Pētījums: Vairāk nekā 20% autovadītāju uz vasaras riepām pāriet maijā vai jūnijā 8

 

Foto: Publicitātes attēls

SIA Communications & Strategies | 4.jūnijs 2021 10:26

Piektā daļa autovadītāju (20%) ziemas riepas nomaina uz vasaras riepām tikai maijā, vēl 2% atzinuši, ka to dara jūnijā vai vēlāk, bet 10% tās nemaina vispār, lietojot ziemas riepas arī vasarā.

16% autovadītāju maina riepas tiklīdz tas ir atļauts (1. martā), savukārt, 52% to visbiežāk dara aprīlī, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Pētījums liecina, ka vīrieši (13%) ziemas riepas arī vasaras sezonā izvēlas biežāk nekā sievietes (5%), savukārt dāmas biežāk izmanto iespēju mainīt riepas tiklīdz tas ir iespējams – marta sākumā to parasti dara 20% sieviešu un 13% vīriešu.

Drošas braukšanas skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks norāda: “Joprojām liela daļa autovadītāju izvēlas arī vasarā turpināt braukt ar ziemas riepām, tādā veidā mēģinot ieekonomēt līdzekļus un nepirkt divus komplektus riepu – ziemai un vasarai. Šeit gan jāatceras, ka ziemas riepa no vasara riepas atšķiras ar gumijas sastāvu un to, kā šī gumija reaģē uz temperatūras maiņu.”

Analizējot autovadītāju paradumus dažādās vecuma grupās var secināt, ka riepu maiņu uz maiju vai pat jūniju visbiežāk atliek autovadītāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (28% - maijā, 4% - jūnijā), savukārt vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem maijā riepas maina vien 17%, bet jūnijā – 3%. Ziemas riepas arī vasarā biežāk izvēlas autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (12%), kā arī no 60 līdz 74 gadiem (12%).

Riepu maiņu uz maiju vai jūniju biežāk atliek latviešu valodā runājošie autovadītāji. Maijā to dara 23% latviešu valodā runājošie un 15% - krievu valodā. Savukārt jūnijā 2% latviešu valodā runājošie autovadītāji, bet krievu valodā runājošie respondenti norādīja, ka jūnijā riepas parasti nemaina.

Autovadītāju paradumi reģionālajā griezumā liecina, ka ziemas riepas arī vasaras sezonā visvairāk iecienījuši Vidzemes autovadītāji (17%), kam seko kurzemnieki – 13% un rīdzinieki – 10%. “Braucot ar ziemas riepām vasarā, tās pastiprināti dilst, ir sliktāka saķere, līdz ar to - nedrošāka braukšana, sliktāka vadāmība un ekstremālās situācijās arī nepietiekams bremzēšanas ceļš. Izvēloties vienas riepas visam gadam ieekonomēt īsti neizdosies, jo  nākamajā ziemā riepas nodilušas un vairs nebūs izmantojamas.  Ar radžotām riepām Latvijā vasarā braukt nedrīkst,” piebilst J.Vanks.

 “GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts maijā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
Freijers 4.jūnijs 2021 10:45
2 2 Atbildēt

Nesaprotu pētījuma jēgu....LV vasara ir ļoti īsa - reāli šogad siltie mēneši, ja nebūs silts septembris/oktobra sākums būs ~3, ātrumi uz ceļiem zemi, daudziem arī nav kur tās gumijas likt. Kādēļ ir jātērējās un jāpērk papildus riepu komplekts ar vai bez diskiem, ja var braukt tāpat. Labi, ja nu kāds ir šipu vai skandināvu mīksto gumiju cienītājs,var saprast, bet Eiropas M+S riepa ir relatīvi inversāla. Nevajag aizmirst arī to, ka tāpat kā visi "pakalpojumi" arī montētāju apetīte aug un nu jau reāli 20 par setu ar nobalansēšanu ir minimums, par 2x gadā nobalansēšanām jau sanāk budžeta riepa mazizmēra gumijām. ~20K gadā braucot ar vienām M+S var nobraukt divus gadus un tad ņemt jaunas.

Patisons 4.jūnijs 2021 15:18
2 3 Atbildēt

M+S ir derīgs Anglijā. Labās riepas pērk maz, lētākās gumijas sastāvs vidū ir mīksts un cietas ir malas. Viss ir saķerê, līdz ar to drošībā. Viena ziemas sezona ir braucama ar M+S, otra ir ar risku. Tikko viens paziņa izslidinājās ar ziemas riepām, bez sekām gan, teicās vairs tā nedarīs. Ar visu glabāšanu par gadu rēķins ir 70Eur. Aizbraukt uz laukiem padsmit eiro, kopumā nerentējas pašam ko darīt. Ja nestrādā, tad protams cita runa, katrs eiro citā svarā.

darklight 4.jūnijs 2021 12:33
3 0 Atbildēt

Un ja man ir ziemas riepas 4-5mm, kuras nākamajā ziemā vairs nelikšu, tad viņas nekādā gadījumā nedrīkst nokaut pa vasaru, bet jāizmet ārā?

GK1968 4.jūnijs 2021 13:02
1 1 Atbildēt

Tādas es tomēr vasarā deldētu līdz kādiem 3 mm, protams, vispirms patestētu uz bremzēšanu sausā un slapjā ceļā. Kompromiss starp drošību un ekoloģiju?

Te gan jāņem vērā, ka jebkurā brīdī atbildīgākiem braucieniem varu uzmest citus diskus ar vasaras riepām...

GK1968 4.jūnijs 2021 12:51
1 3 Atbildēt

Vasarās vai ziemās man patīk līkumus izbraukt iespējami raiti. Tāpēc uz diviem auto man ir pat 5,5 riepu (ar diskiem) komplektu. Diskus lietoju parastos, jo tie nav smagāki par lietajiem un nu jau ir tik retiem auto, ka izskatās savā ziņā ekskluzīvāk.

Krotow 5.jūnijs 2021 17:47
0 0 Atbildēt

Cik tad mūsu klimatā ir siltais laiks? Ja nav bieži un tālu jābrauc, riepu maiņu var mierīgi novilkt līdz maijam. Un ar ziemas riepu, kam protektors ziemai vairs neder, var mierīgi nobraukt līdz nākamajai ziemai.

imzz 5.jūnijs 2021 20:03
0 0 Atbildēt

Kad tad vēl lai pāriet ? Aprīlī bija sniegs, pat 25.04.

www.meteolapa.lv/galerijas/135...-aprila-sniegs

650 5.jūnijs 2021 22:29
0 0 Atbildēt

Pareizi ir, Lohiem vajg sajaukt galvu pēc iespējas pilnīgākā sviestā."Pētīt" kaut kādu meeeslu,.Tā vietā nekad nepaskaidrojot TO, kādas mēdz būt "ziemas" riepas .Ar kurām no tām varētu pretendēt izbraukt visu gadu un ar kurām būtu cilvēkus kategoriski jāatrunā no šāda passākuma.

Tieši ar tiem beidzamajos gados massveidā uzplaukušajiem beznosaukuma draņķiem ir vislielākās iespējas iebraukt auzās.Ja arī tās (iespējams)normāli uzvedas uz kādas viena veida virsmas, citādos apstākļos var pēkšņi izrādīties pilnīgi otrādi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti