Re, kur iniciatīva
iauto.lv/forums/topic/42334-nairobi-kenija-realize-elektrisko-motociklu-ar-mainamam-baterijamideju
Dakaras "izklaides" iet vaļā:
Tu redzkā ir īstenībā
NU nez "Creative Society" ir tāds ļoti specifisks veidojums ar Igor Mikhailovich Danilov priekšgalā, tādēļ kā materiāls izklaidei - droši vien jā, bet kā materiāls izpratnei par globāliem klimatu ietekmējošiem procesiem - labākajā gadijumā nekaitīgs sūds !
P.S. atsauces uz video norādītājiem pētījumiem BTW arī ir LIELS sūds !
Viens no research gabaliem uz kuru tiek liktas atsauces - domāju nebūs grūti izlasīt secinājumus, un cik ļoti tie "nesader" ar video stumto retoriku:
Tad vēl ir pagrābts kaut kas no acīmredzot šī dokumenta ( tagad ātri atrodams škiet tikai pie ķīniešiem):
en.cgs.gov.cn/upload/201408/20140808/20140808153544844.pdf
Darbs:
Antarctic Seismology: Revealing the Geological History and Lithospheric Dynamics of an Ice-Covered Continent by Douglas Wiens (Department of Earth and Planetary Sciences Washington University in St.Louis)
Par autoru un darbiem: www.researchgate.net/profile/Douglas-Wiens-2
Vēl izklaidei izskatās ka "zinātniece" ar tāda puskoka lēcēja piestrādā naftas biznesā (vai varbūt tikai strādāja ap 2018 gadu, jo jaunu publikāciju praktiski nav, tātad neko nav darījusi vairs) :
www.researchgate.net/profile/Elizaveta-Khromova
en.wikipedia.org/wiki/Schlumberger
Elizaveta Khromova @ Schlumberger Limited
Ā un te vispār ir ekselenta "dienas humora deva" par tēmu cik daudz dažādu populāru personību šamie "institūti" ir vēlējušie "sasniegt" ar savu "mesidžu" un vēlējušies, lai "palīdz pastutēt popularitāti" :
Biju pāris nedēļas Spānijā. Tomēr tā nojātās lauksaimniecības tehnikas neesamība uz ielām ļoti jūtama. Mierīgi vari sēdēt kafejnīcā ielas malā un nav satraukuma par gaisa kvalitāti.
Spānijā lauksaimniecība, kā viduslaikos. Lēts rociņu darbs.
Pilsētās var saprast, ārpilsētā - tā pati Spānija nav tā bagātākā valsts lai stulbotos ar "ātru novecojušu auto aizvietošanu", pie kam Japānā jau sen ir pierādījuši, ka pavisam mazs auto un motors (a la kei-car, kuriem piedevām tur vēl bija vēsturiski nodokļu atlaides) ekoloģijai ir stipri kaitīgāks kā vidējas klases auto ... īpaši ja privātie brauc tik maz kā Japānā ...
No kurienes pieņēmums, ka "privātie brauc tik maz(cik?) kā Japānā"?
Paskaties Japānā izsolēs tirgoto auto nobraukumu !
Un tur "rullē" sab.trans.
Manuprāt tas ir maldīgs priekšstats. Tur nodokļu politika veidota, lai veicinātu jaunu auto iegādi un uzturētu JP autobūvniecību. Pretējā gadījumā tak tādas izsoles nebūtu, nobrauc 1000km gadā un vēl 43 gadus varētu tā braukt nemainot auto, bet nevar. Jāpērk jauns.
Tur tak ir masveida eksports uz Krieviju - valsts mēroga pieeja pašiem braukt ar jauniem un palietotus eksportēt prom.
Vecākiem auto lieli nodokļi. Maina pret jaunu
Jūs pašu galveno ziņu esat palaiduši garām
www.youtube.com/watch?v=tWHFEZaZGAg
pirms dažām lapām šo personu pieminēja vietā un nevietā un tagad aizmirsuši!
-------------
DW raidījumā auto. |Šodien. Atkal Āfrika!
14:45
Pie stūres. Deutsche Welle žurnāls
Tāds piesārņojums, ka braucēji pasākuši kopābraukšanu.
Pastāsti, kāda ir tā galvenā ziņa? Es nespēju tās šausmas skatīties.
tev toč nav pilns rublis
kāda šķirba, cik kādam cilvēciņam ir vai nav "gadu"?
Par Tesla Semi "good & bad":
Kājminamie busi. Tādi pastāv, var pat apvienot mīšanos ar alus dzeršanu. Tikai par brīvu tas nav.
Šito busu redzēju jau pirms gadiem desmit, tā ka nekas jauns tas nav. Tūristu izklaide un ballīšu vieta, diez vai ar viņu vispār drīkst braukt visur, kur ienāk prātā. Kaut gan koncepts nav slikts, postapokalipses pasaulē bez enerģijas resursiem var noderēt.
Runājot par ekoloģiju, te ir viens koncepts kurš tehniski ļoti palīdz ekoloģijai, bet saprotams šacakarē visu olu biznesu un ir mazliet smakojošs:
earth911.com/home-garden/go-green-keeping-chickens-can-help/
P.S. Un no plastmasas iepakojumiem ar kaut kā vajadzētu tikt vaļā, nu tā ka pavisam ...
darklight rakstīja: Šito busu redzēju jau pirms gadiem desmit, tā ka nekas jauns tas nav. Tūristu izklaide un ballīšu vieta, diez vai ar viņu vispār drīkst braukt visur, kur ienāk prātā. Kaut gan koncepts nav slikts, postapokalipses pasaulē bez enerģijas resursiem var noderēt.
šitādi tak tepat Vecrīgā ir vasarā novērojami.
Ja nu vēl atrodas kāds kuru aizrauj AC/Shelby Cobra:
He, he Aerones iekš foto (ieks'DB) izskatās ka parādijies pirmais reālistiskais vēja turbīnu apkalpojošais robots:
Izskatas ka droni nav izrādījušies pietiekami labi praktiskai lietošanai ;)
Šitie baigi uzstājīgie izrādijušies un pēc universālas iekārtas loģiski bijuši spiesti izvēlēties šauru specializāciju (kas cita starpā labi paskaidro kāpēc robotu revolūcija vēl ilgi nenotiks).
Un ar šo lēmumu izpelnījušies atzinību sirsnīgas investīcijas izskatā. Ir uz pareizā ceļa čaļi.
Mazliet par retajiem metāliem un elektromotoriem ekoloģijas kontekstā:
Intersants pētījums veikts par māju siltināšanu UK , un secināts ka 4 gadu laikā siltināšanas efekts "zūd" :
www.dezeen.com/2023/01/20/home-insulation-study-cambridge-university/
Man teiksim vājā vieta izskatas ka varētu potenciāli būt logi, tue ir jāregulē ik pa laikam, jumta siltinājums ar nosēžas, intersanti kas vēl ?
Tikai un vienīgi gāzbetons,visu no šī materiāla,nekādas vates.Re,jeņķi pēc 20 gadiem maina vates siltinājumu jo viņa nosēžas un visādi parazīti viņā lieliski dzīvo.Logiem jābūt no koka.
jau pirmajā rindkopā:
But the study posits that it could be due to the simultaneous construction of home extensions, which can increase a household's energy consumption by around 16 per cent.
uzbūvē lielāku māju, un lielāki aŗi patēriņi.
Simples
Piedod bet tas ir kolhozs un tas nav tavs teksts.Es teiktu zems attīstības līmenis!Mans nav diez ko augsts bet tādu figņu nevienam nepasniegtu.
Ir tur tāds pieļāvums, bet izklausās ar zemu ticamību, jo ja pēc 4 gadiem "paliek sliktāk", tad acīmredzot 1-3. gadā tik slikti nav, un nez vai "renovāciju" un paplašināšanu veic 2 dažādos "etapos" ... t.i. tajā izteikumā man šķiet ir "loģiska problēma" ...
12,7kWh uz 100 km. Nu, labi, lai būtu 20kWh.
10kW Saules paneļi gadā saražo 10 tūkstošus kilovatstundu, kas dod 500 uzlādes un 50 tūkstošus kilometru.
Diezgan labi.
Ja dīzelis 5 litri uz 100 km, tad aizstāj 2500 litru dīzeļa patēriņu, iegūšanu un piegādi.
Individuālā līmenī ja var "izbraukt pa nullēm" vai tuvu tam, tad uz priekšu. Valstiskā līmenī, ja enerģija tāpat būs jāimportē, tad ir vēl stipri jāpēta, vai tam ir, vai nav priekšrocības, un kādā termoņā tas ir labi, no īstermiņā, joprojām neredzu kā pat ekoloģijai tiek kāds "labums" ....
Vislabāk jau būtu tā doma par iespēju enerģijas patērētājam piedalīties ražošanā ne tikai savā īpašumā, bet ar ieguldījumu kopējā, lielā Saules enerģijas ražošanas uzņēmumā tuvu augstsprieguma pārvades tīkliem. Protams, kad Saules enerģija netiek saražota pietiekami, to kompensē ar HES un TEC.
1h 6 min. par tarifiem un enerģijas ražošanu pie augstsprieguma tīkliem (tur gan ir par vēja enerģiju)
nē labi gan tas nav nekādā veidā, ja vien te nav pilnīgi vienalga par elektrības kvalitāti un nepārtrauktību. Enerģijas piegādas tiek plānotas "uz priekšu", un atjaunīgās enerģijas pasākums ir ļoti "kā sanāk," ...
un te vēl arī šāds skats uz vēja enerģiju :
www.ft.com/content/74ff8ff7-8009-413a-8f2e-2a3c34695d78
Sorry, nu līdz nemaņai stulba ir tā premisa, ka ar "vienu klikšķi" fosilos enerģijas resursus varēs "atslēgt" ...
Intersanta ideja propelleru jomā :
Tā tāda spēle, pēc katra pozitīva panākuma drukāt ko negatīvu.
Tā nav spēle, zaļā realitāte jau čakarē visiem dzīvi, ja vēl sāks nopietnāk/"lielākos apmēros" tas notikt, tad problēmas ar elektroniku sāks līst aŗā "no visiem stūriem".
Man drusku ZB ik pa laikam resetot atseviškus pulksteņus "standalone elektronikai" ... pie kam tādai kurai rezerves barošanu (UPS) likt ir marazams.
P.S. un vēl viena lieta, jo vairāk esmu kaut ko licis ar elektronisku kontroli, jo vairāk esmu pārliecinājies cik idiotiska kļūst vadība, piem. siltām grīdām ( nu tā ka reāli gribu raut nost nebūt ne lētus istabas termostatus, un atstāt tupi "pusatvērtus" noslēgkrānus) , piem. āra apgaismojumam (to gan jau pārliku uz prasta gaismas sensora) utml.
BP viedoklis par atjaunīgajiem enerģijas resursiem :
www.theguardian.com/business/2023/jan/30/global-carbon-emissions-ukraine-war-biden-bp
Intersanti gan ka vieni saka ka BEV jau neesot kam plīst, bet patērētāju reitingi saka kaut ko citu, ka ir pietiekami tautas kuru BEV ir nokaitinājuši, un diezgan pamatīgi :
www.hotcars.com/electric-cars-bankrupt-you-maintenance-repairs/#2020-chevrolet-bolt---cr-1-of-5
Nav pietiekama patērētāju interese un pieprasījums pēc maksimāli prastiem elektroauto.
Ja cilvēks var iztikt ar EV "tabureti" ar 50 km sniedzamību, tad varbūt viņam pietiek ar velo ? Taču, ko ko bet vienkāršu BEV ar lielu sniedzamību neviens nemaz nepiedāvā ... visiem gribas pelnīt ...
Ja cilvēks var iztikt ar EV "tabureti" ar 50 km sniedzamību, tad varbūt viņam pietiek ar velo ?
Aha. Cilvēks ir jauns, stiprs, vesels un norūdīts līdz sava mūža galam.
Taču, ko ko bet vienkāršu BEV ar lielu sniedzamību neviens nemaz nepiedāvā
Ja tev vajag lielu sniedzamību, tad tev vajag papildu komfortu un drošības elementus. Gluži loģiski. Ja jābrauc neliels attālums un jāpavada īss laiks ceļā, liels komforts nav vajadzīgs.
Itkā jā, tik kam vajadzīgas visas tās bezjēdzīgas līniju asistentu, 360 grādu kameru utml. mēslu kombinācijas, ko un kā tieši tās uzlabo komfortu ? Ja auto ieliek normālus krēslus, atvēl pietiekami vietas kājām, un ieliek ne to idiotiskāko "baranku" , ko tieši tur vēl vajag ? Kas tur ir tāds, ko tavs viedtālrunis nespētu izdarīt ?
Jo patērētāji kašķējas, nevis prasa ražotājiem un vēlētiem priekštāvjiem.
Hm. prasīt no ražotāja. Tirgus ekonomikā pircējs balso ar maku, izvēloties preci, tā arī visa prasīšana. Savukārt, vēlētiem priekšstāvjiem vajadzētu ietekmēt EP un EK, lai ko panāktu.
Protams, prasīt ar petīcijām, Twitter, Youtube kanāliem, blogiem vai piketiem nevienam nav aizliegts.
Un arī šāds salīdzinājums - būvēt un uzturēt TEC/TES ASV esot dārgāk, kā uzbliezt saules/vēja parkus tiešā to tuvumā (tātad paļaujas uz esošu infrastruktūru :
www.theguardian.com/us-news/2023/jan/30/us-coal-more-expensive-than-renewable-energy-study
Tad varbūt ir jādomā par to ka TEC/TES papildina ar vēja/saules parkiem un opretaroram joprojām ir bizness, un tīkla stabilitātei ar ir lielas rezerves, ja TEC/TES arī darba kārtībā ....
Atradu vienu interesatu citātu - ļoti izklausās pēc Raimonda.
“It is cosmically unlikely that the developed world will choose to end its orgy of fossil-energy consumption, and the Third World its suicidal consumption of landscape. Until such time as Homo sapiens should decide to rejoin nature, some of us can only hope for the right virus to come along.”
Los Angeles Times, 1989, David Graber
Neko tādu un tam līdzīgu nekur neesmu rakstījis.
Kaut gan, ja tā padomā, tepat bija atsauce uz vācu DW televīzijas sižetu par Āfriku un viņu elektrotransporta iniciatīvu un kopābraukšanu ērtībai un, lai samazinātu piesārņojumu.
Tā kā, ja tā padomā, kaut kā šādu te asociāciju vidējam džo saprotamā formā var piekantēt.
Jo kaut ko es taču par Āfriku rakstīju gan.
www.dw.com/en/africa-boosts-homegrown-e-mobility-in-bid-to-curb-emissions/a-64538737
Te savukārt šāds info par Siemens meitasuzņēmumu atjaunīgās enerģijas jomā :
www.reuters.com/business/energy/siemens-gamesas-q1-net-loss-widens-884-million-euros-2023-02-02/
Kāds šķietami atrisinājis jautājumu par H2 ieguvi no sālsūdens :
www.sciencealert.com/new-prototype-device-generates-hydrogen-from-untreated-seawater
As described in their new paper, the researchers layered a hard Lewis acid substance over a series of common cobalt oxide catalysts
Ja atkal vajag kobaltu, diez vai tas ir risinājums.
Of course, prototypes are a far cry from industrial-scale methods
prototipi tālu no industriāla mēroga
Tas viss loģiski, taču nebiju dzirdējis ka kāds līdz šim vispār varēja izmantot sālsūdeni, un pat saldūdenim ir augstas tīrības prasības pie H2 ieguves.
Volvo no 26 tikai uz elektrības
Lasīt nemāki vai atkal melo? Rakstā ir 2030, nevis 26.
Speciāli Reuters sameklēju šo ziņu.
Volvo has carved out and sold its gasoline engine and hybrid powertrain operations to Geely.
The Chinese automaker has moved to combine all of its gasoline powertrain assets, including those from Volvo, with factories being carved out of Renault (RENA.PA) to create a new company focused on hybrid and gasoline engines
Tas to arī nozīmē, ka nekādi jauni Ice modeļi nebūs. Tev būs jāpērk Geely.
Kur links uz Reuters? Pat ja raksts ir kļūdains, tu melo par tā saturu. Un kāds tam sakars ar Geely? Strauja tēmas maiņa, kad esi pieķerts melos?
Raksts nav kļūdains, bet saturs ir baumas, ko Reuters ieguvis no 2 cilvēkiem, kas nodarbojas ar plānošanu. Tāpēc tev linku nevar dot, jo tu teiksi, ka es nodarbojos ar baumošanu.
Melītis Volx rakstīja: "Volvo no 26 tikai uz elektrības".
Kā "apstiprinājumu" pievienojot atsauci uz rakstu, kurā ir minēts pavisam cits gads: "... daļa no plašāka Volvo plāna kļūt tikai par elektroauto ražotāju līdz 2030. gadam."
Par vienu no aizvadītā gada nozīmīgākajiem sasniegumiem zinātnē Latvijā Zinātņu akadēmija atzinusi pētījumu, kurā izstrādāta inovatīva amfotērā atsaistītā elektrolīze. Šis atklājums nākotnē varētu padarīt krietni vienkāršāku, lētāku un mazāk bīstamu ūdeņraža ieguves procesu. Vairāk par to zina Uldis Birziņš.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2