizēsim kas ir ČETRJOSLU ceļš!!!

4 joslas katrā virzienā vai 4 joslas kopā!!!!!

Parasti ceļus apzīmē ar kopējo joslu skaitu!

Cik pašlaik ir tādu ķm ar ceļu 4 joslās kopā???

Ka tik nebūtu tā ka jau iesāktais Tīnūžu "autobānis" ir jāpabeidz pēc komunistu laiku izstrādātā projekta un PIECGADES plāns būs ķešā!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanibaals 18.jūnijs 2020 19:06
1 0 Atbildēt

Tīnūžu autobānim vien vajadzēja vidējo apdzīšanas joslu. Nevajag tur 4 joslas.

Pļurkt 19.jūnijs 2020 13:55
0 1 Atbildēt

Tīnūžu bānis jau IR uzprojektēts kā bānis ar 2 joslām katrā virzienā - visi tilti tur jau IR uzcelti ar "lieku" laidumu, kam apakšā atliek vien 2 joslas iestellēt.

Tīnūžu projekts ir tapis vēl komunistu laikos un Pļaviņu apvadceļš ir šī projekta sastāvdaļa.

msh 20.jūnijs 2020 17:32
0 0 Atbildēt

To ka pļaviņu apvedceļš ir daļa no tīnūženes jau paliek skaidrs paskatoties kartē; viens posms precīzi sanāk taisni pret koknesē palikušo tīnūženes galu, un ja tas nebūtu daļa no kaut kā lielāka, tad ar tiem miljons apļiem tas būtu bezjēdzīgs projekts...

aizejošais 18.jūnijs 2020 17:38
3 0 Atbildēt

Piekrītu anonīmiķim.

Jā, ārtākus ceļus ar 2 līmeņu šķērsojumie, tos vajag. Arī Rīgas apvedceļš ar 4 joslām (un 2 līmeņu krustojumiem) ir vajadzīga štelle, jau vakar!

Bet pārējais?

Vai tik šis nav radies lai pretnostatītos Linkaita plāniem par sabrtansu un ātrākiem/\ert\akiem vilcieniem?

Visa tā vajadzēšana 2h laikā tikt uz Rīgu - priekš kam? Uz darbu/atpakaļ tāpat par ilgu. Kravām ir vienalga vai braukt 2 h vai 3h.

Bils 18.jūnijs 2020 17:52
3 0 Atbildēt

Vai priekš 2040. gada jau tiek plānoti gaisa koridori, kur pārvietoties ar privātajām airoauto (HVZ ka sauc) un taxi?

Ko tik zema latiņa uzlikta, tikai 4 joslu ceļi...?

WALA 18.jūnijs 2020 18:16
1 1 Atbildēt

Aizmirsti par gAisa koridoriem, pietiek jau ar to ka ir idioti uz ceļiem, idiotus gaisā neviens redzēt negrib, un visiem gaisa kuģiem šobrīd ir tādas vai citas problēmas ar to programmatūru un sparaturu, ka bez pilota ar smadzenēm tie gāžas zemē kā "lidojoši ziloņi". Ar SpaceX var nesalīdzināt tur uzdevumi softam ir drusku citādāki, un pa savam.vienkāršāki.

Bils 18.jūnijs 2020 18:23
0 0 Atbildēt

tas bija sarkasms...

msh 18.jūnijs 2020 19:04
3 0 Atbildēt

Kaut kā tas plāns ir nereāls - nobarotā cūka pūce tak plāno padarīt latviju klimatneitrālu tb tukšu no cilvēkiem, priekš kam ātrgaitas ceļus?

atrabotka 18.jūnijs 2020 19:15
1 0 Atbildēt

Kādas problēmas pārveidot pašreizējos 4 joslu ceļus (vai tos, kurus beigs remontēt) ar ātruma ierobežojumu līdz 130 km/h? Jau tagad tur brīvi var braukt ar tādu ātrumu ne-pīķa stundās. Pa Tīnužu ceļu tas pats - pilnīgi normāli uz 110 - 120. Uz 90 braucot tur tiešām aizmigt var.

msh 18.jūnijs 2020 23:08
3 1 Atbildēt

Pa nakti vajag izgulēties, tad nebūs jābaidās uz tīnūženes aizmigt.

Attiecībā par esošajiem ceļiem - no sākuma vajadzētu novērst esošos kāšus kas neļauj pa esošajiem ceļiem maukt kruīzā uz simtu no viena gala līdz otram.

čiekuriņš 18.jūnijs 2020 22:13
1 0 Atbildēt

Un būs pasažieru vilciens līdz Bolderājai,bet ne Daugavgrīvai.Ne tādi vien ministri ir izklājušies.

Freijers 19.jūnijs 2020 9:43
0 0 Atbildēt

Lai nu būtu ! Tiem, kas muld un neredz problēmu piesaucot kaut kādus futuristiskus scenārijus piesaucot....nu nelidos cilvēki līdz tam 40/50 gadam uz paklājiem, bet pieminētās šosejas ir pārslogotas jau tagad, sākot ar Rīgas slaveno "apvedceļu", kas ir jāsaved kārtībā ASAP, jo tagad tas veido vien korķus ar saviem luksofora krustojumiem !

Normāla ceļu caurplūde kā reiz arī mazina visādus piesārņojumus un protams taupa laiku, ko var iztērēt vērtīgāk nekā sēžot štoperos vai aiz kāda velkoties !

650 19.jūnijs 2020 13:20
0 0 Atbildēt

O,jaa, shitas ir,nu tik buus un utttt.Politiski ietekmētie teju pacmitgadi "dalīja" tiesības uz jūrmalas autostrādes remontu.Kamēr beidzoot vienam palaimējās, aiz skaudības pat kovids pa vidu iejaucās. Saskaņā ar čaka ielas p-ieredzi, tak pēc gadiem trijiem kko vajadzētu atkārtot un/vai uzlabot.Tāteikt, nākamais jaunvilnis taču nāks un uttt.

Kurš diez "uzlabos" uļmanna g-ves zaļo Priekasētu,kurā ir jau kādi pārdesmit caurumi un kuras n-tie izļodzījumi un 2017g vētras izrautie fragmenti tur tā joprojām (zēlespļavēja traktorista žēlsirdīgi iesprausti) karājas? Prottams, nerunājot par 25g garumā zelēto un ļurināto pāri/barjerai kāpēju cauri/sētai līdēju ērtībām izveidotajiem caurumiem un pagājušgad sakarā ar dabisko sapūšanu daļēji novākto eoro-palešu kaudzi.Visi iespējamie priekšnieki un viņu aizmugurnieki tur ikdienā mauc garām uz dižjuuru savu dsu mazgāt,treknos vēderus un izpūtējus ļurinādami.Bat neviens neko neredz.Nav kam un nav par ko.Ok.

Par jūrmalas šosejas tapšanu varētu būt interesants info kopums- bet nee, "augstākie spēki" ir izkasījuši no gouogla visu iespējamo vēsturi ar kopā visiem viņu projektējušo svešzemju ienaidnieku potrahiem.Atlikušie foto ir saskaitāmi praktiski uz viena vidējā pirksta.Tieši tas pats par jelgavas šos un par jūrmalas apvedceļu,kur par sākotnējo joslu skaita plānojumu liecina vien daži lieki tilti (pussapuvuma stāvoklī).Sabiedrību izglītojošais Cietais ministrs jau pirms krietniem padsmit gadiem masu mēdītājos sevi reklamēja ar līdzīgām copī/peist idejām- arī tas praktiski viss ir no guglamapsa vēstures izkasīts...

Lūk tāds viens no vienīgajiem, pusgadsimtu vecs- nav izdzēsts acīmredzot tāpēc, ka kāda krievu fotoentuziasta personīgajā resursā atrodas, Paldies viņam :

650 19.jūnijs 2020 13:28
0 0 Atbildēt

ps- ko te pieminēja par mistiskajiem taisnajiem ceļagabaliem- tie rezerves aerodromi taču ir pilns tukuma rajons un arī talsu pusē tie ir.Ceļa fragments jelgava-eleja ir otrs garākais pilnīgi taisnais gabals mūsu teritorijā, garāks laikam ir tikai viens cits tālajā Latgalē.Līdz zināmam laikam pat elektrības stabi gar tiem bija tīšām novietoti pienācīgi tālu no brauktuves.

Pļurkt 19.jūnijs 2020 14:05
0 0 Atbildēt

Par jūrmalas šosejas tapšanu varētu būt interesants info kopums- bet nee, "augstākie spēki" ir izkasījuši...

________________

Tak nevis te bazūnē, bet paņem uz aizej pie Hamilkāra Sviķa ciemos (kamēr vēl dzīvs un kamēr pie pilna saprāta [pagājušā gada rudenī savām acīm redzēju]), papļāpā ar viņu kā tapa Latvijas lielceļi (Rīga - Jūrmala, - Sēnīte, - Ogre, Nīcgale - Daugavpils), palūko viņa ģimenes un darba albūmus, kaut ko noskanē (uz vietas)...

Lieta būs darīta! Vēl jau var apmeklēt ceļinieku muzeju (kaut kur tur Kurzemē bija), kuru diezgan ilgi vadīja tas pat H. Sviķis pēc aiziešanas pensijā no pamatdarba.

Kur problēma????

650 19.jūnijs 2020 14:56
0 0 Atbildēt

Uzdzer ūdeni, citādi vēl sazin kas var notikt! Runa ir par to, ka vēsture netiek cienīta un tā tīšām tiek slēpta un izdzēsta.Pieejama tikai personiski un īpašā izlases kārtībā un īpašās vietās un tikai no atlikušo aculiecinieku stāstiem.Iespējams ka esi kāds no viņiem, bet pastāsta vietā tev parastajā kārtībā interesē vien uzdrirsiens,uz ko principā man ir diezgan līdzīgas jūtas... Šodienas garāmgājējiem nekādas publiski plašpieejamas info nav teju vispār.Viss velk uz to, ka pirms pusgadsimta neviens neko derīgu nedarīja, kā tikai laizīja aizmuguri savam priekšāstāvošajam.Kam principā daļēji varētu piekrist- jo tieši tie toreizējie naskākie laizītājji tagad ir tie dižākie kliedzēji un noliedzēji.

Tev varbūt ir informācija, cik "dziļi" tie varonīgie tagadējie kovida būvnieki iejaucās šī te ceļa pamatkārtā? Ko tev tas izsaka, ka viņi līdz tai vispār pagājušgad reāli pat nebija aizrakušies! Gadījumā tas pusgadsimtu senais kultūrslānis laikam pārāk labs būs bijis, "pirmajā lasījumā" bail bija aiztikt.Polska autostrādes metrīgais betons lai paliek poļu paniem un poļu lohiem (kuri drošvien nākamos 600gadus par to atmaksās parādu).Gan jau trīsmiljardu futūrdižplānā tur uzbērs uzbērumu un/vai atbrauks pats ilonmasks un izraks bezmaksas tuneli zem un cauri miglas zonai.No lupatu autleta uzreiz varēs iedeportēties dzintāru plūdmalē.

Pļurkt 19.jūnijs 2020 17:32
0 0 Atbildēt

Dzērumu izguli!!!

Citādi ar saviem trīcošajiem pirksteļiem garām pauzēm un lielajiem burtiem pašauj!

650 20.jūnijs 2020 2:01
0 0 Atbildēt

-ā,jā,skaidrs,tad tāpēc tu savu to Literāro Pseidonīmu te vienmēr ar Lielo burtu raksti.

Pļurkt 20.jūnijs 2020 16:12
0 0 Atbildēt

Savu dzērumu jau izgulēji???

650 20.jūnijs 2020 17:31
0 0 Atbildēt

Ak tu assptrātītis tāds.Diena jau vakarā,bet neviens cits ar tevi neparunājas...

Zemesgramata 19.jūnijs 2020 13:40
1 0 Atbildēt

30 gadus nevar uztaisīt Rīgas un Bauskas apvedceļus. Ņemot vērā, ka LV cilvēku skaits samazinās (tas var palikt lielāks tikai uz ukraiņu, baltkrievu un sīriešu rēķina), tad īsti neredzu šim visam jēgu,kam to visu būvēs?Tāpat jau faktiski esam pilsētvalsts.

Turklāt ņemot vērā kā tiek muļļāts RB, nav zvanīts, ka EK vienkārši neapniks tā mūsu ņemšanās, atņems līdzfinansējumu un varēsim sūkāt līko.

WALA 19.jūnijs 2020 16:14
0 0 Atbildēt

Starp citu ja nekļūdos, tad Mārtiņš ir no Nākotnes, kādreiz vienā bērnudārzā tusejam... tā kā par lielo gaišo Nākotni viņš noteikti zina vairāk kā visi citi kopā ņemti. ;D

Krotow 19.jūnijs 2020 20:42
2 0 Atbildēt

Ja ceļus beigās tiešām pārveidos, 90% no tiem, kas te šobrīd lasa, šīs pārmaiņas vairs nepiedzīvos ;)

dubis 19.jūnijs 2020 22:41
0 0 Atbildēt

Te jau atkal klasika, tu kaut ko ņem, plāno, gatavojies - nafig, kam to visu, visi taču izmirs, nosprāgs, lidos, Hz ko vēl darīs. Tu neko nedari - pipec lohi, ceļi slikti, infrastruktūra nav utt.

Viens ir skaidrs, ja te(Latvijā) nekas nemainīsies uz labo pusi, tad tur kur esam arī paliksim. Bet kaut ko uzlabot un sakārtot ir pa spēkam tikai tam kuram ir sākotnēji jau sapnis, tad plāns un beigās arī realizācija.

Godīgi sakot, es labprāt dzīvotu tālāk no Rīgas, ja vien būtu iespēja saprātīgos laikos atbraukt uz darbu šeit, jo šobrīd pat lai no Mārupes aizspertos līdz Juglai īstajās stundās jāpavada vairāk laika un nervu, kā iespējams pēc 10-20 gadiem no Bauskas līdz Mārupei vai Juglai.

Skaidrs, ka sapņi ambiciozi, bet pirmās daļas realizācija iespējama pat visai drīz, tik vien kā infrastruktūra ap ceļiem jāpamaina jaunus bāņus pat nebūvējot. Par tālāko, lai Dievs un piķis stāv klāt, tad viss būs.

Volx 20.jūnijs 2020 23:11
0 0 Atbildēt

DDD Linkaitis jau nu točna tādus laikus nepiedzīvos

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 7

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti