Tesla vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka pateicoties jaunākajām tehnoloģijām, elektriskais vilcējs Tesla Semi ar vienu uzlādi spēs aizbraukt tālāk nekā tika solīts iepriekš.
Jaunākajā intervijā Īlons Masks atklājis, ka Tesla Semi kravas auto bez papildu uzlādes spēs nobraukt 621 jūdzi, kas ir gandrīz 1000 km – ne mazāk kā septembrī prezentētais Mercedes-Benz GenH2 ar degvielas šūnu elementiem.
Iepriekš Tesla minēja citus datus. Semi prototipa pirmizrādē 2017. gadā Masks sacīja, ka sērijveida kravas automašīnas bāzes versijas darbības rādiuss būs 300 jūdzes (483 km), bet dārgākā tālsatiksmes versija spēs nobraukt 500 jūdzes (805 km). Toreiz tika nosauktas arī provizoriskās cenas - attiecīgi 150 000 un 180 000 dolāru.
Tagad Masks paziņojis par elektriskā vilcēja gaitas rezerves palielināšanu. Pēc viņa teiktā, Semi testu laikā inženieri nonākuši pie secinājuma, ka to var panākt vēl pirms modeļa laišanas tirgū. “Manuprāt, 500 kilometru robeža ir visai reālistiski sasniedzama, pat ja Semi velk 40 tonnu smagu kravu.”
Masks apsolījis, ka tālsatiksmes versijas gaitas rezerve tiks palielināta līdz 800 un pat 1000 kilometriem.
Paredzams, ka Tesla Semi tiks aprīkots ar četriem elektromotoriem un autopilota sistēmu. No vietas līdz 100 kilometriem stundā kravas automašīna var paātrināties piecās sekundēs, bet ar 40 tonnu smagu piekabi - 20 sekundēs.
Ražošanas starts sākotnēji bija plānots 2019.gadā, vēlāk to pārcēla uz 2020.gadu, bet pēc tam – vēl par gadu.
Interesanti, ka pirms dažām dienām Īlons Masks paziņoja par uzlabojumiem flagmaņa Model S Long Range Plus versijai – turpmāk šis modelis bez papildu uzlādes spēs aizbraukt 658 km.
Atgādināsim, ka 2020.gada sākumā Model S Long Range Plus versijas gaitas rezerve tika palielināta līdz 630 km.
Nu nez izpētot daudz ko, ko par Tesla baterijām runā, man ir iespaids ka lai arī kvalitātes dēļ būs uzlabojumi, tomēr 1000km sasniedzamība ir liels bulšits. Īpāsi man patīk ka tauta apgalvo ka Tesal baterijām ir kādas priekšrocības dzesēšanas ziņā pret citiem ražotājiem ... atļaušos par to pasmīnēt ...
Uzlabota dzesēšana palīdz samazināt nolietojumu, bet attālumu tas neuzlabo tas tiesa.
Viņi izmanto jaunos akumulatorus, kuri ir resnāki.
Apskaties, kā viņi nomodernizēja model S, ar savu versiju - Plaid.
Tas var nobraukt 502 jūdzes ( 807 km). Atšķirībā no viskrutākās model S versijas - +29,3%
Tā, ka mani nepārsteidz un esmu gatavs šai informācijai noticēt.
Drīz parādīsies model 3 ar +30% lielaku rezervi. Tikai pagaidām tesla nevar saražot pietiekoši daudz akumulatorus.
Un kas no tā ka resnaki akumlatori, kādas tiefi priekšrocības tajos saredzi ? To nepalika vairāk kā iepriekš, mazliet pieauga to enerģētiskā ietilpība un samazinājās kopējais svars uz tā rēķina ka mazāk materiāla ārējam aizsargapvalkam vajag. Dzesēšana tā pati pēc būtības, kur katrai šūnai pieskaras knapi 1/3 no virsmas laukuma.
Kā jau teicu kvalitatīvākas "šūnas" ir tās kas dod bonusus, jo iespējams ka tas mazak silst, tadēļ bačas var taisīt "resnākas" , tās nav tik traki jādzesē ka otras paaudzes bačas, un iespejams ka arī mazāk baču "atslēdzas" no katra bloka, kas attiecīgi neliek iestrādāt lielāku rezervi visā akumlatorā, nu jeb pilnigak izmantot visu bloku. Bet pašās Tesla baterijās nav neka tāda revolucionara, kas spētu tos viņu kraviniekus aizdzīt 1000 km pie tāda paša izmera bateriju pakas. T.i. ja tiek veikts paša auto redisign, un taja iestumj tīri fiziski lielāku bateriju, tad neredzu problēmu ari tiem 1000km, tik apšaubu ka tā kāfs taisās darit ;)