DPD Latvija saņem pirmos elektroauto videi draudzīgākā autoparka izveidei 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 27.decembris 2020 12:33

Līdz ar sūtījumu apjoma pieaugumu, starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums DPD Latvija, būtiski palielinājis uzņēmuma kapacitāti svētku laikā.

Lai nodrošinātu augošo sūtījumu apjomu apstrādi un piegādi, DPD Latvija šogad veicis vērienīgas investīcijas tīkla infrastruktūras paplašināšanā un modernizācijā, bet uz svētku laiku piesaistījis papildus darbaspēku. Vienlaikus decembrī paplašināts arī uzņēmuma piegādes transportlīdzekļu autoparks ar videi draudzīgiem transporta risinājumiem. Sadarbībā ar Swedbank saņemti pirmie 12 pilnībā ar elektrību darbināmie Volkswagen e-Crafter. Kopumā DPD Latvija, investējot teju 3 miljonus eiro, plāno iegādāties vairāk nekā 40 videi draudzīgus spēkratus, tādējādi izveidojot videi draudzīgāko sūtījumu pārvadātāja autoparku Latvijā un nodrošinot emisiju neitrālu sūtījumu piegādi.

“Šis gads nozarē ir bijis izaicinājumiem bagāts – strauja e-komercijas attīstība mudinājusi sūtījumu piegādes uzņēmumus daudz ātrāk investēt attīstībā un dažādos inovatīvos risinājumos, lai nodrošinātu augošā pieprasījuma apjomus. Pēdējā mēneša laikā paku sūtījumu apjoms DPD Latvija tīklā audzis par 40%, bet sūtījumu apjoms, kas tiek piegādāts caur paku skapjiem audzis par 140%. Lai nodrošinātu operatīvu sūtījumu piegādi, DPD Latvija šogad investēja paku skapju tīkla paplašināšanā un sūtījumu šķirošanas iekārtu modernizācijā, svētku laikā papildus pieņemti vairāki desmiti jaunu darbinieku. Savukārt operatīvai un videi draudzīgai sūtījumu piegādes nodrošināšanai ir saņemti jauni elektroauto, kas šobrīd papildina DPD Latvija autoparku, bet tuvāko gadu laikā plānots pilnībā pāriet uz alternatīviem transporta risinājumiem. Tas ļaus mums efektīvāk plānot resursu pārdali un mazināt ietekmi uz apkārtējo vidi sūtījumu piegādes procesā, tādējādi kļūstot par videi draudzīgāko sūtījumu piegādes uzņēmumu Latvijā,” norāda DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Savukārt Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs Lauris Mencis uzsver, ka “Piegādes uzņēmumi šobrīd ir ieņēmuši būtisku lomu visā tirdzniecības jomā un Latvijas ekonomikā. Autotransporta nozare ir viena no tām, kas atstāj gana lielu ietekmi uz vidi kaitīgo izmešu jomā. Tāpēc uzņēmums, kas veic modernizāciju pēc atbildīgas un ilgtspējīgas darbības pamatprincipiem ieliek pamatus arī jaunam ilgtspējīga biznesa laikmetam. Mēs, kā ilgtspējīgs finansētājs, esam priecīgi sadarboties ar uzņēmumu, kas gatavs ieguldīt “zaļākā” nākotnē.”

Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners skaidro, ka: “Volkswagen misija ir nodrošināt elektromobilitāti un noteikt jaunus ilgtspējas standartus industrijā. Mēs esam gandarīti, ka DPD tic mūsu misijai un novērtē e-Crafter kvalitāti, kļūstot par Volkswagen komerctransporta lielāko klientu, iegādāto elektroauto daudzuma ziņā, Latvijā. DPD ir celmlauzis elektromobilitātes ienākšanai piegādes pakalpojumu sfērā Latvijā un rāda lieliskas prakses piemēru visai nozarei. Mēs lepojamies būt daļa no šī izaugsmes stāsta.”

Volkswagen e-Crafter ir pirmais pilnībā ar elektrību darbināms, CO2 bezemisiju Volkswagen komercauto, kas īpaši piemērots kurjeru, eksprespiegādes un sūtījumu piegādes, kā arī pasažieru pārvadājumu segmentam. Pateicoties tā energoefektivitātei, automobilis īpaši piemērots sūtījumu pārvadājumu veikšanai pilsētvidē. E-Crafter maksimālais ātrums ir 90 km/h, bet tāldarbība – līdz pat  115 kilometriem (WLTP)  ar vienu uzlādi. Modelis nokomplektēts ar 100 kW jeb 136 ZS elektromotoru, kas enerģiju gūst no akumulatora bloka, kurš izbūvēts zem auto grīdas. Izmantojot ātro uzlādi, automobiļa enerģijas krājumus līdz pat 80% iespējams atjaunot 45 minūšu laikā. Savukārt, ja tiek izmantota standarta uzlāde – ar 7,2 kW elektrisko jaudu – akumulators līdz 100% tiks uzlādēts 5,5 stundās.

 
Visi komentāri
 
spriidiic 27.decembris 2020 15:27
7 2 Atbildēt

Dārgi , ar mazu veiktspēju . Kopš kura brīža , ar akumulatoriem piebāztie , ir kļuvuši videi draudzīgi ?

aizejošais 28.decembris 2020 6:08
4 7 Atbildēt

kopš tā laika, kad homo sapiens ir sapratis, ka auto dzīves cikla laikā sadedzinātais benzīns vairs nekad nav otrreiz izmantojams, bet auto akumulatoros esošās sastāvdaļas - ir.

msh 28.decembris 2020 12:36
4 1 Atbildēt

Labi ka auto dzīves ciklā sadedzinātās ogles ir otrreiz izmantojamas...

imzz 29.decembris 2020 11:34
2 0 Atbildēt

jautājums tikai, cik resursu vajag, lai nodrošinātu otrreizējo izmantošanu. To parasti neviens nepiemin.

Filtrs 28.decembris 2020 10:31
5 1 Atbildēt

Pagaidām vienīgais bonus no šī auto ir tas, ka brīdī kad čaka iela uz kurstojuma uzzsāk strauju kustību, tad gājējiem nav jaelpo melnai dūmu mākonis. Citu bonusu laikakam, ka nav, tieši otrādi viss pārējais tam auto ir mīnuss - cena, noskrejiens, svars, pēc avārijas var aizdegties uzreiz vai pēc nedēļas vai mēneša (pilns nets ar tādiem gadījumiem).

Bet jāsaprot laikam, ka gadījumā, ja visa vācija sāks braukt ar elektroauto, tad arī mums nāksies braukt ar tiem, jo lietotu dīzeļu vairs nebūs.

Krotow 28.decembris 2020 13:33
1 2 Atbildēt

Vienīgais dīzelis būs msh un viņš ar to brauks tikai no mājas uz sakņu dārzu.

janka 28.decembris 2020 20:07
1 0 Atbildēt

msh nekad nebūs dīzelis, viņš tos ienīst kā sugu.

msh 29.decembris 2020 18:29
0 0 Atbildēt

Kā to ņem - viens man jau ir - 1.6 atmosfēra, priekškamernieks - stāv saskrūvēts kopā ar kvatras kārbu sētā zem plēves un gaida kad kāds to ieliks traktoriņā...

Krotow 28.decembris 2020 13:32
4 0 Atbildēt

115 km nobrauciens no 1 uzlādes šiem busiem ir galīgi nekāds. Ar visu to, ka it kā jābrauc +/-15 km rādiusā, kilometri pa dienu savācās. Un nedomāju ka DPD ir tik sadistiski ka saviem busiem ziemā aizliegs lietot apsildi un liks braukt ar aizsvīdušu priekšējo stiklu. Būtu vismaz 250-300 km no 1 uzlādes. Tad jau redzēs, kas viņiem tur sanāks. Cerams, tirgū ka parādoties jaunai bateriju tehnoloģijai, esošās mazbaterijas viņi varēs nomainīt uz kaut ko ietilpīgāku.

imzz 29.decembris 2020 11:46
0 0 Atbildēt

Nav uzrakstīts, kāda baterija, bet tā ir pavārga:

As a result, the e-Crafter uses the the same 35kW lithium ion battery as the e-Golf,The 100kW electric motor has also been repurposed from the e-Golf.

Resp e-Golfa agregātus ielikuši busā

HE 30.decembris 2020 15:52
0 0 Atbildēt

Mums te viens elektrobusa fans no Rīga- Daugavpils- Rīga atgriezās pēc divām dienām pārsalis kā prusaks

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti