Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ar elektriskajiem skrejriteņiem plāno atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma 6

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 10.septembris 2019 14:50

Normatīvajā regulējumā par elektrisko skrejriteņu lietošanu plāno ar tiem atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma, šodien vienojās Satiksmes ministrijas (SM) Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas eksperti.

Domnīcā šodien eksperti sprieda par elektriskajiem skrejriteņiem satiksmē un grozījumus normatīvajos aktos, kas regulētu elektrisko skrejriteņu vietu ceļu satiksmē. 

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka precīza uzskaite par negadījumiem, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, sākta veikt tikai šogad. Ieskicējot situāciju, viņš skaidroja, ka pērn tika konstatēti pieci līdz seši negadījumi, bet šogad tikai augustā jau 21 negadījums.

"Pašreizējā regulējumā nav nekādi rāmji, cilvēki uzskata, ka tas ir izklaides pārvietošanās līdzeklis, tāpēc ar to var pārvietoties alkohola vai citu apreibinošo vielu iespaidā," teica Krapsis, piebilstot, ka gājējs pēc būtības ir iespiests stūrī un viņam nav kur pārvietoties.

Apspriežot dažādus priekšlikumus eksperti vienojās, ka ar elektrisko skrejriteni ceļu satiksmē drīkstēs pārvietoties no 14 gadu vecuma, tomēr pieļāva diskusiju par elektrisko skrejriteņu lietošanu no 12 gadu vecuma pieaugušā uzraudzībā. 

SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidroja, ka, ņemot vērā paātrinājuma un masas attiecību, kas ir pārāk nevienlīdzīga, jaunākiem bērniem nevar atļaut pārvietoties ar šiem transportlīdzekļiem. 

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris teica, ka elektriskais skrejritenisnav precīzi kā velosipēds, jo abām rokām jābūt uz stūres, tāpēc nevar parādīt pagriezienu, turklāt nevar tik vienkārši kā braucot ar velosipēdu paskatīties pār plecu. Dēļ tā viņš rosināja primāri par pārvietošanās vietu elektriskajiem skrejriteņiem noteikt veloinfrastruktūru, ļaut pārvietoties arī pa ietvi ar pienākumu samazināt ātrumu gājēju tuvumā. Turklāt izņēmuma gadījumos atļauts pārvietoties arī pa brauktuvi, tomēr tikai pa labo malu. 

Eksperti piekrita šim ieteikumam, vienojoties, ka vēl tiks diskutēts par to, kurās vietās tiks atļauts ar elektriskoskrejriteni pārvietoties pa brauktuvi.

Līdzīgi kā pārvietojoties ar velosipēdu ķiveres lietošana būs ieteicama. 

Sēdes noslēgumā visi iesaistīti vienojās, ka ar elektrisko skrejriteni drīkstēs pārvietoties no 14 gadu vecuma, braucamajam obligāti jābūt aprīkotam ar lukturiem, ar to tiks aizliegts vest pasažierus vai kravu. Tika nolemts, ka vēl jādiskutē par prasību noteikt obligātu civiltiesisko apdrošināšanu šiem transportlīdzekļiem. Savukārt sodi tiks noteikti tādi paši kā velosipēdistiem. 

Normatīvajā regulējumā iecerēts noteikt deleģējumu pašvaldībām paredzēt vietas, kurās ar elektrisko skrejritenipārvietoties nedrīkst vai tieši otrādi - drīkst.

Vectirāns sēdes noslēgumā teica, ka tagad SM kopā ar Valsts policiju un CSDD sagatavos priekšlikumus likuma grozījumiem un Ceļu satiksmes noteikumiem, kurus virzīs izskatīšanai valdībā un Saeimā. 

 
Visi komentāri
 
reku 10.septembris 2019 20:48
3 2 Atbildēt

Tas labi vismaz viens lēmums pareizs no 14 gadu.Un vajadzēja papildinājumu -tikai pa gājēju celiņu vai veloceliņu ja nav izieti satiksmes noteikumu kursi kādi vajadzīgi vismaz lai vadītu velosipēdu,mopēdu.Kādi var būt izņēmumi bez jebkādas apliecības atrasties starp automašīnām uz brauktuves kautvai labējās malas.

nu nu 11.septembris 2019 12:34
2 0 Atbildēt

Un tas ,ka viņi krīt pa labi,pa kreisi?Nav vērā ņemams?Ja jauksies zem mašīnas riteņiem,tad ko,šoferis vainīgs?Ar tādiem likumiem,liekas,ka grib tādā veidā atbrīvoties arī no bērniem!

Vernons 11.septembris 2019 12:47
2 6 Atbildēt

Tiem lielajiem D*irsējiem bērnu nav! Paši arī nekad nav bijuši ar tehniku uz "Tu"!

krix 11.septembris 2019 16:39
2 0 Atbildēt

Spriež gudri, bet izlemjot tāpat sanāk slimi

Kāpēc nevar pieņemt vienkāršu sistēmu:

ja gribi nemācīties CSN, tad brauc pa ietvi gājēja ātrumā līdz 6km/h,

bet, ja gribi joņot ātrāk, tad, neatkarīgi no piedziņas un transporta veida, mācies CSN, kārto eksāmenu, pērc OCTA un piedalies kopējā satiksmē,

gribi supersakārtotu infrastruktūru, tad esi gatavs par to maksāt. Labus ceļus un privilēģijas pārvietojoties grib kaudzēm pedālistu, bet ceļu nodevu maksāšanu un ierobežojus davai autovadītājiem.

PS es esmu par velosipēdu satiksmi, bet ne ar tādu attieksmi no virknes velobraucēju un elektroripotāju puses

xirk 11.septembris 2019 21:46
1 0 Atbildēt

Tu esi par stulbu, lai saprastu, ka liela daļa velo un skūteru braucēju paši ir autobraucēji? Es piemēram strādaju centrā un uz darbu braucu tikai ar velo (ļoti reti ar sabiedrisko), bet man ir auto. Noteikumus zinu un virsū nevienam nebraucu. Tu gribētu, lai es un vēl daudzi pārsēžas no velo uz auto un tā jau palielina auto plūsmu Rīgas ielās? Es neredzu nevienu plusu, lai brauktu centrā uz darbu ar auto (ja dzīvo kādu 10km robežās)

krix 11.septembris 2019 22:25
2 2 Atbildēt

Tev taisnība, lielākā daļa autovadītāju pārsēžoties uz velo, aizmirst par noteikumiem un brauc tā it kā CSN ir tikai automašīnām. Tieši tāpat kā kājām ejot, aizmirst par luksoforiem un pārejām. Un to man nesaprast. Tātad esmu stulbs.

Un vēl, kur tad es deklarēju nost ar velo pilsētas centrā? Muļķības, es kā lauķis ar redneck auto ir tikai par to, lai visi Rīgas centra nīkuļi sasēžas uz velo. Man vairāk vietas būs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 1

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 

Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)

Beļģijas pilots Tjerī Nevils svētdien Japānā nodrošināja savu karjerā pirmo pasaules čempiona titulu rallijā (WRC). Lasīt vairāk

 

Vairāk par 70 000 eiro un tirgū nākamgad - Hyundai piesaka elektrisko Ioniq 9 (+ FOTO) 7

2025. gadā Hyundai elektrisko Ioniq saimi papildinās tās lielākais modelis, vairāk nekā piecus metrus garais Ioniq 9, kas var pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem. Lasīt vairāk

 

Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO) 8

Vēls rudens un pirmais sniegs saistīti ne tikai ar tumsu un netīriem ceļiem, bet arī pazīstamām neērtībām automašīnu salonos - mitrumu un aizsvīdušiem stikliem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti