Šeit mēs vērojam gan ekoloģiju, gan transportu:
www.tvnet.lv/7707296/carnikava-aizturets-saules-panelu-zaglis
Šeit mēs vērojam gan ekoloģiju, gan transportu:
www.tvnet.lv/7707296/carnikava-aizturets-saules-panelu-zaglis
Šis un tas par dažādu tehnoloģiju baterijām, salīdzinājumā:
Tas "almost" var turpināties vēl nākamos 50 gadus ;)
WALA tas labi, bet mūsējais labāk
Te iespējams ir veids kā varēs nākotnē jēdzīgi izmantot koncentrētu saules starojumu (cementa ražošanā):
interestingengineering.com/innovation/breakthrough-solar-technology-emissions-free-cement
Viena no tām idejām, kas labi darbojas tikai datora prezentācijā. ( Un kas bāzējas uz mūžveco leģendu, kā Arhimēds romiešu floti ar spoguļiem aizdedzinājis )
Tradicionālā cementa ražošana ir nepārtraukts process, krāsni aptur tikai tad, kad tā jāremontē. Bet šeit, saulei aiziet priekšā mākonis, nakts arī pienāk. Kā tā cementa ražošana notiks naktī ? Noteikti ar kādu rezerves variantu, elektrību vai gāzi. Un tas vairs nebūs ne lēti, ne droši.
Man ir aizdomas, ka tas ir viens no daudziem "zaļā drudža" projektiem, kā apkāst stulbus investorus.
www.desmog.com/andrew-montford/
Publications
Andrew Montford has never published an article in a peer-reviewed journal.
His most notable publication has been his 2010 book The Hockey Stick Illusion, published by Stacey International.
Peer review journal
Peer-reviewed (refereed or scholarly) journals - Articles are written by experts and are reviewed by several other experts in the field before the article is published in the journal in order to ensure the article's quality. (The article is more likely to be scientifically valid, reach reasonable conclusions, etc.)
gluži kā vala par stulbo benu, nu priekš kam vajag diskutēt par tehnoloģiju un informāciju, ja to var nonivelēt uz personībām un elkiem... Pajāt, kas ir rakstā, paskat kāds tas endrjū ir lohs un maita, vai ne?
Nu jau tu uzprasies !
Bena nonivelēšana ir "taisnīga" pret viņu pašu un otru manas diskusijas dalibnieku, kontekstā ar to ko vēlējos parādīt!
Bet šeit problēma tam ka augstāk minētais kungs ir tas kurš nonivelē problēmu (ekoloģiju) līdz stulbumam, un netiek apspriests absoluti nekas, pat pieeja ir stipri tāda lohu līmeņa ...
ZIni, man tās samazgas un garie palagi nelikās tik interesanti, lai es diži iedziļinātos, kādus kontekstus un paradoksus tu tur vēlējies rādīt.
Pajāt to kungu augstāk (endrjū, saprotams) - uz daudzām ekoloģijas tēmām tieši tā arī ir jāskatās, lai to stulbumu ieviesējiem parādītu, cik tas viss ir stulbs.
"Netiek apspriests absolūti nekas"? Nu ja apspriež personības, nevis informāciju, saprotams, jāpiekrīt. Ko es jau teicu iepriekšējā komentārā.
Bradypus alter ego ???
Puis tur nav tās informācijas, attiecīgi var apspriest personību un stāstijuma uzticamību, vai neko, jo informācijas tur nav ne grama.
Pat kā grāmatvedim viņam bija jāspēj izdarit labāks darbs finansiàlo apsvērumu ziņā. Tas ka sadirsta ekoloģija maksās - tas ir labi zināms fakts, tas ka atjaunīgā enerģija ir nerisina būtiskas elektroapgādes problēmas arī, tas ka ekoloģijas ziņā ir kaut kas jādara arī, tas ka ekonomikas ziņā ir kaut kas jādara (un karš neskaitās, lai arī tam.ir savi ekonomiskie aspekti) utt.
Ja gribi kaut ko publicēt - iemācies parādīt vienkāršas lietas vismaz ticami ...
Es saprotu, sestdiena, offtopiks, bet nu lai jau...
Kāds vēl nahuj alter ego??? Apdolbījies esi? Es ar breidiju te esmu tāpat kasījies kā ar raimi vai msh.
Ja neinteresē citu viedoklis, kā tie palagi izskatās no malas, nu tad lūdzu - pierādi savu taisnību breidijam wacapa privātā diskusijā. Ne viens vien teica, nah tā piedirsts.
Nu tos palagus tak tiešām vareja mierigi ignorēt, un ja mani kādreiz uztrauktu citu viedoklis par mani - tad es droši vien te ari neko nerakstītu ...
Bet par parējo lūdzu atvaino, piekritīšu ka uzbraucošs tonis tev nav pamatots!
Nu, te jau ir bijušas diskusijas un vairākkārt ir apspriesti reāli skaitļi un reālas tehnoloģijas, kas ar dažu personu pūlēm tiek ātri vien pārvērstas par personisku strīdu.
Enerģijas taupīšana, energoefektivitāte, piesārņojums ir reālas, pierādāmas problēmas par kurām var tehniski diskutēt.
Protams, no sākuma jāveic tradicionālais ievads, ka ne grēta, ne vairākas esošās eko iniciatīvas NAV nekāds labais standarts.
Tad, pēc kārtējiem pekstiņiem par grētas atbalstītājiem un saulēniņiem varbūt var sagaidīt vienu vai divus komentārus par tēmu - cik tieši skaitliski un kā var kaut ko saražot vai neiztērēt.
Ja vēl kādreiz varētu sagaidīt arī atbildi par balansēšanu... Kas būtībā arī ir tas, ko te nupat msh ielika. Bet nu jā, diskusija nesekoja, bija svarīgāk pievērsties tieši personībām.
Par savu diskutēšanas stilu varu pateikt, ka es mēģināju jau no sākuma vienoties par vismaz vienu kopēju jautājumu, par kuru NAV DOMSTARPĪBU.
Un tā, lai gan es uzskatu, ka globālā sasilšana pastāv, punkts viens un pie tās ir piedalījusies industriālā sabiedrība, punkts divi un citiem apstākļiem ARĪ IR NOZĪME, punkts trīs, es jau sākumā mēģināju samazināt savu pretenziju līmeni līdz tam, ka, daļiņas tak gaisā ir, jo tās var REDZĒT MIKROSKOPĀ, SASKAITĪT IERĪCĒS UN REDZĒT CILVĒKA AUDU PREPARĀTOS. Tad nu mēģināju vismaz to daļiņu jautājumu kaut kā apspriest. Ko un kā varētu darīt un nedarīt.
Pēc tam vēl viens mans jautājuma vienkāršojums vispār bija loģisks un sadzīvisks jautājums - sastrēgumi un INDIVIDUĀLA BRAUCĒJA ĒRTĪBAS, JA PĀRĒJO BRAUCĒJU IR MAZĀK. Tas gan uzreiz atduras pret indivīda nevēlēšanos nevienu pašu dienu nekā neatteikties no personiskā transporta visā savā dienas marsrutā vai vismaz daļā no tā (auto pie stacijām).
2 elementāri vienkāršojumi - daļiņas ir un sastrēgumos braukt neērti, ilgi un motori darbojas nepareizos režīmos.
Tātad, ja kāda diskusijas daļa notiktu ar šādiem pamatjautājumiem, tad te ir ļoti skaidri tie pamatjautajumi uzrakstīti.
Trešais jautājums varētu būt, neļaut birokrātiem uz ekoloģijas viļņa bīdīt kaut kādus nepārdomātus lēmumus un ieteikt un aprēķināt labākus risinājumus.
Ja kādam liekas, ka citi jautājumi svarīgāki, labi, uzrakstam tos un konsekventi pieturamies pie tās loģikas vismaz lapu vai puslapu.
Es jau no paša sākuma savu nostāju esmu definējis - daļiņas ir, un radušās tieši C02 bubuļa rezultātā. Ja kāds nesaprot, lai pameklē nodokļu politiku laikā, kad dīzelis sāka savu uzvaras gājienu privātajā autotransportā. Tātad, noxi un kancerogēnās daļiņas ir slikti, bet CO2 pasludināt par ļaunuma sakni - tam grābeklim mēs uzkāpām jau septiņdesmitajos...
Ekonomikas un rūpniecības plānotāji kļūdījās.
Tagad ko darīt ar tām daļiņām - turpināt tās pilsētā laist gaisā vai ne?
Kļūdījās arī ar "ekonomiskajām" spuldzēm, kļūdās ar vēl daudz ko, ražojot grūti pārstrādājamus ķīmiskos atkritumus, tā īsi izsakoties.
Ko tagad darīt? Saprast, kāpēc tās daļiņas rodas. Politisko lēmumu, kas tām daļiņām liek rasties. Un kāpēc tā politika tiek turpināta. Just business, nothing personal. (un nekā zaļa arīdzan...)
Var jau saprast tieši politiskā un saimnieciskā lēmuma rezultātus un kā tas sākās, bet tagad jebkurš var zem sava pilsētas dzīvokļa loga uzlikt daļiņu skaitītāju un lepni paziņot visai pasaule tvitterī, jūtūbē, tiktokā un intsagrammā ka pie viņa loga tā PM 2,5 daļiņu koncentrācija ir liela un kāpēc politiķi nekā nedara!
Vispār jau dīzeļi autolietotājiem tīri labi patīk braukšanas komforta un ekonomijas dēļ, kamēr nav sākušies dārgie remonti.
"Par savu diskutēšanas stilu varu pateikt, ka es mēģināju jau no sākuma vienoties par vismaz vienu kopēju jautājumu, par kuru NAV DOMSTARPĪBU."
Nevis vienoties, bet uzstāt, ka visiem bez ierunām jāpieņem tavi pasludinātie absolūtās patiesības pieņēmumi. Piemēram dažas tavas idejas, kam es nepiekrītu tavos "NAV DOMSTARPĪBU" uzstādījumos un tu to spītīgai atsakies pieņemt:
- visiem obligāti ir jābrauc uz darbu Rīgas centrā un tajā nevajag neko mainīt;
- elektrību var uzglabāt maisos / to nevajag tērēt tad, kad ir auksts un tumšs;
- augstākā pasaules līmeņa politiķi ir tik tupi, ka kļūdās elementārās lietās.
No fakta, ka dīzelis rada PM2.5 daļiņas jaunajām klimata iniciatīvām un jaunajai ministrijai vajadzētu no sabiedrības saņemt ierosinājumus un spiedienu risināt piesārņojuma jautājumu.
Ja reiz dīzelim pilsētā nē, tad kādi ir risinājumi. Pārejas periods ar benzīna un LPG auto?
Lēta, pieejama elektroauto noma, augstāka līmeņa sabiedriskais transports, pārvaldes un darba pārorganizācija uz visādiem attālinātiem risinājumiem vai vismaz prom no centra.
Tāpat spiediens uz ražotājiem ražot lētus elektroauto bez nevajadzīgiem "uzlabojumiem" un ar maināmiem akumulatoriem.
Protams, tā vietā var atkal aiziet Milankoviča, tfu, Bradypusa ciklā, atkal pārdefinējot jautājumus un atceroties dīzeļa devumu pasaules ekonomikā.
Kā arī noliegt, ka tās daļiņas vispār ir un, ja ir, ka būtu jāņem vērā.,
"jaunajai ministrijai vajadzētu no sabiedrības saņemt ierosinājumus un spiedienu" - kā piedāvā to darīt?
"Lēta, pieejama elektroauto noma" - kas par to maksās?
"spiediens uz ražotājiem ražot lētus elektroauto bez nevajadzīgiem "uzlabojumiem" un ar maināmiem akumulatoriem." - kā piedāvā atspēkot politiķu diktatūru tādus ne vien liegt ražot, bet arī importēt?
"noliegt, ka tās daļiņas vispār ir un, ja ir, ka būtu jāņem vērā" - tupa demagoģija, ņemot vērā, ka NEVIENS šeit neko tādu nav teicis.
Valsts birokrātija noteikti uzražos kaut kādu dārgu ekoloģisku pasākumu. Varbūt tas būs kas labs, varbūt ne tik labs.
Pilsoņiem vajadzētu aktīvāk ierosināt idejas, lai tie pasākumi būtu jēdzīgi.
Tās pašas puteņa biļetes jēdziena paplašinājums pašvaldības dokumentos. Darba dienās no-līdz noteiktos pilsētas rajonos.
nra.lv/latvija/riga/399802-pirmdien-putena-biletes-izmantojusi-aptuveni-11-000-autovaditaju.htm
11k -tas ir daudz vai maz? Tas ir tie, kas bija kontrolē. Cik bija vispār? Reiz 2 vai reiz 5.
Pirmdien "puteņa biļetes" Rīgas sabiedriskajā transportā izmantojuši aptuveni 11 000 autovadītāju, aģentūru LETA informēja uzņēmumā "Rīgas satiksme".
Intensīvas snigšanas dēļ 12.decembrī un 13.decembrī autovadītāji sabiedrisko transportu Rīgā varēja izmantot bez maksas, kontrolei uzrādot derīgu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē
"Pilsoņiem vajadzētu aktīvāk ierosināt idejas" - kā tas notiek, kur tās ierosinātās idejas var iesniegt?
"Pirmdien "puteņa biļetes" Rīgas sabiedriskajā transportā izmantojuši aptuveni 11 000 autovadītāju" - es arī starp tiem. Parasti maksāju par biļeti, tajās dienās braucu par velti. Auto izmantošana nemainījās. Kāds ieguvums?
Dažas pārdomas šīs diskusijas sakarā: daļiņas jā, klimats nē. Latvijas ietekme uz klimatu CO2 sakarā ir 0.02% ( t.i. 1/5000 ) no cilvēces saražotā. Un visas ES, starp citu, 7.33% pēc 2021.gada datiem.
Piesaukt Latviju klimata sakarā atgādina pionieru organizāciju: Ja no Briseles saka: "Latvieti, cīņai pret klimata pārmaiņām esi gatavs, tad jāpieliek roka pie pilotkas un jāatbild: vienmēr gatavs!" Kaut gan ietekme uz to klimatu nekāda.
Puteņa biļetes. Nu, kāds pamats apgalvojumam par tiem 11 tūkstošiem autovadītāju ? Ņemot vērā to, ka vadāt līdzi reģistrācijas apliecību nav obligāti, un to var izmantot kā puteņa biļeti cits no ģimenes.
Lēts elektroauto ? Sabiedrība nav ieinteresēta, lai uz ielām būtu daudz individuālu transporta līdzekļu, atskaitot divriteņus, saprotams.
Ierosinājumi ? Es pateikšu, bet daudziem nepatiks. Tās PM 2.5 daļinas nāk arī no malkas un tās surogātu, piem. koksnes granulu , krāsnīm. Tā, ka, lai samazinātu daļiņu koncentrāciju gaisā blīvas apbūves rajonos, malkas un granulu krāsnis jāaizliedz.
"Dūmu emisijām, ko rada malkas dedzināšana, ir nopietna ietekme uz veselību — īpaši blīvās pilsētu teritorijās; LONDONA — strauji augot enerģijas cenām, daudzi eiropieši ir pārgājuši uz malkas krāsnīm, lai ietaupītu apkures rēķinus, taču tas kavē centienus ierobežot gaisa piesārņojumu, jo īpaši pilsētās; Ir pierādīts, ka smalkās daļiņas, PM 2,5, kas izdalās malkas dedzināšanas rezultātā, “applūdina” māju un ietekmē apkārtni, kad tās nonāk gaisā."
www.politico.eu/article/cities-wood-burning-stove-energy-air-pollution/
CO2 es speciāli nepieminēju.
PM2.5 daļiņas ir lokāla pilsētas problēma galvenokārt.
Nav ko tur aizņemties CO2 retoriku, lai sajaucot divas problēmas, radītu jucekli.
Tās daļiņas izdala arī krāsnis.
Gan dīzeļi, gan krāsnis.
Krāsnis izdala apkures sezonas laikā. Skurstenis izdala 3-5 metri no zemes, auto izdala turpat zemes līmenī.
Tīri tehniski izstrādājot prasibas, uzlikt daļiņu filtru stacionārai krāsnij ir daudz vieglāk.
Var, protams, atkārtot dizeļa vēsturisko nozīmi un krāšņu piesārņojumu.
Lai visu smuki sajauktu.
"CO2 es speciāli nepieminēju" - precīzi, tieši to tu visu laiku centies, noliegt problēmas cēloni
CO2 tu nepieminēji, bet tu pieminēji "klimatu" vienā teikumā ar daļiņām. "No fakta, ka dīzelis rada PM2.5 daļiņas jaunajām klimata iniciatīvām un jaunajai ministrijai vajadzētu no sabiedrības saņemt ierosinājumus un spiedienu risināt piesārņojuma jautājumu."
Resp. kā "rīmējas" daļiņas ar klimatu, ja ne caur CO2 ? ;)
OSLO, 27.februāris (Reuters) - Vides kampaņas dalībniece Grēta Tūnberga un desmitiem citu aktīvistu pirmdien bloķēja ieejas Norvēģijas Enerģētikas ministrijā, protestējot pret vēja turbīnām, kas būvētas uz zemes, ko tradicionāli izmanto vietējie sāmu ziemeļbriežu gani.
Norvēģijas Augstākā tiesa 2021. gadā nolēma, ka divi vēja parki, kas uzbūvēti Norvēģijas vidienē, pārkāpj sāmu tiesības saskaņā ar starptautiskajām konvencijām, taču turbīnas turpina darboties vairāk nekā 16 mēnešus vēlāk.
Ziemeļbriežu gani stāsta, ka milzu vēja enerģijas tehnikas skats un skaņa biedē viņu dzīvniekus un izjauc senās tradīcijas.
Nu re. Mēs te rēķinam, domājam, strīdamies.
taču - the show must go on!
Nu kā vispār patīk Latvenergo peļņa šim gadam. Skat cik izdevīgi ir "neražot CO2" bet pārpārdot "daļēji" zaļu enerģiju ...
Bet jūs/mēs tik lohi maksājam ...
Tā ļoti vienkārši: LE ir valsts AS un attiecīgi visas dividendes nonāk budžetā. Attiecīgi pārmaksājot mēs saņemam atpakaļ caur budžeta līdzmaksājumiem. Itkā. Ja viss darbojas ideālistiskajā režīmā
Nē nu protams tehniski var jau attīstīt pasākumu tālāk "nodokļus klasiskos" izmetam nafig, un pamazām visus "utility" pakalpojumus cenās saceļam tā lai "aizvieto klasiskos nodokļus" ... tas protams nozīme ka "utility" japieder valstij ...
Jooop, tā jau tiešām līdz komunismam var "aizaireties" ...
Bet no ļoooooti intersants blakusefekts "tirgus liberalizācijai" ... intersanti vai tie kas to veicināja šo jau bija sen plānojuši ...
Es domāju, ka tirdzniecības metode tiks kautkad pārskatīta. Patreizējā sistēmā pieprasījums ir pilnīgi neelastīgs un tāpēc pēdējie 5GW nosaka visa apjoma cenu. Citām precēm pircēji atsakās no pārāk augstas cenas piedāvājuma, bet elektrībai patreiz to nevar izdarīt, jeb to izdarīt ir ļoti sarežģīti. Attiecīgi draņķīgais efekts ir kombo sašaurinātam piedāvājumam un neelastīgam pieprasījumam.
Tirgus liberalizācija tika veikta laikā, kad elektrības daudzums bija neierobežots un šāda situācija nerādijās sapņos.
Bet es ticu, ka kautkā pieprasījuma elastību var atrisināt un nesamērīgi dārgie piedāvājumi paliks nepieprasīti. Tas attiecīgi normalizēs elektrības tirgu
Esi lūdzu tik laipns un liec vismaz to "liberalizāciju" pēdiņās. Un nestāsti muļķības par "nerādījās sapņos" - elektrības daudzuma ierobežošanu ar CO2 kvotām un šo tirdzniecības metodi noteica vieni un tie paši cilvēki - vienlaicīgi un mērķtiecīgi.
Bet realitātē ir kā WALA saka, jo tas cipar lielais lohiem uzrauj līdzi citus lielus maksājamos ciparus, kuri nav ar enerģiju saistīti %
Karma par gadiem ilgu enerģētikas pamatu nejēgšanu un kilovatu lietošanu kilovatstundu vietā. Tauta, mediji, politiķi, speciālisti - visi.
raimondsm rakstīja: Karma par gadiem ilgu enerģētikas pamatu nejēgšanu un kilovatu lietošanu kilovatstundu vietā. Tauta, mediji, politiķi, speciālisti - visi.
Tu pārāk sekli domā...
Intersants siltinājuma attīstības virziens:
Jā, patiešām interesants. Māja lēnāk kļūs auksta tamperatūrās zem nulles, toties ilgāk paliks auksta temperatūrai ceļoties. Kāds labums ?
Atkarībā no tā cik precīzi var piedabūt to līknes "flat spot" taviem klimatiskajiem apstākļiem, bet es teiktu ka a la tuksnešos kur diennaktī starpība var būt pat 40 grādi starp karstāko un vēsāko temperatūru būtu stabils ieguvums, ja vien viss strādā kā parādīc ...
Grētai laikam ir fetišs uz policistiem:
Tūnbergu, kura sēdēja pie vienas no ministrijas durvīm, veidojot cilvēku ķēdi ar citiem aktīvistiem, aiznesa divi policisti, kuri viņu nosēdināja uz tuvējā soliņa, nesastopoties ar pretestību, liecina Norvēģijas mediju tiešraides. Verdens gang.
www.politico.eu/article/greta-thunberg-detained-in-norway-during-protest/
Būtu labāk "skolā gājusi" ... ja putni un dzīvnieki tā no turbīnām raustītos, tad visticamāk nebūtu bažu par to ka migrējošie "lidojošie sugu īpatņi" tajos nosistos ...
Te tev īsti nav taisnība. Nav jau tā, ka baigi bail, vienkārši tā turbīna izraisa stresu, un neviens negrib tai blakus dzīvot. Ne putns, ne zvērs, ne cilvēks. Savukārt tas migrējošais vienkārši mauc taisni, nekādus tiešus draudus nesaskatot, vot i trāpa tajās lāpstās.
+1 . Loģiski, es ar sūtīt dirst visus turbinu spraydējus, bet neba nu Greta būs tā kas kaut ko mainīs ... vietējie kuriem ir pareizā brīdī jasaka Jā vai Nē parasti ir noteicēji, ja ne tad vēlētas amatpersonas ir prasti atsaucamas ...
Igauņi jau domā par termālo enerģiju.
Pie tam nevis siltumam vai tikai siltumam, bet gan turbīnām un elektroenerģijai.
Ziņās bija.
Latvieši jau domā par termālo enerģiju.
Pie tam nevis siltumam vai tikai siltumam, bet gan turbīnām un elektroenerģijai.
Ziņās bija: www.la.lv/nesteidz-izmantot-elejas-geotermalos-avotus
Un papildinot - vismaz atsauci spēju pielikt un pateikšu arī kontekstu, ko biju pārliecināts, ka atradīšu, ziņu meklējot - pirmais ko grib, ir Eiropas grantus un valsts finansējumu. Ja naudu nedod, tātad traucē kāda interesēm.
Nu, tās turbīnas un elektroenerģija pagaidām ir sapņa līmenī:
Ralfs Nemiro, bijušais ekonomikas ministrs, tagad Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs, “Par Elejas iespējām esmu informēts, taču galvenā problēma, manuprāt, joprojām paliek tā, ka pašvaldībai pašai nav šīs enerģijas gala patērētāja.
Nu, elektroenerģijai gala patērētājs būtu jebkurā gadījumā, tātad skaidrs, ka šeit runa tikai par karsto ūdeni.
Kopumā Latvijā attieksme pret ģeotermālo enerģiju ir tāda pati, kā krievu karagūstekņiem Šveikā, atbildot uz jautājumu, vai jūs protat būvēt dzelzceļu:
Neko tādu nezinām, neko tādu neesam darījuši, vienmēr esam dzīvojuši godīgi un tikumīgi.
Tad sanāk, ka Raimondam taisnība un Igaunijā savādāk? Vai ko tieši vēlējies pateikt šādi atbildot uz neslēpto ironiju?
Nezinu par tavu ironiju, man ir pašam sava. Ja runa par rakstu, tad nav saprotams, ko cilvēki īsti vēlētos būvēt:
"esam gatavi investēt: 20–30 miljonus, cik vajag spēkstacijas vai atpūtas kompleksa izveidei."
Spēkstacija no atpūtas kompleksa manāmi atšķiras, un kas galu galā tas par atpūtas kompleksu, 19.gs. tipa vannu un balneoloģiskā dziedniecība, vai ?
Ziedonis Caune domā, ka reģiona attīstības perspektīva ļautu pat ūdens cauruli aizvilkt līdz Jelgavai: tiek izmantoti argumenti, ka “vēl nav skaidri izpētīts” vai arī “ūdensvada atvilkšanai traucē daudzie zemes privātīpašumi”;Tolaik galvenā problēma laikam bijusi tāda, ka tajā ūdenī piemaisījumu veidā var atrast gandrīz visu Mendeļejeva tabulu."
Un kāpēc vispār jāsūknē prom pats karstais, minerāliem bagātais ūdens ? Varbūt to var atļauties, varbūt ne. Tā vēl beigās mini zemestrīce var notikt un karstais avots pārcelsies uz citu vietu. Loģiskāk taču izmantot siltummainītāju ar citu ūdeni, ja pieturamies pie "karstā ūdens pāri laukiem" varianta.
Kas tev nav saprotams - Raimonds kā baigo jaunumu pasniedza, ka Igaunija domājot par ģeotermālo. Ziņās esot bijis. Nu es norādīju, ka Latvijā arī tā ir un ieliku piemēru, kādas tās ziņas izskatās - t.i. norādu uz to ziņu "kvalitāti", kuru tu uzskati par vajadzīgu iztirzāt detaļās, lai gan principā tur viss ir skaidrs - Jaunie vasjuki, kas grib apgūt finansējumu.
Skats no citas puses īsi. Nav infrastruktūras nav nekā. Ir ceļi, ir pievilcīga dzīves telpa visādā jomā ir arī iedzīvotāji ar visām izrietošajām darba, pakalpojumu, tūrisma utt lietām
Intersanta gaismas konversijas ideja pētniecības sākuma stadijā :
scitechdaily.com/a-surprising-new-method-for-converting-light-into-electricity/
Vai Vācijā notiks siltumsūkņu revolūcija ?
Zaļās partijas pārstāvis Roberts Habeks, Vācijas ekonomikas un klimata aizsardzības ministrs, vēlas no 2024. gada Vācijā aizliegt gandrīz visas jaunās naftas un gāzes apkures sistēmas gan klimata aizsardzības apsvērumu dēļ, gan tāpēc, ka naftas un gāzes cena pēc Krievijas uzbrukuma Ukrainai ir strauji pieaugusi.
Siltumsūkņiem, kuru enerģija tiek iegūta no atjaunojamiem avotiem, piemēram, vēja turbīnām vai saules baterijām, ir jāaizstāj vecās gāzes un naftas apkures sistēmas.
Kad 2021. gadā pie varas nāca pašreizējā trīspartiju koalīcija, kurā bija kreisi centriski sociāldemokrāti (SPD), zaļie un neoliberālie brīvie demokrāti (FDP), viņi vienojās no 2025. gada aizliegt jaunas naftas un gāzes apkures sistēmas un atļaut tikai jaunas, kuru enerģija ir 65 % no atjaunojamiem enerģijas avotiem. Tam būs nepieciešamas alternatīvas sistēmas, piemēram, siltumsūkņi vai pilsētu rajonu centralizēta apkure.
Tā kā aptuveni puse Vācijas mājsaimniecību joprojām ir atkarīgas no gāzes un naftas, pāreja uz alternatīvām ir dārga un daudziem vienkārši nav pieņemama.
Siltumsūknis vienas ģimenes mājai maksā no 11 000 eiro (11 700 $) līdz 25 000 eiro. Tas ir liels ieguldījums, pat ja valdība subsidē līdz pat 40% no izmaksām.
Līdz ar to Habekam ir divas lielas problēmas: pirmkārt, kā ierobežot māju īpašnieku un īrnieku izmaksas ar subsīdiju programmu, kas valstij potenciāli izmaksās miljardus — viņš vēl nav precīzi norādījis, cik liela būs šī programma. Otrkārt, trūkst kvalificētu darbinieku gan jaunu siltumsūkņu masveida uzstādīšanai, gan, piemēram, saules enerģijas nozarē, kur saka, ka šobrīd trūkst aptuveni 200 000 darba vietu.
Kanclers Olafs Šolcs (SPD) šonedēļ atbalstīja Habeku, sakot: "No 2024. gada mēs katru gadu uzstādīsim 500 000 jaunu siltumsūkņu."
Taču atkal ir pazīmes, kas liecina par atklātu konfliktu starp Zaļajiem un FDP, kuras parlamenta grupas vadītājs Bundestāgā Kristians Dīrs nekavējoties sacīja: "Manuprāt, vispārējie aizliegumi ir nepareizi; tā vietā mums vajadzētu palikt atvērtiem un nodrošināt ka klasiskās apkures sistēmas turpmāk varēs darbināt arī klimatneitrāli.
Šķiet skaidrs, ka aizkulisēs notiek strīdi par budžetu: piektdien finanšu ministrs Kristians Lindners (FDP) pārcēla federālā kabineta sēdi, lai vienotos par nākamā gada budžeta galvenajiem skaitļiem, kas bija plānoti nākamajā trešdienā. Viņa valsts sekretārs Florians Tonkars skaidroja: "Daudzu departamentu vēlmes tērēt joprojām ir nepārprotami pārāk augstas vai citur trūkst uzkrājumu, lai varētu noteikt jaunas prioritātes."
www.dw.com/en/how-germany-plans-to-phase-out-oil-and-gas-heating/a-64952051
darklight rakstīja: Pofig par tiem vāciešiem - paši izdomā sev problēmas un paši risina. Galvenais, lai mūsējie nesāk uzreiz mērkaķoties pakaļ!
Tev tiešām liekas, ka mūsējie "mērkaķojas pakaļ", nevis izpilda norādījumus?
Arī norādījumus var pildīt cītīgi un mazāk cītīgi. Var vispār nepildīt, kā to ne reizi vien ir demonstrējušas dažas valstis, pirmkārt jau Polija.
Jautājums nebija par to, ko var teorētiski vai ko dara poļi, bet tieši par mūsējiem.
Tev tiešām interesē, kā man liekas? Tad atkal vajadzētu precizēt, par kādiem norādījumiem iet runa? Par oficiāliem "ieteikumiem" no Briseles vai ķirzakcilvēku pavēlēm, kas tiek nodotas šifrētā veidā pa radio. Ja par pirmajiem, tad domāju tieši to pašu, ko jau teicu, - nevajag tēlot pirmrindniekus un teicamniekus, kā mūsējiem, diemžēl, patīk darīt. Ja par otrajiem, tad īsti nemācēšu komentēt.
Galu galā, ja tev ir informācija, kā tie norādījumi tiek doti un kāpēc viņi ir jāpilda, padalies!
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2