Es īsti neticu Grētas projekta nesavtīgumam un labumam. Pārāk daudz šova elementu un psiholoģijas triku.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Es īsti neticu Grētas projekta nesavtīgumam un labumam. Pārāk daudz šova elementu un psiholoģijas triku.
raimondsm rakstīja: Es īsti neticu Grētas projekta nesavtīgumam un labumam. Pārāk daudz šova elementu un psiholoģijas triku.
Kādēļ "Grētas projekta", nevis "projekta "Grēta"". Lai Parastie Džo noticētu, ka tas ir viena aktīva meitēna radīts projekts un tur nav nekādu organizatoru?
Kādēļ tici lielo farmācijas uzņēmumu nesavtīgumam un labumam?
Te mazliet vecs info gabals, bet arvien aktuālāks mums, ja grasamies celt vēja ģeneratorus (šajā pašā Tom Scott - YT kanālā var atrast arī par variantiem kā balansēt "vēju"):
Tad attiecīgi pirms LV mērogā atbalstīt citu valstu "zaļās" energokompānijas iesaku 5 x padomāt par sprieguma stabilitāti ...
tas ja vēl līdz šim nav saprasts ko Bradypus, es un vēl pārītis te raksta !
Un te pa lielam ir visi tie gadījumi ar kuriem vēja turbīnas ir bīstamas, kad kaut kas noiet greizi:
Nu, un kā vienas lauku saimniecības mērogā balansēt vēja enerģiju?
20 auto tipa 50 Ah skābes akumulatoros var uzkrāt enerģiju 12 kW jaudai 1 stundai, 2,4 kW attiecīgi 5 stundām. Bet dabai draudzīgs benzīna vai dīzeļģenerators arī būtu ļoti vēlams. Un nevajag aizmirst par saules paneļiem uz kūts jumta.
Un neizmantojot akumulatorus?
Oho , kā "zaļie" sarosījušies:
m.db.lv/zinas/vietejie-resursi-jaizmanto-lietderigak-505200
izrādas mēs tagad par daudz sapūdējam koksni mežos, un kur tad palika dabīgu mežu saglabāšana utt. ???
Dabīgu mežu, t.i. kas nokritis, tam jāsapūst, saglabāšana attiecas tikai uz rezervātiem.
Jā jā, kā tad. Pirms nodibināja Latvijas valsts mežus, cilvēkiem kas to gribēja mežsargi ierādīja meža gabalus iztīrīšanai priekš malkas, lai tie tur savāktu kritušus kokus, izzāģētu visādus pārāk biezi saaugušus utt. Līdz ko nodibināja LVM, tā viss kas nokrīt tur arī paliek.
Pirms kāda laika redzēju dabā ātraudzīgo kārklu plantāciju.
Tur no tā hektāra var diezgan daudz enerģijas savākt.
Nu es tādu ar pāris gadu redzēju blakus Jelgava Tukums ceļam netālu no Bērzes, šogad novāca ražu. Izskatas ka atkārtot negrasas.
Šie man šķiet ir klūgotāji drīzāk, ne šķeldotāji.
Būs kurvīši steriem
Nez kā citur, bet konkrētais starp Līvbērzi un Jaunbērzi bija ar kaut 3+ metru garumu, kad visu "nopļāva" līdz saknei, diezin vai klūgotāji ...
Tip šeit, šogad rudenī jau tukšs :
P98
Maisa lopbarībā, bet zeme gan tur pēcāk pilna ar saknēm. Konkrēti ietilpīgs pasākums lai atpakaļ uz lauksaimniecības transformētu.
WALA rakstīja: Oho , kā "zaļie" sarosījušies:
m.db.lv/zinas/vietejie-resursi-jaizmanto-lietderigak-505200
izrādas mēs tagad par daudz sapūdējam koksni mežos, un kur tad palika dabīgu mežu saglabāšana utt. ???
Bija viens entuziasts, pat laikam ar kaut kādu attiecīgu izglītību, kas bija sarēķinājis, ka vidusmēra mežā ir pietiekami daudz gana kvalitatīvu kritalu, lai tādu vidusmēra saimniecību apgādātu ar malku un nebūtu nepieciešams neko zāģēt.
Vien cilvēks laikam praktiski mežā nav bijis. Jā, labi zināms, ka kritalu parasti pietiek, bet ko tālāk? Katru zāģēt bluķīšos un uz kamiešiem līdz traktoram mežmalā stiept? Viens otrs lielāks koks tā arī paliek, jo klāt taču netiec.
Kad agrā jaunībā bija jāpalīdz vectētiņam malkas gādāšanā, tur tāda varianta "klāt netiec" nebija - ja nevarēja viegli iznest līdz ceļam, tad ar traktoru striķī izvilka. Nu vienīgi traktors bija šitāds...
Tikt klāt var visam, bet cik tas ir racionāli?
Katras kritalas dēļ ņemties, jāties, tērēt degvielu, kas tagad arī diezgan labi maksā un beigās ir varens process ar apšaubāmu rezultātu.
Tad jau labāk mazliet patīrīt kādu pļavas stūri, kas jau allažiņ vēlas aizaugt. Visu vienkopus nodari, piebrauc, savāc.
P.S. Nerunāju par tādiem, kam ir neliels zemes pleķītis, kur tad nu varbūt arī ir racionāli saimniekot, izmantojot itin visu.
Un ko tu no tā pļavas stūra dabūsi, žagarus?
Manam vectētiņam 10 gadus atpakaļ sagādāt ziemai malku, priekš mājas kas laiž laukā siltumu kā siets, izmaksāja dažus desmitus latu, ne vairāk + sazāģēt ar elektrisko ripinieku + saskaldīt. Tas nekas ka malka no meža tika vesta ar traktoru kurā atradās benzīnnieks...
Ko tik vajag. Alkšņi aug uz nebēdu. Pat skaldāms izmērs.
Jā jā. Nevaru iztēloties kādu kam būtu tāda situācija - vai nu zeme tiek apstrādāta, vai arī tā ir mežs. Ja kādam arī ir kaut kas kaut cik aizaudzis, tad ne jau tā ka tur būtu kaut kas dižāks par žagariem, un tāda pļava tad tiek tīrīta ārā lai lietotu lauksaimniecībā - tajā skaitā tādas, kur apakšā ir purvs; pavasarī mani aizveda novērst pāris elektriskas nepilnības ekskavatoram kas tādā pļavā darbojās plēsdams laukā ar "ķemmi" krūmus, bija tīri savādi just ka to "ķemmi" atkabinot un ļaujot tai nokrist, zeme zem kājām nolīgojas, un man stāstīja ka padomju laikā tajā apvidū nogrimis kāpurķēžu kombains - un cilvēki ņem un tādu pļavu attīra, vai lai audzētu kaut ko vai kā ganības, to gan nezinu.
Grāvji, slapjākas grūti apstrādājams vietas stabili aizaug - tur daydz vieglāk pie malkas tikt. Da i šur un tur puspamesti lauki mēdz būt ...
ups, "zaļās" enerģijas ražotājiem pamatiņš zem kājām sašķobījies, garantētā "naudas dzīsliņa" draud izsīkt ???
m.db.lv/zinas/aicina-nekavejoties-apturet-atjaunojamo-energoresursu-staciju-slegsanu-505230
Kā tad tur īsti ir ar to enerģijas tirgošanas biržā jautājumu, tomēr tas "zaļais zelts" nemaz tik "zeltīts" nav ... vai varbūt pat nav zaļš ???
Un nav ko čīkstēt ka BKVB ir sācis pārbaudīt,vai maz zaļā enerģija pēc fakta vispār tiek ražota, ka nav kārtējais dīzeļģeneratora konteiners. Paši vien sačakarēja visu "gribot būt gydrākie ciemā"...
WALA rakstīja: Nez kā citur, bet konkrētais starp Līvbērzi un Jaunbērzi bija ar kaut 3+ metru garumu, kad visu "nopļāva" līdz saknei, diezin vai klūgotāji ...
Tip šeit, šogad rudenī jau tukšs :
P98
Man liekas, ka šo pleķi jau kādu otro reizi nopļauj. Nu jau gandrīz sešus gadus, kopš nedzīvoju Jelgavā, neesmu pa šo ceļu braucis, bet pirms tam, braukājot uz laukiem, man liekas, ka vienreiz noteikti to kārklupļavu nopļāva.
Lai vai kā, to var pārvērst elektroenerģijā un siltumā koģenerācijas stacijās.
Tagad, kā pacēlās gāzes cenas, tie zaļie enerģijas avoti sāk izskatīties perspektīvāki.
Itkā jau jā, bet man ļoti nepatīk visādi "signāli no malas" ar to zaļo enerģiju, varbūt tas mans vecuma marazms, vai mūžīgā skepse par visu, bet sajūta ka īsti biznesa keisa bez valsts subsīdijām vai garantēta iepirkuma tomēr nav.
Ja to zaļo ideju nebūtu tā sačakarējuši visādi biznesmeņi, tad pat vispiekasīgākais patērētājs neko daudz neiebilstu, ka pie rēķina jāpiemaksā 1, 2 vai pat 5 procenti, lai zaļie eksperimentē un būtu iestrādes un zināšanas.
Mazliet smieklīgi tagad lasīt šīs "atklāsmes" :
Tas ir pirmais noteikums ekoloģijas uzlabošanai - zināt publiski precīzus datus par BEV vs ICE, tad varbūt tiem kam nevajag lielu rulzi sapratīs, ka pilsētai vairāk kā pietiek ar elektro-Smart, un izbraucot ar savu Q7 tikai brīvdienās, būsi zaļāks par lielu daļu eko-lohu.
Te var atrast vairāk info :
www.greencarreports.com/news/1134109_co2-footprint-of-ev-better-with-renewable-energy
Tie nav precīzi dati, tas ir kaut kāds dažu datu apkopojums.
Nu tātad nonākam pie "million dollar question" - vai ražotāji paši nezina cik daudz enerģijas tiek patērēts katra komponenta ražošanai, vai arī negrib zināt ???
Esmu deizgan pārliecināts, ka nezina un turpmāk zinās vēl mazāk. Vai arī domā, ka, piemēram, saņemt no Taliban saņemt detalizētas atsakaites par ķīniešu uzņēmumu litija ieguves un apstrādes CO2 "pēdu" būs pavisam elementāri?
Ja grib, tad var, katrā gadījumā no tā kurš pārdod (grib pārdot) vienmēr var pajautāt kas, kur un kā tiek iegūts, no tā jau var ar minimums 80% precizitāti saprast ap ko "lieta grozās".
Jā, nešaubīgi - Taliban un Ķīnas komunistiskā partija ir pašas atklātākās organizācijas, kas uz pirmā svilpiena izklās sertifikātus un atskaiti par darbaspēka sociālajām garantijām. Vai tomēr - pārdos baterijas tam, kurš maksās un neuzdos lielus jautājumus?
Ķīnas komunisti tīri labi saprot biznesu, ja viņi ko nesaka un "nezin" , tad tikai tādēļ ka tas viņiem ir neizdevīgāk kā klusēt/tēlot muļķi ...
Nu re. Izlasi pats, ko uzrakstīji un varbūt beidzot pieleks. Neteiks viņi tam autoražotājam - tik vienkārši.
Ja ražotājs prasīs, un bez datiem sūtīs ķīniešus dirst - pateiks, bet nu dzīšanās pēc peļņas un ražošanas lētuma uz daudzām lietām ļauj pievērt acis.
Ja tas ražotājs sūtīs ķīniešus dirst, tad ar to viņa "karjera" beigsies. Tiešām vēl neesi sapratis, kurš kuru var kaut kur sūtīt? Jeb vienkārši jāpūš savā aizdīķa komunistu stabulē, izliekoties, ka Baidena dāvana Ķīnai neko nenozīmē?
Nu ķīniešus var sūtīt dirst visi tie kas no viņiem ko pērk, un pagaidām to var darīt, kamēr tie nav pārpirkuši visu kas šeit ir labs. Baidena vai Trumpa stabule ir dziļi pie pakaļas, jo visi dzenas pēc ātras peļņas, jo HZ vai pēc gada nebūs garoziņa jāsūkā, akciju tirgi ir vienkārši sapisti, un līdz ar to arī viss kapitālisms brauc auzās, bet nesaku ka sociālisms ir risinājums šai bēdai ...
Nopietni? Visi, kas kaut ko pērk? Arī tiem, kam nav alternatīvas, kā pirkt no ķīniešiem vai klapēt savu bodīti ciet?
Un protams, vajadzēja jau piebilst, ka "auzās brauc kapitālisms" - nu nevar jau tā būt, ka auzās brauc visi regulētie tirgi, kuros kāds sociķis ir iebāzis savu netīro ķepu, vai ne? Nē - sociālisms nav risinājums - tas ir problēmas cēlonis!
Ak tad sociālisms ir tas kas lien iepirkt tur kur ir lētāk, nevis ražot uz vietas ??? Visi sociālisti vienkārši raujas aizklapēt vietējās ražotnes un aizstiept tur kur ražošana ir lētāka, ko tu neteiksi ... un to jau protams neveicina akciju tirgi, kur vienīgās rūpes ir par maksimāli lielaku peļņu, un ja ražotājam iet sūdīgāk, tad vēlams laikus pārdot akcijas nah, lai ražotājs "dabū iekšās vēl sāpīgāk" gadījumam ja vēl vairums izdomātu tikt no akcijām vaļā ...
Vieglas peļņas kāre un vidējās tautas stulbums tavu kapitālismu noraks agri vai vēlu ...
Nu jā... ne jau sociālisms to ražošanu uz vietas ir padarījis dārgu, vai ne? Ne jau sociālisms ir uzspiedis atkarību no litija, kura uz vietas vienkārši NAV, tā kautkā?
Kapitālisms var apčkarēt tikai muļķus. Sociālisms - ar muļķu palīdzību apčakarē visus.
Varētu domāt ka litija dēļ tagad pēkšņi visas problēmas radušās...
Nu ja kapitālisms apčakarē tikai muļķus ... nu tad welcome to the club Brady, tas nekas ka esi šad un tad ar kiptālismu arī "uzvārijies" !
Kapēc tu domā, ka esmu kādu apčakarējis? Vai tev kā kārtīgam komunistam, ka visi, kas kapitālismā kaut ko iegūst, ir to atņēmuši kādam citam.
Laikam neuztvēri problēmas būtību - muļķu apčakarēšana ir iespējama jebkurā sistēmā. Tikai kapitālisma problēma tur arī beidzas. Sociālismā pēc tam tos muļķus vēl var izmantot, lai vardarbīgi apčakarētu pārējos.
Es nedomāju ka tu diži kādu esi apčakarējis, es saku ka mēs paši diezgan lielā mērā esam "muļķu lomā". Un arī par atņemšanu nav runa, bet par to ka kapitālismā jau ir izveidotas tik daudz shēmas kā cilvēkus atbrīvot no "liekas naudas", ka tā vai citādi mēs arī no tās tiekam "atbrīvoti".
Jā visiem mums zināmajiem sociālismiem ir savas būtiskas problēmas, tomēr šādi turpinot kapitālisms nosprāgs pārāk ātri ...
"šādi turpinot" nosprāgs tavs sociālisms, jo nekāda kapitālisma nav. Ir tikai strauja komunisma celtniecība. Un tā vienmēr noved pie sabrukuma. Jautājums ir tikai, cik dziļā pakaļā tas paspēs iebraukt, kopā ar mums visiem.
Un es esmu nevis "muļķu lomā", bet starp tiem, kuriem apčakarēto muļķu "sabiedriskā labuma" vārdā ir jāpilda tos pārstāvošos sociķu varnešu pavēles.
Nu, tam taču ir visādas brīvās sabiedriskās organizācijas, kam TIEŠI AR TO būtu jānodarbojas.
Sīki, pa punktiem, litijs no rūdas Nr.4 tik un tik izmaksas, tik un tik enerģijas, tik un tik CO2, litija no litija jonu, litijs no citiem akumulatoriem tik un tik, iekšdedzes dzinējam svina akumulatori 3 gabali, vai 5, tik no rūdas, tik no pārstrādes, motora eļļa tik un tik, degvielas transports, elektroenerģijas pārvade, ātrā uzlāde, zudumi, lēnā uzlāde zudumi - tik un tik.
Visu!
raimondsm rakstīja: Nu, tam taču ir visādas brīvās sabiedriskās organizācijas, kam TIEŠI AR TO būtu jānodarbojas.
Sīki, pa punktiem, litijs no rūdas Nr.4 tik un tik izmaksas, tik un tik enerģijas, tik un tik CO2, litija no litija jonu, litijs no citiem akumulatoriem tik un tik, iekšdedzes dzinējam svina akumulatori 3 gabali, vai 5, tik no rūdas, tik no pārstrādes, motora eļļa tik un tik, degvielas transports, elektroenerģijas pārvade, ātrā uzlāde, zudumi, lēnā uzlāde zudumi - tik un tik.
Visu!
Kādas sabiedriskās organizācijas ĶTR tu vari nosaukt?
Esmu vīlies mūsdienu tehnoloģijās... Pirms kāda mēneša nopiru pa 20 eirām 13 gadus vecu porķiku - protams ka priekš porķika pielietojumiem, garāža vai mašīna, nevis erzacgalddators - bet porķikam nebija aķis, nevis beigts, bet vispār nebija. Nu neko, amazonā tirgotājs piedāvā divus variantus - standarta izmēru un +50% ietilpību. Paņēmu, protams, lielo, domādams ka tas ir ietilpīgāks jo litija jonu akumulatoru tehnoloģijas šo 13 gadu laikā gājušas uz priekšu un elementi palikuši ietilpīgāki. Šodien aķis atnāca, iespraudu to datorā un esmu vīlies - jaunais aķis ir ietilpīgāks par dzimto tikai tāpēc ka fiziski lielāks... Diez mašīnām ir līdzīgi?
Labrīt! :-D
Protams, vecam datoram liks ietilpīgāku akumulatoru.
Kā tad.
Jā, ņēmu un ieliku. Jeb tu par ražotāju? Aftermarkets, raimi, mūsdienās daudzām ierīcēm ražo lielākus akumulatorus - es pa vasaru savam īpodam nopirku aķi kurš ir 4x lielāks par dzimto, gan arī fiziski, ne tikai ietilpības ziņā...
Vecam datoram ražotāji varbūt vēl nebija izdomājuši, ka tā akumulators būs jālādē ar lielāku strāvu. Tāpēc tirgū ir zināms segments šādiem akumulatoriem, kas tiek izmantoti visādās ražošanās vai hobijiem ar vecām programmām, kur nevajag neko īpašu. Tirgus segments ir un viņiem tie parastie akumulatori noliktavā ir un ražotājs cik necik tos ražo.
Tas tām jaunākām ierīcēm ir, ka dators vai telefons elektroniski sazinās ar lādētāju, noskaidro, ko tas var un vai vispār sazinās un tad lādē vai nu ar standarta strāvu vai arī ar lielāku strāvu.
Raimi, ko tu te murgo? Par akumulatoru attīstību pēdējajā desmitgadē mani viens cilvēks jau apskaidroja - ietilpība pieaugusi par 11%, tas kas ir jūtami uzlabojies - spēja izturēt ātrākas uzlādes, ātrākas izlādes un lielāks uzlādes-izlādes ciklu skaits, ja to dara noteiktās robežās. Kā redzi - +50% aķi joprojām nav iespējams ielikt tikpat lielā korpusā.
Par telefona sazināšanos ar lādētāju nesmīdini Vai tu zini kā tā sazināšanās notiek? Ja abi divi USB datu vadi ir savienoti kopā, tad androīds saprot ka ir pieejams vairāk par 500 mA un lādējas attiecīgi - šis ir tāds ļoti muļķīgs variants; savulaik pat lietošanai mašīnā dabūju uzbūvēt speciālu vadu jo gatavu tādu nekur nevarēju atrast, iespraužot parasto vadu universālajā lādētājā, uzlāde notiek ar 500 mA, tas nekas ka lādētājs spēj pavilkt četrtik, un savienot tos divus kontaktus lādētājā nozīmētu ka sifons [kurš tolaik reizēm tika tam piesprausts] nelādētos. Jebkurā gadījumā telefoniem šāda pieeja ir tāpēc ka tos var piespraust datoram, bet tur, vismaz USB 2.0 un vecāki standarti, paģēr tikai 500 mA un USB kontrolieris nebūs sajūsmā ja telefons gribēs izviekt ātro uzlādi - porķikam nekā tāda nav, jo porķiks tiek lādēts tikai no attiecīga lādētāja kuram nav problēmu nodrošināt vajadzīgo strāvu.
Šoreiz Raimim tomēr būs taisnība - ir lādēšanas sistēmas, kuras lādējamā ierīce māk "pasūtīt mūziku" - t.i. lādēšanas spriegumu un ampērus, atkarībā no sava pilnuma un temperatūras. Un šīs ierīces abpusēji ar gatavas strādāt arī primitīvajā režīmā, ja datu savienojums iztrūkst, tā kā tu to apraksti no sen novecojušu ierīču viedokļa. Jā - kur vispār vēl var atrast kādu reāli strādājošu ierīci ar USB 2.0. Muzejā?
Kas tā par tādu dzīves sarežģīšanu kur uzlādes strāvu regulē lādētājs nevis pati lādējamā ierīce? Tajā pamata režīmā tas tāpat tai ierīcei pašai ir jādara.
Kur var atrast ierīci ar strādājošu USB 2.0? Dajebkur, kur visi ik pēc pāris gadiem nepērk jaunus datorus un telefonus. Mans telefons, iespējams, atbalsta to standartu, neesmu pētījis un nav saistoši, jo visdrīzāk tas tāpat tiek piesprausts pie USB 2.0 porta - manai 7 gadus vecajai mātenei, cik minos, kaut kas specenē bija minēts par USB 3.0, bet vai tie porti ir aizmugurē, vai atsevišķi uz plates kaut kas jāsprauž, nezinu. Pārējais kas man te ir, protams, ir ar 2.0 - nē, meloju, monitorā ir iebūvēts hubiņš ar domu par peli un klavu, kas netiek izmantots - tas noteikti atbilst USB 1.1 standartam, jo monis jau ir sasniedzis pilngadību.
Ko tu pasutiji to arī dabūji.
Vecu datoru akumulatoru ietilpības paaugstināšana nav ražotāju prioritāte.
Divtūkstošastotā gada dators.
Ir doma paņemta kādu vecu un kādu jaunu Saules bateriju un paņemt voltu ampēru grafiku, cik tagad, novembrī un decembrī var saražot.
www.ss.com/msg/lv/transport/cargo-cars/campings/cbbgxn.html jauns 10W par 35€
www.ss.com/msg/lv/production-work/production-work-orders/production/solar-power-stations/blmmbb.html
vecs 75W par 18€
Raimond, kas jauns kodolsintēzē? Vai tu tikai par pagājušā gadsimta tehnoloģijām interesējies?
Bradypus rakstīja: Raimond, kas jauns kodolsintēzē? Vai tu tikai par pagājušā gadsimta tehnoloģijām interesējies?
Tagad, Dienvidkoreja uzstādīja jaunu rekordu ( apdzina Ķīniešus) Nu jau 30 sekundes uzkarsēja plazmu.
newatlas.com/energy/kstar-fusion-reactor-record-30-second-plasma/
Šitās plazmas "krāsnis" arī būs nākotnes super enerģiskās iekārtas, kas ražos liela apjoma enerģiju.
Ziemeļu koridors varētu samazināt smago auto izmešus Rīgas centrā. Vai arī piekrītat SM T.Linkaitim, ka Ziemeļu koridors nav vajadzīgs? www.apollo.lv/7365253/ziemelu-transporta-koridors-rigas-problemu-atrisinajums-vai-beigts-zirgs-infrastrukturas-planos
EV mazliet no praktiskās puses ceļojot, vai pārceļoties :
P.S. šis ir tāds kā apkopojums kā TFL gājis ar piekabēm un EV, un kā vienam pārim ar Rivian ar to ir gājis (orģināls Instagram).
Raimond, kā ir? Palēnām nāk apjausma uz ko mūs virza "zaļā" enerģija un elektromobīļi?
www.la.lv/pirmdien-gaidama-rekordaugsta-videja-elektroenergijas-birzas-cena-cik-augstu-ta-kaps
"Kā pirms nedēļas skaidroja AS “Latvenergo”, vērtējot cenu kāpumu “Nord Pool” biržā, tā galvenais iemesls joprojām saglabājas laikapstākļi – iestājies vēsāks laiks un samazinājusies vēja enerģijas izstrāde, kā arī papildus ir pieaugušas oglekļa dioksīda (CO2) kvotu cenas."
Mazs vēja ātrums, izrādās jau kopš vasaras mēnešiem sagādā problēmas vietās, kur daudz paļaujas uz vēja enerģiju, piem. Apvienotajā Karalistē un citur Eiropā. Ja veic domu eksperimentu stādoties priekšā situāciju, kad debesis noklāj mākoņi un vēja ātrums nepārsniedz 2 m/s laikā kad vairumu enerģijas iegūst ar "vēju un sauli", aina nav patīkama.
"2021. gada 11. oktobris — akadēmiķi norāda, ka KLIMATA PĀRMAIŅU dēļ vēja ātrums šogad ir samazinājies līdz rekordzemam līmenim"
www.energylivenews.com/2021/10/11/will-low-winds-strike-another-heavy-blow-to-energy-prices/
Var teikt, paradoksāla situācija: lai cīnītos ar klimata pārmaiņām, sabūvē vēja parkus, bet šo pašu pārmaiņu dēļ vējš "nobremzējas"
Esmu dzirdējis viedokli ka "nobremzētā vēja" dēļ mainās ūdens aprite dabā - ja agrāk, bez vēju parkiem, mākoni no jūras pārpūta pāri kalniem, kur tas nosniga vai nolija, tad tagad, vēļš atdod daļu enerģijas turbīnām un vairs nav spējīgs pārpūst mākoni pāri kalniem. Viss nolīst šajā pusē, uztaisot lokālus plūdus, par ko vaino "klimata pārmaiņas" jeb co2 bubuli, ar ko var cīnīties, uzstādot arvien vairāk vēja turbīnas...
msh rakstīja: Kas tā par tādu dzīves sarežģīšanu kur uzlādes strāvu regulē lādētājs nevis pati lādējamā ierīce? Tajā pamata režīmā tas tāpat tai ierīcei pašai ir jādara.
Kur var atrast ierīci ar strādājošu USB 2.0? Dajebkur, kur visi ik pēc pāris gadiem nepērk jaunus datorus un telefonus. Mans telefons, iespējams, atbalsta to standartu, neesmu pētījis un nav saistoši, jo visdrīzāk tas tāpat tiek piesprausts pie USB 2.0 porta - manai 7 gadus vecajai mātenei, cik minos, kaut kas specenē bija minēts par USB 3.0, bet vai tie porti ir aizmugurē, vai atsevišķi uz plates kaut kas jāsprauž, nezinu. Pārējais kas man te ir, protams, ir ar 2.0 - nē, meloju, monitorā ir iebūvēts hubiņš ar domu par peli un klavu, kas netiek izmantots - tas noteikti atbilst USB 1.1 standartam, jo monis jau ir sasniedzis pilngadību.
Kā tu iedomājies, ka ierīce pati regulēs spriegumu ar kuru tiek lādēta? Ir iemesls, kadēļ lādētājs ir diezgan liels un nav iebūvēts pašā ierīce.
Runājot par vēl citiem enerģijas veidiem, uz ko tiek liktas likmes, tad pārāk daudz lietu "jaunie zaļie biznesmeņi" mēdz sačakarēt nezināšanas pēc, tadēļ ir diezgan muļķïgi skriet "laikam pa priekšu":
lynx85 rakstīja: Esmu dzirdējis viedokli ka "nobremzētā vēja" dēļ mainās ūdens aprite dabā - ja agrāk, bez vēju parkiem, mākoni no jūras pārpūta pāri kalniem, kur tas nosniga vai nolija, tad tagad, vēļš atdod daļu enerģijas turbīnām un vairs nav spējīgs pārpūst mākoni pāri kalniem. Viss nolīst šajā pusē, uztaisot lokālus plūdus, par ko vaino "klimata pārmaiņas" jeb co2 bubuli, ar ko var cīnīties, uzstādot arvien vairāk vēja turbīnas...
Nav ne jausmas, cik lielu daļu no vēja enerģijas kopuma spēj "nocelt" vēja parks, bet idejiski izklausās pareizi - enerģijas nezūdamības likumu jau neviens šajā pasaulē nav atcēlis. Diemžēl ar HESiem nodarītais kaitējums dabai jau arī netika aptverts visnotaļ ilgi un pat tagad tiek daļēji noliegts "zaļuma" vārdā. Tāpat - CO2 ir ļauns, jo aiztur saules enerģiju un neļauj tai aizplūst kosmosā... Nez, ko dara saules baterija?
Vēl viens video par "zaļo sapņu" reality check :
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2