Velosipēds ir lielisks sabiedrotais, kas var atvieglot nokļūšanu darbā, skolā, kā arī pavērt jaunas aktīvās atpūtas un ceļošanas iespējas, taču Valsts policija atgādina, ka ir jāņem vērā virkne noteikumu, kas attiecas uz ikvienu satiksmes dalībnieku, tāpat jārespektē noteiktas drošības prasības, kas attiecas tieši uz velobraucējiem.
Šogad vairākos ceļu satiksmes negadījumos Vidzemes reģionā cietuši velosipēda vadītāji, tajā skaitā arī bērni. Valsts policija aicina velosipēdistus būt ļoti uzmanīgiem un parūpēties par savu drošību piedaloties ceļu satiksmē. Šā gada astoņos mēnešos fiksēti 47 ceļu satiksmes negadījumi, kuros kopā cietuši 30 velosipēdisti, no tiem viegli cietuši 23 velosipēdu vadītāji, smagi cietuši 7 velosipēdu vadītāji. Negadījumos bojā gājis viens velosipēda vadītājs. Jāuzsver, ka augustā vien jau notikuši 10 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti. Tajos kopumā cietuši 5 riteņbraucēji. Savukārt pērnā gada astoņos mēnešos fiksēti 64 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 49 velosipēdisti, no tiem 17 velosipēdisti negadījumu rezultātā guvuši smagas traumas, bet bojā gājis 1 velosipēda vadītājs.
Policija atgādina svarīgākās prasības, kuras riteņbraucējiem ir jāievēro, braucot ar riteni:
Velosipēdam vienmēr ir jābūt tehniskā kārtībā - Ik reizi pirms došanās ceļā vajadzētu pārliecināties par bremžu darbību un par braukšanai atbilstošu gaisa spiedienu riepās;
Ieteicams, lai mugurā būtu spilgtas krāsas apģērbs ar atstarojošiem elementiem;
Bērniem obligāti jālieto aizsargķivere, tai jābūt aizsprādzētai;
Vietās, kur nav izveidota īpaša veloinfrastruktūra, velosipēdistiem jābrauc pa ielu vienā rindā un iespējami tuvāk brauktuves labajai malai; Pa ietvi ar velosipēdu drīkst braukt bērni līdz 12 gadu vecumam un viņus pavadošās personas. Taču arī jebkurš cits velobraucējs, ja uz ceļa nejūtas droši, piemēram, intensīvā satiksmē vai sliktos laika apstākļos, drīkst braukt pa ietvi. Tikai jāpatur prātā, ka pa ietvi pārvietojas arī gājēji, tas nozīmē, ka velobraucējiem jārespektē kājāmgājēji un viņu drošība.
Braucot tumsā vai citos nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam jāieslēdz lukturi – priekšā jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanam. Noteikumi paredz, ka velosipēdam jābūt aprīkotam arī ar atstarotājiem.
Neskatoties uz to, ka 2019.gada astoņos mēnešos cietušo velosipēdistu skaits ir samazinājies, tomēr joprojām tas ir salīdzinoši liels. Atskaites periodā tikuši reģistrēti vairāki ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši bērni, tāpēc Valsts policija sākoties jaunajam mācību gadam aicina vecākus pārrunāt ar bērniem velo drošības jautājumus, atkārtot ceļu satiksmes noteikumu prasības, lai ceļš uz skolu būtu drošs un bez nepatīkamiem pārsteigumiem.
Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas priekšnieks Jānis Lūks uzsver “Kā ik gadu ar bažām gaidām tumšā laika iestāšanos, jo kā rāda pieredze velosipēdu vadītāji, neskatoties uz to, ka ceļu satiksmes noteikumos ir noteikts obligāts pienākumus, ļoti kūtri izmanto atstarojošās vestes. Ik gadu Valsts policija plānotu reidu laikā mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā velosipēdu vadītājiem izdala vairākus simtus atstarojošās vestes, tomēr situācija ar to izmantošanu būtiski neuzlabojās. Arī šajā sezonā Valsts policija turpinās veikt aktivitātes, kuru laikā atgādinās ceļu satiksmes noteikumu prasībās, iespēju robežās dalīs atstarojošās vestes, tomēr būtu vēlams, lai arī paši velosipēdisti jau savlaicīgi padomā par savu drošību!”
(c)..Braucot tumsā vai citos nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam jāieslēdz lukturi – priekšā jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanam. Noteikumi paredz, ka velosipēdam jābūt aprīkotam arī ar atstarotājiem...
Kad diez šī uzruna aizies līdz tiem "sportistiem", kuri masveidā braukā vispār bez jebkādiem gaismas avotiem un pat bez atstarotājiem? Viņiem ir tikai pliks rāmis un divi riteņi- nav ne gaismekļu, ne pat dubļubleķu, pie kā tos stiprināt. Kad vienureiz tiks oficiāli aizliegta kustība pa brauktuvi ar šiem te neaprīkotajiem?
Kad vienureiz kāds no viņiem tiks "bargi" sodīts par acīmredzamu mēģinājumu sabojāt dzīvi kādam citam/godīgam braucējam, kurš tumsā nespētu laicīgi saredzēt nesaredzamo ?? Kad uzraugošās iestādes izbeigs tukšo muldēšanu un atrakstīšanos, sākot veikt reālas darbības, lai atgūtu šobrīd totāli zaudēto sabiedrības uzticību?
ps- kāds ir "sods" (vai vismaz kāds uzraugošās iestādes pārstāvja gļēvi izlocīgi ļumīgs komentārs..) par šo : www.instagram.com/p/B10-ZCEg2ef/
-vai (varbūt..) vismaz pats nozieguma izdarīšanas ierocis ir konfiscēts un personas garīgi/medicīniskā x-pertīze noteikta? Jeb atgriežamies 90-jos, kad sabiedrībai noteikts sēdēt kaktā turēt muit un baidīties no visuresošajiem bandītiem?
Tas kadrs kas dauza satiksmes autobusi izcili demonstrē velo kultūru latvijā!
Šis vairs nav svarīgi kurš kam ko dauza- svarigi ir TAS, ka beidzamajā laikā NAV policijas komentāru par šiem te bandītiskajiem paštiesas gadījumiem.Apzināti, acīmredzot, tīšām- lai veicinātu mūsos baiļu un nenoteiktības sajūtu.Tiesībsargi izliekas šo tendenci neredzam.Pa purnu tagad var dabūt jebkurš un jebkur- ieskaitot gan autobusa vadītājus gan pašus riteņbraucējus.Atkarībā no situācijas- stiprākais uzvar.Cerams, ka nākamreiz šis varonis izsitīs stiklu un zobus kādas "sabiedŗibā redzamas" P-ersonas meitai vai vedeklai.Vai paņems aiz kājas kādu viņai piekritīgo neapdomību pieļavušos pusaudzi un iemetīs viņu garābraucošā trolejbusa logā.Sliktais nāks vienmēr no abām pusēm,tā ka gaidām tik nākošo precedentu.
Piemirsi ka tiem arī bremžu nav ne tikai dubļusargu un atstarotāju.