Toyota pastāsta par jauno četrcilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi - iAuto

Toyota pastāsta par jauno četrcilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 1.jūlijs 2024 15:15

Toyota pastāsta par jauno četru cilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi, atklājot, ka saimē ietilpst trīs dažādi dzinēji ar 1,5, 2,0 un 2,5 litru darba tilpumu, ko vēlāk varēs sastapt arī Subaru un Mazda automobiļos.

Toyota izpilddirektors Akio Tojoda jau iepriekš norādījis, ka netic pilnīgai bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) uzvarai, uzskatot, ka šo transportlīdzekļu īpatsvars vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus. Toyota vadītājs neuzskata, ka problēma ir iekšdedzes dzinējs, bet gan tikai ogleklis, kas nonāk atmosfērā kā CO₂, sadedzinot fosilo kurināmo.

Tieši tādēļ Toyota izvēlējusies savu stratēģiju, tostarp nežēlojot līdzekļus arī iekšdedzes motoru pilnveidošanai un uzlabošanai. Ar Subaru un Mazda kopā izstrādātā jaunajā četrcilindru iekšdedzes motoru saimē ir 2,5 litru atmosfēriskais agregāts un divi dzinēji ar turbokompresoriem, kam vēlāk pievienosies 1,5 litru benzīna dzinēja atmosfēriskā versija.

Līdztekus parastajām fosilajām degvielām šos dzinējus varēs darbināt arī ar CO2 neitrālu degvielu, piemēram, šķidro ūdeņradi, sintētisko degvielu un biodegvielu.

Tiek ziņots, ka jaunie dzinēji salīdzinājumā ar pašlaik ražotajiem iekšdedzes motoriem būs par aptuveni 10% vieglāki un aizņems mazāk vietas automašīnas konstrukcijā, tajā pašā laikā uzrādot lielāku jaudas atdevi un efektivitāti. Konkrēti veiktspējas dati un patēriņa rādītāji sekos vēlāk, jo dzinēju paaudze vēl ir izstrādes fāzē, tomēr Toyota jau sola, ka jaunie agregāti būs piemēroti arī modernāko transportlīdzekļu koncepcijās ar ļoti plakanu, aerodinamisku priekšpusi tā plakanas konstrukcijas dēļ.

Jaudīgākais no saimes agregātiem būs divlitru turbodzinējs, kuram būtu ne tikai ievērojami lielāka jauda nekā līdzšinējam 2,4 litru turbo benzīna dzinējam, bet arī līdz pat 30 procentiem augstāka efektivitāte.

Kā norāda Toyota, visi iekšdedzes dzinēji ir tikuši un tiek izstrādāti integrēšanai dažādās hibrīdsistēmās. Tajā pašā laikā Toyota sadarbojas ar Japānas naftas kompāniju Idemitsu Kosan un citiem lieliem rūpniecības uzņēmumiem, tajā skaitā Mitsubishi, lai izveidotu CO2 neitrālu degvielas piegādes ķēdi.

Toyota vadītājs norāda, ka jaunās paaudzes iekšdedzes motoru izstrādē uzņēmums sadarbojas ar Mazda un Subaru, kas no savas puses, turpina darbu arī pie savu tradicionālo  hibrīdbokserdzinēju (Subaru) un Wankel dzinēju tālākās uzlabošanas un attīstības.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Miķelīcs 2.jūlijs 2024 9:35
12 2 Atbildēt

Kaut kas man liek domāt, ka viņiem izdosies.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijā apstājas simtiem Porsche: kas noticis?

Krievijā liels skaits Porsche automobiļu īpašnieku pēdējo nedēļu laikā saskārušies ar dīvainu problēmu – automašīnu vairs nevar iedarbināt. Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro nav arguments - visi Bugatti Tourbillon jau pārdoti 6

Neraugoties uz cenu, kas bez PVN sasniedz gandrīz 4 miljonus eiro, visi Bugatti Tourbillon eksemplāri jau ir rezervēti un brīvā pārdošanā vairs nav pieejami. Lasīt vairāk

 

Vācijā nodota ekspluatācijā 3,4 miljardus eiro vērta pretraķešu aizsardzības sistēma 4

Pieaugot Krievijas draudiem, Vācijā trešdien nodota ekspluatācijā apmēram četrus miljardus ASV dolāru (3,4 miljardi eiro) vērtā pretraķešu aizsardzības sistēmas pirmā kārta. Lasīt vairāk

 

Norvēģija atkal ar jaunu rekordu elektroautomobiļu reģistrācijās 19

Novembrī Norvēģijā tika reģistrēti 19 427 jauni elektroautomobiļi salīdzinot ar tikai dažiem simtiem automašīnu, kuras bija bez elektriskās spēka iekārtas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti