Stellantis izstrādājis STLA Large platformu lielajiem BEV automobiļiem 2

 

Foto: Stellantis

iAuto | 23.janvāris 2024 11:12

Autobūves koncerns Stellantis prezentējis jauno STLA platformu, kas paredzēta uzņēmuma D un E segmenta elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Jaunais tehniskais risinājums ļaus inženieriem un dizaineriem pielāgot riteņu bāzi, kopējo garumu, kopējo platumu un augstumu, kā arī klīrensu, lai uz tās varētu radīt plašu elektrisko transportlīdzekļu klāstu, sākot ar parastajiem automobiļiem un beidzot ar SUV un apvidus automobiļiem.

Platforma atbalsta 400 un 800 voltu arhitektūru, nodrošinot atbilstošas baterijas uzlādi ar ātrumu līdz 4,5 kWh minūtē. Stellantis norāda, ka bija svarīgi atrast balansu starp sniedzamību un izmaksām, tādēļ sākotnēji akumulatoriem plānota enerģijas jauda no 85 līdz 118 kilovatstundām (kWh), gaitas rezervei sniedzoties līdz 800 km.  

Platforma izstrādāta tā, lai parādoties jaunā iespējām nākotnē, tās bez problēmām varētu iekļaut kopējā konstrukcijā. Ražotājs uzsver, ka STLA Large slēpj sevī lielu jaudas potenciālu, kas salīdzināms un var pārspēt Hellcat V8 iespējas, piebilstot, ka pirmās paaudzes piedziņas komponentiem ir jānodrošina paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 2 sekunžu diapazonā.

Sākotnēji STLA Large izmantos Dodge un Jeep automobiļiem ASV, nākamajā etapā pievienojot tādus zīmolus kā Alfa Romeo, Chrysler un Maserati.

No 2024. līdz 2026. gadam uz jaunās platformas taps astoņi transportlīdzekļi un viens no pirmajiem būs Jeep Wagoneer S, ko ieraudzīsim arī Eiropā.

 
Visi komentāri
 
650 23.janvāris 2024 21:57
0 0 Atbildēt

Šhite te (arī) prasītos kko izstrādāt. Kādu tādu platāku (plašāku) Plat-formu, tāteikt. Jā. www.la.lv/policija-brid...es-liela-bedre ..uz Jūrmalas šosejas, braucot no Rīgas Jūrmalas virzienā, pirms Lielupes tilta ir ... (kasturir?)

imzz 23.janvāris 2024 23:50
1 0 Atbildēt

Lielie elektroauto nekādā veidā  nav ekoloģiski un ekonomiski, jo baterijas svars vien pārsniedz pasažieru un bagāžas, t.i. derīgās kravas , svaru. Līdz ar to arī enerģija, kāda tiek patērēta baterijas pārvietošanai, pārsniedz to, kāda tiek tērēta derīgās kravas pārvietošanai. Te vēl jāpieskaita piekari, kam tas viss jāiztur kopā ar riepām un to  nolietojumu.

Un pie viena var pārreķināt arī daudzstāvu autostāvvietu pārsegumu izturības rezervi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zeekr gatavo 007 universālu; iespējams, tas dosies uz Eiropu

Ķīnas autobūves uzņēmums Zeekr strādā pie modeļa 007 universāla modifikācijas, kas varētu nonākt arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Sēlijas poligona attīstībā vēl daudz neskaidrību (+ VIDEO) 6

Latvija pirms diviem gadiem nolēma veidot jaunu militāro poligonu Sēlijā. Lai procesu paātrinātu, Saeima pirms gada pat pieņēma īpašu likumu. Lasīt vairāk

 

Mugen piedāvā jaunu tūninga komplektu Honda Civic Type R hečbekam 1

Mugen speciālisti izstrādājuši jaunu tūninga komplektu Honda Civic Type R hečbekam, padarot to ne tikai vizuāli agresīvāku, bet ievērojami uzlabojot arī tā braukšanas īpašības. Lasīt vairāk

 

Genesis uzsāk modernizētā GV70 pārdošanu

Dienvidkorejā uzsākta aprīlī pirmizrādi piedzīvojušā modernizētā GV70 pārdošana. Vietējā tirgū tā cena sākas no atzīmes 53,8 miljoni vonu, kas ir aptuveni 36 600 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti