Satiksmes ministrija: Kravas elektroauto uzlādes tīkla izveide uzreiz jāplāno atbilstoši ES prasībām 2035.gadā 9

 

Foto: Scania

Nozare.lv | 20.janvāris 2022 10:41

Sākot plānot kravas elektroauto uzlādes tīklu, Latvijā uzreiz būtu jāpielāgojas prasībām, kas Eiropas Savienībā (ES) būs no 2035.gada, trešdien domnīcā par elektrouzlādes infrastruktūras izveidi Latvijā gar Eiropas transporta tīkla TEN-T autoceļiem teica Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Satiksmes ministrijas ES lietu koordinācijas departmaneta direktore Elīna Šimiņa-Neverovska stāstīja, ka pašreiz ES plānots noteikt dalībvalstīm pienākumu par kravas transportlīdzekļu uzlādi un uzlādes parkiem, kas paredzēti specifiski tikai kravas transportlīdzekļiem. Prasības attiecināmas uz TEN-T pamata un visaptverošo tīklu, bet atšķirības ir prasību termiņos - pamata tīklam tas ir noteikts 2025.gads, bet visaptverošajam tīklam - 2030.gads. 

Pašreiz paredzēts, ka pamattīklu publiski pieejaime uzlādes parki jāizvieto ne vairāk kā 60 kilometru attālumā cits no cita. Līdz 2025.gada 31.decembrim katram uzlādes parkam jābūt ar vismaz 1400 kW kopējo uzlādes jaudu, un tajā jābūt vismaz vienai uzlādes stacijai ar 350 kW individuālo jaudu, bet līdz 2030.gada 31.decembrim katram uzlādes parkam jābūt ar vismaz 3500 kW kopējo uzlādes jaudu un tajā jābūt vismaz divām uzlādes stacijām ar 350 kW individuālo uzlādes jaudu. 

Savukārt TEN-T visaptverošo tīklu publiski pieejamie uzlādes parki jāizvieto ne vairāk kā 100 kilometru attālumā cits no cita. Turklāt tiem jāatbilst iepriekš minētajām prasībām attiecīgi no 2030. un 2035.gada. Tāpat paredzēts, ka līdz 2030.gada 31.decembrim katrā drošā stāvvietā jāizvieto vismaz viena kravas transportlīdzekļiem paredzēta uzlādes stacija ar vismaz 100 kW uzlādes jaudu. Tāpat īpašas prasības paredzētas pilsētu jeb urbānajiem mezgliem. 

Šimiņa-Neverovska uzsvēra, ka šādi noteikumi par kravas auto uzlādes vietām pilnīgi noteikti būs, bet diskusijas ir par to, kādā attālumā vienam no otra būs jāatrodas uzlādes parkiem un kādai būs jābūt jaudai. "Par to, ka šāda infrastruktūra būs jāveido, diskusiju nav," teica ministrijas pārstāve. 

Domnīcas vadītājs Vectirāns pauda, ka vispirms būs jāveic izpēte, kā labāk Latvijā šo tīklu attīstīt, bet, visticamāk, uzlādes parki tuvāk viens otram varētu būt centrālajā Latvijas teritorijā, bet tālāk - Latvijas vietās, kur ir mazāka kravas auto intensitāte. 

Viņš arī skaidroja, ka jāizpēta gan gar autoceļiem pieejamās elektroenerģijas jaudas, gan tas, kur ir gana lieli laukumi, lai tajos varētu izveidot stāvvietas ar uzlādes vietām. 

Uzklausot domnīcas dalībniekus un ekspertus, Vectirāns piekrita paustajam, ka kravas elektroauto uzlādes tīkls uzreiz būtu plānojams atbilstoši 2035.gada prasībām, lai pēc tam tas nebūtu atkārtoti jāpārveido.

 
Visi komentāri
 
Nu nu 20.janvāris 2022 13:07
3 0 Atbildēt

Varbūt tomēr ir vērts kraviniekiem un talsatiksmes autobusiem izveidot H2 uzpildes staciju tīklu.

To vares izmantot kaut tulit pārtaisos esošos dīzeļu darbam uz H2. Pēcāk degvielas šūnas mašīnās.

Un H2 ražot no lētās Hes elektrības (kur 1 kg H2 izmaksātu makx 1€) un tad izvadāt pa visu valsti vai pat baltijas valstīm.

Tiks nodrošināta enerģētikas neatkarība un attīstīta jauna nozare. Un stabili zināmas lētākas cenas nevis tas kas tagad notiek ar elektrību.

Bet elektrības cenas kā redzam elektroauto padara dārgāku ekspluatāciju par dīzeli, kurā ir iekļauta ļoti liela akcīze.

Papsis 20.janvāris 2022 13:21
2 0 Atbildēt

Vel noteikti tad vajag tajās veitās paredzēt ātrās elektroauto uzlādes stacijas, un ražot elektrību uz vietas ar degvielas šūnas tehnoloģiju.

www.greencarcongress.com/2022/01/20220120-gm.html

Un cena tad var būt 16centi un tur jau bus bizness.

Tātrikt atrisinātos divi vienā

imzz 20.janvāris 2022 14:58
1 0 Atbildēt

Nav tādas HES lētās elektrības vairs. Visu elektrību sajauc kopā un pērk biržā.

Pļacka 20.janvāris 2022 15:57
0 0 Atbildēt

Tipiska patērētāja domāšana, tālāk par savu rozeti neredz.

No Hes elektriba nemaz neaiziet lidz sadales tīkliem, bet uzreiz tiek novadīta tuvumā izveidotā H2 ražošanas kompleksā.

Tur birža nav vajadzīga, jo nelaiž tīklā.

imzz 20.janvāris 2022 19:52
3 0 Atbildēt

Ja ūdeņradi vispār būs vērts ražot, tad tikai ar nestabilajiem "atjaunīgās enerģijas" avotiem vēju un sauli, HESu enerģija ir pārāk vērtīga tieši stabilitātes dēļ, ja tīklu nestabilizēs ar HESiem, to nāksies darīt ar TECiem un pirkt papildus gāzi, vai arī pirkt enerģiju no ārvalstīm. Īsumā: ķepas nost no HESa , ražo ūdeņradi ar propelleri uz veselību :-/

Chupachups 20.janvāris 2022 20:11
0 1 Atbildēt

Sanāk ka gazprom dirslaizim būt ir izdevīgi?

Skaida 20.janvāris 2022 13:26
0 0 Atbildēt

Jā elektrības biržas cena nav prognozējama.

Labi ka 10 gadus atpakaļ paklausīju pārdevējus ka ar siltumsūkni būs pa maz, ka vajag arī granulu katlu tad arī pie -30 mājās būs silti.

Granulu pakas bija labi paputējušas pa šiem gadiem.

Tagad granulu katls lieti noder.

imzz 20.janvāris 2022 15:24
1 0 Atbildēt

Jāskatās, ko darīs ķīnieši. Totalitārismam ir tā priekšrocība, ka to nevar ietekmēt Grētas faniem līdzīgu mazizglītotu aktīvistu grupas izdarot spiedienu uz politiķiem, kā tas notiek Eiropā un ASV. Ķīniešiem ir ogles, bet nav nafta. Ogles ( monoksīda vai dioksīda veidā ) var konvertēt par metilspirtu reakcijā ar ūdeņradi. Metilspirts jau ir zināma sacīkšu auto degviela ar oktānskaitli 114.

Tādējādi ķīnieši varētu iztikt bez naftas un reizē pāriet uz "zaļāku" degvielu. Redzēs vai Ķīnā uzvarēs šī tehnoloģija, ( eksperimenti jau notiek, tos veic Geely, kurš tagad ir arī "Volvo cars" īpašnieks ) vai citas.

650 20.janvāris 2022 18:21
0 0 Atbildēt

Beidzamais laiks ieviest Apsildāmos Ceļus. Tā, lai nomettoties uz Ceļiem, izslēgtu jebkuru pārpratumu iespējas.Jā. lvceli.lv/#_brauksanas_apstakli_ziema

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti