Kā potenciāli pārstrādāt vēja turbīnu atkritumus:
Diemžēl nekā zaļa tā īsti tur nav, tik tas ka nav lielu atkritumu ...
Kā potenciāli pārstrādāt vēja turbīnu atkritumus:
Diemžēl nekā zaļa tā īsti tur nav, tik tas ka nav lielu atkritumu ...
Saskaņā ar The Chosun Ilbo informāciju, Hyundai Motor jau novembrī apturēja ūdeņraža dzinēju izstrādi, pie viena nopietni sašaurinot izstrādātaju komandu zinātniskajā un tehniskajā centrā.
www.tvnet.lv/7419279/hyundai-negaiditi-aptur-udenraza-auto-izstradi
Nejauši sanāca Wikipēdijā aizklīst līdz britu lielākajam TECam, Drax power station - labu laiku atpakaļ biju lasījis to rakstu - izrādās ka šie pagājušogad pabeiguši tās elektrostacijas pārbūvi un tur ogles vairs netiek kurinātas, tikai granulas - kuras, pie tā ka tās vajag baidos daudzumus [nepilni 4 GW jaudas] tiek importētas no ASV un kanādas. Uh, kā tiek glābta pasaule un klimats...
Aprēķini ir?
Bļa, raimi, kādus tev aprēķinus vajag? Vadā apkārt granulas ar fūrēm, vadā ar kuģiem, vadā ar vilcieniem, cik tur tos tūkstošus, vēl pašas granulas jāuzražo, visos soļos iesaistīta fosilā dīzeļdegviela - tu vēl gribi kaut ko rēķināt? Es vienīgi nezinu granulu ražošanas specifiku, man liekas ka lai tās saražotu ir vēl lielāks enerģijas patēriņš, ne tikai specifiskās formas dēļ bet gan jau arī tās žāvē - dabā esmu redzējis tikai šķeldošanu, bet ir gadījies braukt garām pie Gulbenes esošajai LatGran granulu ražotnei garām, kaut kā acīs iekrita nikni kūpošs skurstenis...
Nikni kūpošais skurstenis ir pamatā tvaiki no žāvēšanas. Galvenā fiška kāpēc koksni uzskata par CO2 neitrālu ir dēļ tā, ka sapūstot mežā tā tāpat radītu CO2 un dēļ tā, ka vietā izaug jauna koksne. Gāzes lobijs stipri par šo karo, lai ņemtu vērā visu kopējo CO2 izmešu apjomu t.sk ražojot, tranportējot utt, bet neizskatās, ka viņiem labi veicas.
Ir, tā sakot, dati. DRAX atzarojums ASV ( DRAX biomass ) pats tās granulas arī ražo. The Group employs 3,400 people in the UK and North America.
Kopumā bizness var pastāvēt un plaukt ,tikai , pateicoties masīvām subsīdijām un nodokļu atlaidēm. Nozares eksponenciālo izaugsmi ir veicinājušas ienesīgās atjaunojamās enerģijas subsīdijas, īpaši Apvienotajā Karalistē un ES. 2020. gadā Drax, Apvienotās Karalistes uzņēmums, kas ražo presētas kokskaidu granulas ASV un Kanādā un sadedzina tās vairāk nekā jebkura cita spēkstacija pasaulē, saņēma Apvienotās Karalistes valdības subsīdijas 832 miljonu mārciņu (1,1 miljarda ASV dolāru) apmērā, kā arī papildu 258 miljonus mārciņu (348 miljonus ASV dolāru) oglekļa nodokļa atvieglojumos, saskaņā ar Lielbritānijas klimata domnīcas Ember datiem.
No 2012. gada līdz 2027. gadam, Drax subsīdijās būs iekasējis vairāk nekā £10 miljardus (13,5 miljardus ASV dolāru). Tas ir aptuveni divi miljoni mārciņu (2,7 miljoni ASV dolāru) dienā.
news.mongabay.com/2021/11/surging-wood-pellet-industry-threatens-climate-say-experts/
Nu dati taču ir, cik enerģijas tērē ražošanai, cik pārvadāšanai.
en.wikipedia.org/wiki/Energy_efficiency_in_transport
energy+per+tonne-km+transport+by+big+ships
Raimis tipiski savā elementā. Pats neko pateikt nespēj, bet braši brūk virsū, lai gan atspēkot nespēj neko.
Ka tik kaut ko pateikt, vienalga, vai jēga, vai nav.
Enerģijas patēriņš transportā ir parasta, visiem pieejama informācija.
Tur vispār nav par ko strīdēties.
Nu tad paskaties to informāciju, izrēķini visu ko vajag, un padalies ar lohiem! Kāpēc tu gribi, lai msh tagad priekš tevis rēķina?
Nu, es taču nerakstīju, ka šķeldas vešana ir neekoloģisks pasākums.
Te jāzin divi fakti - lielie jūras transporta kravas kuģi ir ar zemākajām izmaksām par tonnas kravas pārvešanu uz kilometru.
Un otrs fakts - cik malkas(vai šķeldas) var aizvest kārtīgs baļķvedējs vai līdzīgs šķeldas vedējs. Ar 30-50 litriem dīzeļa uz simts kilometriem cik? Kubos, tonnās, kilovatsundās, gigakalorijās.
Nu redzi - zemākajām transporta izmaksām. Bet ja briti gribētu un nebūtu ekofašisma - ogles ar kurām kurināt to TECu varētu ceļot pa konveijeru max 10 km, nevis granulas 5000 km ar kuģi un vēl kādus simtus ar vilcienu, un kaut kādus simtus ar fūri...
Tam visam var uzrakstīt vairāk vai mazāk precīzus skaitļus.
jā, 25 000 tonnu granulu pārvešanai pāri dīķim vajag tikai 210 tonnu dīzeļdegvielas. Bet tas nemaina faktu, ka viss pasākums balstās uz masīvām subsīdijām un nodokļu atvieglojumiem. Ir zināms, ka "From 2012 through 2027, when support sunsets, Drax will have collected more than £10 billion (US$13.5 billion) in subsidies." Drax dēļ UK ir kļuvusi par pasaulē lielāko koka granulu patērētāju.
Netālu ir veikals, kam ir arī otra filiāle (ne tik netālu) un viena prece ir tajā otrā. Veikalam ir iespēja pārsūtīt preces no vienas filiāles uz otru,tad nu to arī izdarīju. Šodien atnāk SMS aptuveni tādā garā:
"Labdien! Jūsu pasūtījums ir gatavs. Varat braukt pakaļ uz [adrese]". Braukt... Varbūt šeit domāts velo, bet visticamāk veikals nebūt nedomā zaļi un aicina visus braukt ar auto. Nav neko dzirdējuši par attieksmes maiņu.
Redz brauc tagad, jo pēc 60 varbūt tev atņems tiesības jo pēdējā gada laikā daudziem pie stūres paliek slikti ar sirdi Un šof med komisija būs 1x3g. Tā, ka ar velo arī nevarēsi braukt. Tas nekas, ka 1/3 avaringas ir dēļ mob lietošanas braucot pie stūres
Tas moments kad nepatīk degvielas cenu kāpums, bet apzinies ka varēja būt sūdīgak...
BTW, vēl par granulām, es kas rudenī pirku 6 paletes, teicu, ka man pofig kādas ja atbilstošas kvalitātes, jo LV ražotās šķiet bija jāgaida vēl mēnešiem, atbrayca, pirmā palete kaut kādas igauņu ražotās, un tagad skatos Šveicē ražota palete ... vot tev ekoloģija ... pa 5 rub.
Un tas viss lētāk kā Cēsīs (Staļi ja nekļudoz) ražotās, un vēl ar transportu līdz manīm ...
Vakardien pirmo reizi pieredzēju to dabas parādību kur elektrisko kastu braucēji taupa savu mazo akumulatoru saturu, sildoties ar autonomkām. Apstājos Liepājā jaunajā ostmalā pie lukša, gaidu, jūtu - smird pēc dīzeļdegvielas krāsns. Paskatos apkārt - stāvam kādas 5-6 mašīnas un viens ir teslonis, šaubos ka to autonomku kurināja kāds cits. Būtu labāk braucis ar dīzeli, tas mazāk smird...
Kamēr neredzēšu dokumentālus pierādījumus, tikmēr nespēšu noticēt, ka kāds var būt tik ļoti ar galvu slims, ka būvētu Teslā dīzeļkrāsni. Kaut kādā draņķa Līfā es vēl saprastu, bet ne jau Teslā. Tas jau būtu tas pats, kas vēl jumta bagāžnieku šim uzmetināt, lai var dēļus vest.
Cilvēki, kas ir izdomàjuši ietaupīt, var ne to vien izdarīt, un nav tās Teslas nekas tāds īpašs ...
Un kas tur tajā teslā ir tāds īpašs lai ar to nevestu dēļus vai neliktu dīzeļa autonomku? Tā ir tikai tesla, tas nav nekāds e-S600 - pa lielam amerikāņu lētā gala sedans, tikai elektrisks un ar ponta piedevu.
P.N. Ja gadījumā esi palaidis garām, Elons Masks nodarbojas ar to pašu ko Henrijs Fords pirms 100 gadiem - atrod veidus kā ar lielapjoma produkciju ieseksot kapeiku tiktāl ka gala rezultātā sanāk produkts ko var atlauties lielāks klientu loks. Tā darbojas gan SpaceX, gan arī Tesla. Pēc tāda paša principa darbojas ari Dacia, ja kas - ar tām arī nedrīkstēs dēļus vest?
Ir pirksu ostītāji un ir arī izpūtēju ostītāji, tādi kā MSH
"How long can a Tesla battery last in camping mode?
Camp mode battery usage: 1% per hour of running this mode.
So about 25.12 miles for 8 hours of sleep."
Tie būtu pie pašreizējām cenām 10 centi stundā.
Kaut kāda dīzeļa autonomka vispār neatmaksājās. Beidz murgot rucavas atgāzu ostītāj. labak osti sava gāzētā goļāra izplūdi, tā reāli labi smaržo. Visticamām motortelpā un salonā pat smird
Es neostu izpūtējus, piedod. Es tikai elpoju gaisu caur degunu, bet degunā ir ožas uztvērēji Par manu golfu lai tev sirds nesatraucas - tur nekas nesmird - nu labi, salonā reizēm smird - pēc uzpildes tas atkabināšanas pukšķītis pa atvērto grabažnieku [jo pāreja tiek glabāta tur] mēdz iekļūt salonā - tas apmēram viss. Bet par to teslas aprēķinu - problēma ir tāda ka tu skaties uz to no izmaksu skatupunkta - paskaties uz to kā no nobraucamā attāluma bez uzlādes skatupunkta
1. Nenojāts motors ar pareizi uzliktu LPG iekārtu nemaz neražo tik briesmīgu smaku.
2. Varētu jau apdomāt par pāreju uz e-auto vai Plug-IN, BET izmaksas būs vismaz 2x lielākas. Par izmaksām es uzskatu auto vērtības kritumu + degvielas patērīņu + remonta un apkopju izdevumus.
3. Varbūt kāds e-auto fanāts var man piedāvāt Subaru Outback "killeru"? Pilnpiedziņas universāls ar paaugstinātu klīrensu ir "must have".
1. Braucot ar visai primitīvu gāzes iekārtu, smaku kā īpašu problēmu neizjutu. Bet mazu nobraukumu starp uzpildēm un apgrūtinātu un ilgu uzpildi gan - attiecīgi elektroatkrību vispār negribu redzēt. Vēl jau tas balons, kas mūžīgi vietu aizņem...
2. Vismazāk izmaksu ir nebraucot vispār. Ja saredzi ieguvumu no elektroauto, tad varbūt ir vērts par to maksāt?
3. iauto.lv/zinas/pasaule/40347-elektrificetais-jeep-grand-cherokee-4xe-eiropas-tirgu-foto
1. Ar LPG nav nemaz tik mazs nobraukums starp uzpildēm. Ar Outback, kas nav pats ekonomiskākais auto ar vienu LPG bāku nobraucu vismaz 630 km (netaupīgi braucot ar smagu kāju).
2. Gadā nobraucu ~10 000 km. Izmaksas man kopā sanāk ~2.5kEUR (auto vērtības kritums + degvielas patērīņš + remonta un apkopju izdevumi, ieskaitot riepas, akum...).
3. Es kā pensionārs vēl varētu atļauties 2x lielāku ciparu, t.i. 5kEUR gadā, bet izskatās, ka tādā ciparā neviens e-auto un pat ne hibrīds neierakstās. Būs vien nākošais auto jāņem benzīnnieks.
Tu esi pārāk ieciklējies uz to, ka tikai outbaks tev der. Ok, der arī tāds viedoklis. BET. Tad nepuksti, un brauc ar to. Neviens jau tevi no tā ārā nemet, un nespiež pirkt un lietot kaut ko citu.
LPG, dēļ ievērojami zemākiem tehnoloģiju & dizaina & instalācijas standartiem, ievērojami palielina lietošanas risku auto. Citiem vārdiem - mazina vērtību.
Zinu vienu Subaru, kurš par mata tiesu izvairījās no nosvilšanas. Iemesls - pa galam neveikls wiring gāzes iekārtai
Mazina vērtību? Tu ņirgājies vai kā? Gāzes iekārta mašīnai ļoti nopietni paceļ vērtību - jo benzīnnieks bez gāzes iekārtas, vismaz vecuma grupā 10+, ir vajadzīgs apmēram nevienam, ar no tā izrietošu vērtību, precīzāk izsakoties, tās trūkumu.
Attiecībā par tevis pieminētajām lietām - priekš tam tā iekārta ir vai nu jāuzstāda kādam kuram rokas neaug no dirsas, vai, ja mašīna nopirkta ar gāzes iekārtu, vajag lai kāds tāds to padarīšanu apskatītu. Fikso štancētāju kvalitātes līmenis nav sevišķi augsts, jā - lai arī no otras puses, nav teiks ka tu gribētu apmaksāt čakarēšanos labākam rezultātam. Teiksim - es saviem motoriem gāzes dīzēm caurumus kolektoros neurbju - es tos urbju galvā, pēc iespējas tuvāk ieplūdes vārstiem - atpakaļplūsmas motoram pat pamanījos izurb tā lai dīzes skatītos uz vārstiem [tāpat kā benzīna sprauslas], diemžēl 8v caurplūdes galvai tā nevar, nav tik daudz gaļas vidējo cilindru kanāliem apkārt - lai arī otršķirīga nianse, bet tomēr...
Tam Zubaram barošanas vads zem konsoles bija ar skrūvi saurdurts. Kā tu plāno to kontrolēt?
Aftermarket vingrinājumi auto automātiski rada visādus riskus.
10+ gadi gan šim varbūt nav nekādas nozīmes.
Piekrītu, ka ietekme ir funkcija no vecuma
Un ne-aftermarket nerada? Tev šķiet, ka viss, kas tiek darīts "OEMiski" pie dīlera izslēdz jebkādu bojāšanas risku?
Tikko kā reiz Mūsa ielidoja uz ~2K, jo neizdevās iesmērēt atpakaļ auto ar remonta laikā salauztu citu detaļu.
Vadus kontrolē tos apskatoties
Par saspiestiem vadiem - man vienreiz bija interesanta pieredze - atbrauc pazīstams čalis ar kulta mašīnu, 2.5 cešku, problēma - noplūde - piekabinu savu šīm nolūkam paredzēto ampērmetru, izraustu visus drošinātājus kas tajā mašīnā ir atrodami, atskrūvēju ģeneratoru - nekādu izmaiņu, neliela [neatceros cik, kādi pārsimts miliampēri] noplūde bija un paliek. Uzbraucu uz bedres, atskrūvēju starterim plusa vadu, noplūde pazuda - izrādās ka iepriekšējais īpašnieks mainot starteri notrāpījis vadu neleņķī un tas tur pa pusei pārspiedis izolāciju pret kaut kādu citu metāla objektu - lūk tā ir mašīna mata tiesu no nodegšanas...
Pasaulē cirkulē doma ka uzņēmumiem kuru akcijas tiek publiski kotētas biržā būs jānorāda un jāpublicē radīto izmešu apjoms ...
Atkal grasās radīt lērumu bezjēdzīgi nodarbinātu ierēdņu un to kas mēģinās apzināt kompānijas patiesos izmešus, un tad vēl noteikti būs tūkstošiem to kas vienkārši pirks un pārdos kvotas ....
Superīgs "pisness" no "svaiga gaisa un makaroniem" ...
Pag. Environmental report jau ir diezgan sen.
Apreķins gan jau vnk tiks izgatavots lielā četrinieka gaiteņos un tirgots visām kompānijām, kas vēlēsies. Aprēķina metodika (īpaši, ja PWC sagatavota) nav nemaz tik sarežģīta. Būs neliels pisness konsultāciju kompānijām
Vai šī būs gana laba atbilde par to kas tiek "darīts":
Ja katram transporta un vispār enerģētikas komponentam atklātu enerģijas un CO2 patēriņu, tad tas nemaz nebūtu tik slikti.
Slikti ir tas ka aprēkinu metodoloģija visām emisijām smagi "sūkā", un ir lielas iespējas legāli "šmaukties". Ja tas viss būtu kaut cik orientēts uz reālu emisiju mazināšanu tad vēl varētu pieļaut, taču reālā dzīvē ... skatīt postu augstāk piem. no Harward Business Review.
Un tad vēl klāt visas biržas spekulācijas un manipulatīvi paziņojumi ...
Kāds tur bizness review, tehnoloģisko procesu komponenti, izmaksas, aprēķini. Kādi ir starpposmi, starpprodukti lai uzražotu motoru un tā sastāvdaļas, eļļu, akumulatorus un citus komponentus. Citādi kāds "speciālists" pie Dombura vai TV24 Preses klubā kaut ko pasaka par akumulatoriem, lūk, svina akumulatorus jāpārstrādā.
Tas nekas, ka vispār jau elektroauto lieto litija akumulatorus.
Aprēķini nevar atsvērt reālā laika mērījumus, un tos cik man zināms neviens neveic.
Pats lielākais prikols vienam ar zemes darbiem saistitam profesionālim/youtuberim kam sekoju līdz, viens no nepilna laika darbiniekiem - metinātājiem, šobrid ir yz lielu izķeršanu, jo jau aptuveni 10 gadus "green new deal" slydinātāji stāsta, ka gāzes TEC tiks slēgti, attiecigi tiem nav tikusi veikta pienācīga uzturēšana, bet te šogad pēkšņi apķērušies, ka ar "green new deal" ir pilnīgā pakaļā, TECus ar steigu jālabo un jālaiž uz pilnu klapi, tie lūst un čalis tik to vien dara kā skraida pa štata TECiem labot/metināt uz nebēdu ...
Jā, jā, turpini ticēt jūķūba zvaigznēm. Izcilākais īstās patiesības avots.
Turpini vien neredzēt to kas notiek, "jūtūba zvaigzne", nē nevis zvaigzne bet parasts zemes darbu veicējs ar saviem pàris ekskavatoriem un buldozeriem, kura čoms ir metinātājs, kur par abiem ik pa laikam izdomā un uztaisa kadu ierīci sava darba atvieglošanai, tik čalis metinātājs "pazūd" uz ilgu laiku, kad kārtējais TEC nojucis ...
Metinātājiem ir stingra sertifikācijas sistēma un tāds speciālists, kurs drīkst metināt zem lielas slodzes vai spiediena darbojošās konstrukcijas vai iekārtas, tik tiešām par darba trūkumu nesūdzas.
-----------------------
Jebkuru sākotnēji labu ideju var sačakarēt. Ja paskatās valstu dabasgāzes patēriņus, tur ir 50, 70 un 90% atkarība no Krievijas gāzes. Nu nav pareizi, ka vasarā uz pilnu jaudu darbojas kondicionieris, dzesē gaisu telpā un visu enerģiju tam saņem no gāzes ģeneratora. 50% tiek elektrībai, siltums vienkārši palaists gaisā un katrs kvadrātmetrs ar Saules bateriju varētu dot 200W elektrības jaudu. Taču patērētājam-vēlētājam ir dīls ar savu politiķi un ir kā ir.
WALA rakstīja: Pirmais noteikums, lai "nesačakarētu ideju", ir objektīva info un objektīvs skatījums uz jebkuru lietu, bet diemžēl ar skaļu bļaušanu un vēlmi risināt sarežģītus jautājumus "uz ātru roku" bieži ņem virsroku ....
WALA rakstīja: Aprēķini nevar atsvērt reālā laika mērījumus, un tos cik man zināms neviens neveic.
Pamēģināsim vienu ideju.
Veļasmašīnai ūdeni silda ar elektrību.
Kādas būtu iespējas elektroenerģijas patēriņu samazināt?
Ideja varbūt nav slikta, tikai ļoti nepraktiska , jo veļasmašīna bez elektriska ūdenssildītāja nebūs lietojama 24*7*365.
Un jebkas cits papildus tikai bezjēdzīgi sarežģī lietas, vai nu pašā veļasmašīnā un nereti ūdens pieslēgumā (piem. man ir atsevišķa veļas telpa, kur ir tikai.aukstā ūdens pievads) gan arī no.ražotāja viedokļa ...
Iespēja tieši tāda pati, kā jebkura mūsdienu zaļo ideja. Atgriezties akmens laikmetā.
Kur bija teikts, ka elektriskais sildītājs veļasmašīnai nebūs?
Attīstam ideju par aukstā ūdens sildīšanu.
Attīstam ideju par siltā ūdens izmantošanu.
Tas, ka ražotājs veļasmašīnai, ka var gan pati uzsildīt ūdeni cik vajag, gan sajaukt silto un auksto ūdeni uzliks 20% piecenojumu, tas skaidrs.
Ko vēl varētu uzkonstruēt kā veļasmašīnai nepieiešamu papildus funkciju?
Jautājumu-atbilžu forma ir tāpēc, ka pasakot visu priekšā, ideja parasti tiek ..........
Lai attīstītu ideju par siltā ūdens izmantošanu ierobežo fakts, ka tev vajag automātiski iebūvēt veļasmašīnā divus ūdens lokus (karstu un aukstu), jābūt sajaucējam un jābūt nu jau vismaz 2 temperatūras devējiem un vismaz 3 noslēgvārstiem. Tad ir jābūt karstā ūdens pievadam līdz veļasmašīnai, manā gadījumā tas nozīmētu kalt sienā caurumus un vilkt apmēram 5 metri.cauruļu cenšoties apiet elektrības izvadus/vadus utml.
Fakts ka es to varu izdarīt pats nenozīmē, ka man to ir vēlme darīt, un ka tas man ir izdevīgi ...bet daudziem nebūs pat zināšanu un instrumentu lai to izdarītu ...
Un tas viss jau tika ņemts vērā, kad rakstīju pirmo atbildi ...
Padomā pats cik jēdzīga ir šī ideja. Tad zin tiešām.ņem.un liec saules baterijas uz jumta ...
Kur bija teikts, ka tu neesi lohs? Kur bija teikts, ka tu zini, ka bija mēģinājumi ienākt tirgū ar veļasmašīnām, kas izmanto gan auksto, gan karsto ūdeni un esi izpētījis un sapratis, kādēļ šis mēģinājums izgāzās.
Ko vēl varētu uzkonstruēt? A tavām spējām - klasisko stopsignālu zaķiem.
Pastāstīsi sīkāk? Es zinu ka sākotnēji automātiem bija abi ūdeņi, bet es domāju ka no siltā atteicās palētināšanas nolūkos...
Protams, ka arī palētināšanas, jo tā sildīšana nemaz tik daudz neiztērē, pat tad ja karstais ūdens normāli ir pieejams, lai elektroniskā maisītāja izmantošana atmaksātos.
Tālāk liekam klāt siltā ūdens nepastāvību - droši vien esi ievērojis, ka siltais ūdens nemaz nav silts - lai tiktu pie siltā, ir jānotecina trubās atdzisušais. Veļene pati ūdeni ņem ļoti maz. Visā pilnajā ciklā daudz mazāk, nekā, piemēram nakts laikā daudzstāvenē jānolej, lai tiktu pie siltā. Kā šito algoritmu piedāvā veļenē iebūvēt - bypass uz noteci, kamēr saņem X grādus? Ko darīt, ja šodien vispār nav karstā ūdens? Cik notecināt? Cik izmaksās nolietais ūdens (kurš pie viena griezīs siltā ūdens skaitītāju)? Vai šāds risinājums būs zaļāks par vienkāršu uzsildīšanu?
Tālāk liekam klāt, ka aukstais un siltais ūdens lielajās ūdensapgādes sistēmās nav vienādi tīri - ja netici mājsaimniecei, kas saka, ka zupai jālej auksto un arī tējkannai nevajag liet silto, tad var ticēt filtriem un tam, kas tajos ir atrodams pie nomaiņas. Jo tālāk no krāna tas ūdens tiek sasildīts, jo sliktāk.
nekas tur 'neizgāzās'.
Anglijā, piemēram tādas tehnikas pietiek. Un man mājās arī ir veļas mašīna ar abiem pieslēgumiem - silto un auksto. Vasarā man silto pieražo kolektori uz jumta, ziemā - granulu katls. Arī trauku mašīna (var būt) tāda.
Eiropā vienkāršī tādas mašīnas nav populāras.
Nez vai "nav populāras" pēc būtības nav tas pats, kas "izgāzās"? Nu nevajag saprātīgiem cilvēkiem tādu mēslu. Cipars, ko tādejādi var ietaupīt, neattaisno sarežģījumus un blakus izmaksas ko tas rada.
Nu pastāsti - cik ir starpība vienā mazgāšanas ciklā elektrības izmaksām pa taisno veļenē un cik - sildot ar granulām? Ak jā - neesi jau nemaz rēķinājis. Vai pareizāk sakot - neesi pat iedomājies, ka par to veļenes paņemto silto ūdeni tev vēl granulas vairāk jāpērk.
Piekāšu visus pseidozaļos santīmskaitītājus - man gan veļas gan trauku mašīnas ir ar elektrisko žāvētāju - kas rij daudz vairāk, nekā mazgāšanas cikls. Un tāpat izmaksas ar visām jaunajām cenām ir nebūtiskas.
Pats vienkāršākais variants, lai ietaupītu, teiksim 5 vai 10 procentus.
Pati lētākā papildus fīča vešenei, lai ietaupītu vēl vairāk.
Idejas?
Nja... Laikam jau būs jātic, ka visi ražotāji ir lohi, kas to vien dara, kā izdomā, kā ražot neefektīvas veļasmašīnas, jo nav pakonsultējušies ar tevi. Tas, ka energofektivitātes uzlīmes jau nācās pārveidot, jo A+++++++++ kļuva nelasāmi. Ej tak savu 5 vai 10% ideju pārdot jebkuram ražotājam uz varēsi personīgo jahtu nopirkt... Tagad daudzas būs izsolēs. Ko niekojies ar iAuto troļļošanu.
Istabas temperatūra šodien, plkst.11.35 ir 24 °C
Vannas istabā 20 litru spainī laižam auksto ūdeni. Sākumā 21°C, pēc pusminūtes jau 16°C, kad 20 litru spainis pilns tikai 8°C.
Idejas, aprēķini, ierosinājumi!?
Veļasmašīnai 1 cikla pieņemtais elektroenerģijas patēriņš 1kwh.
Laikam jau par apkuri nemaksā... Nez no kurienes tev tas siltums istabā rodas? No kaut kāda mūžīgā dzinēja?
Nedaudz parēķināju, ja to ūdeni ārpus vešenes uzsilda ne tikai līdz 20°C , bet līdz 30°C vai 35°C , tad tur jau sanāk vismaz 25 procenti.
Tādus projektus var izdomāt vairākus, te 5, te 25% un to dabasgāzi vajag vēl mazāk.
Vispār jau tagad ir pavasaris. Būs vasara.
Pareizāk, protams, ir 100km no tās vešenes saražot elektrību. Siltumu palaist gaisā. To elektrību pārvadīt tos 100km.
Vai varbūt kādus procentus ietaupīt.
-------------------
Tāpat elektroauto lādēt tikai ar elektroenerģiju no sadales tīkla. Ļoti pareizi.
Kā tur ir ar to vasaru? Cik tā ir gara? Cik tomēr apkures sezona, kurā TECi ražo siltumu un elektrība ir tikai pārpalikums? Kādēļ tie TECi nemaz neraujas ražot elektrību un neuzskata siltumu par pārpalikumu? Kādu risinājumu, kas lētāks par elektrības ietaupījumu A++++++++++ klases veļasmašīnai piedāvāsi kondensāta kontrolei savā udens priekšsildīšanas procesā, kas neizbēgami būs izaicinājums pavasara/rudens pārejas periodus.
Aprēķinus un idejas. Kritizēt visi prot.
Ļoti vienkārša ideja, kā pavisam nedaudz, par dažiem procentiem samazināt enerģijas patēriņu. Daudzās sistēmās nokurinātās, importētās dabasgāzes daudzumu. Tik daudz visa kā sarakstīts.
Un nav ne viena cikla ūdens patēriņa, ne enerģijas aprēķinu, ja nedod tam mazgāšanas ciklam 10°C bet gan 20°C ūdeni. Nekā no tā nav.
----------------
Tā supersarežģītā fīča, par ko ražotājs varētu paprasīt gan jau vēl 10-20% no vešenes cenas, ir informācija par mazgāšanas ciklam uzstādīto temperatūru. Ar vadu vai bezvadu sistēmu. Tad varētu to ūdeni vairāk pasildīt. Ar mājas silto ūdeni, ar Saules kolektoru, ar speciālu siltumsūkni.
--------------
Par elektroauto lādēšanu. Saulaina vasaras diena. Lādējam no parastā pārvades tīkla. Kā piemest klāt drusku Saules enerģijas? Lai būtu nedaudz ekoloģiskāk.
Jā, jā... Nav gan. Jo tas 20 grādu aprēķins būtu jāpardod kopā ar Raimonda unikālo istabas ūdenssildītāju, kura izmaksas nešaubīgi būtu mazākas par dažiem procentiem patērētās elektroenerģijas tādēļ, ka Raimondu sponsorētu kvotu tirgoņi. Un Raimonda vīramāte varētu tikmēr tirgot ekoloģisku pretpelējuma līdzekli ar ko iesmērēt zaļās veļasmazgāšanas radītajā mitrumā sapelējušo veļu.
Klau - tev vispār ir kaut mazākā nojausma, cik tā veļasmašīna patērē un kāds ir kaut teorētiskais ieguvums no tava zaķu stopsignāla?
Tā vispār ir unikāla augstās tehnoloģijas iekārta - kurā ūdens sasilst līdz istabas temperatūrai un nav jāsilda no 10°C līdz 40°C, bet gan no 20-25°C līdz 40°C. Ja silda līdz tik, cik vajag - 40°C, tad vispār kosmosa tehnoloģija.
0.3. 0,5, 0,8kwh ciklā. 2-3-4 reizes nedēļā. 30-100-160kwh gadā. Nekas daudz. Uz pusmiljonu mājsaimniecību - kaut kādas megavatstundas jau sanāk. Varbūt pat pārdesmit teravatstundu.
Veļas mašīnas patēriņš nav nekāda raķešu zinātne ;) Ūdens sildītājs ir apm. 2.4 kW jaudīgs, līdz 60C ( baltās veļas cikls sildās apm. pusstundu ) Tātad, patēriņš 1.2 kWh aptuveni piemetam klāt bunduļa grozītāja motora patēriņu, kurš nekāds lielais nav, sanāks apm. 1.5 kWh uz baltās veļas ciklu.
Uz šmotkām un apenēm mazāk 40C un 15 min. Tātad 0,6 kwh + bunduļa grozīšanai mazāk, jo programma īsāka, resp. 0,2 kWh. Kopā 0,8 kWh uz šmotku cikla.
Ja baltās veļas ciklam lietu karsto ūdeni, teiksim, 40 C, tad būtu jāsilda tikai līdz 60C, tātad. nu apm. 0.3 kWh vajadzēs 1,2 kWh vietā. Tātad , lejot karsto ūdeni 40C aukstā vietā, ietaupījums būtu 0,9 kWh baltās veļas ciklam. šmotkām mazāks. Protams, tam jāpieskaita karstā ūdens izmaksas, ja tādas ir.
Vispār tā smalkā taupība atsauc atmiņā latviešu klasiķa tekstu: "diedziņš pie diedziņa, būs ubagam krekliņš" ;)
Manā gadījumā kad varu izvēlēties karstā ūdens temperatūru kādu uzturu 300 litru boilerī (no granulu katla) man būs teiksim 50°C un kad "baktēriju iznīcināšanas" cikls tad 75°C, uz veļeni itkā iznāk ekonomija, bet tad atkal ja es karsto boilerī nometu uz 40°C un turpinu lietot klasisku aukstā ūdens veļeni es ietaupu stipri vairāk granulu ... kas vidēji nedēļā ietaupa vismaz 1 *15 kg granulu kas ir ar siltumietilpību aptuveni 4+kWh/kg ...
Veļene vidēji tiek lietota 4x nedēļā ...
Īsumā, man tā ir bezjēdzīga prāta pišana, bez reāla ieguvuma. Un pie mana vidējā enerģijas patēriņa 20 EUR pa mēnesi ar visām diennakts tumšajā laikā pastāvīgi degošām āra lampām ...
Man tam.pievērsties būtu jēga tikai ja veļene būtu modulāra un brīvi pārprogrammējama ... citādi tikai lieki sarežģītāka un biežāk izejoša no ierindas ... ar varbūtību nopludināt visu. (nu lab man personīgi poh, veļas telpā traps un speciāli ar bortu un slīpumu taisīta flīžu grīda ...)
Ak, atkal tas mūlāps ar savu ekonomiju. Raimi, ja vēlies, ej un sēdi pie veļenes un kruķī režīmus, lej ar trekterīti saulē sildītu ūdeni, ietaupot 3,53433% un mazāk pļurkstot forumā.
Es savulaik savai veļenei biju uzlicis mērītāju un speciāli samērīju, ka 1 cikls (tāds, kādu es allaž izmantoju) bija aptuveni 1,2 kWh. Bet nu jā, vajag visu sarežģīt, saražot par 30% dārgākas veļenes ar super duper režīmiem, kas būtu ekonomiskākas un kam tas viss atmaksātos 8 gados ar nosacījumu, ja mājā ir 3 mazi bērni, kas katru dienu intensīvi klucē ūzās.
Mājā ar saules kolektoru, kurā sasilst ūdens, tiešām vajadzētu veļeni ar aukstā un karstā ūdens pievadiem. Attiecīgi režīmi paņemtu vajadzīgo...
No veļenes ilgdzivošanas viedokļa visai apšaubāms ieguvums kur no gada apmēram tikai 1/4 laika potenciāli (tikai teorētiski) varētu būt kāds ieguvums ...
Tad visi tie gadījumi, kad pa dienu neko nemazgā (es bieži pēc 22:00 vai agri norīta, kas sauke vēl nav "modusies") utml. to daru ... bet nu katram savs ...
Te var ar vienu aci palūrēt ko vēl tauta sadomājusi :
Tas ir zinātnisks eksperiments rūpnieciskā mērogā. Un tikai. Ja Islandes Orca fabrikai ir jauda 4000 metriskās tonnas CO2 gadā, tad vajadzēs 10 miljonu šādu fabriku, lai nullificētu cilvēces saražoto CO2. Un pati fabrika patērē, es parēķināju, ap 200 kW jaudas tikai ventilatoriem vien. Protams, tā ir ģeotermālā enerģija, ja reiz runa par Islandi, tātad "zaļā". Un vajadzīga zaļās enerģijas pārbagātība pasaules mērogā, lai tikai sāktu domāt par CO2 izņemšanu no gaisa vērā ņemamā apjomā.
2TWh
divas teravatstundas.
------------------------
kilovatstunda nedēļā uz 1 mājsaimniecību, 50kWh gadā, pusmiljons mājsaimniecību, 50kWh x 500 000 = 25 miljoni kWh = 25GWh (gigavatstundas)
40-tā daļa no teravatstundas.
-------------
Vēl taču ir trauku mazgājamās mašīnas.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2