Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Un kas tev Kenijā meklējams? Rīgā sezonas laikā pilnas ielas ar tādiem. Vai esi tik tālu sapinies savās fantāzijās, ka deguna galā notiekošo neredzi?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Dakaras "izklaides" iet vaļā:

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tu redzkā ir īstenībā

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU nez "Creative Society" ir tāds ļoti specifisks veidojums ar Igor Mikhailovich Danilov priekšgalā, tādēļ kā materiāls izklaidei - droši vien jā, bet kā materiāls izpratnei par globāliem klimatu ietekmējošiem procesiem - labākajā gadijumā nekaitīgs sūds !

P.S. atsauces uz video norādītājiem pētījumiem BTW arī ir LIELS sūds !

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Viens no research gabaliem uz kuru tiek liktas atsauces - domāju nebūs grūti izlasīt secinājumus, un cik ļoti tie "nesader" ar video stumto retoriku:

today.ku.edu/2018/01/08/machine-learning-predicts-new-details-geothermal-heat-flux-beneath-greenland-ice-sheet

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tad vēl ir pagrābts kaut kas no acīmredzot šī dokumenta ( tagad ātri atrodams škiet tikai pie ķīniešiem):

en.cgs.gov.cn/upload/201408/20140808/20140808153544844.pdf

Darbs:

Antarctic Seismology: Revealing the Geological History and Lithospheric Dynamics of an Ice-Covered Continent by Douglas Wiens (Department of Earth and Planetary Sciences Washington University in St.Louis)

Par autoru un darbiem: www.researchgate.net/profile/Douglas-Wiens-2

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Vēl izklaidei izskatās ka "zinātniece" ar tāda puskoka lēcēja piestrādā naftas biznesā (vai varbūt tikai strādāja ap 2018 gadu, jo jaunu publikāciju praktiski nav, tātad neko nav darījusi vairs) :

www.researchgate.net/profile/Elizaveta-Khromova

en.wikipedia.org/wiki/Schlumberger

Elizaveta Khromova @ Schlumberger Limited

Ā un te vispār ir ekselenta "dienas humora deva" par tēmu cik daudz dažādu populāru personību šamie "institūti" ir vēlējušie "sasniegt" ar savu "mesidžu" un vēlējušies, lai "palīdz pastutēt popularitāti" :

mobile.twitter.com/lizakhromova

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Biju pāris nedēļas Spānijā. Tomēr tā nojātās lauksaimniecības tehnikas neesamība uz ielām ļoti jūtama. Mierīgi vari sēdēt kafejnīcā ielas malā un nav satraukuma par gaisa kvalitāti.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Spānijā lauksaimniecība, kā viduslaikos. Lēts rociņu darbs.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Viņš par mašīnām ar dīzeļiem...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Pilsētās var saprast, ārpilsētā - tā pati Spānija nav tā bagātākā valsts lai stulbotos ar "ātru novecojušu auto aizvietošanu", pie kam Japānā jau sen ir pierādījuši, ka pavisam mazs auto un motors (a la kei-car, kuriem piedevām tur vēl bija vēsturiski nodokļu atlaides) ekoloģijai ir stipri kaitīgāks kā vidējas klases auto ... īpaši ja privātie brauc tik maz kā Japānā ...

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

No kurienes pieņēmums, ka "privātie brauc tik maz(cik?) kā Japānā"?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Paskaties Japānā izsolēs tirgoto auto nobraukumu !

Un tur "rullē" sab.trans.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Manuprāt tas ir maldīgs priekšstats. Tur nodokļu politika veidota, lai veicinātu jaunu auto iegādi un uzturētu JP autobūvniecību. Pretējā gadījumā tak tādas izsoles nebūtu, nobrauc 1000km gadā un vēl 43 gadus varētu tā braukt nemainot auto, bet nevar. Jāpērk jauns.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tur tak ir masveida eksports uz Krieviju - valsts mēroga pieeja pašiem braukt ar jauniem un palietotus eksportēt prom.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Man pašam bija 1990 gada JDM Celica GT4 kas pie manis atbrauca no UK, tad uz RU veda knapi tikpat cik uz UK ...

tipa 10-tos vienību ...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Vecākiem auto lieli nodokļi. Maina pret jaunu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Placebo?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Jūs pašu galveno ziņu esat palaiduši garām

www.youtube.com/watch?v=tWHFEZaZGAg

pirms dažām lapām šo personu pieminēja vietā un nevietā un tagad aizmirsuši!

-------------

DW raidījumā auto. |Šodien. Atkal Āfrika!

14:45

Pie stūres. Deutsche Welle žurnāls

Tāds piesārņojums, ka braucēji pasākuši kopābraukšanu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Pastāsti, kāda ir tā galvenā ziņa? Es nespēju tās šausmas skatīties.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

tev toč nav pilns rublis

kāda šķirba, cik kādam cilvēciņam ir vai nav "gadu"?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par Tesla Semi "good & bad":

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kājminamie busi. Tādi pastāv, var pat apvienot mīšanos ar alus dzeršanu. Tikai par brīvu tas nav.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Šito busu redzēju jau pirms gadiem desmit, tā ka nekas jauns tas nav. Tūristu izklaide un ballīšu vieta, diez vai ar viņu vispār drīkst braukt visur, kur ienāk prātā. Kaut gan koncepts nav slikts, postapokalipses pasaulē bez enerģijas resursiem var noderēt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Runājot par ekoloģiju, te ir viens koncepts kurš tehniski ļoti palīdz ekoloģijai, bet saprotams šacakarē visu olu biznesu un ir mazliet smakojošs:

earth911.com/home-garden/go-green-keeping-chickens-can-help/

P.S. Un no plastmasas iepakojumiem ar kaut kā vajadzētu tikt vaļā, nu tā ka pavisam ...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

darklight rakstīja: Šito busu redzēju jau pirms gadiem desmit, tā ka nekas jauns tas nav. Tūristu izklaide un ballīšu vieta, diez vai ar viņu vispār drīkst braukt visur, kur ienāk prātā. Kaut gan koncepts nav slikts, postapokalipses pasaulē bez enerģijas resursiem var noderēt.

šitādi tak tepat Vecrīgā ir vasarā novērojami.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ja nu vēl atrodas kāds kuru aizrauj AC/Shelby Cobra:

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

He, he Aerones iekš foto (ieks'DB) izskatās ka parādijies pirmais reālistiskais vēja turbīnu apkalpojošais robots:

Izskatas ka droni nav izrādījušies pietiekami labi praktiskai lietošanai ;)

eidis Reģ.: 07.11.2001
2 1 Atbildēt

Šitie baigi uzstājīgie izrādijušies un pēc universālas iekārtas loģiski bijuši spiesti izvēlēties šauru specializāciju (kas cita starpā labi paskaidro kāpēc robotu revolūcija vēl ilgi nenotiks).

Un ar šo lēmumu izpelnījušies atzinību sirsnīgas investīcijas izskatā. Ir uz pareizā ceļa čaļi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mazliet par retajiem metāliem un elektromotoriem ekoloģijas kontekstā:

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intersants pētījums veikts par māju siltināšanu UK , un secināts ka 4 gadu laikā siltināšanas efekts "zūd" :

www.dezeen.com/2023/01/20/home-insulation-study-cambridge-university/

Man teiksim vājā vieta izskatas ka varētu potenciāli būt logi, tue ir jāregulē ik pa laikam, jumta siltinājums ar nosēžas, intersanti kas vēl ?

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Tikai un vienīgi gāzbetons,visu no šī materiāla,nekādas vates.Re,jeņķi pēc 20 gadiem maina vates siltinājumu jo viņa nosēžas un visādi parazīti viņā lieliski dzīvo.Logiem jābūt no koka.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

jau pirmajā rindkopā:

But the study posits that it could be due to the simultaneous construction of home extensions, which can increase a household's energy consumption by around 16 per cent.

uzbūvē lielāku māju, un lielāki aŗi patēriņi.

Simples

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Piedod bet tas ir kolhozs un tas nav tavs teksts.Es teiktu zems attīstības līmenis!Mans nav diez ko augsts bet tādu figņu nevienam nepasniegtu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ir tur tāds pieļāvums, bet izklausās ar zemu ticamību, jo ja pēc 4 gadiem "paliek sliktāk", tad acīmredzot 1-3. gadā tik slikti nav, un nez vai "renovāciju" un paplašināšanu veic 2 dažādos "etapos" ... t.i. tajā izteikumā man šķiet ir "loģiska problēma" ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

iauto.lv/zinas/pasaule/43117-pilnga-elektrifikcija-daos-gados-peugeot-patrina-elektroautomobiu-raoanas-tempu

12,7kWh uz 100 km. Nu, labi, lai būtu 20kWh.

10kW Saules paneļi gadā saražo 10 tūkstošus kilovatstundu, kas dod 500 uzlādes un 50 tūkstošus kilometru.

Diezgan labi.

Ja dīzelis 5 litri uz 100 km, tad aizstāj 2500 litru dīzeļa patēriņu, iegūšanu un piegādi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Individuālā līmenī ja var "izbraukt pa nullēm" vai tuvu tam, tad uz priekšu. Valstiskā līmenī, ja enerģija tāpat būs jāimportē, tad ir vēl stipri jāpēta, vai tam ir, vai nav priekšrocības, un kādā termoņā tas ir labi, no īstermiņā, joprojām neredzu kā pat ekoloģijai tiek kāds "labums" ....

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Vislabāk jau būtu tā doma par iespēju enerģijas patērētājam piedalīties ražošanā ne tikai savā īpašumā, bet ar ieguldījumu kopējā, lielā Saules enerģijas ražošanas uzņēmumā tuvu augstsprieguma pārvades tīkliem. Protams, kad Saules enerģija netiek saražota pietiekami, to kompensē ar HES un TEC.

ltv.lsm.lv/lv/raksts/25.01.2023-kas-notiek-latvija-kas-notiks-pec-valdibas-lemuma-cik-maksasim-par-elektribas-parvadi-un-sadali.id284166

1h 6 min. par tarifiem un enerģijas ražošanu pie augstsprieguma tīkliem (tur gan ir par vēja enerģiju)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

nē labi gan tas nav nekādā veidā, ja vien te nav pilnīgi vienalga par elektrības kvalitāti un nepārtrauktību. Enerģijas piegādas tiek plānotas "uz priekšu", un atjaunīgās enerģijas pasākums ir ļoti "kā sanāk," ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

un te vēl arī šāds skats uz vēja enerģiju :

www.ft.com/content/74ff8ff7-8009-413a-8f2e-2a3c34695d78

Sorry, nu līdz nemaņai stulba ir tā premisa, ka ar "vienu klikšķi" fosilos enerģijas resursus varēs "atslēgt" ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Tā tāda spēle, pēc katra pozitīva panākuma drukāt ko negatīvu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tā nav spēle, zaļā realitāte jau čakarē visiem dzīvi, ja vēl sāks nopietnāk/"lielākos apmēros" tas notikt, tad problēmas ar elektroniku sāks līst aŗā "no visiem stūriem".

Man drusku ZB ik pa laikam resetot atseviškus pulksteņus "standalone elektronikai" ... pie kam tādai kurai rezerves barošanu (UPS) likt ir marazams.

P.S. un vēl viena lieta, jo vairāk esmu kaut ko licis ar elektronisku kontroli, jo vairāk esmu pārliecinājies cik idiotiska kļūst vadība, piem. siltām grīdām ( nu tā ka reāli gribu raut nost nebūt ne lētus istabas termostatus, un atstāt tupi "pusatvērtus" noslēgkrānus) , piem. āra apgaismojumam (to gan jau pārliku uz prasta gaismas sensora) utml.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intersanti gan ka vieni saka ka BEV jau neesot kam plīst, bet patērētāju reitingi saka kaut ko citu, ka ir pietiekami tautas kuru BEV ir nokaitinājuši, un diezgan pamatīgi :

www.hotcars.com/electric-cars-bankrupt-you-maintenance-repairs/#2020-chevrolet-bolt---cr-1-of-5

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nav pietiekama patērētāju interese un pieprasījums pēc maksimāli prastiem elektroauto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ja cilvēks var iztikt ar EV "tabureti" ar 50 km sniedzamību, tad varbūt viņam pietiek ar velo ? Taču, ko ko bet vienkāršu BEV ar lielu sniedzamību neviens nemaz nepiedāvā ... visiem gribas pelnīt ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Ja cilvēks var iztikt ar EV "tabureti" ar 50 km sniedzamību, tad varbūt viņam pietiek ar velo ?

Aha. Cilvēks ir jauns, stiprs, vesels un norūdīts līdz sava mūža galam.

Taču, ko ko bet vienkāršu BEV ar lielu sniedzamību neviens nemaz nepiedāvā

Ja tev vajag lielu sniedzamību, tad tev vajag papildu komfortu un drošības elementus. Gluži loģiski. Ja jābrauc neliels attālums un jāpavada īss laiks ceļā, liels komforts nav vajadzīgs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Itkā jā, tik kam vajadzīgas visas tās bezjēdzīgas līniju asistentu, 360 grādu kameru utml. mēslu kombinācijas, ko un kā tieši tās uzlabo komfortu ? Ja auto ieliek normālus krēslus, atvēl pietiekami vietas kājām, un ieliek ne to idiotiskāko "baranku" , ko tieši tur vēl vajag ? Kas tur ir tāds, ko tavs viedtālrunis nespētu izdarīt ?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jo patērētāji kašķējas, nevis prasa ražotājiem un vēlētiem priekštāvjiem.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Hm. prasīt no ražotāja. Tirgus ekonomikā pircējs balso ar maku, izvēloties preci, tā arī visa prasīšana. Savukārt, vēlētiem priekšstāvjiem vajadzētu ietekmēt EP un EK, lai ko panāktu.

Protams, prasīt ar petīcijām, Twitter, Youtube kanāliem, blogiem vai piketiem nevienam nav aizliegts.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tirgus ekonomikā tā būtu taisnība. Regulētā ekonomikā tas diemžēl nestrādā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un arī šāds salīdzinājums - būvēt un uzturēt TEC/TES ASV esot dārgāk, kā uzbliezt saules/vēja parkus tiešā to tuvumā (tātad paļaujas uz esošu infrastruktūru :

www.theguardian.com/us-news/2023/jan/30/us-coal-more-expensive-than-renewable-energy-study

Tad varbūt ir jādomā par to ka TEC/TES papildina ar vēja/saules parkiem un opretaroram joprojām ir bizness, un tīkla stabilitātei ar ir lielas rezerves, ja TEC/TES arī darba kārtībā ....

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atradu vienu interesatu citātu - ļoti izklausās pēc Raimonda.

“It is cosmically unlikely that the developed world will choose to end its orgy of fossil-energy consumption, and the Third World its suicidal consumption of landscape. Until such time as Homo sapiens should decide to rejoin nature, some of us can only hope for the right virus to come along.”

Los Angeles Times, 1989, David Graber

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Neko tādu un tam līdzīgu nekur neesmu rakstījis.

Kaut gan, ja tā padomā, tepat bija atsauce uz vācu DW televīzijas sižetu par Āfriku un viņu elektrotransporta iniciatīvu un kopābraukšanu ērtībai un, lai samazinātu piesārņojumu.

Tā kā, ja tā padomā, kaut kā šādu te asociāciju vidējam džo saprotamā formā var piekantēt.

Jo kaut ko es taču par Āfriku rakstīju gan.

www.dw.com/en/africa-boosts-homegrown-e-mobility-in-bid-to-curb-emissions/a-64538737

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te savukārt šāds info par Siemens meitasuzņēmumu atjaunīgās enerģijas jomā :

www.reuters.com/business/energy/siemens-gamesas-q1-net-loss-widens-884-million-euros-2023-02-02/

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kāds šķietami atrisinājis jautājumu par H2 ieguvi no sālsūdens :

www.sciencealert.com/new-prototype-device-generates-hydrogen-from-untreated-seawater

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

As described in their new paper, the researchers layered a hard Lewis acid substance over a series of common cobalt oxide catalysts

Ja atkal vajag kobaltu, diez vai tas ir risinājums.

Of course, prototypes are a far cry from industrial-scale methods

prototipi tālu no industriāla mēroga

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas viss loģiski, taču nebiju dzirdējis ka kāds līdz šim vispār varēja izmantot sālsūdeni, un pat saldūdenim ir augstas tīrības prasības pie H2 ieguves.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kobalts reakcijā netiek patērēts, tas vienkārši tur ir, lai ietekmētu reakcijas norisi.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Lasīt nemāki vai atkal melo? Rakstā ir 2030, nevis 26.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Speciāli Reuters sameklēju šo ziņu.

Volvo has carved out and sold its gasoline engine and hybrid powertrain operations to Geely.

The Chinese automaker has moved to combine all of its gasoline powertrain assets, including those from Volvo, with factories being carved out of Renault (RENA.PA) to create a new company focused on hybrid and gasoline engines

Tas to arī nozīmē, ka nekādi jauni Ice modeļi nebūs. Tev būs jāpērk Geely.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kur links uz Reuters? Pat ja raksts ir kļūdains, tu melo par tā saturu. Un kāds tam sakars ar Geely? Strauja tēmas maiņa, kad esi pieķerts melos?

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Raksts nav kļūdains, bet saturs ir baumas, ko Reuters ieguvis no 2 cilvēkiem, kas nodarbojas ar plānošanu. Tāpēc tev linku nevar dot, jo tu teiksi, ka es nodarbojos ar baumošanu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Melītis Volx rakstīja: "Volvo no 26 tikai uz elektrības".

Kā "apstiprinājumu" pievienojot atsauci uz rakstu, kurā ir minēts pavisam cits gads: "... daļa no plašāka Volvo plāna kļūt tikai par elektroauto ražotāju līdz 2030. gadam."

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Par vienu no aizvadītā gada nozīmīgākajiem sasniegumiem zinātnē Latvijā Zinātņu akadēmija atzinusi pētījumu, kurā izstrādāta inovatīva amfotērā atsaistītā elektrolīze. Šis atklājums nākotnē varētu padarīt krietni vienkāršāku, lētāku un mazāk bīstamu ūdeņraža ieguves procesu. Vairāk par to zina Uldis Birziņš.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti