Elektroskrejriteņu pārbaužu laikā visbiežāk konstatētais pārkāpums – pasažieru pārvadāšana! 9

 

Foto: iAuto.lv

VP | 23.jūnijs 2021 19:29

Valsts policijas redzeslokā aizvien biežāk nonāk elektroskrejriteņu vadītāji, kuri gan iekļūst ceļu satiksmes negadījumos, gan nav informēti par drošības noteikumiem, kas jāievēro, izmantojot attiecīgo transportlīdzekli.

Šogad līdz 18. jūnijam Valsts policija kopumā ir fiksējusi 69 ceļu satiksmes negadījumus, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji. Šajos negadījumos ir cietušas 48 personas.

Ņemot vērā, ka no 11. maija valdība apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kuros noteikts regulējums elektroskrejriteņiem, tomēr ik dienu var novērot, kā elektoskrejriteņu vadītāji pārkāpj drošības noteikumus un nereti arī izraisa avārijas situācijas, tādējādi briesmām pakļaujot ne tikai sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus. Valsts policija visā Latvijā no šī gada 9. līdz 20. jūnijam rīkoja pastiprinātas pārbaudes tieši šiem satiksmes dalībniekiem, lai veicinātu šo transportlīdzekļu vadītāju izpratni par jaunajiem noteikumiem un mudinātu viņus aktīvāk rūpēties par savu un apkārtējo drošību.

Pastiprināto pārbaužu laikā policijas visbiežāk fiksētais pārkāpums bija, ka personas ar elektroskrejriteni pārvietojas divatā. Tika konstatēti gadījumi, kad vecāki pārvadāja savas mazākās atvases uz elektroskrejriteņiem, gan jaunieši vizinājās uz šī transportlīdzekļa izklaides nolūkā. Noteikumi paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājs nedrīkst vest pasažieri. Tāpat nereti tika konstatēti gadījumi, kad ar elektroskrejriteņiem pārvietojās personas, kuras nav sasniegušas attiecīgu vecumu, lai to varētu vadīt. Atgādinām, ka no 11. maija pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka elektroskrejriteni drīkst vadīt personas, kuras ir sasniegušas 14 gadu vecumu. 

Laika posmā, kad visā Latvijā tika rīkotas pārbaudes elektroskrejriteņiem, diemžēl tika konstatēti vairāki gadījumi, kad elektroskrejriteņu vadītāji transportlīdzekli vada alkohola reibumā. Piemēram, 17. jūnijā, Liepājā ap pulksten 03.00 naktī tika konstatēts, ka kāds vīrietis pārvietojas ar nomas elektroskrejriteni un personas izelpā tika konstatētas 2,16 promiles. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process. Tāpat, Latgales reģionā tika konstatēts kāds elektroskrejriteņa vadītājs, kurš vadīja transportlīdzekli atrodoties 2,07 promiļu reibumā. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process. Pastiprināto pārbaužu laikā arī Rīgas reģionā tika konstatēti elektroskrejriteņu vadītāji, kuri transportlīdzekli vadīja alkoholisko dzērienu reibumā. Vēršam uzmanību, ka nedrīkst braukt ar elektroskrejriteni, ja tā vadītājam alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.

Jāpiemin, ka elektroskrejriteņu vadītāji atsevišķās situācijās izvēlas nepiemērotu braukšanas ātrumu, kā rezultātā nereti pats elektroskrejriteņa vadītājs gūst traumas, krītot no transportlīdzekļa.

Atgādinām, ka pārvietojoties satiksmē ar elektroskrejriteni, ir rūpīgi jāizvērtē braukšanas apstākļi, jābūt uzmanīgiem un vērīgiem, tāpat jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums savām spējām, bet jāatceras, ka tas nedrīkst pārsniegt 25 km/h. Gadījumos, ja transportlīdzekļa vadītājs pārvietojas pa ietvi, tad ātrums pēc nepieciešamības jāpielāgo gājēju ātrumam, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām. Gājējiem pārvietojoties pa ietvi ir priekšroka!

Par drošību, piedaloties ceļu satiksmē ar elektroskrejriteņiem atgādina ne tikai Valsts policija, bet arī Iekšlietu ministrija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, Satiksmes ministrija un Latvijas Automoto biedrība.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Biežāk 23.jūnijs 2021 21:16
3 1 Atbildēt

Vajag izrakstīt kvītis Titānika cienītājiem. Kāpēc Titānika? Nu, tas ir kā Di Kaprio ar Vinsletu priekšā.

Skūterists 28.jūnijs 2021 9:47
1 1 Atbildēt

Kopš Rīgā pie varas nonāca Varavīkšņainie, kas ar varu uzspiež veloderastiju un falliskos stabiņus, sapratu, ka ar velo braukt kļūst neērti, jo tas simbolizē, ka esi piederīgs šiem pie varas esošajiem. Ja negribi būt tāds pats kā Rīgā pie varas esošie, nav cita varianta, kā mainīt braucamo, vai nu uz skūteri, vai moci, vai auto. Žēl, bet man patika braukt ar riteni.

Elofija 25.jūnijs 2021 10:31
1 0 Atbildēt

Tad 25 km/h ierobežojums ir no pirksta izzīsts. Pie tam ar ko velosibēdisti labāki? Var plēst tik, cik spēka stilbos. Man kā gājējam no tiem ir vēl vairāk bail.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti