Tallinā varētu aizliegt vecu automašīnu iebraukšanu pilsētas centrā 25

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.augusts 2022 13:39

Tallinas centrā varētu ieviest tīra gaisa zonu, aizliedzot par 20 gadiem vecāku automobiļu iebraukšanu Kesklinnas rajonā.

Tā pašvaldība veicinās siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas samazinājuma mērķus.

Zemu izmešu zona tiek ierosināta, gatavojot rajona jauno ģenerālplānu, Igaunijas sabiedriskajai raidsabiedrībai ERR sacīja Tallinas vicemēre Madle Lipusa.

Ierosinājums paredz atsevišķās centra teritorijās aizliegt iebraukt par 20 gadiem vecākām automašīnām, jo tās rada lielāku piesārņojumu. Lipusa paskaidroja, ka tādiem automobiļiem varētu noteikt iebraukšanas maksu centra zonā.

Tallina vēlas līdz 2030.gadam siltumnīcas efektu izraisošo gāzu izmešus samazināt par 30%. Automašīnu satiksmes ierobežojumi ir viens no veidiem šī mērķa sasniegšanai.

Pagaidām nav skaidrs, kurās Kesklinnas zonās varētu tādu aizliegumu noteikt un kā automašīnas pārbaudīs.

Tā ir ilgtermiņa plāna daļa, un plašākas diskusijas gaidāmas, kad būs izstrādāts detalizētāks plāns, piebilda vicemēre.

Piecos gados īstenojamā ģenerālplāna projektu plānots pabeigt pavasarī, kad tas tiks nodots sabiedriskajai apspriešanai.

Gaidāms, ka ģenerālplānā galvenā uzmanība tiks pievērsta gājēju un velosipēdu infrastruktūras uzlabošanai Kesklinnas rajonā.

Tāpat nozīmīga plāna daļa ir sabiedriskā transporta tīkla modernizēšana un sabiedriskās telpas uzlabošana.

Tallinas pašvaldība jau ir ierosinājusi pilsētas centrā atļauto braukšanas ātrumu samazināt līdz 40 kilometriem stundā.
 

 
Visi komentāri
 
Valdis Davainis 12.augusts 2022 13:54
5 10 Atbildēt

Šo varētu aizliegt arī Rīgā. Aiz dzelzceļa loka tikai elektroauto un velo, parējie lai vizinās apkārt.

Krotow 12.augusts 2022 15:04
4 0 Atbildēt

Piekritīšu pēc tam kad Rīgā izbūvēs Ziemeļu šķērsojumu un beidzot varēs centram normāli apbraukt apkārt.

Original Nja 12.augusts 2022 16:08
1 0 Atbildēt

Precīzi - centrā nebūtu ne tuvu tik milzīgas problēmas ar satiksmi (un, attiecīgi, izmešiem), ja būtu iespēja centru apbraukt ne pa Rīgas apvedceļu, kas ne laika, ne kilometru ziņā nesanāk ērtak kā kūļāties cauri centram

Dienvids 12.augusts 2022 17:49
0 0 Atbildēt

Dienvidu tilts jau nav apvedceļš, pa to var apbraukt centru un nav obligāti jākratās pāris 2 centra tiltiem.

Krotow 12.augusts 2022 18:37
3 1 Atbildēt

Tiem, kuri brauc no Imantas, Iļģuciema, Zolitūdes, Bolderājas un iebraucošajiem no Ventspils/Jūrmalas puses Dienvidu tilts jau ir pamatīgs līkums.

Nupipec 12.augusts 2022 20:18
1 0 Atbildēt

Tas auto tak nav uz muguras jānes)) Tas pats brauc!

Opis 15.augusts 2022 10:12
1 0 Atbildēt

Tu traks, vai, jo garāks ceļ, jo vairāk dūmgāzes!

Pļurkt 13.augusts 2022 17:54
0 2 Atbildēt

Mana māsīca (autoceļu un auto tiltu projektētājs), teica ka nekad mūžā pa to šķībo dienvidu tiltu nebrauks, lai tur vai kas!!!

core 13.augusts 2022 20:32
3 0 Atbildēt

Tas labi, jo vairāk nebrauks jo labāk tiem kas brauc.

es 12.augusts 2022 17:24
1 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu! Varētu banānus izbērt pa tiešo no vagona, lai veikalnieki brauc ar ķerrām pakaļ!

Staķis 15.augusts 2022 10:11
1 0 Atbildēt

Laba doma, mēs varētu izveidot dabas liegumu vai rezervātu Rīgas centrā un aizliegt vispār te kādam rādīties! Dabai ir jāļauj atjaunoties, pārāk ilgi cilvēki ir darījuši pāri dabai, izcirtuši kokus, nosusinājuši purvus un kaitējuši dabai.

ro 12.augusts 2022 14:07
2 2 Atbildēt

Diezgan absurda ideja

Krotow 12.augusts 2022 15:05
2 1 Atbildēt

Nav nemaz tik absurda. Kaut vai Rīgā darba dienas laikā nostaigā pa Brīvības ielu no Ministru kabineta līdz Dailes teātrim. Uzreiz sapratīsi, kamdēļ to vajag.

650 12.augusts 2022 15:24
2 0 Atbildēt

Vajadzētu aizliegt ne tikai ka iebraukt, arī ieiet.Vai (vismaz) noteikt ierobežotu (ieiešanās) ātrumu.Žēl, ka nevar noteikt ātrumu ar Mīnus zīmi.

ps.,- bet tu nostaigā (darba dienas vakarā) kājām no Graudu ielas līdz jaunOlainei, sapratīsi vēl jo Vairāk..

Kārlis 12.augusts 2022 16:08
3 1 Atbildēt

Svarīgs ir mašīnas tehniskais stāvoklis, nevis izgatavošanas gads!

es 12.augusts 2022 17:43
4 1 Atbildēt

Nevis stāvoklis, bet izmeši. Apskaties kāda izplūdes truba iekšpusē ir 20 gadīgam dīzelim ideālā stāvoklī un jaunam dīzelim ar Adblue, arī ideālā stāvoklī.

msh 12.augusts 2022 19:12
0 5 Atbildēt

Apskaties labāk kā darbojas 25 gadus vecs normālā stāvoklī esošs dīzelis un 10-15 gadus vecs normālā stāvoklī esošs dīzelis pēc tam kad tam neizbēgami ir amputēts kvēpu filtrs - pirmais kā jau normāls 25 gadus vecs dīzelis, lielā slodzē varbūt bik pakūp, otrais kūp un smird gandrīz visu laiku.

core 13.augusts 2022 12:53
2 0 Atbildēt

Kvēpu filtru parasti amputē tad, kad tas dīzelis jau vairs nav normālā stāvoklī, normālā stāvoklī esošam dīzelim arī pēc amputācijas tur nekas nekūp.

Pļurkt 13.augusts 2022 20:17
0 0 Atbildēt

Ka pat 70-to gadu dīzelim regulāri ļauj izdirsināties, tad i tas nekūpēs!!

Kūp no sēņošanas.

msh 12.augusts 2022 19:13
0 0 Atbildēt

Nevar saprast, par ko ir runa - piesārņojumu vai oglekļa dioksīdu? Ja par oglekļa dioksīdu tad vecie dīzeļi lai brauc...

imzz 13.augusts 2022 21:52
1 0 Atbildēt

"Tā pašvaldība veicinās siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas samazinājuma mērķus." Šīs muļķības gan nevajadzēja rakstīt, jo efekts uz klimatu būs mazāks nekā spļāviens jūrā.

HE 14.augusts 2022 7:33
1 0 Atbildēt

Tallinā lielākos izmešus pilsētas centrā rada prāmji , aizvāciet ostu prom no turienes,,,,

Pļurkt 14.augusts 2022 7:41
0 1 Atbildēt

Tā pašvaldība veicinās siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas samazinājuma mērķus.

===============

Jēziņ kas par tupumu!!!

CO2 izmešu daudzums ir no patērētās degvielas daudzuma, nevis no auto vecuma!!!

.... un degvielu auto patērē atkarībā no slodzes, nevis no maksimālās jaudas, dzinēja tilpuma vai tā vecuma!!

wons 14.augusts 2022 10:30
0 0 Atbildēt

Tad attiecīgi kādi izmeši, tāda uzlīme auto logā, līdzīgi, kā Vācijā.

Jūrmalnieks 15.augusts 2022 10:17
0 0 Atbildēt

Ko tad viņi darīs ar savu sabiedrisko transportu, aizliegs braukt ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-80: septiņas sēdvietas, hibrīdi un dīzeļi (+ FOTO)

Mazda nesen prezentēja savu pilnīgi jauno flagmani CX-80. Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 12

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 5

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti