Īlons Masks pieteicis jauno Tesla Roadster, kam jāierodas jau 2025. gadā. Automašīnai tiek solīti galvu reibinoši tehniskie rādītāji, tostarp 1000 kilometru sniedzamība un ieskrējiens līdz simtam teju kosmiskās raķetes ātrumā.
Jaunais Tesla Roadster ir viens no projektiem, kas kavējas jau ilgu laiku. Pirmās ziņas par to parādījās jau 2017.gadā, sekoja nosacīts klusums, bet tagad Masks nācis klajā ar jaunu paziņojumu un svaigākiem tehniskiem datiem.
Pirms septiņiem gadiem Masks stāstīja, ka jaunais Roadster līdz simtam ieskriesies 1,9 sekundēs, taču tagad viņš platformā X vēstījis, ka šāda ātruma sasniegšanai nevajadzēs pat sekundi. Masks uzkurinājis publiku paziņojot, ka otras tādas automašīnas vairs nebūs nekad, piemetinot, ka Roadster diez vai pat var saukt par automašīnu.
Zināms, ka Roadster top sadarbībā ar Maska kosmosa apgūšanas uzņēmumu Space X. Tas var nozīmēt, ka raķešu dzinēji joprojām būs pieejami kā papildaprīkojums, kā to plānoja 2019. gadā. Vēl tiek ziņots, ka Roadster tiks aprīkots ar 200 kWh akumulatoru, kas ļaus nobraukt līdz 1000 kilometriem, savukārt automašīnas cena būšot ap 200 000 dolāru robežās, pirmos Launch Edition eksemplārus piedāvājot par 250 000 dolāru.
Atgādināsim, ka Tesla Roadster kļuva par amerikāņu ražotāja pirmo modeli, ko kalifornieši no 2008. līdz 2012. gadam izlaida kopumā nepilnu 2500 eksemplāru skaitā.
Ja, ja muldēt vajag mazāk, nebūs tur nekādas sekundes pēc definīcijas ... tāpat kā Tesla nekad nav bijis līdz šim zem 2 sekundēm.
Šo gan nesaprotu: ieliec video, kurā redzams ka "saķīlēts" auto paātrinās zem 1s līdz 100km/h un stāsti ka nekas nebūs...
Ja Elons nebūtu uztaisījis nopērkamu "ielas" Teslu ar tādu paātrinājumu, kā dagad, EV vispār nebūtu izlīdis no krūmiem.
Ar ko var vēl var iekārdināt pircējus? Ne jau ar "dabas draudzīgumu".
Viģiks parāda kas ir nepieciešams lai tādu paātrinājumu panāktu - kartingam līdzīgs veidojums kuru, svara taupīšanas nolūkos, vada īsa un kaulaina meiča.
Abet par esošo Teslu paātrinājumu - tur vienkārši ir ASV īpatnība - ceļu satiksmes kontrole ir lai veicinātu drošību, nevis iekasētu, attiecīgi šiem ir ļoti izplatīts vaļasprieks kādu pie mums nevar atļauties, jo varētu ļoti viegli atbrīvoties no vadītāja apliecībām - ielas dragreiss. Teslas paātrinās labi nevis tāpēc ka ēvē, bet tāpēc ka dizaina mērķis ir tāds pats kā Dodge Hellcat, un saujiņai mašīnu pirms tam. Šī paša iemesla dēļ Tesla atļaujas pārdot mašīnas, kurām gan ir jaudīgi motori, bet piekare un bremzes tai jaudai neatbilst. Būtu labi ja beidzot ierubītu kādu brutālu "elektrības strēbēja" nodokli elektriskajām mašīnītēm kas uz simtu patērē vairāk par, teiksim, 15 kWh - tad beidzot parādītos progress praktiskos jautājumos, nevis tikai lielāki aķi un lielāki motori...
Piekrītu, nav ko braukt ar neekonomiskiem EV. 15kW/100km ir labs slieksnis - zem tā ir tikai Tesla M3 un Hyundai Ioniq 6 😝
ev-database.org/#sort:path~ty...aging:number=9
Pizģec, tas paātrinājums izskatās iespaidīgi...