en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery
izmanto gan Saules enerģijas uzkrāšanai, gan transportā.
en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery
izmanto gan Saules enerģijas uzkrāšanai, gan transportā.
Zeme ja kas ir apaļa.
tomayto, tomahto...
Plakanā zeme no apaļās zemes atšķiras tikai ar to, kāds modelēšanas režīms ir uzstādīts simulācijā
Zeme nav plakana, jeb, kā tu raksti - apaļa.
Zeme ir lodveida, saplacināta polos.
Jeb zinātniski to sauc par - ģeoīdu.
MelnaPiektdiena rakstīja: Apgalvojums, ka elektroenerģijas ieguve ir visnetīrākā lieta pasaulē, nemaz nespridzina?
Great discussion
Delighted to be a part of the discussion. I would like to hear more from the important discussion.
Iespējams nākotnes transports, nevajag ne naftu, ne elektrību, jeb viss jaunais ir labi aizmirsts vecais:
viencexperc rakstīja: Zeme nav plakana, jeb, kā tu raksti - apaļa.
Zeme ir lodveida, saplacināta polos.
Jeb zinātniski to sauc par - ģeoīdu.
Tiešām tu domā ka tas ir eksperta cienīgi mēģinat parādīt ka zini to ko māca berniem dabaszinībās 3. klasītē?
Apaļa vai plakana zeme tas ir abstrakts jēdziens, tas taka butu skaidrs katram izņemot īpašus autistus?
Atkal Dienas Biznesā jau pirmie pisnesmeņi galvu bāž ārā - Biogāzes "ražotāji" jau atkal par OIK un lauku platību "aizdiršanu" ar bio-kurināmajam noderīgo "sūdu" audzēšanu aizrunājušies ...
Nu ko, uz ceļiem arī var pamanīt ka pavasaris iestājies - agrākos laikos iestājoties siltam laikam tikai motociklisti vilka ārā no garāžām un šķūnīsiem savus noputējušos močus - tagad to dara arī ekofašisti... Pa ziemu Liepājā varēja manīt apmēram nevienu elektrisko mašīnīti - kā iestajās silts laiks un ar tām pat var bik pabraukt, tā saradās, un dienā vairākas reizes izbraukājot Liepāju krustu šķērsu, dažas pat var pamanīt.
Piektdien vēl gadījās piedzīvot ko tādu, ko negaidīju notiekam vismaz piecus gadus - piektdienas vakara specreisu Liepāja - Rucava - Liepāja izveica elektrisks sprinteris... Izteikšu minējumu - laiks ir silts, plus vēl tā kā tam reisam noslodze maza, varbūt bija ieplānots brauciens kur tā kaste pa šoseju brauca uz elektromobīliskiem 65 kilometriem stundā [tā agrāk vismaz tas reiss brauca]...
Putniņi čivina, zālīte aug, elektromobiļi spieto un rucavas pāķis brauc uz lielpilsētu pēc sivēnsēklām.
Šis un tas par pasaules uzbūvi, auto un dzīves nejaušībām:
"Grēta vairs negrib, ka cilvēki par viņu runā".
Bija pagarš raksts par šito. Grētas kustība pamazām izplēnējusi. Kovids, protams, nobremzēja plašāku pulcēšanos. Tomēr, bez visa Kovida, meitene, nebūdama pats gaišākais prāts, tomēr sapratusi, ka politiķi viņu izmanto pīār celšanai, slavenību mednieki grib taisīt pašiņus ar viņu, lai bildes ieliktu internetā, jaunieši vienkārši grib iemeslu "klimata ballītes " sarīkošanai ar viņu kā ballītes karalieni utt. Kad aizkūlās uz nabadzīgākām valstīm, tad saņēma pārmetumus, ka viņas kustība ir bagātu balto bērnu un jauniešu izklaides pasākums. Sak, mums jūsu problēmas. Mums te klimats jau tagad visu žāvē laukā, lielā ģimene grimst nabadzībā, bet zemais ūdens līmenis Gangā knapi līķus skalo prom.
varat apsveikt pirmo e-auto pabalstu saņēmēju, B.Sipenieci-G
Kā kodolbumba sačakarēja pasauli un kāpēc WW2 kuģu lūžņi ir vērtīgi:
Kas un kā ar vēja turbīnām un to efektīvitāti, ilgmūžību ...:
P.S. tajos pāris kadros var labi ievērot, ka diezgan lielu piebraucamie "pleķi paliek" neapstrādāti uz lauka ...
Ja rēķina 2t rapša eļļas no hektāra, tad pie aprēķina 5 litri uz 100 km ir 200 x 100 = 20 tūkstošiem km.
Elektroauto tērē, pieņemsim 40kWh uz 100 kilometriem. Tātad, 200 reizes vairāk uz 20 tūkstošiem kilometriem. 8 MWh megavatstundas.
500kW vēja turbīnai vajag 16 stundas, lai enerģētiski kompensētu neievākto rapsi no 1 hektāra
ewtdirectwind.com/wp-content/uploads/2018/04/EWT_Flyer-DW61-500kW_HR.pdf
Rapša audzēšanai un minerālmēslu sagatavošanai un pievešanai tēreto dīzeli, elektrību un darbastundas pieskaitīji?
Ko, Tavuprāt, nozīmē šis teikums - 500kW vēja turbīnai vajag 16 stundas, lai enerģētiski kompensētu neievākto rapsi no 1 hektāra.
Shiirs rakstīja: Bomār skauž ja?
bomāri ir tie kam vajag valsts pabalstu lai iegādātu auto uz citu rēķina
To jau pielēma tie bomži kuri valsts atbalstu katru mēnesi saņem kā algu uz savu kontu. nu tos ie par kuriem tu kvēlo nobalsoji 4 gadus atpakaļ sipeniece tur ņipričom, viņa tikai aizgāja uz autosalonu, ja netici pārbaudi, tu arī to vari saņemt, tur pat nav nekāds projekts jāiesniedz.
Par tiem kuriem es nobalsoju sēž opozīcijā, man taču nav nekas pret Sipenieci, lai vizinās laimīga, es tiksai rakstīju ,ka pirmā laimīgā, ka tik ar tiem auto nav tā pat ,kā ar granulu katliem pēc pabalstu ieviešanas tie palikuši manāmi dārgāki. Ticu ,ka var paņemt tikai piesakoties, diemžēl tā arī sev piemērotu vid'ējās klases unversālu e auto izpildījumā neatradu, tā ,kā pagaidām japabrauc vēl ar veco mīļo dīzelīti
pirmkārt es neesmu laucinieks man nevajag nekādu cross ar paaugstinātu klīrensu, man patīk ka šedpozīcija ir zemāka, otrkart unversālis viņš ir diezgan nosacīti bagāžas nodalījums vismaz manam vajadzībām ir par mazu, treškārt arī aizmugurē sēdošajiem vietas diezgan pamaz, viņš vairāk tāds ponta auto ,kur dēl dizaina cieš praktiskums, kas manh ir svarīgi.
Viss jau būtu skaisti, bet tikai no kurienes izrauts tas pieņēmums ka tikai lauciniekiem vajag adekvātu klīrensu un pilsētniekiem ne? Ja ne manas darbavietas pagalms un vēl pāris vietas, tad nelīdzenākās vietas ar visnevienmērīgākajām augstuma izmaiņas vietām es būtu novērojis tikai pilsētās. Tad kad dažus gadus atpakaļ dižās pilsētas Stabu ielā lēja jaunu asfaltu, ierēcu par skatu - uzlieta asfalta pamatkārta bet izlīdzinošā vēl ne - un pie pāris iebrauktuvēm dēlīši salikti jo pacaniem pietrūkst to dažu centimetru lai izbrauktu/iebrauktu Nerunājot nemaz par klasiku kur mikrorajonu sētās jāmočī ar vienu pusi vai nu pa ietvi, vai pa izbraukātu zemi.
nezinu pārsvarā esmu braucis ar standarta ielas māsīnām un nav bijušas problēmas, nu jā ja brauc iekšā nelidzenā pagalmā tad varbūt vajag biški atmest gāzi un viss būs normāli, Domāju ka problēmas ir tiem kas saliek lielāka rādiusu ripuļus un tapēc riepa sanāk tik plāna kā košlene, ne tur bur raukšanas konforts , ne izturība riepai, diskam un piekarei
Paga nu bet piekabi nopērc. Tur pa kādām 2.5štukām sanāk labu labā ar vāku utt!
Kapēc man speciāli javalkā līdzi piekabe, ja visu ko vajag varu normāla vidējās klases unversāla bagāžniekā. Stulbi pirkt piekabi tikai tapēc ,ka praktiski nav šādu auto izvēle, domāju ka ar laiku būs un tie auto vēl ir tikai astīstības sākumposmā
Lielākā preču stacija Eiropā un darbs tajā:
raimondsm rakstīja: Ja rēķina 2t rapša eļļas no hektāra, tad pie aprēķina 5 litri uz 100 km ir 200 x 100 = 20 tūkstošiem km.
Elektroauto tērē, pieņemsim 40kWh uz 100 kilometriem. Tātad, 200 reizes vairāk uz 20 tūkstošiem kilometriem. 8 MWh megavatstundas.
500kW vēja turbīnai vajag 16 stundas, lai enerģētiski kompensētu neievākto rapsi no 1 hektāra
ewtdirectwind.com/wp-content/uploads/2018/04/EWT_Flyer-DW61-500kW_HR.pdf
Vispār, aritmētiku mācīja pamatskolā.
"Ja rēķina 2t rapša eļļas no hektāra, tad pie aprēķina 5 litri uz 100 km ir 200 x 100 = 20 tūkstošiem km."
Ja ar 2t domā 2000 litrus, tad sanāk 2000 dalīt ar 5 būs 400, reizināt ar 100 būs 40 000 km. Faktiski vairāk, ņemot vērā, ka biodīzeļa blīvums nav 1000 kg/m3, bet mazāk.
"Elektroauto tērē, pieņemsim 40kWh uz 100 kilometriem."
Teslonis tērējot 20 kWh.
"500kW vēja turbīnai vajag 16 stundas, lai enerģētiski kompensētu neievākto rapsi no 1 hektāra"
Ja griežas visu laiku, tas būs 500 x 16 , 8000 kWh. Biodīzeļa enerģētiskā vērtība ir 38 MJ/kg, kas atbilst 10,6 kWh kg, uz 2 tonnām tas būs 21200 kWh.
Vispār jau no hektāra var iegūt nedaudz vairāk par tonnu eļļas, nevis 2 tonnas un elektroauto 40kWh uz 100km nepatērē, bet mazāk, teiksim 25kWh. Nu, jā, tur vēl paliek pāri tā sauktie rapša rauši, ko var izbarot lopiem vai nokurināt krāsnī. Un, jā, iztērētā enerģija arī būtu jāpierēķina.
Abas pielaides/kļūdas par labu stāstam, ka vēja (un arī Saules) enerģija tā noēno un tā traucē ļoti efektīvo fotosintēzes procesu, kura rezultātā iegūst biodegvielu.
Taču vienkārši aprēķini pierāda to, ka gan Saule, gan vējš uz zemes laukuma vienību dod kārtu kārtām vairāk enerģijas.
"Taču vienkārši aprēķini pierāda to, ka gan Saule, gan vējš uz zemes laukuma vienību dod kārtu kārtām vairāk enerģijas."
To taču neviens te nekad nav mēģinājis apšaubīt.
Jāņem vērā ................. raksturīgā tieksme pēc diskusiju klubu retorikas, nevis pēc reāliem salīdzinājumiem ar datiem un faktiem.
Saules un vēja vienīgās problēmas ir nepatstāvīgums un enerģijas uzkrāšana.
Teica propagandas melītis, kas "aizmirsa", piemēram, par īpaši utilizējamo bīstamo atkritumu daudzumu, ko šie enerģijas veidi ietver un to ietelmi uz vidi.
Un par tām "vienīgajām" problēma ar jau piebilda veidā, kas "parastajam džo" liek domāt, ka tās ir tādas niecīgas problēmiņas, nevis milzīga piesārņojoša industrija, kas netiek ieskaitīta attiecīgās enerģijas ieguves nodarītajā kaitējumā.
07.02.2020 16:53
Bradypus rakstīja: Perspektīva? Saules baterijas ir vēl postošākas par biodegvielas plantācijām, rēķinot efektīvo jaudu uz platību. Jo īpaši mūsu platuma grādos.
04.05.2022 11:52
raimondsm rakstīja: "Taču vienkārši aprēķini pierāda to, ka gan Saule, gan vējš uz zemes laukuma vienību dod kārtu kārtām vairāk enerģijas."
darklight rakstīja: To taču neviens te nekad nav mēģinājis apšaubīt.
Te mazliet par to kā tauta ASV tiek "apčakarēta" ar saules paneļiem pilnīgi bezkaunīgi iesmērējot "zaļo nākotni" :
Tā ka diemžēl sakara ar ekoloģiju tam visam ir ļoti maza ... tikai bezkaunīgs bizness ...
P.S. un tas par ko apspriež uz video beigām, par minimālo summu, vai to ka enerģijas pārpalikumu nevarēs pārdot par biržas cenu ( t.i. dabūs tieši 0 naudiņu par to), tas ir tas par ko Bradypus et al ir teikuši, jo glabāšana, pārvade un enerģjas rezervēšana un tā visa uzturēšana - tā maksā reālu naudu, kuru piespēlēs visiem "lietotājiem" tā vai citādi. Faktiski finansiāli ieguvumi ja ir/būs , tad tikai īstermiņā ... vai kamēr zaļā enerģija ir "mazākumā"....
Fox news....
Un - jā - ir aitas, ir cirpēji.
Tam jau nav nozīmes vai Fox vai ne Fox, tas ir dzirdēts garāmejot citādos v-logos par absolūti nesaistītām tēmām, ka garāmejot šur un tur "apceļ" zaļo enerģiju kā pārspīlētu lietu.
Pa lielam apmierināti ir tikai tā tautas daļa, kuri paši ir iedziļinājušies tā līdz "elkoņiem"( tip varētu pat teikt, ka sistēmu praktiski paši salasījuši), un kuriem ir lokāla uzkrāšanas iespēja ( a la Tesla Powerwall, bet šo iemetu ne tāpēc ka tas būtu labs produkts, bet pirmais kas ienāca prātā) ...
Ja pašam ir patēriņš, tad saules baterijās nav nekā slikta. Ja grib pelnīt - tad jāskatās, kādu līgumu izdodas noslēgt ar elektrības pircēju.
Pērc/pārdod ekonomika. Kas tur būtu nepareizs?
Par to ka grib pelnīt - nekā slikta tajā nav, taču atceros arī LV gadījumu gadus 20 atpakaļ, energokompānijām šādi mikro-ražotāji ir tikai galvassāpes, kas arī tiek atspoguļots "visādos intersantos" pārvades utml. tarifos ...
īsumā no lielu kompāniju viedokļa visi "mazie biznesmeņi" var iet tur kur "krievu kuģis" ...
Reizēm tie viedokļa paudēji lobē fosilo intereses.
it īpaši tie, no fox views
Tas ir kā tajā teicienā par joku, ka katrā jokā ir daļa joka ...
Skaidri zinu un saprotu, kādēļ no mikroražotājiem neviens un nekad enerģiju neiepirks + par pārvadi tāpat "nokāsīs", viss pārējais ir tikai skaisti vārdi, vai liels bulšits, atkarībā no tā cik ļoti šāds klients pasākumā ir ieguldījies ....
Nezinu, ko tu "skaidri zini", bet ceru, ka ar to domā saturu, nevis apjomu. Ja mikroražotājs ir gatavs nodrošināt elektrību tad, kad tā ir nepieciešama, nevis gribēs, lai nopērk tad, kad ir saražojis - ar prieku pirks jebkuru apjomu. Diemžēl tieši šī atšķirība ir dārgā un "ekoražotājiem" neinteresantā elektrības biznesa komponenete - viņi grib pārdot elektrību tad, kad spīd saule vai pūš vējš, nevis tad, kad kādam vajag gaismu vai siltumu..
Topinamburs & Raimondsm - te tā no tās "puses" no kuras saules paneļi strādā cilvēka un ekoloģijas labā ( jāņem vērā ka ši situācija ir ar saprātu veidota un vismaz daļēji strādā dēļ sākotnējās pirkuma cenas - zem 9K instalācija + cilvis var to atļauties preststatā tiem kas Fox tika prezentēti) :
Respektīvi vienmēr jādomā nepārspīlēt ar paneļu un komponentu daudzumu un izmaksām, un ļoti palīdz, ja ir liels pašpatēriņš, kā EV utml.
P.S. un te viņam ir viņa "baterija" kas padara šo joku vel par kārtu efektīvāku:
iesaku tev neaizrauties ar visādu āmurikāņu video izglītojošo efektu. Ja video veido, lai tam būtu max skatītāju daudzums, tad tur ir nepieciešams kāds drāmas moments iekšā. Un tādu piedomāt šitiem scenāristiem ir nieka lieta.
Bet, ja par lietu - vai tad šams par kaut ko citu? Ja patēriņš ir, un panelis to tanī laika posmā nosedz, tad ekon. efekts ir, būs, un paliks.
Es tikai par to ka ir ļoti jādomā, un tāpēc ieliku relatīvus pretstatus. Man personīgi ~30 EUR/mēnesī (tikko vēl bija ~20 EUR) elektrība - pie jaunu paneļu cenām - nahren nav jēgas saules paneļiem muļķoties ...
P.S. un šie video (Fox un šis sakrīt pa lielam ar to ko esmu par to pats izpīpējis) un man kaimiņiem vienam ir liels jumta paneļu skaits ( liela māja +baseins), otram mazāks, mazāka 1 st. māja (+gaisa siltumsūknis) + neatkarīga saules paneļu sistēma uz pirti/škūnīti ...
Varētu būt, ka veikli darboņi sapērk Saules paneļus un nu tik taisīs biznesu. Taču kaut kā tā sanāk, ka tas izskatās tik neveikli, par dārgu un tik slikti organizēts, ka rezultātā nekas vairāk, kā blamāža vien sanāk.
imzz rakstīja: Iespējams nākotnes transports, nevajag ne naftu, ne elektrību, jeb viss jaunais ir labi aizmirsts vecais:
mūsdienās ļoti ekoloģiski ir cirst kokus.
110MW www.leta.lv/eng/home/press_release/5731A404-D438-4190-AF75-5D3A45F694EA/
Atjaunojamās enerģijas attīstītājs European Energy paziņojis par plāniem Ventspils novada Tārgalē būvēt 110 MW Saules enerģijas parku. Šis būs pirmais European Energy projekts Latvijā un lielākais Saules enerģijas parks Latvijā. Tārgales saules parku elektrotīklam paredzēts pieslēgt 2024. gadā un ik gadu saražos aptuveni 110 000 MWh zaļās enerģijas, nodrošinot ap 52 000 mājsaimniecību gada elektroenerģijas patēriņu.
European Energy uzsāka atjaunojamās enerģijas projektu izstrādi Latvijā 2021. gadā, un līdz ar biroja atvēršanu Rīgā uzņēmumam Latvijā pievienojušies četri darbinieki, lai attīstītu spēcīgu atjaunojamās enerģijas projektu līniju valstī. Šobrīd uzņēmumam Latvijā ir vairāk nekā viens GW attīstības cauruļvads, tostarp gan Saules, gan vēja projekti.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2