Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien pieņēma zināšanai informāciju par Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepcijas 2015.- 2030.gadam aktualizāciju.
Komiteja laika trūkuma dēļ nelēma par pagaidu velojoslas Aleksandra Čaka ielā nākotni, lai arī politiķi par šo jautājumu apmainījās ar pretējiem viedokļiem.
Skatot minēto koncepciju, deputāti pievērsās Čakas ielas pagaidu velojoslu jautājumam. Opozīcijas deputāts Mihails Kameņeckis (S) atzīmēja, ka šis "eksperiments" ir radījis neērtības atsevišķu Rīgas apkaimju iedzīvotājiem, kuri pārvietojas ar sabiedrisko transportu.
Kameņeckis interesējās, kā Rīgas domes plānotā izglītošana saistībā ar veloinfrastruktūru palīdzēs Pļavnieku un Purvciema iedzīvotājiem, kuriem, visdrīzāk, jaunās veloinfrastruktūras dēļ nav ērti pārvietoties ar sabiedrisko transportu.
Viņa partijas biedrs Andris Morozovs (S) norādīja, ka gan viņš, gan "Saskaņa" ir par veloceliņiem, taču izmaiņām jābūt izrunātām ar uzņēmējiem un sabiedrību, jo, piemēram, Čaka ielā izmantotā pieeja uzņēmējus tikai uztraucot. Morozovs mudināja izanalizēt, vai līdzšinējā rīcība, piemēram, Čaka ielā, ir pārdomāta, vai arī lēmumi pieņemti "uz PR un haipa" bāzes.
Valdošās koalīcijas deputāte Agnese Logina (PP) sūrojās, ka šajā jautājumā nemitīgi tiekot radītas karojošās puses, lai gan runa esot "par patīkamas, pieejamas, cilvēciskas un ērtas pilsētvides radīšanu".
Rīgas domes darbiniece Anna Posohova skaidroja, ka pa veloinfrastruktūru varēs pārvietoties neatkarīgi no izvēlētā mikromobilitātes pārvietošanās līdzekļa, piemēram, gan ar velosipēdu, gan skrejriteni.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domē, līdz gada beigām šo dokumentu ir plānots aktualizēt. Koncepcijas aktualizācija tiek veikta, lai nodrošinātu velosatiksmei piemērotas infrastruktūras tīkla attīstību, sekojot ilgtspējīgas un pēctecīgas plānošanas principiem, kā arī, lai pilnveidotu un atjaunotu veloinfrastruktūras tīklu pieejamo finanšu līdzekļu ietvaros, kā arī ņemot vērā ielu teritorijai rezervēto telpu.
"Rīgas velosatiksmes attīstības koncepcijas aktualizēšana pilsētai ir ļoti būtiska, attīstot velo un citu mobilitātes veidu izmantošanu. Iedzīvotāju pārvietošanās paradumi nepārtraukti mainās un satiksmes infrastruktūras attīstībai ir ne tikai jāiet tiem līdzi, bet jāspēj tos paredzēt. Atjaunotā koncepcija apkopos gan būtiskākos galamērķus pilsētā, gan noteiks mērķtiecīgu velostatīvu izvietojumu, gan arī ņems vērā "RailBaltic" radītās iespējas veloinfrastruktūras izveidē," norāda Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV).
Komitejas sēdē tika skatīti arī citi jautājumi. Izskatot pašvaldības aģentūras "Rīgas gaisma" ziņojumu, Rīgas domes deputāts Einārs Cilinskis (NA/LRA) rosināja, ka "Rīgas gaismai" vajadzētu izvērtēt saules enerģijas izmantošanas attīstības iespējas, ņemot vērā, ka "virzāmies uz klimata neitralitātes pieeju".
Tāpat komiteja atbalstīja līdzdalības saglabāšanu "Rīgas satiksmē" pēc attiecīgā ziņojuma uzklausīšanas, ko paredzēts virzīt izskatīšanai Konkurences padomē.
Nesaprotu, kāpēc ar Barona ielu nepietiek??? Kaut visu ielu pārvērtiet par velo ielu, atstājot tramvaju pa vidu. Pa vidu tad varētu atļaut braukt arī piegādes transportam, lai gan prognozēju, ka tādā gadījumā visi baronielas veikali tāpat apsprāgs...
Varbūt autovadītājiem arī pietiktu ar vienu ielu, pa ko braukt? Atradies te kukskluklanietis, noteiks ka auto josla pienākas, bet velo - nē?!?
Ja ar auto tev nav ērti, brauc ar sabiedrisko. Vai velo
Kāpēc gan? Centrā neviens nebrauc ar auto iepirkties. Tie daži pirksti gaisā neskaitās. Centra veikali ir paredzēti tikai gājējiem.
Un prece pati "atnāk ar kājām"!
Tu varētu piestrādāt par tās preces nesēju, jo nekam citam, kā kravu pārvietošanai tu tik un tā nederi bomār!