Toyota pastāsta par jauno četru cilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi, atklājot, ka saimē ietilpst trīs dažādi dzinēji ar 1,5, 2,0 un 2,5 litru darba tilpumu, ko vēlāk varēs sastapt arī Subaru un Mazda automobiļos.
Toyota izpilddirektors Akio Tojoda jau iepriekš norādījis, ka netic pilnīgai bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) uzvarai, uzskatot, ka šo transportlīdzekļu īpatsvars vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus. Toyota vadītājs neuzskata, ka problēma ir iekšdedzes dzinējs, bet gan tikai ogleklis, kas nonāk atmosfērā kā CO₂, sadedzinot fosilo kurināmo.
Tieši tādēļ Toyota izvēlējusies savu stratēģiju, tostarp nežēlojot līdzekļus arī iekšdedzes motoru pilnveidošanai un uzlabošanai. Ar Subaru un Mazda kopā izstrādātā jaunajā četrcilindru iekšdedzes motoru saimē ir 2,5 litru atmosfēriskais agregāts un divi dzinēji ar turbokompresoriem, kam vēlāk pievienosies 1,5 litru benzīna dzinēja atmosfēriskā versija.
Līdztekus parastajām fosilajām degvielām šos dzinējus varēs darbināt arī ar CO2 neitrālu degvielu, piemēram, šķidro ūdeņradi, sintētisko degvielu un biodegvielu.
Tiek ziņots, ka jaunie dzinēji salīdzinājumā ar pašlaik ražotajiem iekšdedzes motoriem būs par aptuveni 10% vieglāki un aizņems mazāk vietas automašīnas konstrukcijā, tajā pašā laikā uzrādot lielāku jaudas atdevi un efektivitāti. Konkrēti veiktspējas dati un patēriņa rādītāji sekos vēlāk, jo dzinēju paaudze vēl ir izstrādes fāzē, tomēr Toyota jau sola, ka jaunie agregāti būs piemēroti arī modernāko transportlīdzekļu koncepcijās ar ļoti plakanu, aerodinamisku priekšpusi tā plakanas konstrukcijas dēļ.
Jaudīgākais no saimes agregātiem būs divlitru turbodzinējs, kuram būtu ne tikai ievērojami lielāka jauda nekā līdzšinējam 2,4 litru turbo benzīna dzinējam, bet arī līdz pat 30 procentiem augstāka efektivitāte.
Kā norāda Toyota, visi iekšdedzes dzinēji ir tikuši un tiek izstrādāti integrēšanai dažādās hibrīdsistēmās. Tajā pašā laikā Toyota sadarbojas ar Japānas naftas kompāniju Idemitsu Kosan un citiem lieliem rūpniecības uzņēmumiem, tajā skaitā Mitsubishi, lai izveidotu CO2 neitrālu degvielas piegādes ķēdi.
Toyota vadītājs norāda, ka jaunās paaudzes iekšdedzes motoru izstrādē uzņēmums sadarbojas ar Mazda un Subaru, kas no savas puses, turpina darbu arī pie savu tradicionālo hibrīdbokserdzinēju (Subaru) un Wankel dzinēju tālākās uzlabošanas un attīstības.
Kaut kas man liek domāt, ka viņiem izdosies.