Jauns vai vecs auto?

taaneko Reģ.: 30.07.2008

Cienīti iauto lietotāji paskatoties uz to kas notiek šajā portālā pēdējā laikā nolēmu aizskart tēmu kapēc mēs mainam vai tieši otrādi gadu desmitiem lietojam vienu auto. Rejamies, diskutējam, bet kopsaucēja kā nav tā nav. Nu tad lūdzu īsumā- (45000 zīmes )motivācija mainīt vai tieši otrādi nekādā gadijumā nemainīt auto...

 
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja:

Kāpēc Tu domā ka nav

Esmu braucis (ilgstoši-gadiem, nevis līdz kaimiņa mājai) ar ZAZu, ar VAZu, ar Moskviču, ar Ņivu - un visi bija jauni.

Es viņus nelamāju, bet no tā paša laika perioda rietumu analogiem viņi atpaliek par vismaz kārtu.

Tev varbūt ir cits viedoklis?

Kārtu? Neaizmirsti ka tiem pašiem žiķeļiem pamatā ir piecdesmito beigās projektēts fiats Kā lai šie neatpaliek?

Pirmo reizi tiekot pie "ārzemju" auto, sajutos kā citā pasaulē. Tas nekas, ka 15 gadus vecāka, kā tā laika senču jaunais auto. 15-gadīgs Kadets salīdzinājumā pret jaunu Tauriju bija KAUT KAS

rgcwtxkmt9729w9 Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

Man radinieks (automehāniķis un visādi citādi tehnisks cilvēks) mēdza teikt, ka jebkurš žigulis ir labāks par jebkuru moskviču, un, ticis pie sava pirmā Opel Kadett E, teica to pašu par opeli - labāks par jebkuru žiguli. Tas par širpotrebu runājot, ne jau tur kautr kādiem spec rallija variantiem utt.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Nu jā, toreiz ap 1993.gadu, lielāko daļu toreizējo autovadītāju pārņēma "rietumu auto" eiforija - daudzi masveidā savus itin jaunos 09 žiguļus sāka mainīt pret "granadām" un 123 modeļa meršiem. Arī pats biju to skaitā, un no tēva mantoto Volgu-24 nomainīju pret divdurvaino BMW - 315 (e-21). Protams, tam bembim ne tuvu nebija volgas salona komforta, bet gaitas īpašibas un vadāmība bija izcila. Raķete, ne auto. Vēl šodien ar pozitivām emocijām atceros to bembi.

Diemžēl, šodienas jaunā autovadītāju paaudze nenovērtē padomlaiku "žiguļu ēru", un neizprot to laiku autovadītāju atmiņas - brīnās, kā var vispār kāds kaut ko labu par krievu auto var pateikt. Brīnumi jau tajos laikos protams bija - rietumzemju viesi arī gadiem ilgi nespēja saprast - kā var tā būt, ka lietots ,vecs auto autotirgū maksā dārgāk nekā jauns ....

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: rietumzemju viesi arī gadiem ilgi nespēja saprast - kā var tā būt, ka lietots ,vecs auto autotirgū maksā dārgāk nekā jauns ....

Kad iznāca Dacia Logan, pirmajā laikā vismaz Francijā arī lietots maksāja dārgāk par jaunu, jo jaunu vienkārši nevarēja dabūt.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt
IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

GB12: Smukas bildes un smuks auto. Mjā, tā tiešām kādreiz bija: 1973. gadā daudzi autofani ieraugot 2103 žigulīša paneli un salonu - sajūsmā ģiba... Daudzi toreiz pabiezie latvju puķu tirgoņi vairumā ar 2102 modeli brauca uz Toljati, lai par lielu naudu tiktu pie 2103 paneļa. To laiku autobūvē tas bija liels progress. Godīgi sakot , pārāks par šo 03/06 žigulīša paneli bija tikai 2107 panelis un salons. To savulaik nosauca par dizaina kulminaciju autobūvē. Bet tas bija tikai 1982.gadā. Neko labāku autodizainā vairs padomju/krievzemiešu autobūve līdz šai dienai nav spējusi izdomāt .

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Man ai ir piedzīvots kaut kas līdzīgs Seene-i.

Pirmo reizi kad iekāpu kādus 12 gadus vecā Pasātā, pat skaļi iesaucos, cik te viss ir ērts... pat līdz riebumam!

Ja labā roka nokrīt no stūres, tad uzkrīt uz ātrumpārslēga. Nevar sajaukt bremžu un gāzes pedāli - Žigulī ir iespējams "netrāpīt". Podziņas saprotamas un normāli aizsniedzamas, nevis meklējamas.

To sajūtu es nekad neaizmirsīšu. Vēl nekad neaizmirsīšu cik man pirmskolas puikam bija maz rūmes uz tēva kuprainā Zapara aizmugures beņķa. Kopš tā laika mazi auto man izsauc vemšanu, jauni ieskaitot.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mja un savukārt no Avenša iekāpjot tagadējā Yaris padomāju - ne X sev - šeit arī pietiek vietas kājam nosēžoties "pašam aiz sevis" !!! Te tev nu bija "zapars" ar "maz vietas".

STALINS Reģ.: 12.11.2003
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: ....

1.Pirmo reizi kad iekāpu kādus 12 gadus vecā Pasātā, pat skaļi iesaucos, cik te viss ir ērts... pat līdz riebumam!

2.Ja labā roka nokrīt no stūres, tad uzkrīt uz ātrumpārslēga.

3.Nevar sajaukt bremžu un gāzes pedāli - Žigulī ir iespējams "netrāpīt".

4.Podziņas saprotamas un normāli aizsniedzamas, nevis meklējamas.

5.To sajūtu es nekad neaizmirsīšu. Vēl nekad neaizmirsīšu cik man pirmskolas puikam bija maz rūmes uz tēva kuprainā Zapara aizmugures beņķa.

6.Kopš tā laika mazi auto man izsauc vemšanu, jauni ieskaitot.

1. Šī teikuma neloģiskumu vēl var attaisnot ar emociju pārpilnību.

2. Vismaz es netceros, ka man kādreiz tā būtu bijis.

3. Pamēģini braukt skaidrā.

4. Nudien neatceros sevi žigulī neatrodam kādu pogu.

5. Te prasās precizēt to sajūtu(man nāk prātā viena patīkama pirmo reizi iegūta sajūta pusaudža gados, ko atceros, bet kāds tam sakars ar auto?)

6. Ja šis un augstāk minētais ir taisnība, tad....

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Nu jā, toreiz ap 1993.gadu, lielāko daļu toreizējo autovadītāju pārņēma "rietumu auto" eiforija - daudzi masveidā savus itin jaunos 09 žiguļus sāka mainīt pret "granadām" un 123 modeļa meršiem. Arī pats biju to skaitā, un no tēva mantoto Volgu-24 nomainīju pret divdurvaino BMW - 315 (e-21). Protams, tam bembim ne tuvu nebija volgas salona komforta, bet gaitas īpašibas un vadāmība bija izcila. Raķete, ne auto. Vēl šodien ar pozitivām emocijām atceros to bembi.

Diemžēl, šodienas jaunā autovadītāju paaudze nenovērtē padomlaiku "žiguļu ēru", un neizprot to laiku autovadītāju atmiņas - brīnās, kā var vispār kāds kaut ko labu par krievu auto var pateikt. Brīnumi jau tajos laikos protams bija - rietumzemju viesi arī gadiem ilgi nespēja saprast - kā var tā būt, ka lietots ,vecs auto autotirgū maksā dārgāk nekā jauns ....

08-09 žiguļu jau cik sen nav uz ceļiem. no žiguļiem tik vecie pirmie un sestie vēl kust un redzami.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Mja un savukārt no Avenša iekāpjot tagadējā Yaris padomāju - ne X sev - šeit arī pietiek vietas kājam nosēžoties "pašam aiz sevis" !!! Te tev nu bija "zapars" ar "maz vietas".

nevajag smieties par atpalikušu(ubogiju) cilvēciņu !!!!!!

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Man ai ir piedzīvots kaut kas līdzīgs Seene-i.

Pirmo reizi kad iekāpu kādus 12 gadus vecā Pasātā, pat skaļi iesaucos, cik te viss ir ērts... pat līdz riebumam!

Ja labā roka nokrīt no stūres, tad uzkrīt uz ātrumpārslēga. Nevar sajaukt bremžu un gāzes pedāli - Žigulī ir iespējams "netrāpīt". Podziņas saprotamas un normāli aizsniedzamas, nevis meklējamas.

To sajūtu es nekad neaizmirsīšu. Vēl nekad neaizmirsīšu cik man pirmskolas puikam bija maz rūmes uz tēva kuprainā Zapara aizmugures beņķa. Kopš tā laika mazi auto man izsauc vemšanu, jauni ieskaitot.

lielākajai daļai mūsdienu mazajiem auto salons ir ietilpīgāks kā gaz24

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kubikmetros rēķinot un piemirstot par GAZ24 universāli.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmo reizi tiekot pie "ārzemju" auto, sajutos kā citā pasaulē. Tas nekas, ka 15 gadus vecāka, kā tā laika senču jaunais auto. 15-gadīgs Kadets salīdzinājumā pret jaunu Tauriju bija KAUT KAS

Es tādu lietu jutu kādu 7 gadu vecumā - brālēna vecāku jetta likās ļoti ērta pret vectētiņa 3. žiķeli

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

ValdisM rakstīja:

i_edgars rakstīja: Man ai ir piedzīvots kaut kas līdzīgs Seene-i.

Pirmo reizi kad iekāpu kādus 12 gadus vecā Pasātā, pat skaļi iesaucos, cik te viss ir ērts... pat līdz riebumam!

Ja labā roka nokrīt no stūres, tad uzkrīt uz ātrumpārslēga. Nevar sajaukt bremžu un gāzes pedāli - Žigulī ir iespējams "netrāpīt". Podziņas saprotamas un normāli aizsniedzamas, nevis meklējamas.

To sajūtu es nekad neaizmirsīšu. Vēl nekad neaizmirsīšu cik man pirmskolas puikam bija maz rūmes uz tēva kuprainā Zapara aizmugures beņķa. Kopš tā laika mazi auto man izsauc vemšanu, jauni ieskaitot.

lielākajai daļai mūsdienu mazajiem auto salons ir ietilpīgāks kā gaz24

Man 24 volgai priekšējos beņķus nolaižot izveidojās ciešama guļvieta, braucot pieciem pieaugušajiem (85-105 katrs) vietas pietiek. Tajā pat kompānijā 09.g. yaris kapitulēja, nemaz nerunājot par vēl mazākiem.

P.S. Volga šogad ar TA pati aizbrauca līdz lūzņu pieņemšanas punktam, atbrīvojot vietu 11.g. vecākam hobijam.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Nu, nu, nu... GAZ-24 5 tēvaiņi ar jebkuru augumu var ērti braukt kaut visu dienu, bet sākot ar Golfu (nemaz nerunājot par mazākiem) tikai divatā līdz tuvākajai poļu bodei! Ja no Ford Ka, vai Mini izņemtu priekšējos sēdekļus, tad es tajos varētu ielīst!! Savādāk pat nav iespējams. Tā pat kā Yaris vai Gets.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

polšu bodei - pardon

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Ja par vēsturi. Manam tēvam šķiet pirmais auto bija 70' beigās, Kārlītis saucās (Moskvičs 401), diemžēl daudz neatceros, mazs biju. Nākamais bija IŽ 412 (Moskvičs ar apaļiem lukturiem, hromētiem buferiem un priekšējo grillu, un amerikāniskiem aizmugures spārniem) īpaša eksporta versija Somijas tirgum. Smilšu krāsā ar super ērtu dermantīna salonu. Motors tika apgādāts ar vēbera divkameru karbuli. Tā tik bija skaņa kad atvērās otrā kamera. Kārbai tika pārbūvēta pārslēgšanas sviras atrašanās vieta no sviru mehānisma starp krēsliem uz tiešo ievadu kārbā. Kloķis atradās pie labās kājas. Vēl tika modificēts aizmugurējais tilts(kaut kas tika aizlienēts no IŽ bulkuvāģa). Kādas daiļas sānslīdes tika veiktas. Par remontiem grūti ko teikt, nu tur bremzes, sajūgs (kamēr iemācījos braukt), šad un tad kaut ko pametināt, kādi stūres pirksti nu nekas tāds pārdabisks, kas nebūtu jādara šodien. Tad IŽam sekoja pāris gadus vecs ekstrēmists Peugeot 405 SRI ar Vācijā veiktu vizuālo tūniga paketi( 14" spieķotie BBS lietajiem diskiem, spoilerie un antispārnu, sēdinātu piekari) , deviņdesmito gadu sākumā laukos tas bija kas neredzēts. To nošķila, tad bija cienījamais Ford Scorpio 2.8l. To nozaga, tad sekoja nostaļģija nākamais Skorpio ar necilo 2.0. Un tad 2001 gadā tika iegādāts JAUNS no salonā Rīgā Renault Scenic minivens. To mēs veiksmīgi pārdevām pēc desmit gadu ekspluatācijas.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Es 80.gados iemaaciijos braukt ar teeva Moskvichu-2140. No shodienas viedoklja skatoties, suuds peedeejais. 12 gadu laikaa nobraucaam tikai 54 tuukst.km, bet bija arii remonti, kaadu muusdienaas liidz taadam nobraukumam nav, ja nopeerk jaunu auto. Jau pie 9 tuukst.km nobraukuma Moskvicham bija jaamaina stuures pirksti, servisaa tikt bija gruuti, labi, ka mums ar teevu tos mainiit paliidzeeja atsauciigs kaiminsh.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Pie 25 tuukst.km nobraukuma 5 gadu vecumaa Moskvicham paarruuseeja kaada no bremzhu cauruliiteem mashiinas apakshaa. Palika tikai viens no bremzhu kontuuriem, bijaam spiesti toreiz leenaa gaitaa vilkties no Madonas uz Jelgavu.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Moskvicha motors pie 70 km/h jau reeca, bet tagadeejaa Meriva pat pie 115 km/h nav skalja un ideaali, ar paarlieciibu turas uz celja.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: Ja par vēsturi. Manam tēvam šķiet pirmais auto bija 70' beigās, Kārlītis saucās (Moskvičs 401), diemžēl daudz neatceros, mazs biju. Nākamais bija IŽ 412 (Moskvičs ar apaļiem lukturiem, hromētiem buferiem un priekšējo grillu, un amerikāniskiem aizmugures spārniem) īpaša eksporta versija Somijas tirgum. Smilšu krāsā ar super ērtu dermantīna salonu. Motors tika apgādāts ar vēbera divkameru karbuli. Tā tik bija skaņa kad atvērās otrā kamera. Kārbai tika pārbūvēta pārslēgšanas sviras atrašanās vieta no sviru mehānisma starp krēsliem uz tiešo ievadu kārbā. Kloķis atradās pie labās kājas. Vēl tika modificēts aizmugurējais tilts(kaut kas tika aizlienēts no IŽ bulkuvāģa). Kādas daiļas sānslīdes tika veiktas. Par remontiem grūti ko teikt, nu tur bremzes, sajūgs (kamēr iemācījos braukt), šad un tad kaut ko pametināt, kādi stūres pirksti nu nekas tāds pārdabisks, kas nebūtu jādara šodien. Tad IŽam sekoja pāris gadus vecs ekstrēmists Peugeot 405 SRI ar Vācijā veiktu vizuālo tūniga paketi( 14" spieķotie BBS lietajiem diskiem, spoilerie un antispārnu, sēdinātu piekari) , deviņdesmito gadu sākumā laukos tas bija kas neredzēts. To nošķila, tad bija cienījamais Ford Scorpio 2.8l. To nozaga, tad sekoja nostaļģija nākamais Skorpio ar necilo 2.0. Un tad 2001 gadā tika iegādāts JAUNS no salonā Rīgā Renault Scenic minivens. To mēs veiksmīgi pārdevām pēc desmit gadu ekspluatācijas.

Un ko ta pēc reno paņēmi , atkal jaunu vai lietotu vai vēl pārdomās ?

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Moskvicha motors pie 70 km/h jau reeca, bet tagadeejaa Meriva pat pie 115 km/h nav skalja un ideaali, ar paarlieciibu turas uz celja.

Tad jau tu nemaz nezini, kas ir rēkoņa. Rēca viņš pie 120.

p.s. bet nu tikai pēdējais lohs var salīdzināt moskviča un merivas skaņas izolāciju.

Moskvičs vismaz rēca un gāja lopā, atšķirībā no merivas...

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

rudens68 rakstīja:

bobcat rakstīja: Ja par vēsturi. Manam tēvam šķiet pirmais auto bija 70' beigās, Kārlītis saucās (Moskvičs 401), diemžēl daudz neatceros, mazs biju. Nākamais bija IŽ 412 (Moskvičs ar apaļiem lukturiem, hromētiem buferiem un priekšējo grillu, un amerikāniskiem aizmugures spārniem) īpaša eksporta versija Somijas tirgum. Smilšu krāsā ar super ērtu dermantīna salonu. Motors tika apgādāts ar vēbera divkameru karbuli. Tā tik bija skaņa kad atvērās otrā kamera. Kārbai tika pārbūvēta pārslēgšanas sviras atrašanās vieta no sviru mehānisma starp krēsliem uz tiešo ievadu kārbā. Kloķis atradās pie labās kājas. Vēl tika modificēts aizmugurējais tilts(kaut kas tika aizlienēts no IŽ bulkuvāģa). Kādas daiļas sānslīdes tika veiktas. Par remontiem grūti ko teikt, nu tur bremzes, sajūgs (kamēr iemācījos braukt), šad un tad kaut ko pametināt, kādi stūres pirksti nu nekas tāds pārdabisks, kas nebūtu jādara šodien. Tad IŽam sekoja pāris gadus vecs ekstrēmists Peugeot 405 SRI ar Vācijā veiktu vizuālo tūniga paketi( 14" spieķotie BBS lietajiem diskiem, spoilerie un antispārnu, sēdinātu piekari) , deviņdesmito gadu sākumā laukos tas bija kas neredzēts. To nošķila, tad bija cienījamais Ford Scorpio 2.8l. To nozaga, tad sekoja nostaļģija nākamais Skorpio ar necilo 2.0. Un tad 2001 gadā tika iegādāts JAUNS no salonā Rīgā Renault Scenic minivens. To mēs veiksmīgi pārdevām pēc desmit gadu ekspluatācijas.

Un ko ta pēc reno paņēmi , atkal jaunu vai lietotu vai vēl pārdomās ?

Fāters jau kādu brīdi braukā ar Latvijā pirktu JAUNU Honda CR-V. Sagribējas šamam kaut ko piemērotāku Jelgavas ielām.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Atceros, ka man radagabals 1990. gadā no Vācijas atveda opel rekordu. Pie toreizējās gaumes gaišais samta salons likās tik nesmuks...

Bet tam opelim bija automātiskā kārta. Visa pilsētele brīnījās, kā tas var būt, ka ar mašīnu var braukt, nepārslēdzot robus.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti