Siguldā pie Vidzemes šosejas un Alūksnes novada Liepnā sāk būvēt gājēju un velosipēdistu infrastruktūru 3

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.oktobris 2021 9:45

Siguldā pie Vidzemes šosejas un Alūksnes novada Liepnā sākta gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūve, aģentūrai LETA pavēstīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Siguldā jaunais gājēju un velosipēdistu ceļš, kas pāri pārvadam pār dzelzceļu savienos Noliktavu ielu un Mazās Saules ielas infrastruktūru, būtiski atvieglos gājēju un velobraucēju nokļūšanu pilsētas daļā otrpus dzelzceļam, uzlabos pārvietošanās drošību un komfortu.

Gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve tiks īstenota vienlaikus ar pārvada pār dzelzceļu pārbūvi - esošo pārvadu demontēs un tā vietā tiks izbūvēts jauns.

Būvdarbu vietā satiksmi organizēs pa apbraucamo ceļu - pagaidu pārvadu pār dzelzceļu, kura izbūvi sāks novembra sākumā. Satiksme pa apbraucamo ceļu būs divās joslās un netiks regulēta ar luksoforu. Maksimālā ātruma ierobežojums uz apbraucamā ceļa būs 30 kilometri stundā.

Nepilnus 900 metrus garais gājēju un velobraucēju ceļš būs ar asfaltbetona segumu, bet tā šķērsojumu vietās ieklās taktilo bruģi, lai uzlabotu drošību cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Visā ceļa trases garumā izbūvēs jaunu apgaismes līniju ar LED gaismekļiem.

Tā kā patlaban esošā ceļa konstrukcija paredzēta tikai brauktuvei, tiks paplašināts ceļa uzbērums, lai atbilstoši standartu prasībām izbūvētu drošu gājēju un velosipēdistu ceļu, kā arī nogāzes nostiprinās ar ģeošūnām, lai novērstu izskalojumus.

Pašlaik Vidzemes šosejas pārvads pār dzelzceļu sadala gājēju un velosipēdistu kustību Siguldā divās daļās, kuras līdz šim nav bijušas droši savienotas, jo gājēju pārvietošanās pa pārvadu ir aizliegta un pārvada pieejās nav atbilstošas infrastruktūras. Iedzīvotājiem, kam nepieciešams doties uz darbu, izglītības un kultūras iestādēm un saņemt pakalpojumus, lai nokļūtu no vienas dzelzceļa puses otrā kājām, šobrīd ir iespēja šķērsot dzelzceļa sliedes zem pārvada vietā, kas nav tam piemērota un atbilstoši aprīkota.

Paredzēts, ka pēc projekta realizācijas abas dzelzceļa puses būs droši un ērti sasniedzamas gan kājāmgājējiem un velobraucējiem, gan cilvēkiem ar invaliditāti un kustību traucējumiem.

Būvdarbus veic SIA "Viadukts" par līgumcenu ir 3,122 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem, Šā līguma ietvaros "Viadukts" veiks arī deformācijas šuvju atjaunošanu trim pārvadiem uz Jelgavas šosejas (A8): tiltam pār Iecavu (36,01. kilometrā), kā arī pārvadiem valsts galvenā autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) 34,44. un 40,81. kilometrā. Būvdarbus plānots pabeigt 2022.gada būvdarbu sezonā.

Savukārt Alūksnes novada Liepnā sākta jauna gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve gar vietējo autoceļu Viļaka-Žīguri-Liepna (V455) (27,42.-28,04. kilomentrā). Satiksmi būvdarbu vietā organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Viadukts" reģistrēts 1991.gadā un tā pamatkapitāls ir 41 022 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Rims Sankausks (30,75%), Ināra Sankauskaite (30,49%), AS "A.C.B." (20,67%), Ģedimins Jozs Marinsks (5,68%), Vjačeslavs Zeņins (3,62%) un vēl 11 dalībnieki. 2020.gadā "Viadukts" koncerns strādāja ar 10,888 miljonu eiro apgrozījumu un 987 210 eiro zaudējumiem.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 28.oktobris 2021 10:57
4 1 Atbildēt

Tikko pa rādio dzirdēju, būvēs veloceliņu ...liekas bija... cents-zolitūde. Super, kāpēc nē? Priekš pamatā 4 pārvietošanās mēnešiem miljonus tērē, kamēr braucamās daļas virskārta ir joprojām tuvu bezceļu līmenim. Izlasīju avīzē smuku humoru par stabiņiem - ka tos vajadzētu pieskrūvēt viņiem tajā vietā, ar kuru stabiņu licēji domā. Šeit tas pats stāsts - ar velo spieķiem uztaisīt akupunktūru. Naudas kā jebkad agrāk, tad var uzdrošināties nevis nomaksāt valsts parādus vai novirzīt patiešam kritiskām lietām, bet tā pat kā bibliotēku, veidot veloceliņus priekš 0.000000001% iedzīvotāja.

zxc 28.oktobris 2021 19:57
1 0 Atbildēt

Kas jau kuram ir tuvāk. Mazāk dzert vajag, brāl. Mazāk aizlietas acis vedot uz patiesību.

Mjā 28.oktobris 2021 11:33
1 0 Atbildēt

Tavuprāt, pareizāk būtu uztaisīt oktoberfestu ar alu un desām be maksas, sak, lai tauta jūt kur nauda aiziet?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Agrāk tā sportoja - 80.gadu autokross bijušajā Padomju Savienībā (+ VIDEO)

70. un 80.gados PSRS autokross bija ļoti populārs. Tagad to būtu grūti iedomāties, taču toreiz mašīnas izbrauca trasē ar 2 tonnām (ZIL-130) kravas kastē un pa ceļam uz finišu pievārēja dabīgus šķēršļus, piemēram, stāvus paugurus vai upes. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldība līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus

Rīgas pašvaldība no 2014. līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus, teikts pārskata par Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas ieviešanas gala atskaitē. Lasīt vairāk

 

Latvijai tuvojas Volkswagen elektriskais kupejkrosovers ID.5 (+VIDEO) 10

Volkswagen pirmajam globālajam elektromobilim ID.4 laiks kļūt sportiskam. Ar tādu pat tehniku apgadātais ID.5 minivena apveidu vietā piedāvā iecienīto coupe krosovera formulu, kas pēc idejas kopē Audi Q4 e tron Sportback un gaidāmo Škoda Enyaq Coupe. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunās risinājumus smagu ceļu satiksmes pārkāpumu ierobežošanā 1

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29. novembrī, plkst. 13.00 eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti