rs knapi nopelna ēbiļeti.... par algām, elektrību, soļaru uc izvirtībām maksā rd ar dotācijām
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
rs knapi nopelna ēbiļeti.... par algām, elektrību, soļaru uc izvirtībām maksā rd ar dotācijām
HIPPY rakstīja: Principā izskatās ka RS strādā ar zaudējumiem
Ja viens čimbulis no juglas līdz centram nopelna 150 LS tad viens aplis izmaksā 300 ls – stundā tie ir 450 ls.
Jātņem prēmijas, algas, amortizācija, elektrība, Statoil degviela, ebiļetes cenas – rezultātā – tikai mīnusu
Kā saprast - vienā virzienā nopelnam 150, aplis izmaksā 300 un stunda 450...
Paskaidro garākiem paplašinātiem teikumiem.
Citādi nekā nevar saprast...
HIPPY rakstīja: Principā izskatās ka RS strādā ar zaudējumiem
Ja viens čimbulis no juglas līdz centram nopelna 150 LS tad viens aplis izmaksā 300 ls – stundā tie ir 450 ls.
Jātņem prēmijas, algas, amortizācija, elektrība, Statoil degviela, ebiļetes cenas – rezultātā – tikai mīnusu
Un vispār- no kurienes tādi dati?
Nopelna = 300 cilv * 50 sant ?
Cilvēki tak kāp iekšā/ārā, lieto abon biļetes utt.
No kurienes izmaksas 300 ls/aplis?
Spešel priekš Palaidniexiem
Vinā tramvajā satilpst 300 cilvēki
Maršruts Jugla –> Rīga (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Maršruts Rīga –> Jugla (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Maršruts Jugla –> Rīga (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Kopā: ir 50 sntīmi x 900 cilv
50 santīmi = viena brauciena biļetes cena
Abon biļetes izmaksā dārgāk nekā viena brauciena biļete
Palaidniex rakstīja:
HIPPY rakstīja: Principā izskatās ka RS strādā ar zaudējumiem
Ja viens čimbulis no juglas līdz centram nopelna 150 LS tad viens aplis izmaksā 300 ls – stundā tie ir 450 ls.
Jātņem prēmijas, algas, amortizācija, elektrība, Statoil degviela, ebiļetes cenas – rezultātā – tikai mīnusu
Kā saprast - vienā virzienā nopelnam 150, aplis izmaksā 300 un stunda 450...
Paskaidro garākiem paplašinātiem teikumiem.
Citādi nekā nevar saprast...
kad es strādāju par tramvaju un trollejbusu kontrolieri, tad 5 aplis pārsniedza 100 minūtes, a vot sestajam neatceros, manuprāt tomēr bija virs stundas.... man kautkā prātā ir palikušas 68minūtes, iespējams kļūdos....
visvairāk trolejbusu kursē ar 15nieku pierē.... dienas laikā gan viņu skaits mainās, bet maksimumstundās bija pāri par 20
HIPPY rakstīja: Spešel priekš Palaidniexiem
Vinā tramvajā satilpst 300 cilvēki
Maršruts Jugla –> Rīga (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Maršruts Rīga –> Jugla (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Maršruts Jugla –> Rīga (20 min.)
50 snat x 300 cilv
Kopā: ir 50 sntīmi x 900 cilv
50 santīmi = viena brauciena biļetes cena
Tad vecīt tiec galā ar apzīmējumiem
Jo 150 nopelna, 300 izmaksā stundā 450...
Sanāk, ka apbrozījums par biļetēm, kas balstīts uz teorētiskiem aprēķiniem sanāk 150 lati vienā virzienā 300 lati abos.
Un tas nevis izmaksā, bet tas ir apgrozījums.
Daļā no braucējiem maksā ar mēnešbiļēti, citi ar 20 braucienu e-talonu, līdz ar to ieskaita mazāk naudas, vēl kāds nošiko un nopērk biļeti pie vaģilas par Ls 0,70...
Daudzi nebrauc no gala līdz galam, daudzi pabrauc tikai dažas pieturas, citi brauc pa zaķi...
Un kāds te sakars ar izmaksām?
Lai spriestu par izmaksām ir jārēķina vaģilas alga uz maršrutā pavadīo laiku, jārēķina elektrības patēriņš un visvisādīģākās amortizācijas, apdirsināšanas u.c. tekošie saistītie izdevumi...
Tākā esi piemetis, cik naudas varētu apgrozīties par biļetēm, ja 300 civili aizbrauc vienā virzienā... Bet neviena vārda par izmaksām, jeb izdevumiem...
Jā izskatās ka tev ar lasīšanu ir tā pašvakāk, Tu jau laikam lasi tikai to ko vēlies izlasīt – pārējais texts tevi neinteresē
HIPPY rakstīja: Jā izskatās ka tev ar lasīšanu ir tā pašvakāk, Tu jau laikam lasi tikai to ko vēlies izlasīt – pārējais texts tevi neinteresē
ko lai lasa cilvēka murgos, kurš apgrozījumu no peļņas neatšķir?
HIPPY rakstīja:
Ja viens čimbulis no juglas līdz centram nopelna 150 LS tad viens aplis izmaksā 300 ls – stundā tie ir 450 ls.
Nu lasi kā gribi - līdz centram nopelna 150, vienas aplis izmaksā...
Tad vienā aplī nopelna vai viens aplis izmaksā?
Rakstnieks!
Lasi kā gribi – bet tāpat visu saprati
jugasvilli rakstīja:
Sretsked rakstīja:
Pirmais rakstīja:
kad es strādāju par tramvaju un trollejbusu kontrolieri,
Nu tagad skaidrs šis tas....
Un vēl apdrošinātājus mēģina no.irst.
i nemēģina ja neesi pamanījis vienkārši nodriš
un kontroliera darbs tajos laikos bija vienkārši medusmaize....
daudz interesantu gadījumu tolaik bija
katru dienu varēja bez īpašas meklēšanās ieraut kādam pa seju
Pirmais rakstīja:
katru dienu varēja bez īpašas meklēšanās ieraut kādam kontrolierim pa seju
anonimikis rakstīja:
Pirmais rakstīja:
katru dienu varēja bez īpašas meklēšanās ieraut kādam kontrolierim pa seju
nu arī tādi mēģinājumi bija.... bet manā karjerā tikai divas reizes....
viens bija kautkāds padomju armijas virsnieks, kurš pie otriem meža kapiem kautko mēģināja spirināties un pēc tam mēģināja aizmukt līdz savai armijas daļai (tagad) kokneses prospektā un iemukt iekšā cauri caurlaidei... kontrolieri jau tajā laikā drīkstēja strādāt tikai pa 2...
to virsnieku mēs noķērām, es viņam no aizmugures uzitu pa kāju, tā kāja aizķērās aiz otras un pasažieris smuki pilnā ātrumā novilka uz acīm.... jāatzīmē, ka tas bija vasarā un uz asfalta
un otrs gadījums bija vesels pūlis pie vidzemes tirgus.... toreiz es ar zaķi izkāpu vienu pieturu ātrāk - pietura bija apmēram tur kur tagad bingo, a naparņiks nepaspēja izkāpt, jo bija ar citu zaķi aizņemts.... es iekasēju sodu un ar nākamo trolejbusu braucu tālāk - vienošanās tāda starp kontrolieriem bija, ka tādā gadījumā gaida pieturā un atpalikušais piebrauc...
tad nu es piebraucu pie vidzemes tirgus un skatos, ka manam naparņikam riņķī ir pūlis.... nu es izspraucos cauri un skatos, ka šim nagos ir viens lecīgs krievs ar saplēstu kažociņu un asiņainu purnu.... un šim pa muguru ar kruķi vālē kautkāds 80gadīgs tantuks, ķipa lai laižot viņas mazdēlu vaļā
toreiz tas pasākums beidzās matīsa ielas mentenē.... bet bija interesanti
jugasvilli rakstīja:
Pirmais rakstīja:
jugasvilli rakstīja:
Sretsked rakstīja:
Pirmais rakstīja:
kad es strādāju par tramvaju un trollejbusu kontrolieri,
Nu tagad skaidrs šis tas....
Un vēl apdrošinātājus mēģina no.irst.
i nemēģina ja neesi pamanījis vienkārši nodriš
un kontroliera darbs tajos laikos bija vienkārši medusmaize....
daudz interesantu gadījumu tolaik bija
katru dienu varēja bez īpašas meklēšanās ieraut kādam pa seju
Vienmēr esmu uzskatījis, ka cilvēks, kas nespēj konfliktu atrisināt mierīgā ceļā, bet sāk vicināt kulakus, ir muļķis. Tu tikai kārtējo reizi apliecināji manu pārliecību.
tu arī uzprasies pa muti?
jugasvilli rakstīja: Jāatvainojas kaksim vai kā viņu tur tagad... Līdz šim likās, ka viņš te stulbākais...
kaksi vismaz nevar iznest izdrāzt uz $$$ parādot viņam feiku ēmailu
Vispār jau ši ir lapa par tramvaju lietām, nevis par kontrolieru problemām - nu, cik reižu var sist tos "zaķus"... ? Sabiedriskā transporta kontrolieri līdzīgi kā CP dienesti ir populara visas tautas "nemīļuļu" kategorija, kuru vienīgais DZĪVES uzdevums it no cilvēkiem nokāst max. piķi. Nekāds cilvēciskais faktors kontrolieriem nav svēts un saistošs. Ja tā turpināsies, sabiedrība un garāmgājēji sāks masveidā iekaustīt kontrolierus, kuri stāv pieturvietās un gaida sab.transu. Strīdus gadījumos pašlaik Tauta aizstāv zaķi, nevis kontrolieri. "Zaķi" ir populari visā pasaulē, pat Indijā. Kā stāsta tūristi, Indijas vilcienos kontrolieri esot sastopami gan uz vilciena jumta, gan uz riteņu ratiņiem.. Un īpašu problemu nevienam neesot - līdz kautiņiem neaizejot. Bet pie mums jau kopš padomjlaikiem kontrolieru/zaķu attiecībās nekas nav manījies - savstarpējā attieksme visu pārvērš dūru vicināšanā. Uzskatu, ka lielākā daļa vainas pašlaik būtu jāuzņemas pašiem kontrolieriem.
Un kad tad jaunais tramvajs experimenta kārtībā vizinās cilvēkus?
manā laikā neviens kontrolieris no laba prāta zaķus nedauzīja....
nedomāju, ka tagad tajā jautājumā kautkas ir mainījies...
tagad kontrolieri strādā "formās" un jamiem ir ētalončekeri.... manā laikā kontrolieriem formu nebija... bija 2 veidu kontrolieri - "štata" un "ārštata"
par ārštata kontrolieriem parasti strādāja tramvajskolas audzēkņi... štatnieki strādāja pēc darba grafika, ko sastādīja un saskaņoja nākamajam mēnesim.
tādu "oblavu" kur vesels bars aptur transportu un kopā ar mentiem tresī vagonu manā laikā nebija... vienkārši strādāja pa pāriem... bija rīta un vakara maiņas.... aizej uz darbu, paņem maršruta lapu, tev iedod maršrutus ko kontrolēt (parasti bija tā, ka pasaki apmēram rajonu kur gribi un to arī iedod)
principā tas nebija stingri noteikts, bet vēlams bija pieturēties rajonam - tas lai
kontrolējot bija jāraksta maršruta lapa - maršruts, kārta un vagona numurs, iekāpšanas laiks un pietura, izkāpšanas laiks, pietura, pat zaķu skaits bija jāraksta....
maršruta lapa pēc maiņas jānodod.... principā nodot varēja arī nākamās maiņas sākumā, bet tas nebija zolīdi....
īsumā darba specifika tāda - bija jāizpērk ttp kasēs soda taloni par savu naudu.... un tad tie bija vagonos jāiztirgo
60% no kasē nopirkto soda talonu summas maksāja kā piemaksu fiksētai algai....
kontrolēt varēja arī ārpus darba laika....
tramvajus no bērnu pasaules līdz centram un atpakaļ sauca par "komerclīniju"
pa dienu tur tika kontrolēts praktiski katrs vagons... sevišķi brīvdienas....
ja zaķis atteicās maksāt sodu, tad viņam varēja sastādīt protoklolu... mums bija telefona numurs kur piezvanīt un pārbaudīt "zaķu" nosauktos personas datus...
piezvanot pa telefonu bija jānosauc parole, ja paroli nenosauca, tad meitene tajā galā izlikās, ka vienkārši nepareizi savienots...
tas īsumā viss
Kurās dienās var izvizināties ar to jauno kasti un dabūt kādu suvenīru ???
Atceros, ka 80-tajos gados daudzi studenti nelegali piepelnijās kā viltus kontrolieri - bez jebkadām kvītīm . Parasti zakim prasīja "rubli" trīs rubļu vietā - un abi palika apmierināti. Dzirdēju, ka dažs ,labs študents vienā vakarā tādā veidā pamanījās 20-30 rbl. nopelnīt - teju vai stipendiju. Kaušanās ar zaķiem tolaikvēl nebija modē.
IkdienasViesis rakstīja: Atceros, ka 80-tajos gados daudzi studenti nelegali piepelnijās kā viltus kontrolieri - bez jebkadām kvītīm . Parasti zakim prasīja "rubli" trīs rubļu vietā - un abi palika apmierināti. Dzirdēju, ka dažs ,labs študents vienā vakarā tādā veidā pamanījās 20-30 rbl. nopelnīt - teju vai stipendiju. Kaušanās ar zaķiem tolaikvēl nebija modē.
nu ta tas bija pirms manis... kad es strādāju, sods bija 10 rubļi.... gāja runa par paaugstināšanu uz 30....
manā laikā kontrolieris rādīja apliecību pasažierim un prasīja uzrādīt biļeti....
atceros, ka darba pirmajā dienā (ķipa stažēšanās laikā) man vēl nebija uztaisīta apliecība, man iedeva žetonu.... man viņš vēl kautkur mājās mētājās...
tāpēc manuprāt, ka principā tāda "studentu kontrole" bija reāli iespējama.... vismaz līdz brīdim, kamēr uzrāvās uz reāla kontroliera
štata kontrolieri jau viens otru pazina ar tiem jau nekad nekādu kasjaku nebija, iekāpjot vagonā jau uzreiz kontrolēt nesāka, pagaidīja kamēr durvis aiztaisījas.... bet reāli man ir gadījies, ka iekāpjam vagonā, gatavojos sākt un man biļeti prasa ārštatnieks.... tādos gadījumos ātrštatnieks parasti zolīdi atvainojas....
strādāju arī laikā, kad abi rubļi bija apgrozībā.... ar latiem strādājis neesmu, bet nedomāju, ka tur kautkas mainījās sistēmā....
jugasvilli rakstīja:
IkdienasViesis rakstīja: Atceros, ka 80-tajos gados daudzi studenti nelegali piepelnijās kā viltus kontrolieri - bez jebkadām kvītīm . Parasti zakim prasīja "rubli" trīs rubļu vietā - un abi palika apmierināti. Dzirdēju, ka dažs ,labs študents vienā vakarā tādā veidā pamanījās 20-30 rbl. nopelnīt - teju vai stipendiju. Kaušanās ar zaķiem tolaikvēl nebija modē.
Droši vien līdz brīdim, kamēr kāds milicis civilajā nepatrāpījās.
miličiem bija pofig vai zaķis ņem talonu vai nē....
miličiem formāli bezmaksas brauciens bija tikai formā.... bet ja varēja parādīt apliecību, tad viņiem biļetes neviens neprasīja....
p.n.
sliktais tonis kontrolierim skaitījās prasīt atvērt ttp darbinieka "grāmatiņu", ķipa lai paskatītos fočeni....
ja tu kautvai uz ielas biji atradis ttp darbinieka apliecību, tad droši varēji braukt par zaķi, protams, ja zināji to fišku
Vēl piebildīšu, ka tolaik (80-tajos) bija arī t.s. "drošākie" študenti - vairāki juristi no Tālivalža ielas kopuškām, kuri par kontrolieriem neofciali piehaltureja vilcienos. Viņiem bija zaļas roku lentas, knaibles un spec.atslēgu saišķis. Džeki bija zināma līmeņa profi, jo pa vasarām šancēja studentu pavadoņu vienībās un zināja to kuhņu. Atceros, ka viņi "reida" laikā parasti nopelnīja vismaz sotoku rbļ. Dažreiz šos bija notvēruši štatnieki, bet daloties "peļņā" viss parasti beidzies ar OK...
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA