Tātad sāksim ar taviem mīļajiem punktiem...
4. punkts noska, ka ir jāievēro VISI CSN punkti, tajā skaitā 119.; 120.; 159. un 160. 4. punkts neatļauj un neattaisno nekādu "juridiski pareizo" uzbraukšanu un sasišanu, ja kāds neievēro kādu CSN punktu. Arī ja kāds, tikai tavuprāt, vai tīši neievēro 118.4. Saskaņā ar 4. punktu tev jādara viss, lai kādam pārkāpjot 118.4. nenotiktu CSNg, t.i. jāievero 119. un 120. punkts.
6. punkts nosaka, ka jebkuram ir tiesības uzskatīt ka citi satiksmes dalībnieki ievēros CSN VISUS punktus, tajā skaitā 119.; 120.; 159.; 160. Tev ir tiesības uzskatīt, ka citi ieveros 118.4., bet ja būsi ieverojis 119., 120., 159., 160. tad kāda cita rīcība parkāpjot 118.4. tevi neapdraudēs.
10. punkts. Tu kladzini ka šis punkts nenosaka KĀ ir jārīkojas. Tev taisnība, to nosaka 4. un 6. punkts ;) 4. un 6. punkta skaidrojumu skat. augstāk. Savukārt 10. punkts AIZLIEDZ "juridiski pareizo" uzbraukšanu un nobraukšanu
Citēju Vernonu: "Autobusiem un smagajiem vieglie priekšā iebrauc bez sirdsapziņas pārmetumiem!!! Bez aiztures!
CSN ir 120. punkts, kur ir atruna par distanci!" Trešajā teikumā tu pats norādi CSN punktu, kas jāievēro autobusiem un smagajam transportam, papildus 119. punktam Ievērojot šo (CSN 120.) punktu, nevar rasties situācijas kuras apraksti pirmajā teikumā.
Ja BEZ SIGNĀLIEM strauji nobremzēsi man priekša vainīgs būsi tu. CSN 238.7. un 239.1., šie punkti ir jāievēro saskaņā ar 4., 6., 10. Sīkāk MK noteikumi Nr 466. (prasība ievērot šos noteikumus ir noteikta CSN 4. punktā)
208.2. (...) Nospiežot bremžu pedāli vai jebkuru darba bremžu sviru, uzreiz jāiedegas:
208.2.1. visiem pamata (izgatavotāja uzstādītajiem) bremzēšanas signāllukturiem;
208.2.2. [S3] bremzēšanas signāllukturim, ja M1 kategorijas transportlīdzeklis izgatavots pēc 2001. gada 1. janvāra;
208.2.3. bremzēšanas papildu signāllukturiem, kas nav obligāti uzstādāmi, ja tie tomēr uzstādīti.
208.3. Bremzēšanas signāllukturiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem. Izkliedētājam jābūt bez plaisām, izlūzumiem u.tml. bojājumiem. Tonējums nedrīkst būt izbalējis.
208.4. Bremzēšanas signāllukturu gaismas stiprums nedrīkst būt mazāks par pakaļējo gabarītlukturu gaismas stiprumu vai vienāds ar to.
To vai Tev dega vai nedega signāllukturi noteiks ekspertīze.
P.S. un nevispārini atsevišķus gadījumus ar "podstavām" un pārmācīšanām. Un arī šādos gadījumos Tev ir jārīkojas saskaņā ar 10. punktu, kura noteikts, ka Tev jādara viss lai nebūtu CSNg un neradītu zaudējumus
Vernons un distance
Tātad, kaut kā dažiem sasāpējis jautājums.
Es no ģirtiem un Vernona gribētu paskaidrojumu - kāds ir loģisks pamatojums uz ceļa, kur atļautais ātrums virs 50km/h (par apdzīvotām vietām vēlāk) NEIETURĒT normālu vismaz 50m distanci līdz priekšā braucošajam? Vai īsumā - kāpēc ir jālien citam dibengalā?