Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Bet pa to laiku Austrālija turpinās iegūt ogles vēl pēc 2030. gada neskatoties uz ANO brīdinājumiem. "Par šīs izšķirošās nozares nākotni lems Austrālijas valdība, nevis sveša organizācija, kas vēlas to slēgt, mūsu ekonomikai izmaksājot tūkstošiem darbavietu un miljardiem eksporta dolāru," teikts Pita ( resursu ministrs ) pirmdienas paziņojumā. "Starptautiskā enerģētikas aģentūra prognozē, ka ogļu patēriņš visā Āzijā nākamajā desmitgadē pieaugs, lai apmierinātu tādu valstu enerģijas vajadzības kā Ķīna, Indija un Dienvidkoreja," sacīja Pits.

edition.cnn.com/2021/09/06/business/australia-warned-climate-coal-intl-hnk/index.html

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Papildinājums:

Austrālija kļūst par COP26 klimata sarunu ļaudari.

(Australia is shaping up to be the villain of COP26 climate talks)

Austrālijas premjerministrs Skots Morisons ceturtdien, apstiprināja ziņojumu, ka viņa valsts ir izdarījusi spiedienu uz Apvienoto Karalisti atteikties no galvenajām saistībām klimata jomā, kas izriet no to divpusējā tirdzniecības nolīguma, un tas neliecina par nožēlu vai apmulsumu. Pagājušās nedēļas pirmdienā, kad augsta ranga ANO amatpersona brīdināja, ka Austrālijas bezdarbība ar klimatu galu galā "sagraus" tās ( Austrālijas ) ekonomiku, Austrālijas resursu ministrs Kīts Pits noraidīja ANO kā "svešķermeni", kam vajadzētu "rūpēties par savu biznesu". Viņš pat stāstīja par Austrālijas plāniem saglabāt ogļu ieguvi "krietni pēc 2030. gada", kamēr liela daļa attīstītās pasaules jau ir ceļā uz pakāpenisku fosilā kurināmā pārtraukšanu.

edition.cnn.com/2021/09/12/australia/australia-climate-cop26-cmd-intl/index.html

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jo vairāk visādu mēslu izmanto AI un ML, jo rijīgāks paliek "tīkls" kas nodrošina šo servisu :

www.theregister.com/2021/09/13/ai_environmental_cost/

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Bet protams. Vidēja izmēra datu centrs ar apm. 300 serveru skapjiem, tas nemaz nav tik daudz, 3 telpas pa 100 42U skapjiem, patērē apm. 500 kW jaudas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kaut kā pamaz IMHO tev sanāk, jo nesen liku Orākla Exadata raku, kam reitings šķiet bija līdz 15 kVA, un pilnā komplektā ir ~36 kVA ja atmiņa nepieviļ. Un tas ir tikai elektrības padeve, vēl ir kondicionēšana un teiksim RoCE tīkla infrastruktūra ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

OK. Varbūt 100 skapjus nometu. Tātad 500 kW uz 200. Reitings nenozīmē, ka tāda jauda arī tiks patērēta, tā ir pases jauda. Bieži vien "storidžiem" ir tikai 1/2 disku vietu aizņemtas. Un telekomunikāciju iekārtas patērē daudz mazāk, nekā serveri. Ar datu centriem problēma ir rezervējamā jauda, krutajiem datu centriem jābūt 2 pievadiem, ja nosprāgst viens, jāpārslēdzas uz otru.

Rezerves pievads praktiski stāv tukšs visu laiku, un strādājošo nav labi slogot vairāk kā par 75%. Tātad, ja tev ir apm. 500kW datu centrs, jāmaksā par 2x1TW pieslēgumu, jo jārēķinās ar izaugsmi arī.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Slikta organizācija, ja rezerves pievads stāv tukšs visu laiku. Normāli vajadzētu barot pusi no viena pievada un pusi no otra, lai abu pievadu noslodzes ir zem 50% ar spēju katram pārņemt visu, kas nozīmē dubultu, nevis četrkāršu jaudu, kā tavā piedāvājumā.

Kur nu vēl izdomāt, ka slodze vēl pa fāzēm jādala... Iedomājies... Serveru kopa A jāpieslēdz ievada A fāzei 1 ar primāro barošanu un ievada B fāzei 2 ar sekundāro. Severu kopa B ievada A fāzei 2 un ievada B fāzei 3. Kopa C... Vari izrēķināt, cik grupās tos serverus jādala? ;)

Un pie šadas jaudas datu centriem gan reti kurš paļaujas tikai uz ārējiem pievadiem bez papildus dīzeļa. Bet nu ko var gribēt, ja pēc kW uzreiz nāk Tw... Atliek vien savu TECu būvēt

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tu gribi, lai tev visu datu centra plānu apraksta ;) Protams, ka viss tiek dalīts pa fāzēm un dīzeļi un čilleri arī ir. Krutākās iekārtas pašas jau ir 3 fāzu. Kāpēc tev vajag vairāk jaudas , kā patērējamā ? Kaut vai UPS bateriju dēļ. Ja bijis sprieguma pārtraukums, tad pēc tā atjaunošanās bez nominālā patēriņa jālādē arī UPS bateriju bloki.

Vispār es domāju, ka Latvijā ir biznesa niša totāli lētiem datu centriem. Parastu pilsoņu mājas lapām un uzņēmumiem nevajag 99.999% servisa nodrošinājumu, kāpēc piemaksāt par nevajadzīgu krutumu vai DC ISO sertifikātu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Rezerves pievads praktiski stāv tukšs visu laiku" ir tavs apgalvojums. Un tieši tu kaut ko rakstīji par nepieciešamību pēc četrkāršas jaudas. Nav nekādas vajadzības pēc vairāk, kā x2 - UPS normāli var lādēt kā reizi no nenoslogotās rezerves jaudas.

Lieta, protams, ar ko klasiski grēko ir dzesēšanas jaudas iekļaušana aprēķinā un arī kondicionieri barošana caur UPS.

Un nē, nav nekādas biznesa nišas, jo tas nodrošinājums lielajos datu centros jau tāpat ir pieejams par simboliskām maksām. Latvijas dārgās cenas var tikai noturēt ar kaut kādu mistisku priekšstatu un tam ticīgiem lohiem, ka jāizmanto datu centrs, kurš atrodas Latvijā. Mani hobijprojekti, piemēram, sen dzīvojas Linode, profilaktiski dēļ Brexit pārvācoties no Londonas uz Frankfurti.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Protams,ka dzesēšanas jauda iekļauta aprēķinā. Runa bija par sadales tīkla pieslēgumu, nevis tikai par UPS. Praktiski čillerus, protams, nepieslēdz UPS. Bet iekšējās DC dzesēšanas iekārtas pieslēdz. Jo, ja serveru barošana sprieguma pazušanas gadījumā notiks no UPS, bet gaiss maisīts un dzesēts no sistēmā esošā antifrīza netiks, serveri uzcepsies momentā un no UPS būs maz labuma. Un , lūdzu, neraksti par UPS bateriju rezignētu barošanu no viena pieslēguma, kamēr pats UPS pieslēgts otram, tāda shēma nepastāv ;)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pastāv ;) Tas, ka tev nav bijusi pieredze ar gudriem elektriķiem, bet tādiem, kam patīk primitīvas shēmas, ir tava problēma. Jā - es arī biju mazliet pārsteigts, kad dzīvē man parādīja, kā vienā ķēdē ieslēgtu UPS var izslēgt no ķēdes, nepārtraucot padevi, piedevām ar mehānisku (!) slēdzi.

"Praktiski čillerus, protams, nepieslēdz UPS." tieši to jau teicu - ka ar šo grēko. Un tad kirdik iestājas ar mazu aizturi - pietiek tikai shutdown ķēdei kaut kur uzkārties un varēsi priecāties, ja ir drošibas relejs, kas pirms pārkaršanas pa rupjo izslēdz strāvu, lai mazinātu bojājumus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mehānisks ir labāks, jo vienam modulāram ups(im) reiz (tā ap 2000 -šo gadu) domājām ka bez tāda var labi iztikt, jo "modulārs taču" ar atsevišķi maināmām daļām/bateriju moduļiem, bet tik nelaime, ka vadības softs un kontrolieris tikai viens un tālāk es domāju nav jāstāsta ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Es te, Bradypus, par nopietniem datu centriem runāju. Loģika: Tātad, dots 2 sadales tīkla ievadi, viens vai vairāki UPS. Situācija: nav bijis sprieguma 5 min, UPS uz baterijām. UPS uz baterijām ir tieši tāpēc, ka nav bijis spriegums visos ievados vienlaicīgi, ja kaut viens bijis dzīvs, tad ievadu kontrolers UPSi pārslēgtu uz to. Un tad spriegums atjaunojas. Parasti tas atjaunojas vispirms vienā ievadā. Tātad, jārēķinās ar strāvas sitienu, pieslēdzot visu sistēmu uzreiz, neraugoties uz visiem "mīkstajiem startiem", kāds ir modernām iekārtām, tāds ir. Apm 15%. Tieši tāpēc nevar slogot esošo sistēmu par 100%.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kur es tev kaut ko par 100% teicu - protams ir jābūt rezervei, bet ne jau četrkāršā apmērā, kā tu piedāvāji. Par 15% neko nebūtu iebildis, lai gan arī tas ir abšaubāmi nepieciešams tikai sūdīgi uzkonstruēta datu centra gadījumā. Normālos ir startup/shutdown kontrolieris, kas ir vienīgais, kas "ierubījas" atjaunojoties strāvas padevei un pēdējais "izslēdz gaismu". Nav nekāda "pieslēdz visu sistēmu uzreiz". Tāpat UPS resursam būtu jābūt sadalītam - pie pārtraukuma sākotnēji baro līdz noteiktajam atlikumam, pēc kura iniciē shutdown procesu, kura ietvaros sistēma kontrolēti un pareizā secībā izslēdzas un pāri vēl jāpaliek rezervei, nevis pilnīgi tukšiem akumulatoriem - tieši tādēļ, lai UPS, atjaunoties ievada spriegumam, joprojām spētu darīt savu balansēšanas darbu. Tā ka izklausās, ka tev ir savdabīgi vienkāršot skatījums par to, kas ir "nopietni datu centri".

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Parastu pilsoņu mājas lapām ir Wordpress un tamlīdzīgi. Un man liekas, ka arī vietējais hostings jau labu laiku kā maksā kapeikas, tā ka šaubos par to biznesa nišu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

WP hostings Latvijā bez vairāku sekunžu aiztures pie katra klikšķa maksā 10+ eur mēnesī. WP hostings Frankfurtē ar zibenīgiem reakcijas laikiem un SSD diskiem maksā sākot no 1.99 vai ir pat reklāmas piedāvājumi - t.i. hostē par velti, bet tavā lapā jāiekļauj provaidera banera vieta.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW kamēr mēs te pļurkstam Tesla tomēr uzstādijusi Nordschleife trases rekordu EV:

www.nuerburgring.de/news/tesla-faehrt-offiziellen-rekord-fuer-elektrofahrzeuge

p.s. tiesa savā muldam kontā Tesla kaut ko ar rekorda laiku ir piemelojusi, cik saprotu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Vairāk jau fascinē dalīšana kategorijās. Rekords starp EV... Rekur nesen sanāca palasīt, kā Staņislavs Kovaļskis uzstādīja pasaules rekordu sprintā M105 divīzijā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti