Visi komentāri - Stellantis uzsāk ūdeņraža degvielas šūnu furgonu ražošanu

Stellantis uzsāk ūdeņraža degvielas šūnu furgonu ražošanu 14

 

Foto: Stellantis

iAuto | 31.janvāris 2024 4:32

Autobūves koncerns Stellantis uzsācis ūdeņraža degvielas šūnu komerctransportlīdzekļu ražošanu, iekļaujot šādus modeļus savu marku Citroën, Fiat, Opel/Vauxhall un Peugeot piedāvājumā.

Ar ūdeņraža degvielas šūnu furgonu ražošanu nodarbojas uzņēmums Stellantis Pro One, kas uzsācis vidējā izmēra furgoniņu un lielo venu Citroën ë-Jumpy un ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo un E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro un Movano, kā arī Peugeot E-Expert un E-Boxer ražošanu vairākās rūpnīcās Eiropā.

Ražotājs ziņo, ka vidējā izmēra saimes modeļi Citroën ë-Jumpy, Fiat E-Scudo un E-Ducato, Opel vai Vauxhall Vivaro Electric un Peugeot E-Expert spēs nobraukt līdz 400 kilometriem, degvielas uzpildei patērējot četras minūtes, savukārt lielākie Citroen Jumper, E-Ducato, Opel Movano Electric un Peugeot E-Boxer varēs veikt 500 kilometrus, ūdeņraža uzpildi paveicot piecu minūšu laikā.

Tādejādi Stellantis ūdeņraža degvielas šūnu furgonu skaits sasniedz astoņus modeļus. Jāpiebilst, ka starptautiskais autobūves koncerns ir pirmais ražotājs pasaulē, kas laiž tirgū šāda veida transportlīdzekļus.

 
Visi komentāri
 
BMW 31.janvāris 2024 8:57
0 0 Atbildēt

Gan jau būs arī līdzīga paskata Toyotam, no kuras nāks degvielas šūnu tehnoloģija!

Ļembasts 31.janvāris 2024 10:18
4 0 Atbildēt

Stellantis nopirka trešdaļu franču uzņēmuma Symbio, kas ražo degvielas šūnas, līdz ar to tur pat Toyota nestāv klāt.

Redz vietne - 

www.h2-view.com/story/stellan...05253.article/

Un ražošanas apjoms šiem degvielu šūnas furgoniem būs 5000 vienību gadā, nevis tāda masveida ražošana, bet tāds ekeperiments  ien sanāk.

www.h2-view.com/story/peugeot...mass-produced/

Ļembasts 31.janvāris 2024 10:24
3 0 Atbildēt

Un šis busiņš ar degvielas sūnu izmaksā 100 000€, ražotājs pieprasa no valatīm ap 30-40t € atbalstu

www.autocar.co.uk/car-news/tech...bustion-engine

Stellantis's fuel-cell vans currently cost more than €100,000 without subsidies, commercial vehicles boss Xavier Peugeot told Autocar recently.

Tavares said governments need to subsidise the purchase of fuel-cell vans at a rate of €30,000-40,000 per van for the next “three to five years” to bring the cost down to the level of battery-electric alternatives and stimulate the market.

imzz 31.janvāris 2024 11:22
0 0 Atbildēt

Subsīdijas jebkurā valstī ir nestabila lieta. Nākošai valdībai var naudu ievajadzēties kaut kam citam, un tā programmu neturpinās. Tad ražotājs būs ar seju peļķē, jo par reālo cenu produktu neviens nepirks.

Bet tajā rakstā ir cita interesanta lieta, proti, par ūdeņraža ICE dzinējiem. Kas to būtu domājis, sarežģītais iekšdedzes dzinējs iznāk lētāk par degvielas šūnu.

"Konsorcijs ar nosaukumu Hydrogen Engine Alliance, kurā ietilpst tādi uzņēmumi kā Daimler Truck, Claas, Isuzu, JCB, MAN un tādi piegādātāji kā Bosch, BorgWarner un Dana, ir izveidots, lai labāk atbalstītu ICE  virzienu ūdeņraža izmantošanā.

Ūdeņraža iekšdedzes dzinēji netiek uzskatīti par pilnīgi nulles emisijām, jo sadegšanas rezultātā rodas NOx, taču to var samazināt, izmantojot to pašu AdBlue apstrādi, ko izmanto dīzeļdzinējos.

Tie patērē vairāk degvielas nekā kurināmā elementu ekvivalenti, taču to ražošana ir daudz lētāka."

Uldis 31.janvāris 2024 12:21
0 0 Atbildēt

Ja RS arī prātīgāk domātu, tad viņi arī ņemtu tehniku ar ICE dzinējiem lētāk un zināma tehnoloģija, bet tai pat laikā attīrītu pilsētas autobusus no melnajiem dūmiem.

Sergejs 1.februāris 2024 10:22
0 0 Atbildēt

AdBlue ir sinonims vārdam "čakars"

Endijs 31.janvāris 2024 10:54
1 0 Atbildēt

Toyota ir solijis, ka viņu jaunais modelis, kas būs pieejams ap 2025.gadu maksāšot apmēram ta kā Toyota Camry Hybrid.

Šodien Toyota Camry Hybrid maksā apmerikā ap 29000$, pie mums ap 41000eur

BMW 31.janvāris 2024 11:15
0 0 Atbildēt

Amerikā cenas norāda bez PVN, eiropā gala cenu ar PVN. ;)

Tutis 31.janvāris 2024 15:34
0 0 Atbildēt

Eiropā arī vienmēr ir norādīta cena par 1Litru šampūna pat ja pērc 200gramus.

Krotow 31.janvāris 2024 11:58
1 1 Atbildēt

Nu nez. H2 auto nav lētāki par pilnībā elektriskajiem. Un čakars ar uzpildi pie mums ir par kārtu lielāks kā pilnībā elektriskajiem.

Valdis 31.janvāris 2024 13:47
2 0 Atbildēt

Autosports domā par H2.

Dakāra un Lemāna paziņoja ka būs H2 klases.

Bet rallijreids ExtremeE tiks pārveidots no elektroauto uz ūdeņraža no 2025.gada.

Tā kā laikam tomēr RS viena neveikamīgā uzpildes stacija, globālā mērogā tomēr netiek izskatīta kā problēma

ZZZZ 31.janvāris 2024 12:58
0 0 Atbildēt

A viņš neaizsals te? Vai viņš deg, ar sprādziena ātrumu? Kādas aplikācijas derēs?

darklight 31.janvāris 2024 22:07
0 0 Atbildēt

Pie -259 Celsija grādiem sasals. Un sprāgst kā traks.

Whitelamp 1.februāris 2024 10:00
7 0 Atbildēt

Visas degvielas vairak vai mazak ir degošas.

Nu tad jau piemini arī, ka LPG, CNG un arī benzīna masīnas ar pustukšu bāku.

LPG mašīnām patīk ļoti, ja ir bedre garāžā, tad tam LPG ir kur sakrāties, lai pec tam pie mazākās dzirksteles var aizdegties.

CNG savukārt patīk, sakrāties nevēdināmas garāžas grieztos, lai pie apgaismojuma ieslēgšanas tas arī var aizdegties.

Nu jn protams litijs arī mīl ssasildīties līdz tādam līmenim, ka aizdegas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti