Transports un īsta ekoloģija. - Forums - iAuto

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Tēmā būtu apspriest, kā braukt mazāk vai reizi pa reizei vispār nebraukt.

Tur ir pietiekami daudz visādu jautājumu, kā un kāpēc ir organizēta ekonomika, sadzīve un tirdzniecība.

Pamēģini atrast atbildi, kādēļ klimatglabējiem tik ļoti rūp, lai cilvēki mazāk redzētu pasauli, bet nepavisam nerūp ikdienas sēdēšana korķos vai pašu pārvietošanās eskortu apjoms un privātās lidmašīnas.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 1 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Tēmā būtu apspriest, kā braukt mazāk vai reizi pa reizei vispār nebraukt.

Tur ir pietiekami daudz visādu jautājumu, kā un kāpēc ir organizēta ekonomika, sadzīve un tirdzniecība.

Tu esi apsvēris iespēju retāk te kaut ko ierakstīt? Katra reize nozīmē ieslēgtu datoru, sildītu atmosfēru, kāda rakstītas atbildes. Tas viss noved pie pastiprinātas klimata bojāšanās, tā ka attopies.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Sofistika.

Aplama ekonomikas un transporta organizācija un sastrēgumi nav nekāda pasaules apceļošana.

---------

Saules enerģijas uzkrāšana ilgākā termiņā

www.energy.gov/eere/solar/thermal-storage-system-concentrating-solar-thermal-power-basics

electrek.co/2022/07/08/sand-energy-storage-wind-solar/

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Lasīt iemācīsies? Tieši to jau jautāju - kādēļ vadošie klimata cīnītāji apkaro tikai pasaules apceļošanu, nevis tevis minētās problēmas?

Kā siltums ietekmē gāzēto ūdeni? Kā skābe iedarbojas uz kaļķi?

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz tēzi, kā skābe iedarbojas uz kaļķi, vajag, kā to teica Valters Vaits iekš Brīking bed, cienīt ķīmiju. Kaļķis ir vai dedzinātais CaO, vai dzēstais Ca(OH)2 . Nevienai skābei iedarbojoties uz šitiem, ogleklis nekādā formā laukā nelien, jo tā tur nav ;)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Piekrist... Kaļķakmeni...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Ka tik juceklis un ne par tēmu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tas ka tev par sarežģītu, nenozīmē, ka nav par tēmu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Cita starpā tiem kam interesē ir vērts iedziļināties šādos projektos (paķerts links no innovāciju balsošanas ES, bet uz interesantām idejam no šejienes var "aizkāpt")

interactive.eusew.eu/awards-public-vote/innovation

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

Arī RX čempionāts ,kas nedēļas nogalē notiks Rīgā. šoģad pasaulis čempis pārgājis uz pilnībā e klasi. Lādēšana šiem auto arī solās būt dikti zaļa jo enerģija ar ko lādēs šos auto ir no Francijas saules parka, kas uzlādēta akumulātru konteineros. Vienīgais aizdoma ka šī zaļā enerģija uz Latvija tiek atvesta ar dīzeļfūri.

www.rigarx.com/lv/foto/ferratum-riga-rx-tresdiena-2/

www.rigarx.com/lv/foto/ferratum-riga-rx-tresdiena-2/

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=tBQ1kmfCo60&t=48s

izskatās labi

Latvijā vajadzētu nedaudz ieguldīt līdzekļus un veikt pētījumus.

----------------

proteīns no CO2, ūdeņraža

www.youtube.com/watch?v=adSQpX_kOPE

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

No Latvijas sen ir emigrējuši gan līdzekļi, gan pētījumu veicēji. Ka piedāvāsi risināt problēmu , ka nevaram atļauties to, ko Šveice?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža "problēma" ar mazliet plašālu skatu uz dzīvi:

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Svētdien gadījās Dominā esošajā Jāņa Rozes grāmatnīcā ieraudzīt ka Vārtu Bils ir izlaidis kaut kādu murgojumu par ekofašismu - pie tā ka tā grāmata ir propaganda, neadekvāti dārga cena, 23 eiras. Tā grāmata ielikta diezgan zīmīgā plauktā, tajā kam uzraksts "filosofija, reliģija"...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Labs

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Pilnīgs negatīvisms.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas nav negatīvisms, tā ir objektīva realitāte, pat ja teiksim B. Geitss bija iedzilinajies un uzrakstīja to visu "vidējam Džo", kas būtu normàli un saprotami, tas nenozime ka "vidējais Džo" to nav pārvērtis par reliģiju ...

Nevar tupi lūrēt uz faktiem par CO2 un uz tā bāzes veidot visu pasauli, katrā vietā uz Zemes ir citas un citādākas problēmas ... un tad vel tā vēlme katru sūdu pārdot tautai ar uzcenojumu zem "ekoloģijas" saukļa ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: www.youtube.com/watch?v=tBQ1kmfCo60&t=48s

izskatās labi

Latvijā vajadzētu nedaudz ieguldīt līdzekļus un veikt pētījumus.

----------------

proteīns no CO2, ūdeņraža

www.youtube.com/watch?v=adSQpX_kOPE

Kāpēc Bila Geitsa grāmatele ir jāapspriež, ja daudz interesantāk un derīgāk būtu apspriest šo?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Var jau apspriest speciāli cilvēku radītu mākslīgu ģeotermālo "figņu", bet tad vai nav vienkāršāk ķerties pie sentēvu metodēm un urbt tik dziļi kamēr karstais ūdens pats sāk "skriet ārā" un izmantot Zemeslodi kas jau ir dabīgs siltuma akumlators bez visiem spoguļiem ?!?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Kaut kur jūtūbā tiek teikts, ka, lūk, Šveicē vai Vācijā pamanījušies izdomāt, ka Saules sakarsēts siltuma akumulators turēs siltumu mēnešiem, pie tam saglabās tādu temperatūru, ar kuru varētu ne tikai apkuri nodrošināt, bet arī ar tvaiku ar kādu turbīnu elektrību saražot.

Kas būtu loģiskais pētījumu virziens Latvijā šajā tēmā?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te būs viens piemērs kā transportu un "ekoloģiju" nevajag miksēt:

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Var jau apspriest speciāli cilvēku radītu mākslīgu ģeotermālo "figņu", bet tad vai nav vienkāršāk ķerties pie sentēvu metodēm un urbt tik dziļi kamēr karstais ūdens pats sāk "skriet ārā" un izmantot Zemeslodi kas jau ir dabīgs siltuma akumlators bez visiem spoguļiem ?!?

Tik dziļi urbt ir bīstami. Vienā filmā redzēju: ieurba un tad kaut kādi mošķi izlidoja laukā un visus apēda. Vot tā!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu ta jau pavisam labi, jo kā smejies - nav cilveku, nav problēmu ... ne enerģiju vajadzēs, ne CO2 kādu satrauks ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Kaut kur jūtūbā tiek teikts, ka, lūk, Šveicē vai Vācijā pamanījušies izdomāt, ka Saules sakarsēts siltuma akumulators turēs siltumu mēnešiem, pie tam saglabās tādu temperatūru, ar kuru varētu ne tikai apkuri nodrošināt, bet arī ar tvaiku ar kādu turbīnu elektrību saražot.

Kas būtu loģiskais pētījumu virziens Latvijā šajā tēmā?

Kautkur jūtūbā ir arī mūžīgie dzinēji un lampiņas, kas deg bez strāvas avota.

Kāds būtu loģiskais raimonda pētījumu virziens šajā tēmā? Droši vien savam žiguilim fufeļmaksi ar biji uzlicis, kad tā bija aktuālā ekomode.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tā kā tagad valstis dod/dos naudu par "zaļajiem enerģētikas risinājumiem", parādījušies daudz "zaļo" šarlatānu, kuri piedāvā vienu par otru labākus projektus, kuri gan labi darbojas tikai skaistās datora prezentācijās. Jo prezentācijā jau nav grūti attēlot. piem. kilometru augstu "spoguļtorni" ar vairākiem hektāriem spoguļu, bet pamēģiniet tādu uzbūvēt un uzturēt.

Savukārt, vadošie politiķi, kā likums, ir ar humanitāro izglītību un no dabas zinātnēm nejēdz nekā, citādi, piemēram, stulbais "gravitācijas tornis Šveicē nebūtu uzbūvēts.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nākotne, domāju , pieder ģeotermālajai enerģijai, jo kā, nekā, 99% no planētas Zeme ir karstāka par 1000C un skraidīt pa plāno zemes garozu un ķert vēju un sauli neizskatās saprātīgi ilgtermiņā. Visa mums vajadzīgā enerģija ir zem mūsu kājām un atbilde ir nemehāniskā, jeb enerģētiskā dziļurbšanas tehnoloģijā.

Ir atrasts, ka vislabāk akmeni var iztvaicēt un kausēt ar milimetru viļņu diapazona starojumu, un pilotprojekti jau pastāv. Šāda tipa urbšana būs daudz ātrāka, nekā parastā mehāniskā, un iekārtu varēs drīz pārvietot uz citu urbuma vietu.

Ir idejas, ka saprātīgi būtu nenojaukt esošās ogļu spēkstacijas, jo nākotnē ģeotermālos urbumus varēs izveidot kaut vai staciju pagalmos, un izmantot jau esošās tvaika turbīnas un visu pārējo infrastruktūru.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

katru dienu saule zemei siltuma veidā atdod 10 000 reižu vairāk enerģijas, kā cilvēce var izlietot

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Bet norobežota enerģētika neļauj un traucē to izmantot. Piem ja planētu vienmērīgi noklātu ara paneļiem un tos savienotu kopējā tīklā, visdrīzāk visiem pietiktu jaudas un nebūtu nekādas duck shape raustīšanās

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kas ir "norobežota enerģētika"? Kaut ko par āfrikas saules parku izgāšanos vismaz esi noskaidrojis, pirms glupības rakstīt?

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Un tikai ar 0,1% Zemes dzīļu karstuma pietiek visas cilvēces apgādei ar enerģiju 2 milj.gadu. Zeme pēc būtības ir milzīgs termoss, kurš peld kosmosā un būs karsts vēl ilgi pēc tam, kad Saule būs nodzisusi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 5 Atbildēt
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 5 Atbildēt

iauto.lv/pie-stures/energija/42176-latvij-par-114-miljoniem-eiro-uzstds-trs-sinhronos-kompensatorus-sinhronizcijai-ar-eiropas-prvades-tklu

un Saules un vēja ģenerācija tiek kompensēta

"Daugulis skaidro, ka sinhronais kompensators ir sinhronais ģenerators, kas nav pieslēgts slodzei, bet griežas tukšgaitā, patērējot no tīkla salīdzinoši nelielu enerģijas daudzumu savas rotācijas nodrošināšanai. Papildus frekvences regulēšanai sinhronie kompensatori palīdzēs nodrošināt arī pietiekamu īsslēguma jaudu kompensēšanu pārvades tīklā pareizai sistēmas aizsardzības un automātikas darbībai.

Baltijas elektrotīklu sinhronizācijas projekta ietvaros šādi kompensatori tiks uzstādīti arī Lietuvā un Igaunijā - trīs katrā valstī.

Baltijas tīklu sinhronizācija ar kontinentālo Eiropu palielinās elektroenerģijas apgādes drošumu reģionā, vienlaicīgi veicinot Eiropas iekšējā enerģijas tirgus attīstību un radot jaunas uzņēmējdarbības iespējas. Tāpat minētie ieguldījumi iekārtās un tehnoloģijās ir viens no priekšnosacījumiem, lai pārvades tīklam varētu droši pieslēgt liela apjoma atjaunojamās enerģijas avotus un izpildīt Eiropas zaļā kursa mērķus, skaidro AST pārstāvji."

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nopietni? Tu pat neesi vispār sapratis, kas ir sinhronizācija? Tad jau nav brīnums, ka balansēšana, kuru grauj saule un vējš, tu patiešām nespēj aptvert.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 5 Atbildēt

Baltijas tīklu sinhronizācija ar kontinentālo Eiropu palielinās elektroenerģijas apgādes drošumu reģionā, vienlaicīgi veicinot Eiropas iekšējā enerģijas tirgus attīstību un radot jaunas uzņēmējdarbības iespējas. Tāpat minētie ieguldījumi iekārtās un tehnoloģijās ir viens no priekšnosacījumiem, lai pārvades tīklam varētu droši pieslēgt liela apjoma atjaunojamās enerģijas avotus un izpildīt Eiropas zaļā kursa mērķus, skaidro AST pārstāvji."

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 2 Atbildēt

Politkorektu preses relīzi jau vairs no realitātes atšķirt nespēj.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 6 Atbildēt

Baltijas elektrotīklu sinhronizācijas projekta ietvaros šādi kompensatori tiks uzstādīti arī Lietuvā un Igaunijā - trīs katrā valstī.

Pamatojums tam ir tehniska nepieciešamība un speciālistu veikti aprēķini.

Tāpat minētie ieguldījumi iekārtās un tehnoloģijās ir viens no priekšnosacījumiem, lai pārvades tīklam varētu droši pieslēgt liela apjoma atjaunojamās enerģijas avotus un izpildīt Eiropas zaļā kursa mērķus, skaidro AST pārstāvji."

Savukārt zaļie enerģētikas avoti daļēji aizstās fosilos avotus, kas nepieciešami elektroauto lādēšanai.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te savukārt šāda "baterijas" ideja :

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Apskatījos šito, izskatās tiešām ar lielāku kapacitāti kā saspiesta gaisa, spararatu vai citas taml.sistēmas, bet arī dārga diezgan un tā tomēr ir īstermiņa sistēma.

Ja tiktu realizēts Eiropā, tad CO2 varētu iepumpēt nord stream trubās, tur diezgan daudz saies ;)

Latvijai labākais risinājums, ja mums enerģijas būs tiešām nopietni par daudz, dabā jau pastāv, un tā ir Daugavas HES kaskāde. Atliek uzbūvēt sūkņu stacijas, kas ūdeni pārsūknēs augšpus katram aizsprostam.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ar tiem HES ar tur ir savi "joki", ko tu pumpēsi augšpus HESa, jo tas nozīmē, ka lejpus tā būs vēl mazāk ūdens, un tagad jau speciāli laiž pārgāzē, lai lejpus Rīgas HES Daygava nekļūtu par sālsūdens dīķi.

T.i. es protams pārspīlēju, taču arī baigi vienkārši tas nebūs. Varētu jūras ūdeni atsāļot un pumpēt teiksim līdz pat Pļaviņu HES, bet ko tas viss maksās to tik velns viņu zin ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Baltijas elektrotīklu sinhronizācijas projekta ietvaros šādi kompensatori tiks uzstādīti arī Lietuvā un Igaunijā - trīs katrā valstī.

Pamatojums tam ir tehniska nepieciešamība un speciālistu veikti aprēķini.

Tāpat minētie ieguldījumi iekārtās un tehnoloģijās ir viens no priekšnosacījumiem, lai pārvades tīklam varētu droši pieslēgt liela apjoma atjaunojamās enerģijas avotus un izpildīt Eiropas zaļā kursa mērķus, skaidro AST pārstāvji."

Savukārt zaļie enerģētikas avoti daļēji aizstās fosilos avotus, kas nepieciešami elektroauto lādēšanai.

www.tvnet.lv/7625591/vides-eksperte-progresivo-nonaksana-valdiba-dotu-pozitivu-pienesumu-zala-kursa-istenosanai

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu gan ES sagājuši sviestā, energokompāniju peļņu tagad provēs "noīsināt" ar nodokli no peļņas virs 20% no iepriekšējā gada peļņas - varam gatavoties mūžīgi pieaugošām enerģijas izmaksām, tas nekas ka tās varbūt būs "tikai" + 20 % gadā ....

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 3 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu pirmais gan ir fufelis, kādos "krokodilos" mēra "ilgtermiņu" un cik "krokodilus" garš ir pareizais "ilgtermiņš" . Tad kad beidzot CO2 izmešu nodokli liks izejvielai - naftai vai gāzei, tad mēs beidzot pietuvosimies patiesībai par to kas un pie kāda nobraukuma ir klimatneitrāls, šobrīd ir jābūt idiotam lai nebrauktu ar iekšdedzes auto - jo neatkarīgi no nobraukuma, tu samaksā par "stāvošu tilpumu".... pat tad ja 80% no laika brauc ar velo ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

1. Par to dabu tā kā vajadzētu vienoties, ka visa Eiropas vieglo auto parka pārtaisīšanu uz elektro globāli dabu neietekmēs tādā pakāpē, kas būtu pieminēšanas vērta. Ja runa par tīrāku gaisu lielpilsētu centros, tad jā,elektroauto dos efektu.

2. Jā, protams, tas viss zināms, tikai tur jāpiekombinē vēl arī ūdeņradis klāt, un tad tūlīt "paceļas diskusija par zaļo vai nezaļo ūdeņradi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Dienas Bizness sācis cītīgi aprakstīt LV plašās iespējas ar dažādu atjaunīgo resursu izmantošanu ...

Intersanti vecie blēži Šķēle, Lembergs un Co tagad atraduši citu labu veidu kā LV iedzīvotājus "noslaukt" ?!?!? Kaut kāda tāda aizdomīga aktivitāte "sūnu ciemā" ...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti