Igaunijas parlaments trešdien trešajā un galīgajā lasījumā pieņēma likumu par transportlīdzekļu nodokļa ieviešanu.
Par to balsoja 57 deputāti, bet 28 deputāti bija pret.
Mehānisko transportlīdzekļu nodokļa likums paredz no nākamā gada Igaunijā ieviest nodokli, kas sastāv no divām daļām. Pirmo daļu katru gadu maksā mehāniskā transportlīdzekļa īpašnieks par ceļu satiksmes reģistrā reģistrēto transportlīdzekli. Nodokļa likme mehāniskajiem transportlīdzekļiem sastāvēs no pamatdaļas, kas būs atkarīga no ogļskābās gāzes izmešiem un bruto masas. Otrā daļa būs mehānisko transportlīdzekļu reģistrācijas nodeva, ko maksās, reģistrējot vieglos automobiļus un mikroautobusus autoceļu satiksmes reģistrā.
Jaunā nodokļa mērķis ir mudināt cilvēkus, iegādājoties jaunu automašīnu, izvēlēties videi draudzīgāku variantu, kā arī veicināt vecāku transportlīdzekļu izmantošanu, pirms to lietderīgās lietošanas laiks ir beidzies. Nodoklis par vieglajiem automobiļiem un mikroautobusiem samazināsies, transportlīdzeklim novecojot. Salīdzinot ar pašreizējām cenām, nodoklis palielinās automašīnu iegādes un ekspluatācijas izmaksas par 5-15 %.
Saskaņā ar likumu no mehānisko transportlīdzekļu nodokļa un reģistrācijas nodevas maksāšanas tiks atbrīvoti speciālie transportlīdzekļi, transportlīdzekļi, kas paredzēti lietošanai cilvēkiem ar invaliditāti, un ārvalstu pārstāvniecību transportlīdzekļi saskaņā ar starptautiskiem līgumiem.
Videi draudzīgas ir pastalas, kas pēc lietāšanas sadalās un nekas pāri nepaliek. Kā jebkādu auto var saukt par videi DRAUDZĪGU? Tas ir idiotisms vai spekulācija.
Neviens cilvēks kā tāds nav videi draudzīgs. Jo katram vajag ēst, dzert, elpot. čurāt ,kakāt. Arī pēdējam nabagam. Līdz ar to vajag: ūdens attīrīšanas iekārtas, degvielu, minerālmēslus un enerģiju pārtikas ražošanai, notekūdeņu attīrīšanas iekārtas (enerģija ), apkuri ziemā (daba, t.i malka vai citāda enerģija ).
Padzeries no strauta, kāpēc tev jābūvē attīrīšanas iekārtas un jādzen ūdens uz padsmito stāvu?
Tas darbojas pie maza cilvēku skaita. Pie visa vainīgi mākslīgie mēsli. Izrādāas cilvēku skaits pasaulē tieši proporcionāls saražotā mēslojuma tonnāžai. Kad vajadzēja iztikt tikai ar lopu mēsliem, nu tad cilvēks vēl bija videi nekaitīgs.
Nu tas jau skaidrs - čem boļše naroda, tem meņše kisloroda. Kā izskatījās 19.gs. otras puses-beigu lielpilsētas ar kūpošajām manufaktūrām un strādnieku rajoniem? Aha, mēs tur negribētu dzīvot.