WALA rakstīja: Tas jau tu te meklē atrunas, es tikai skaidri norādīju, ka tava attieksme pret lietām ir mazākais dīvaina, kodolatkritumi tevi satrauc (taču tiem enerģijas izmaksās jau ir iekļauts pilns dzīves cikls no ieguves, līdz apglabāšanai) , taču tu saki ka ar paneļiem kuri sastāvā ir vairāk kā pietiekoši vielu, kuras nedrīkst "vienkārši izmest" lai nesaindētu to pašu savu dzeramo ūdeni, esi baigais "dabas mīlis" ...
Tās pasaciņas pietaupi bērniem vakaros ... bet citādi ir tikai apsveicami, ka samazini atkritumus un ražo lokāli enerģiju savai mājsaimniecībai.
Tik to tukšo diršanu attiecībā uz kodolenerģētiku, gan kaut kā pamaini/izglītojies ...
mani nesatrauc paši atkritumi, bet gan raksta gabalu salīdzinājumi - paneļu cenas /izmaksas no padsmit gadu senas pagātnes, un atomenerģijas cenas - tajās nekādi nevar būt iekļauta nākošo tūkstošu gadu atkritumu uzglabāšana
PS - par paneļu pārstrādi, ja pameklē, ir neskaitāmi pētījumi. Materiāli, kas tajos ir, ir pietiekoši vērtīgi, lai paneļus pārstrādātu. Tāpēc nešaubies ne mirkli, tos pārstrādās, ka nemetas, kad pienāks laiks.
techxplore.com/news/2023-04-gentle-method-eco-friendly-recycling-solar.html
kam būtu noderīgi radioaktīvi atkritumi?
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2